Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: ABS hiperreactiv sau normal?

Post by ida01ro »

CMGeorge wrote:Caucuce de vara, frana, pot zice putin "de urgenta" (sambata asta) masina oprita, distanta scurta, nici urma de ABS, nici urma de alunecat....
...pai daca nu erau conditii de alunecat (adica roata masinii nu a avut tendinte de blocare) e firesc ca ABS sa nu intre in actiune!

OT (...si nu prea, pt ca TCS interactioneaza cu ABS): cine doreste sa citesca un pik (mai mult ! :) )despre TCS: http://www.autoshop101.com/forms/brake12.pdf

bafta !
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by shtirlitz »

daca sunt in viteza 2 si sunt pe punctul de a opri dar nu de tot, pentru a trece peste o groapa sau o trecere la nivel cu calea ferata sau merg in coloana si observ ca viteza 2 este insuficient de mare, dau sa bag in viteza 1. Insa nu intra din prima incercare, de obicei din a doua reusesc fara sa fortez. Ca sa intre in viteza 1 din prima trebuie sa opresc. La fel si cu spatele patesc. Insa acolo de cele mai multe ori, nu intra nici daca stau, face un carait ciudat si de multe ori chiar fortez putin. Fac ceva gresit?
Image

Danicko
Posts: 213
Joined: 15 Nov 2007, 19:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Danicko »

Daca incetinesti suficient cu a 2-a (de ex sub 1100rpm) ar trebui sa intre I-a mai usor, din mers totusi e mai fortat. Eu de obicei daca nu am incetinit suficient cu vit. a 2-a ca sa o pot impinge in vit I-a fac un dublu ambreiaj cu un sprit scurt. In marsariere trebuie sa fii pe loc intotdeauna altfel caraie. Ca sa nu mai ratez marsarierul fac miscari mai ample atunci cand misc schimbatorul si imping mai tare in sus. Eu deja am invatat sa simt la mana cand cupleaza bine. Cateodata mai caraie si la mine daca ma grabesc.
Eu am probleme la selectarea tr.a 2-a: pierd f mult timp cand schimb din vit I-a in a 2-a din cauza ca atunci cand trag de schimbator in jos trebui invins un hop (ca schimbatorul sport-click) dar care imi incetineste f mult miscarea mainii. Daca trag mai tare mi-e teama sa nu-l rup.
Ceed HB 1.4 Best MS, Bucuresti

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Joco »

@shtirlizt Vitezele sincronizate, daca ambreiajul se deschide corect, trebuie sa intre fara probleme. Marsarierul nu, pentru ca nu este sincronizat. Aici masina trebuie sa fie stationara ca sa intre in viteza.

o mica plictiseala :) : Inelele de sincronizare practic sunt niste "frane inelare" care aduc pinioanele la viteze egale pentru a putea fi cuplate in mers.
Daca ambreiajul nu se deschide complet, inelele de sincronizare "au de lucru" din belsug, pe linga faptul ca se uzeaza prematur, ai probleme de angajarea treptelor de viteza.

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by shtirlitz »

atunci are ceva daca o las in viteza a 2-a si o mai ajut cu ambreiajul daca e nevoie? De multe ori mai faca si aceasta varianta insa nu o folosesc in rampa.
De unde imi dau seama daca se deschide sau nu corect ambreiajul?
Image

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Joco »

shtirlitz wrote:atunci are ceva daca o las in viteza a 2-a si o mai ajut cu ambreiajul daca e nevoie? De multe ori mai faca si aceasta varianta insa nu o folosesc in rampa.
De unde imi dau seama daca se deschide sau nu corect ambreiajul?
In primul rand cu masina stationara si cu motorul mergand apesi ambreiajul si trebiue sa poti angaja orice treapta fara nici o problema, fara nici un "carait" si masina nu are voie sa aiba tendinta de a se porni din loc. Daca nu se intampla asa, ai probleme cu ambreiajul.(de regula sistemul hidraulic nu este aerisit corect).

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by shtirlitz »

Multumesc Joco. Cu masina stationara si motorul mergand si apasand ambreiajul pot angaja orice treapta de viteza fara probleme si fara a avea tendinta de a porni din loc. Eu ma refeream la retrogradarea din viteza a 2-a in vteza 1 in timp ce masina se afla in mers. Atunci incetinesc sau chiar trebuie sa opresc de tot ca sa intre in viteza 1 lejer. Intra si din mers la viteza mica, dar din 2 sau 3 incercari.
Image

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by SeKAh »

Eu merg prin Bucuresti iar traficul este specific mersului cu a 1-a si a 2-a + ca de multe ori trebuie sa schimb a 1-a cand sunt in miscare. Vreau sa spun ca intra ca unsa chiar si cand are viteza mica :)

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by scubli »

Cand ajung acasa, avand o strada neasfaltata, obisnuiesc inainte de o gaura destul de mare, sa trec in treapta I din a II-a. De obicei am 10-15km/h si nu am probleme. Intra putin mai greu decat daca as sta pe loc, dar acest lucru nu constituie o problema.
Am vazut si cutii de viteze sincronizate atat de bine ca puteai la 20km/h, cu ambreiajul calcat, sa bagi si in marsarier :)

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Joco »

:D ...e buna poanta cu marsarierul sincronizat :) ca in bancul rusesc cu treapta R (racheta)

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by scubli »

Cu racheta e prea tare faza... 1... 2... 3... 4... 5... ROCKET ! :lol:

bobocaty
Posts: 53
Joined: 18 Jan 2009, 20:16
Auto:
Location: Bucuresti-Ploiesti
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by bobocaty »

@shtirlitz:Subscriu si eu problemei tale si sunt de parere ca nu asa ar treb sa se comporte masina(nu stiu daca e o problema).Eu chiar nu reusesc sa o bag uneori in vit 1 ,daca masina e in miscare,asa ca o ajut putin din ambreiaj,dar asta implica sa subturez motorul:(Sa fie asta un motiv sa fac prima mea vizita la service?
Lizuk:Pro'Ceed-1.4GSL Pewter Beige- Start+Jante 205/55 R16V tip C+Oglinzi electrice+Proiectoare+Cheie pliabila+tetiere active+AC+Volan,schimbator,frana de mana piele+comenzi volan cromate....
PH-14-MIB(Men In Beige)-ODO10.030KM

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Joco »

Nu exclud sa fie o problema de sincron, eu am automata, si alte ceeduri pe care le-am condus nu prezentau nici o problema de acest gen. Mergeti la servis.

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

marywsd
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2009, 19:37
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re:

Post by marywsd »

Danicko wrote:Eu cred ca nu e nici o problema daca se merge sub 2000rpm cu benzina. De exemplu la schimb de la tr1 la a doua e greu sa cazi peste 2000..si nici nu are sens caci are destula vlaga sa traga si de la 1400. E indicat cred in sarcina mare sa ai o turatie ridicata. Dar la treptele 1,2,3 nu cred ca are asa mare importanta. Masina raspunde bine. In treapta 4 e mai greu daca nu ai 2000.
trI tre turata pana la minim 3000 ca a 2-a sa cada pe la 2000. E prea mult.
nu e chiar asa, la ford fiesta 1.4 diesel 68 hp schimbi la 2000 rpm si tremura masina din toate incheeturile pt ca in urmatoare treapta pleaca de la 1000 rpm si e prea aproape de relanti eu de obicei schimb la 2500 rpm indigerent ca e diesel sau benzina si masina se comporta bine dar daca vreau putere si cuplu cum ar fi in depasiri sau la urcarea unei pante atunci schimb la 3000 rpm, la benzina schimb si la 4000 rpm ca are cuplu mai mic decat la diesel dar at va creste si consumul dar daca mergi in treapta a 3-a la 1000-1200 rpm mai ales la benzina si masina nu are pic de vlaga si tremura din toate incheeturile motorul va trage din greu si mersul subturat va creste consumul si va uza motorul la e daca schimbi numai in 5-6000 rpm in afara de faptul ca va consuma la greu se va uza si motorul pt ca turatia mare uzeaza motorul eu zic ca cauti plaja de turatii la care consumul si puterea sa te multumeasca, si inca ceva tr1 e pt plecare de pe loc de aia poti merge cu tr2 la relanti dar cu ambriajul putin apasat ca sa nu iti oara motorul :wink:

marywsd
Posts: 21
Joined: 26 Feb 2009, 19:37
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by marywsd »

bobocaty wrote:@shtirlitz:Subscriu si eu problemei tale si sunt de parere ca nu asa ar treb sa se comporte masina(nu stiu daca e o problema).Eu chiar nu reusesc sa o bag uneori in vit 1 ,daca masina e in miscare,asa ca o ajut putin din ambreiaj,dar asta implica sa subturez motorul:(Sa fie asta un motiv sa fac prima mea vizita la service?
nu baga niciodata in tr1 daca masina e in miscare ca uzezi cutia, mai bine mergi cu a 2-a cu ambriajul putin apasat sau opreste si schimba in tr1 :wink:

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”