...scoate surplusul de ulei
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
...scoate surplusul de ulei
Raspuns la topicul din rubrica Probleme: Exces ulei la motor
Sunt convins ca in trecut,la masinile voastre,la care schimbati singuri uleiul,sau acum cand pune cate un meserias cu mana tremuranda mai mult ulei decat trebuie,v-ati pus problema scoaterii surplusului de ulei.
Desigur exista mai multe metode mai mult sau mai putin usoare si care tin mai mult sau mai putin de domeniul "cum se face...singur".
Am insa o metoda incercata ieri dupa revizie,care este super usoara,isi atinge obiectivul si este foarte curata si finuta.
Se ia un cap de bidon dintr-acela cu care stropesti geamurile pentru spalare.De Clin,rivex,axion,etc...Acest cap are atasat un furtun subtire,diametru de max 3-4 mm,destul de rigid.Se incalzeste la o bricheta capatul acestui furtunas si se cupleaza prin presare un alt furtunas asemanator,de la alt recipient similar.Astfel se realizeaza un instrument care contine un cap de stropire(cu rol de pompa aspersoare)si un furtun de aprox 50-70 cm).ATENTIE:furtunele trebuiesc bine imbinate (minim 0.5cm de imbinare),pentru a nu se desprinde si a ramane jumatate in motor.
Se baga furtunul pe teava jojei si se incepe pomparea intr-un borcan de 800g .Pomparea se va face domol,pentru ca jetul care iese sa nu improaste in borcan si sa va sara in ochi sau pe motor.Actiunea este similara ca sunet si imagine mulsului unei vaci.Scuzati asemanarea,dar impresia asta am avut-o in acel moment.
Cu aceasta metoda se scoate juma de borcan in 10 minute de pompare.(cu pauze mici ca te doare mana dupa o perioada)
Spor la muls!!!
Sunt convins ca in trecut,la masinile voastre,la care schimbati singuri uleiul,sau acum cand pune cate un meserias cu mana tremuranda mai mult ulei decat trebuie,v-ati pus problema scoaterii surplusului de ulei.
Desigur exista mai multe metode mai mult sau mai putin usoare si care tin mai mult sau mai putin de domeniul "cum se face...singur".
Am insa o metoda incercata ieri dupa revizie,care este super usoara,isi atinge obiectivul si este foarte curata si finuta.
Se ia un cap de bidon dintr-acela cu care stropesti geamurile pentru spalare.De Clin,rivex,axion,etc...Acest cap are atasat un furtun subtire,diametru de max 3-4 mm,destul de rigid.Se incalzeste la o bricheta capatul acestui furtunas si se cupleaza prin presare un alt furtunas asemanator,de la alt recipient similar.Astfel se realizeaza un instrument care contine un cap de stropire(cu rol de pompa aspersoare)si un furtun de aprox 50-70 cm).ATENTIE:furtunele trebuiesc bine imbinate (minim 0.5cm de imbinare),pentru a nu se desprinde si a ramane jumatate in motor.
Se baga furtunul pe teava jojei si se incepe pomparea intr-un borcan de 800g .Pomparea se va face domol,pentru ca jetul care iese sa nu improaste in borcan si sa va sara in ochi sau pe motor.Actiunea este similara ca sunet si imagine mulsului unei vaci.Scuzati asemanarea,dar impresia asta am avut-o in acel moment.
Cu aceasta metoda se scoate juma de borcan in 10 minute de pompare.(cu pauze mici ca te doare mana dupa o perioada)
Spor la muls!!!
Re: ...scoate surplusul de ulei
Recomand imbinarea furtunaselor cu varnis. Astfel chiar ca nu mai exista riscul sa ramna vreo bucata in motor. Dar totusi, nu va apucati de muls Ceed-ul pentru cativa mm de ulei in plus pe joja.
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: ...scoate surplusul de ulei
Lucrurile stau cam asa:Intre maxim si minim pe joja este o distanta de 1,5 cm.Intre aceste repere,diferenta este de 1L de ulei.Pana la reperul de maxim intra in motor o cantitate de 3.3L de ulei.
In aceste conditii,daca peste semnul de maxim sunt 5 mm de surplus,asta inseamna 300-350 ml de ulei peste o cantitate maxima de 3.3L.Ceea ce in acceptiunea mea este mult.Si stiu ca nu face bine.Mai ales daca vedeti cat de subtire este un ulei 5w30 fierbinte,imediat va puneti problema "evadarii" lui prin orice "calcai al lui Ahile" al motorului,in conditii de presiune.
In aceste conditii,daca peste semnul de maxim sunt 5 mm de surplus,asta inseamna 300-350 ml de ulei peste o cantitate maxima de 3.3L.Ceea ce in acceptiunea mea este mult.Si stiu ca nu face bine.Mai ales daca vedeti cat de subtire este un ulei 5w30 fierbinte,imediat va puneti problema "evadarii" lui prin orice "calcai al lui Ahile" al motorului,in conditii de presiune.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: ...scoate surplusul de ulei
Sau cum am postat in alt topic:
"Am rezolvat problema cu o seringa de 100ml si un varnis (camasa de protectie de la cablu UTP)."
"Am rezolvat problema cu o seringa de 100ml si un varnis (camasa de protectie de la cablu UTP)."
Cee'd 1,4 GSL MT Best
Re: ...scoate surplusul de ulei
Fratilor, nu va mai chinuiti sa improvizati diferite metode de a scoate 5-10...20 ml de ulei din motor, din cauza ca este peste semn. Uleiul in exces se arde singur si nu arde in camera de ardere a cilindrului ci sub piston, in baie. Deci nu scoate mai mult fum pe teava de esapament, nu afecteaza catalizatorul, nu se intampla nimik.
- Nu se creaza alte probleme in afara de faptul ca arborele cotit se "scalda" in mai mult ulei pana ce acesta se arde(ajunge mai mult ulei pe parte inferioara a pistonului si fusta pistonului care sunt la temperatura ridicata).
- Arborele cotit nu intampina o rezistenta mai mare atunci cand este ulei mai mult in baie pentru ca iarna cand uleiul are vascozitate mai ridicata( atunci cand este rece) rezistenta este si mai mare.
- Nu creaza presiuni suplimentare in baia de ulei (de fapt, in baie nu este decat... presiune atmosferica, comunica cu exteriorul prin canalul jojei de ulei). In plus chiar, dupa ce porniti motorul, uleiul este aruncat si imprastiat prin motor de catre arborele cotit si pompa de ulei asa ca nivelul nu mai este o problema.
Daca cineva are alte argumente, le ascult cu placere. Bafta!!!
- Nu se creaza alte probleme in afara de faptul ca arborele cotit se "scalda" in mai mult ulei pana ce acesta se arde(ajunge mai mult ulei pe parte inferioara a pistonului si fusta pistonului care sunt la temperatura ridicata).
- Arborele cotit nu intampina o rezistenta mai mare atunci cand este ulei mai mult in baie pentru ca iarna cand uleiul are vascozitate mai ridicata( atunci cand este rece) rezistenta este si mai mare.
- Nu creaza presiuni suplimentare in baia de ulei (de fapt, in baie nu este decat... presiune atmosferica, comunica cu exteriorul prin canalul jojei de ulei). In plus chiar, dupa ce porniti motorul, uleiul este aruncat si imprastiat prin motor de catre arborele cotit si pompa de ulei asa ca nivelul nu mai este o problema.
Daca cineva are alte argumente, le ascult cu placere. Bafta!!!
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto
GPL Tomasetto
Re: ...scoate surplusul de ulei
Prima afirmatie este adevarata .... fix un LITRU.alimos wrote:Intre maxim si minim pe joja este o distanta de 1,5 cm.Intre aceste repere,diferenta este de 1L de ulei.Pana la reperul de maxim intra in motor o cantitate de 3.3L de ulei.
In aceste conditii,daca peste semnul de maxim sunt 5 mm de surplus,asta inseamna 300-350 ml de ulei peste o cantitate maxima de 3.3L..
a doua insa nu cred ............. baia nu este paralelipiped dreptunghic ... sa ai o proportie simpla pe joja .....
si ca argument stim f bine ca indicatorul de la benzina - la plin primele gradatii se consuma f greu apoi de la jumatatea cadranului ... exponential ... pt ca si rezervorul este ... figura ...... neregulata.
personal consider ca la un schimb de ulei unde 3.3L reprezinta maximul se pot pune in motor 3.0-3.2 L iar apoi la un timp scurt sa se verifice pe joja pt o eventuala completare.
de la revizia a 2-a am un rest de la mobil de 4 L - de cam 0.8 - 0.9 si am mers cei 15.000 km fara sa-l mai completez.
nivelul uleiului trebuie sa fie intre gradatii ... si ideal e sa atinga maximul ..... dar nu mai mult.
din cate stiu cea mai buna verificare este dimineata ...dupa ce masina a stat ceva ore pe plan orizontal in parcare ......si uleiul este la cantitatea maxima in baie.
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
Re: ...scoate surplusul de ulei
Eu am avut minim 5mm ulei in plus la motor si in 10.000km nu s-a intamplat nimc. Nici nu s-a scurs sub presiune nici nu a aras, nivelul ramanad aproximativ acelasi pana la revizie. Apoi, la revizie, am intrebat pe cineva de la service, pt linistea mea, daca uleiul in exces (vorbim de cativa mm pe joja) dauneaza si mi s-a spus ca nu. Asa ca nu ma mai agit si in continuare am 3-4 mm peste joja. Cred ca diferenta asta vine de la faptul ca mecanicii baga 3.3L insa uleiul vechi nu se scurge in totalitate.
- scubli
- "ambiguus"
- Posts: 3644
- Joined: 16 Dec 2007, 14:56
- Auto:
- Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
- Contact:
Re: ...scoate surplusul de ulei
Am intampinat si eu problema cu pricina si am si fugit cu ea in service.
Aveam vreo 5mm peste nivelul maxim pe joja asa ca mecanicul a fost ceva mai inventiv si decat sa se chinuie sa scoata cu mai stiu eu ce metode a scos filtrul de ulei si l-a golit Dupa aceasta operatiune uleiul a fost exact la nivelul maxim (full).
Numai bine.
Aveam vreo 5mm peste nivelul maxim pe joja asa ca mecanicul a fost ceva mai inventiv si decat sa se chinuie sa scoata cu mai stiu eu ce metode a scos filtrul de ulei si l-a golit Dupa aceasta operatiune uleiul a fost exact la nivelul maxim (full).
Numai bine.
Re: ...scoate surplusul de ulei
SAU daca tot o sui pe elevator se slabeste putin surubul de golire a uleiului si ... pica pica .... intr-un fund de pet taiat de cola de 0,5L/1L ... si scoti cat vrei in cateva minute.scubli wrote:a scos filtrul de ulei si l-a golit
Numai bine.
faceam asta in parcare la matiz ... accesul fiind facil.
atentie cu slabitul .. cate ture ca ... tasneste de faci dus original!!!!
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
- scubli
- "ambiguus"
- Posts: 3644
- Joined: 16 Dec 2007, 14:56
- Auto:
- Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
- Contact:
Re: ...scoate surplusul de ulei
@PYFMAN: Exact asta a vrut sa evite cautand alta metoda:)
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: ...scoate surplusul de ulei
Mai oameni buni,nu dati cu parul ca eu nu am pretentia de a fi inventat mersul pe jos.
De asemenea nu am pretentia ca detin adevarul absolut in ceea ce priveste efectul negativ,pozitiv sau nesemnificativ al excesului de ulei in baie.
Eu doar am gasit o metoda curata si facila de a indeparta excesul de ulei din baie.Luati-o exact asa cum v-am spus-o,fara alte inflorituri.Cine vrea sa o aplice bine,cine nu,nu!
Sunt convins ca exista o sumedenie de alte metode,ca nu e singura,insa e cea mai curata si facila.Nu trebuie decat sa moi o sigura data capatul furtunului in ulei si sa dai la pompa!Nu se poate compara cu ridicatul pe rampa sau elevator sau cu taratul pe sub masina sa umbli la busoane,si chiar nici cu masuratul uleiului cu siringa.
In ceea ce priveste forma baii de ulei,perfect de acord ca nu este una identica de sus pana jos,insa din cunostintele mele ,baia este mai lata sus,langa blocul motor decat jos la buson.Este logic si verificabil,la orice masina.Iar in aceste conditii,daca este mai groasa sus decat jos,gradatii egale ale jojei indica cantitati diferite de ulei.Mai altfel spus 5 mm pe varful jojei inseamna mai putin decat 5 mm mai sus pe joja.Mai ales peste maxim.
Iar pentru a satisface orice exigente,credeti-ma pe cuvant,ce naiba,doar am scos ieri:5mm peste full inseamna 350 ml de ulei.
O fi mult,o fi putin,o afecta,nu o afecta,nu ma pasioneaza.Cum de altfel nu ma pasioneaza daca va scoate cineva cu metoda asta vreodata ulei din baie.Tot ce pot sa va spun este ca din ce citesc mai sus nu mai inteleg sensul nivelului de full.Daca nu conta deloc,cred ca fabricantul trebuia sa precizeze doar nivelul minim necesar.Si coreenii astia n-au ce face...
Mai, mai, mai....ce oameni!!!
De asemenea nu am pretentia ca detin adevarul absolut in ceea ce priveste efectul negativ,pozitiv sau nesemnificativ al excesului de ulei in baie.
Eu doar am gasit o metoda curata si facila de a indeparta excesul de ulei din baie.Luati-o exact asa cum v-am spus-o,fara alte inflorituri.Cine vrea sa o aplice bine,cine nu,nu!
Sunt convins ca exista o sumedenie de alte metode,ca nu e singura,insa e cea mai curata si facila.Nu trebuie decat sa moi o sigura data capatul furtunului in ulei si sa dai la pompa!Nu se poate compara cu ridicatul pe rampa sau elevator sau cu taratul pe sub masina sa umbli la busoane,si chiar nici cu masuratul uleiului cu siringa.
In ceea ce priveste forma baii de ulei,perfect de acord ca nu este una identica de sus pana jos,insa din cunostintele mele ,baia este mai lata sus,langa blocul motor decat jos la buson.Este logic si verificabil,la orice masina.Iar in aceste conditii,daca este mai groasa sus decat jos,gradatii egale ale jojei indica cantitati diferite de ulei.Mai altfel spus 5 mm pe varful jojei inseamna mai putin decat 5 mm mai sus pe joja.Mai ales peste maxim.
Iar pentru a satisface orice exigente,credeti-ma pe cuvant,ce naiba,doar am scos ieri:5mm peste full inseamna 350 ml de ulei.
O fi mult,o fi putin,o afecta,nu o afecta,nu ma pasioneaza.Cum de altfel nu ma pasioneaza daca va scoate cineva cu metoda asta vreodata ulei din baie.Tot ce pot sa va spun este ca din ce citesc mai sus nu mai inteleg sensul nivelului de full.Daca nu conta deloc,cred ca fabricantul trebuia sa precizeze doar nivelul minim necesar.Si coreenii astia n-au ce face...
Mai, mai, mai....ce oameni!!!
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: ...scoate surplusul de ulei
Cine spune ca se consuma vorbeste numai prostii. Mi-au pus si mie peste full parlitii aia de la service. Si deasemenea mi-au spus ca nu afecteaza. Si mi-a aratat mecanicul joja lui care avea foarte mult ulei peste full. Am incercat sa scot si eu filtrul ca sa mai scot ulei. Dar l-au strans teribil de tare si pozitia mea nu ma avantaja sa exercit o forta prea mare. Si acum iarasi trebuie sa merg la revizie si m-am uitat de curiozitate. Nivelul uleiului este acelasi. Acum imi dau si eu cu parerea. Din ce am mai auzit se zice ca prea mult ulei dauneaza. Totusi, fiindca suntem in secolul 21, tind sa cred ca exista o toleranta pentru ce e putin peste full. Dar tare mi-ar placea sa vina cineva cu niste date exacte.
@alimos: iti inteleg frustrarea si felicitari ptr metoda
@alimos: iti inteleg frustrarea si felicitari ptr metoda
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
-
- Posts: 94
- Joined: 26 Dec 2007, 03:40
- Auto:
- Location: Constanta
Re: ...scoate surplusul de ulei
Metoda cea mai simpla ramane totusi seringa de 20ml+furtunas de la kit de perfuzie gasiti la farmacii este si lung intra la fix pe la joja. taiati furtunul exact de la cauciucul flexibil care intra pe capul seringii si tot pe aici detasati seringa pt a goli uleiul extras. Pentru reusita operatiunii recomand ca uleiul sa fie cald
KIA Cee'd 1.4 GLS, Mars Red, BEST ODO141000km