Forjarea benzinarelor Ceed

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Forjarea benzinarelor Ceed

Post by bubumisu »

Am tot cautat dar nu am gasit topic legat de "forjarea" GSL-urilor (benzinare cum le mai zicem)

Am rugamintea (avand in vedere ca partial s-a mai discutat subiectu pe alte topic-uri, in principiu legat de acele subiecte, nu neaparat devieri de la subiect) sa lamurim o data pentru totdeauna cum stau lucrurile la benzinare cu turarea motorului (pe termen lung ma refer). Precizez, trebuie facute referiri atat mersul subturat (sub 2000 rpm-uri, cel mult schimbat treptele la 2000 rpm-uri in treptele 1-4 si pana in 3000 rpm-uri in trepta a 5-a), mersul normal (cum il consider eu)- schimbat indiferent de treapta intre 2500-2800 rpm-uri, si mersul turat-adica schimbat la peste 3000 rpm-uri, indiferent de treapta.

Varianta 1: Ce se intampla in timp cu motoru ( nu ma intereseaza consumu, desi in acest caz e mai scazut) daca se merge la plaja de turatii joase, pana in 2000 rpm-uri, inclusiv atunci cand se schimba treptele, mai putin a 5-a, unde oricum se ajunge aproape de 3000 rpm-uri?

Varianta 2: Ce s-ar putea intampla cu motorul daca se schimba in plaja de turatii 2500-2800 si se merge constant cu 2000 rpm-uri in treptele 1-4 si 3000 rpm-uri in treapta a 5-a ( suntem cu totii constienti, cel putin din propria experienta, ca in treapta a 5-a e cam greu sa mergi sub 2800-3000 rpm-uri, ca pierzi demaraju si tre sa retrogradezi)

Varianta 3: Ce se va intampla cu motoru daca se merge frecvent turat(adica peste 3000 rpm-uri, constant 3000-4000-5000 rpm-uri)? Si in acest caz nu intereseaza consumu, ci strict fiabilitatea motorului in timp
Multumesc anticipat, rog sa se posteze numai pareri avizate, experiente, sa se evite "datul cu parerea" ( nu vreau sa jignesc pe nimeni, sincer)

PS: As fi multumit daca s-ar raspunde in acelas post la toate trei variantele 8)
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by sender78 »

Am sa incep asa: pana si cei care au studii dedicate acestui topic si se ocupa zilnic cu acest aspect au o parere. De ce? Pentru ca nimeni nu detine adevarul absolut, pe care se pare ca il cauti.

Acum in legatura cu ce ai intrebat :

Varianta 1: depunere de calamina, arderi incomplete, infundarea catalizatorului, consum ridicat, viata motorului redusa

Varianta 2: depunere de calamina, infundare catalizator mai tarziu decat in varianta 1, viata motorului putin redusa dar mai lunga decat varianta 1

Varianta 3 : motor curat, catalizator OK, viata motorului putin redusa datorita stilului "turat"

In opinia mea (pentru ca parerile nu iti plac), motorul ar fi mai "fericit" la o combinare a variantei 2 cu 3, mai precis, dupa un anumit nr de km in varianta 2, mai "desfundam" putin cu varianta 3.

Dpdv al sigurantei rutiere, recomand depasiri cu turatii multe, pentru a nu prelungi aceasta manevra mai mult decat necesar, riscand sa "interferam" in mod nedorit cu masinile ce vor circula pe celalalt sens de mers.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by bubumisu »

Din experienta mea nu am cum sa te contrazic referitor la durata de viata si fiabilitatea motorului pentru ca se vede in semnatura cati km am deocamdata cu ea si e prima masina.

Referitor la varianta 1, am "testat-o" timp de aproape 2 luni si e chinuitor sa mergi cu motoru asa, pentru ca eu consider ca desi e un lucru, parca "are suflet" si ea. In ceea ce priveste consumu, nu te contrazic ci doar declar ca l-am monitorizat atat pe CB cat si la benzina pusa, si sa stii ca am facut mai multi km cu litrii bagati, totusi nu prea multi in plus oricum.

Referitor la varianta 2, am mers asa de la inceput, mai putin primii km de la pornire indiferent de sezon, pana ajungea acul de la baia de apa aproape de 80 grade nu depaseam turatia de 2000 rpm-uri(la fel fac si acum). Ca si paranteza, e daunator daca pana se incalzeste motoru, pe real, adica ajunge la parametri optimi, nu trec de 2000 rpm-uri, sau cum se zice chiar si in manualul de utilizare, e indicat sa nu se tureze excesiv pana ajunge la temperatura? Pentru ca oricum asta inseamna cativa km parcursi, 2-3 km, pentru ca suntem de acord cu totii ca se incalzeste destul de repede motoru pe benzina kia, probabil ca toate motoarele noi.

Referitor la varianta 3, ieri (Sambata) am testat-o in afara, nu era prea aglomerat, dar mai mult de a 4-a nu am putut sa merg. Adica treapta a 1-a schimbat in a 2-a la 4000 rpm-uri, treapta a 2-a in a 3-a la 4500 rpm-uri, si din a 3-a in a 4-a patra la peste 5000 rpm-uri( deja depasisem suta cred ca eram pe la 120 km/ora).Vreo 10 km am mers mai mult cu a 3-a in peste 4500 rpm-uri aproape de 5000, si sincer nu facea urat de loc motorasu. Ba chiar se simtea bine, numai vantu era potrivnic (cred ca vreo doi km am reusit in a 4-a sa ma apropii de 160 km /ora, cred ca aveam peste 5500 turatii.
Ca si paranteza, consideri ca am reusit sa desfund catalizatorul si sa ard depunerile reziduuri?

Intrebare: Daca schimb indiferent de situatie (urban sau extraurban) la 3000 rpm-uri dupa ce se incalzeste motoru si pana se incalzeste la 2000 rpm-uri, in depasiri retrogradez in treapta inferioara si turez cel putin 1000-1500 rpm-uri in plus inainte de a intra in treapta superioara voi prelungi durata de viata a motorului (adica turat la 4000-5000 rpm-uri din cand in cand, fara a forta la turatii mari in treapta mica) ?

PS: Din ceea ce ai postat, in nici una din situatii nu apare sintagma "creste durata de viata a motorului" ceea ce oricum nu se poate intampla pentru ca e un lucru care se uzeaza in timp. Ai preferat sa utilizezi exprimarea inversa(intelegi la ce ma refer.

Cred ca voi utiliza in principal varianta 2, ca si pana acuma, dar din cand in cand mai ales in depasiri, ca sa nu o fac cand nu trebuie, voi apela la varianta 3.
Tot din semnatura cred ca ai observat (si postul de altfel face referire) ca am o benzinara.
Asa ca si alte opinii avizate rog sa se refere numai la benzinare
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by shpid3r »

Salut!

Incep cu o observatie: probabil pentru ca masina este noua, te stresezi prea mult.

Retine doar: E bine sa nu o turezi prea tare cand este rece. Nu merge subturat (sub 2000 rpm nici nu trage, asa-i?). Atat.

In functie de cum e traficul, de starea ta de spirit, de timpul disponibil pentru deplasare, mergi in plaja de turatii normale. Adica in plaja de turatii in care esti tu obisnuit. Cum ai spus, schimbi la 2500-2800... asta inseamna ca dupa schimbare (in treapta superioara) turatia ajunge spre 2000. Asta merge la drum lin, intins. Caci daca faci o depasire, dureaza o vesnicie. In depasiri, urca spre 3.500 (treptele 3 si 4 sunt foarte sprintene la astfel de turatii).

Gandeste-te ca masina a fost conceputa sa atinga turatia de 6200 rpm. Faptul ca tu mergi la 3-4-5000 nu ii danueaza.
Mai gandeste-te ca motorul are garantie 7 ani.

Exista in alte topicuri, dupa cum ai zis si tu, o groaza de grafice ale distributiei puterii si cuplului in plaja de turatii la ceed, motorul tau. Dupa o groaza de pareri, s-a decis ca un mers in 2.500 - 4000 nu dauneaza (te afli in zona "verde" a graficului)
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by bubumisu »

shpid3r

E bine venita parerea ta, dar trebuie sa aduci si argumente stiintifice fara ghilimele. Faptul ca a fost conceputa sa ajunga pana la 6200 rpm-uri nu tine, pentru ca nu e singura masina care ajunge la turatiile astea.

Doi la mana, nu plec niciodata, nici macar vara, daca nu scade acu turometrului la 1000 rpm-uri ( am luat decizia dupa ce am ascultat odata motorasu, si mi-am dat seama ca se "intampla" ceva dupa ce ajunge la 1000 rpm-uri, adica se schimba zgomotu produs de motor, ca si cum s-ar linisti, ca sa nu mai zic ca altfel plec cu ea, si nu o turez peste 2000 rpm-uri pana nu ajunge baia de apa la 80 grade, chestie ce dureaza cativa km de mers , dupa care dau pana la 3000 rpm-uri si in depasiri retrogradez si sar de 4000-4500)

Ca sa schimb constant la 4500-5000, indiferent de treapta dupa ce se incalzeste cu adevarat motoru, iar nu m-ai convins (exceptie depasirile, cand pot sa ajung lejer in retrogradare la 5000-5500)

Astept in continuare si alte postari 8)
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by Nesta3 »

parerea mea,raspuns pentru toate 3 variantele:
-nu iti face probleme in privinta motorului...vad k ai 9000 de km, deci ai trecut de perioada "protejarii" motorului(daca ii pot spune asa) din perioada rodajului....e un motor gandit,testat si retestat,astfel incat sa reziste atat la turatii mici dar si la turatii mari.pana la urma tot o sa se strice,dintr-un motiv sau altul si poate nu de la stilul de mers...
-ai 7 ani garantie pe motor...(poate nici nu o s-o tii atata timp masina)...nu cred k o sa ai motive sa apelezi la garantie (poate) decat in cazul variantei 1(sustin varianta lui @sender78)...dar sa fim seriosi:nu cred k cineva sau chiar tu,ai "reusi" sa aplici varianta 1...kiar si in oras...ar merge mult prea subturata si instinctul soferilor dar si al tau, este sa schimbi intr-o treapta inferioara...
-si ultimul punct: bucura-te de masina, bucura-te de zvacul masinii in trepte inferioare si dupa vreo 5 ani te rugam sa postezi in jurnalul de bord problemele motorului:D
drumuri line
aaa, si inca ceva: referitor la incalzirea motorului, faci foarte bine k il lasi sa se "linisteasca"..de fapt, cred ca mai toti proceddam asa...salutare
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by bubumisu »

Nesta 3

Referitor la instincte, nu cred ca e sofer de Ceed, mai ales de Wagon, care sa mearga prea mult sub 2000 rpm-uri in treapta mare (3,4), in oras ma refer. Tre sa schimbe nu din instinct, ci de nevoie, ca nu mai trage, si apesi pe acceleratie degeaba, chinui si motoru, in fine. (am avut cateva evenimente de astea la inceput, in intersectii in rampa si mi-am dat seama de greseala)

Sunt bucuros ca e cineva de acord cu mine in privinta asteptarii la plecare la benzinara ca sa ajunga la maxim 1000 rpm-uri motorasu inainte de plecarea de pe loc (vorbesc de cei care considera ca nu e ceva bun pentru motor, ci ca din contra e daunator, ca oricum motoru nu se incalzeste la ralanti; Acuma nu stiu daca ajunge mai repede dupa plecare acul la baia de apa la 80 si ceva grade daca o lasi la ralanti pana scad turatiiile decat daca ai pleca direct de pe loc, sincer n-am testat sa fac comparatie, dar o sa fac)

Referitor la numarul de km, doresc sanatate la toata lumea si "fara evenimente majore" si sa apara o schimbare in viata mea, ca daca o continui asa cu bancile nu cred ca o sa fac prea multi km in urmatorii ani, cel putin pana termin leasing-ul :(
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by Ogy »

Aia cu "respectatul" asteptarii pana la 1000 rpm cred ca o fac majoritatea.
Daca numeri in gand sau cronometrezi, dureaza fix 30 sec pana coboara acul la 1000rpm (ati mai zis si voi). Acest lucru benefic, nu se vede neaparat pe moment, ci in timp.
In schimb, cand vine vorba de condus, fiecare cu variantele lui.:)
Alterneaza stilurile in functie de trafic, cum "suna" motorul si consum. La inceput poti sa dai si pe consum instant, sa iti faci o idee in legatura cu consumul, in functie de numarul de la picior si sensibilitatea cu care se apasa pe acceleratie.

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by bubumisu »

Ogy

Nu am mentionat niciodata dar merg numai pe instant, si mai "fur " cu coada ochiului cate o fractiune de secunda sa vad cat arat, la mers constant, sau cand dau talpa. E relaxant sa vezi consum instant sub 5 % (4,8 - 4,9 %) la benzinara de 1,4, la drum intins, pe drum drept ma refer, in mers cat de cat constant. 8)
Mentionez ca acest consum apare mai mult in treapta a 4-a, in treapta a 5-a, la 90 si ceva /ora e mai greu sa scazi sub 5 %, chiar cu drum drept. :wink:

PS: Si apropo de forjare, chiar daca se ridica relativ repede acul la 80 si de grade, asta nu inseamna ca motou e incalzit complet, pentru ca unu e zgomotu cand turezi la minim 3000 rpm-uri la 2-3 km dupa plecarea de pe loc, cand a urcat deja acul (se aude ca e zgomot de "relativ incalzit") si altfel se aude cand turezi la peste 3000 rpm-uri dupa zeci de km, cand s-a incalzit bine, ca e o adevarata placere sa il auzi, zau :D

Asa ca eu consider urmatoarele:
1. Plecat de pe loc dupa ce ajunge acul turometrului la 1000 rpm-uri ( si nu prea cred eu la -15 -20 grade sa ajunga la 1000 rpm-uri tot in 30 de sec)
2. Turare maxim 2000 rpm-uri pana ce se apropie acul la baia de apa de 80 grade
3. Turare maxim 3000 rpm-uri pana se incalzeste cu adevarat motoru
4. Turare peste 3000 rpm-uri dupa zeci de km, cand e incalzit cu adevarat, si condus functie de situatie, inclusiv supraturare in retrogradare in depasiri (din a 5-a in a 4-a si apoi urcare in treapta a 5-a) 8)

Cine e de acord cu mine?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by Ogy »

Sa stai tu iarna pana ajunge la 1000 rpm. :)
Eu sunt de acord cu tine, daca acest stil este aplicat pe masina ta, nu pe a mea. :)

aeon
Posts: 908
Joined: 06 Jul 2008, 21:52
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by aeon »

e de acu tre sa stam mereu cu ochiul pe turometru si pe consumul instant sa facem ca la carte...e o masina totusi (consumabil)....eu am invatat de cand am facut scoala sa ascult motorul pt ca imi spune singur cand sa schimb viteza....nu aveam la dacie turometru asa ca mai lasati darq cele ture si cel catalizator ca daca ma tin dupa toate opiniile ar trebui sa las masina acasa si sa merg pe jos consolanduma cu gandul ca asa nu se strica nic la ea si gata, mai fac si un lift la bloc iar seara o urc in sufragerie si dorm in ea
Hit The Road ODO 56k+, 1.4 best Abyss Blue, 6.03.2008
Image
ImageImageImageImage

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by Ogy »

Cum aeon, tu nu dormi in masina? :)

aeon
Posts: 908
Joined: 06 Jul 2008, 21:52
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by aeon »

aaaa...ba da dorm cum sa nu...numai iarna dorm in casa pt ca ar trebui sa stau mereu cu motorul pornit si daca se strica :!: :!: :!:
Hit The Road ODO 56k+, 1.4 best Abyss Blue, 6.03.2008
Image
ImageImageImageImage

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by bubumisu »

Ogy wrote:Sa stai tu iarna pana ajunge la 1000 rpm. :)
Eu sunt de acord cu tine, daca acest stil este aplicat pe masina ta, nu pe a mea. :)
Stau frate, nu dureaza mai mult de cateva minute, exact timpu pentru a se "incalzi" motoru, chiar daca multi nu sunt de acord cu sintagma asta.
Si daca reusesc sa ma uit mereu pe CB instant, e ok, nu oblig pe nimeni sa faca la fel.

PS: Avand in vedere ca e prima mea masina, din bani munciti din greu, e dreptu meu sa fac ce vrea muschii mei cu ea, inclusiv sa tin la ea ca la o jucarie scumpa, sa o protejez, si sa incerc sa fac cati mai multi Km cu ea, ca de alta in urmatorii ani la cat de nasoala e treaba cu economia, nu cred sa am parte ( si asa am asteptat destul de mult)

PS1: O fi ea un lucru, il tratez ca pe un lucru, dar unul de care incerc sa am grija, nu unul in care " sa dorm" :wink:
PS2: Si e de preferat sa lasam bascalia la o parte, ca nu tine.

Deci astept in continuare postari pertinente referitor la topic, cei care deviaza de la subiect sunt rugati "sa ia liftu" :lol:
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Forjarea benzinarelor Ceed

Post by Ogy »

Scuzele noastre. Glumele erau intre mine si aeon.
Sfat pertinent: sofeaza de placere si totul o sa fie bine, indiferent de stilul ales. Pana in 30000 km iti dau eu garantie ca motorul nu pateste nimic (schimbat treptele la 6000+ rpm frecvent de la 30 km pana la aprox 30000km).

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”