
Nu exista "soferi adevarati", exista soferi si soferi cu experienta.

Stii cum se zice: repetarea este mama invatarii.
Nu confund nimic. Am vrut sa subliniez doar faptul ca ESP-ul incurca la urcatul in rampe cu carosabil dificil si am mentionat in ce situatii isi face treaba (adica fara a frana in derapaj).eugenflorinmanea wrote: @Bubumisu tu confunzi ESP ul cu ASR ul. La urcare panta ESP ul nu are nicio treaba. Intr-adevar ti se aprinde becul de ESP, dar nu ESP ul actioneaza (electronic stability program- cel care mentine masina pe o traiectorie optima), ci ASR ul (cel care dc o roata patineaza, reduce cuplul la acea roata ptr a trage ambele roti la fel).
Dc urci o panta pe zapada e bine sa dezactivezi ESP ul, altfel pur si simplu iti moare motorul si masina nu mai inainteaza - ca si cum nu ai mai avea putere.
K, am inteles, deci recapitulam, ESP-ul nu prea a lucrat la mine niciodata(nu am fost in situatii in care sa pierd aderenta la viteze mari, in virajareeugenflorinmanea wrote: Dc in schimb dezactivezi ESP ul (si implicit TCS u), urci rampa respectiva chiar daca rotile mai si patineaza.(mai ales dc ai si cauciucuri de iarna)