Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Inseamna ca de asta nu a prins nici Picatura.....
Folosesc si letconul.....nu e nici o problema.....saptamana viitoare imi fac timp intr-o zi....
Trebuie sa fie inchisa ermetic???
Cee'd 1,4 GSL MT Best

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Dannyboy »

Nu. Undeva ar trebui sa existe un orificiu de respiratie. Probabil nu i-ai dat atentie. Tu fa figura cu letconul si nu mai ai treaba. Totodata e bine s-o bagi o noapte pe redresor. Ideal ar fi redresorul cu incarcare lenta.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Atunci merge si un "pansament" cu Powertape... :D
Cee'd 1,4 GSL MT Best

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

NU trebuie inchisa ermetic. Daca este pe baza de acid , la incarcare, prin descompunerea PbSO4 se degaja si Hidrogen care trebuie sa fie evacuat in atmosfera , prin orificiile de aerisire din capac. Acesta este motivul ptr. care unii acumulatori au explodat ( este real ).
DAR : Carcasa acumulatorului este destul de subtire asa ca la lipirea cu letconul ar putea sa mai ramina pori . Este bine ca dupa ce s-a terminat lipirea , peste aceasta sa se foloseasca si un strat de silicon ( poate negru , pentru estetica ), deoarece prin porii ramasi s-ar putea sa iasa acid . Daca este acumulator pe baza de Pb -Acid .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

User avatar
Caralumba
Posts: 749
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Caralumba »

I-a venit randul si bateriei mele ( era cea originala - fabricata Feb.2008 ) sa imi spuna "ADIO".
Am mai incercat sa o resuscitez de cateva ori, dar nu mai tinea decat cateva zile.
Am optat pentru MOLL Kamina Start 55 Ah ( fabricata saptamana 25 din 2013 ).
Dimensiunile de 246/175/190 fata de 204/165/200 cat a avut originala nu au avut niciun efect negativ
de pozitionare in tavita, prindere clema fixare, conectare cabluri la borne etc.
Pret 249 lei, adusa acasa, montat, verificat, certificat garantie 40 luni.
Nenea care a montat-o mi-a facut rost si de o "imbracaminte" recuperata de la alte modele, care s-a potrivit perfect.
Nu-mi ramane decat sa sper ca ma va tine cel putin dublul garantiei..... :lol: [-o<
Fair day, be well !
Image

Jenel
Posts: 173
Joined: 07 Mar 2008, 16:29
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Jenel »

Masina pornea destul de greu asa ca m-am decis sa schimb bateria originala ce m-a tinut aproape 5 ani cu mult titrata varta c14. Pretul a fost de 180 lei +bateria veche la schimb la standul de baterii nr 2 de la intrarea in targul vitan.Din graba am uitat sa intreb data fabricatiei si cand am ajuns acasa m-am uitat dar nu am gasit nimic clar.Rog cei care detin varta c14 sa ma lumineze si pe mine :roll:

APO
Posts: 7
Joined: 10 Jul 2007, 08:07
Auto: KIA CEED 1,6 CRDI
Location: Piatra Neamt

Re: Baterie moarta

Post by APO »

KIA CEED 1,6 CRDi - 90 CP
Acumulatorul original Solite 54-26GL - 12V, 68Ah, 600A (252x175x220), a intrat in anul 7 de functionare dar se pare ca da semne de oboseala. Cand este frig afara porneste mai greu, dar inca din prima cheie. Oricum nu cred ca mai pot trece iarna asta cu el. Unii spun ca ar putea fi si de la bujiile incandescente (o sa vad dupa ce schimb bateria :) ). Tin sa mentionez ca am avut in medie 4-5 porniri pe zi (evident in oras), am si savurat destula muzica cu motorul oprit si n-am pus niciodata acumulatorul la redresor. Drumuri mai lungi, care sa-l incarce cum trebuie, am facut frecvent in weekenduri si in concedii.
Am ochit o Varta Blue Dynamic E23 - 12V, 70Ah, 630A (261x175x220), care, din cate am vazut, trebuie montata invers. Se pare ca pretul ar fi in jur de 350 lei online (cu baterie la schimb). Sa vedem cu cat o gasesc prin magazinele din orasul unde locuiesc.
As fi vrut sa merg pe varianta Silver Dynamic de la Varta: E38 -12V, 74Ah, 750A (278x175x175) sau E44 -12V, 77Ah, 780A (278x175x190) dar nu stiu daca o sa incapa in suportul bateriei.
Daca aveti alte variante va rog sa le impartasiti.
Stie cineva cum este codificata data fabricatiei?

Fiabilitate maxima !

User avatar
Caralumba
Posts: 749
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Caralumba »

Jenel wrote:Din graba am uitat sa intreb data fabricatiei si cand am ajuns acasa m-am uitat dar nu am gasit nimic clar.Rog cei care detin varta c14 sa ma lumineze si pe mine :roll:
APO wrote:Stie cineva cum este codificata data fabricatiei?
De exemplu la cea pe care am cumparat-o eu, data fabricatiei (saptamana,anul) era stantata pe una dintre borne. :-({|=
Fair day, be well !
Image

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Salut.
De doua zile abia ca mai pornea......asa ca am schimbat-o cu un Rombat Premier de 60ah.
Cea originala am folosit-o 5,5 ani. Eu zic ca e bine....
Am luat-o cam pe fuga.....nu stiu daca e cea mai buna alegere....dar oricum prea multe variante nu aveam....
E ok de 60ah????
Cee'd 1,4 GSL MT Best

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Cea originala era de 45 Ah asa ca de 60 Ah este foarte buna (in privinta pornirilor ).
Numai ca trebuie vazut si daca in timp isi va pastra capacitatea .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

M-am linistit......imi era sa nu fie prea mare ca si capacitate......
Cei drept pornirile si opririle sunt foarte dese, casa-gradi(500m)-scoala(300m)-servici(1km) asta de 3 ori pe zi....plus alte drumuri la fel de scurte(max. 5 km in oras)....
Cee'd 1,4 GSL MT Best

Inuendo
Posts: 46
Joined: 27 Aug 2008, 22:53
Auto: Kia cee`d 1,4 GSL - 2007
Location: Galati

Re: Baterie moarta

Post by Inuendo »

APO wrote:KIA CEED 1,6 CRDi - 90 CP
Acumulatorul original Solite 54-26GL - 12V, 68Ah, 600A (252x175x220), a intrat in anul 7 de functionare dar se pare ca da semne de oboseala. Cand este frig afara porneste mai greu, dar inca din prima cheie. Oricum nu cred ca mai pot trece iarna asta cu el. Unii spun ca ar putea fi si de la bujiile incandescente (o sa vad dupa ce schimb bateria :) )
[...]
Fiabilitate maxima !
Da, sunt de aceeasi parere: fiabilitate maxima cel putin in ceea ce priveste bateria (nu ca in alte privinte as fi avut probleme, exceptand bieletele antiruliu).
Acumulatorul meu (tot original :D ) de 45 de mAh a implinit 6 ani si... 2 saptamani.
Anul trecut si mie mi s-a parut ca da semne de oboseala, numai ca am insistat... si am castigat.
Acum sunt hotarat: pana nu "crapa", nu-l schimb!

Cat despre acumulatorii cu borne inverse, am si eu o intrebare: nu se poate monta o baterie normala invers? e obligatoriu sa fie bornele inverse?

Nu aruncati cu pietre, ca nu ma pricep iar in eventualitatea in care ma lasa totusi "originalu'", as vrea sa stiu si acest mic detaliu.
Kia Ceed 1.4 GSL Silver Machine
ODO 60.500 km

User avatar
Caralumba
Posts: 749
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Caralumba »

Inuendo wrote: nu se poate monta o baterie normala invers?
Asa si este, daca convenim ca "fata" bateriei este acea latura mare de care sunt mai aproape bornele,
atunci este vorba despre o baterie "normala" montata cu fata spre parbriz. Cea pe care o ai acum montata nu respecta cele spuse de mine ? :roll:
Fair day, be well !
Image

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Baterie moarta

Post by xp »

Asta este cu "fata intoarsa".
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

Inuendo
Posts: 46
Joined: 27 Aug 2008, 22:53
Auto: Kia cee`d 1,4 GSL - 2007
Location: Galati

Re: Baterie moarta

Post by Inuendo »

xp wrote:Asta este cu "fata intoarsa".

Aha, acu` m-am lamurit.
Asadar, contrar "opiniei avizate a unor specialisti" :---) care afirma ca pentru "masinile astea asiatice" (cunoscatorii lu` peste :thumbsdown: ) se potrivesc doar acumulatori cu borne inverse, se poate si altminteri.

Buuun...
Atunci, cand imi cumpar urmatoarea baterie nu ma voi mai "limita" la Varta Blue Dynamic, doar pentru ca trei sferturi din comerciantii intrebati de mine au afirmat "cu tarie si convigere" ca este singurul acumulator (obligatoriu cu borne inverse) de la acest producator pe care l-as putea monta pe masina.

Acum iau in calcul si un Varta Silver Dynamic pe care sa il montez taman vita-vercea (adica invers) fata de asta originala.
Apropo, e careva pana in prezent care a realizat montajul respectiv cu un Silver Dynamic (ma gandesc la un 52-54 Ah)?
Kia Ceed 1.4 GSL Silver Machine
ODO 60.500 km

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”