La 100km/h este cu putin sub 3.000rpm.Romburaku wrote:@scubli ca turatie ai la motorul de 1.6GSL, la viteza de 100km/h?
este la fel ca la 1.4GSL, adica 3000?
Rodaj
-
- Posts: 94
- Joined: 26 Dec 2007, 03:40
- Auto:
- Location: Constanta
Intrebarea mea este in ce treapta de viteza ...a V sau VI pt. ca din ce stiu eu 1.6 nu are cumva 6 trepte de viteza?scubli wrote:La 100km/h este cu putin sub 3.000rpm.Romburaku wrote:@scubli ca turatie ai la motorul de 1.6GSL, la viteza de 100km/h?
este la fel ca la 1.4GSL, adica 3000?
KIA Cee'd 1.4 GLS, Mars Red, BEST ODO141000km
n-are. Tot 5 sunt.bogdan_MIB wrote:pt. ca din ce stiu eu 1.6 nu are cumva 6 trepte de viteza?
CEE'D 1,6 GSL BASE Piston Grey + 2-3 optionale;
poze: http://picasaweb.google.com/adrianstefa ... bilicaCeeD
jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=2692
ODO 18000km
poze: http://picasaweb.google.com/adrianstefa ... bilicaCeeD
jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=2692
ODO 18000km
Doar 2.0 are 6 trepte. 

Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
S-a mai discutat EXACT acelasi subiect:
viewtopic.php?t=678&postdays=0&postorder=asc&start=0
Orcium e la moda sa se dubleze topicuri care dezbat acelasi subiect, asa ca nu ma veti lua in seama
viewtopic.php?t=678&postdays=0&postorder=asc&start=0
Orcium e la moda sa se dubleze topicuri care dezbat acelasi subiect, asa ca nu ma veti lua in seama

-
- Posts: 29
- Joined: 09 May 2008, 12:48
- Auto:
- Location: Bucuresti
Am vazut linkul catre celalalt topic despre rodaj dar acolo nu a postat nimeni de ceva timp si aici par mai proaspete mesajele.
Pentru un motor diesel 1.6 cum ar arata rodajul? Dealerul mi-a zis sa schimb pana in 3000 si sa nu coboare mult sub 2000 mii. Adica sa nu o supraturez si nici sa nu o subturez. Din ce vad eu aici astea par turatii de rodaj pe benzina. E ok asa? La 3000 mi se pare un pic cam turata dar nu ma deranjeaza.
Pe bord am vazut indicatoare rosii la 30 si 50km/h si cineva pe forum zicea ca acolo se schimba vitezele, din I in II si din II in III respectiv. Cel putin asta vad eu cand schimb putin sub 3000 (chiar sunt un pic sub viteza indicata cu rosu cand schimb). Am mai citit aici ca nu e bine sa cobori turatia sub 1900 la diesel ca se strica turbina in timp, deci turatiile indicate de dealer par ca se potrivesc. Ce nu prea ma prind e cum tin eu turatia peste 1900 cand am nevoie sa schimb inapoi din III in II din cauza traficului minunat bucurestean. Daca schimb in jos se tureaza dupa aia prea tare motorul cand incep sa se miste oamenii mai bine, daca nu schimb e turatia sub 1900.
PS. Am facut vreo 100km pana acum, numai in Bucuresti. Am o minunata viteza medie de 15km/h si 9.2% consum. E bine, e rau?
Pentru un motor diesel 1.6 cum ar arata rodajul? Dealerul mi-a zis sa schimb pana in 3000 si sa nu coboare mult sub 2000 mii. Adica sa nu o supraturez si nici sa nu o subturez. Din ce vad eu aici astea par turatii de rodaj pe benzina. E ok asa? La 3000 mi se pare un pic cam turata dar nu ma deranjeaza.
Pe bord am vazut indicatoare rosii la 30 si 50km/h si cineva pe forum zicea ca acolo se schimba vitezele, din I in II si din II in III respectiv. Cel putin asta vad eu cand schimb putin sub 3000 (chiar sunt un pic sub viteza indicata cu rosu cand schimb). Am mai citit aici ca nu e bine sa cobori turatia sub 1900 la diesel ca se strica turbina in timp, deci turatiile indicate de dealer par ca se potrivesc. Ce nu prea ma prind e cum tin eu turatia peste 1900 cand am nevoie sa schimb inapoi din III in II din cauza traficului minunat bucurestean. Daca schimb in jos se tureaza dupa aia prea tare motorul cand incep sa se miste oamenii mai bine, daca nu schimb e turatia sub 1900.
PS. Am facut vreo 100km pana acum, numai in Bucuresti. Am o minunata viteza medie de 15km/h si 9.2% consum. E bine, e rau?
Nu e o crim? s? scazi sub tura?ia de cuplu (1900-2900 sau ceva de genul) dar nu foarte mult, adic? s? mergi a la relanti ?i dac? totu?i ai cobor?t, s? accelerezi u?or, c? n-ai ce-i cere acolo
! Oricum, astea sunt...perora?ii teoretice (permis a-mi fi s? zic!) c?...o dat?: n-ai cum s? mergi doar ?n plaja de cuplu iar pe de alt? parte: conducem ma?ini sec XXI, cu ni?te garan?ii destul de mari, deci rezist? suficient s? fie conduse altfel dec?t IDEAL. Uit?-te la vagmen, cu tdi-uri de 131 cu fum pe coad? c? merg la consum, la 1100-1300 rpm c? d-aia are torc diz?lu' m?nca?i-a?...?i n-au nici pe dracu'. Dac? tu ai garan?ie 7 ani, p?i oricum ai conduce motorul va rezista ace?ti ani! Dac? te strofoci s? mergi IDEAL o s?-l ai...50 de ani (sau 1.000.000 km cum am aflat deunazi - Prietenii ?tiu de ce
) ?


ca sa fiu in asentimentul intrebarii tale : Am masina de 2 luni si un pic, am mers mult mai atent in prima mie ..... desi am depasitt 3000, a vazut chiar 180 de km/h si nu aveam decat 800 de km parcursi ....
referitor la consum si oras si afara mie mi-a luat 6,4 cu un stil de condus "domol" .. eee ..de cand nu am mai iesit din oras si s-a dus si "rodaju de 1000 de km" am un stil mai " smucit " si consumul s-a ridicat la 7.3 la o medie de viteza de 30 km/h. Sa sti ca si benzina folosita isi spune cuvantul.... daca pui carera 100 de la omv ai consum mai bun in conditiile in care mergi mai linistit .. desi motorul are mai multa viata si te indemna la viteza/turatii
cel mai bine o sa-ti dai seama cum o sa o conduci atunci cand mergi cu ea .. depinde de drum/ distanta parcursa.. etc ...
Bafta !
referitor la consum si oras si afara mie mi-a luat 6,4 cu un stil de condus "domol" .. eee ..de cand nu am mai iesit din oras si s-a dus si "rodaju de 1000 de km" am un stil mai " smucit " si consumul s-a ridicat la 7.3 la o medie de viteza de 30 km/h. Sa sti ca si benzina folosita isi spune cuvantul.... daca pui carera 100 de la omv ai consum mai bun in conditiile in care mergi mai linistit .. desi motorul are mai multa viata si te indemna la viteza/turatii

cel mai bine o sa-ti dai seama cum o sa o conduci atunci cand mergi cu ea .. depinde de drum/ distanta parcursa.. etc ...
Bafta !
mda
Referitor la rodaj... inca nu am masina, este "pe vine", dar in momentu in care o primesc afara de primii 50km pe care trebuie sa-i fac musai in oras am de gand sa ies cu ea afara! Adica, autostrada soarelui-Slobozia, am o treaba pana acolo (300km dus-intors) si apoi imediat o iesire scurta de 2-3 zile la mare, deci tot autostrada soarelui dar acum destinatie Constanta (drum plus plimbari vreo 500km dus-intors) deci ies cam primii 850km. Sunt de parere ca nu merge sa faci rodajul in bucuresti... ganditi-va bine la masinile vechi care necesitau rodaj neaparat... nu-l facea nimeni in oras! Oricum pe autostrada ce-a mai buna idee este aceea cu variatii 80-120km, schimbat in 3000 iar a 5-a pana la 120! Ma mai gandesc in prima mie sa-i bag doat benzina 98 sau 100, acum depinde si de banii pe care-i voi avea atunci ca parca vad ca se face 50.000/L.
Inca un sfat nu plecati la munte in panta si serpentine inainte ca masina se se aseze bine... adica dupa 3000km.
Inca un sfat nu plecati la munte in panta si serpentine inainte ca masina se se aseze bine... adica dupa 3000km.
Dacia 1310 - alba
Mars Red, 1,4 Benzina - BEST
Comanda(avans) 20.04.2008
Anuntare serie 09.06.2008
Venita in tara 12.06.2008
Achitata integral 18.06.2008
In posesie din 20.06.2008
ODO ~ 15200
B - 05 - K Y V
Mars Red, 1,4 Benzina - BEST
Comanda(avans) 20.04.2008
Anuntare serie 09.06.2008
Venita in tara 12.06.2008
Achitata integral 18.06.2008
In posesie din 20.06.2008
ODO ~ 15200
B - 05 - K Y V
mda
Referitor la rodaj... inca nu am masina, este "pe vine", dar in momentu in care o primesc afara de primii 50km pe care trebuie sa-i fac musai in oras am de gand sa ies cu ea afara! Adica, autostrada soarelui-Slobozia, am o treaba pana acolo (300km dus-intors) si apoi imediat o iesire scurta de 2-3 zile la mare, deci tot autostrada soarelui dar acum destinatie Constanta (drum plus plimbari vreo 500km dus-intors) deci ies cam primii 850km. Sunt de parere ca nu merge sa faci rodajul in bucuresti... ganditi-va bine la masinile vechi care necesitau rodaj neaparat... nu-l facea nimeni in oras! Oricum pe autostrada ce-a mai buna idee este aceea cu variatii 80-120km, schimbat in 3000 iar a 5-a pana la 120! Ma mai gandesc in prima mie sa-i bag doat benzina 98 sau 100, acum depinde si de banii pe care-i voi avea atunci ca parca vad ca se face 50.000/L.
Inca un sfat nu plecati la munte in panta si serpentine inainte ca masina se se aseze bine... adica dupa 3000km.
Inca un sfat nu plecati la munte in panta si serpentine inainte ca masina se se aseze bine... adica dupa 3000km.
Dacia 1310 - alba
Mars Red, 1,4 Benzina - BEST
Comanda(avans) 20.04.2008
Anuntare serie 09.06.2008
Venita in tara 12.06.2008
Achitata integral 18.06.2008
In posesie din 20.06.2008
ODO ~ 15200
B - 05 - K Y V
Mars Red, 1,4 Benzina - BEST
Comanda(avans) 20.04.2008
Anuntare serie 09.06.2008
Venita in tara 12.06.2008
Achitata integral 18.06.2008
In posesie din 20.06.2008
ODO ~ 15200
B - 05 - K Y V
Motorizarile 1.6 sunt echipate tot cu o cutie in 5 rapoarte (daca vorbim de cutia manuala).bogdan_MIB wrote:Intrebarea mea este in ce treapta de viteza ...a V sau VI pt. ca din ce stiu eu 1.6 nu are cumva 6 trepte de viteza?scubli wrote:La 100km/h este cu putin sub 3.000rpm.Romburaku wrote:@scubli ca turatie ai la motorul de 1.6GSL, la viteza de 100km/h?
este la fel ca la 1.4GSL, adica 3000?
Dacia Berlina 1310 Li 2003 ODO - 70.000 km (14 ianuarie 2009); 75.000 km (24 septembrie 2009); 80.000 km (aprilie 2010)
Kia Pro Cee'd Black Pearl 1.4 GSL Best 2008
ODO:
- 13.06.2008 - 6 km (la livrare)
- 23.10.2008 - 10.000 km
- 21.02.2009 - 15.000 km
- 22.08.2009 - 20.000 km
- 12.02.2010 - 30.000 km
JURNAL DE BORD
cel mai indepartat punct atins - Saint Tropez (Franta, 2008), 2.302 km fata de Bucuresti
Kia Pro Cee'd Black Pearl 1.4 GSL Best 2008
ODO:
- 13.06.2008 - 6 km (la livrare)
- 23.10.2008 - 10.000 km
- 21.02.2009 - 15.000 km
- 22.08.2009 - 20.000 km
- 12.02.2010 - 30.000 km
JURNAL DE BORD
cel mai indepartat punct atins - Saint Tropez (Franta, 2008), 2.302 km fata de Bucuresti
Am fost acum in weekend intr-un mic rodaj. Motor de 1,4 benzina. La 3000 rpm in a 5-a merge fix cu 97 km/h. Dupa 600 km mers in general cu 90-100 km/h consumul mediu afisat de computer s-a stabilizat la 5.7
Am incercat sa nu depasesc 3000 rpm in nici o treapta de viteza (cu mici exceptii cand depaseam cate un camion). masina se comporta foarte bine, motorul suna excelent, sta bine in curbe si poti sa o simti lejer, de exemplu intri in localitate cu a 5-a si scazi din acceleratie pana aproape de relanti merge cu 60 km/ora sub deja cere a 4-a...
All in all sunt foarte multumit....aaa benzina i-am pus doar de 95 de la LUk, OMV si Petrom. N-am sesizat diferente mari. Cred ca avea o mica vibratie doar de la Carrera 95 OMV...poate ati avut si voi experiente similare. Cu Lukoil 95 cred ca merge cel mai bine...mai vedem.
Am incercat sa nu depasesc 3000 rpm in nici o treapta de viteza (cu mici exceptii cand depaseam cate un camion). masina se comporta foarte bine, motorul suna excelent, sta bine in curbe si poti sa o simti lejer, de exemplu intri in localitate cu a 5-a si scazi din acceleratie pana aproape de relanti merge cu 60 km/ora sub deja cere a 4-a...
All in all sunt foarte multumit....aaa benzina i-am pus doar de 95 de la LUk, OMV si Petrom. N-am sesizat diferente mari. Cred ca avea o mica vibratie doar de la Carrera 95 OMV...poate ati avut si voi experiente similare. Cu Lukoil 95 cred ca merge cel mai bine...mai vedem.
Acel cineva care zicea ca indicatoarele rosii sunt pentru schimbarea vitezelor nu stia ce spune. Ele au simplu rol de a evidentia limitele de viteza in localitate (in alte tari sunt limite de 30 km/h sau 50 km/h in oras), care intre noi fie vorba chiar se respecta ca sunt niste amenzi de numa'.Lol Lolovici wrote:Pe bord am vazut indicatoare rosii la 30 si 50km/h si cineva pe forum zicea ca acolo se schimba vitezele, din I in II si din II in III respectiv. Cel putin asta vad eu cand schimb putin sub 3000 (chiar sunt un pic sub viteza indicata cu rosu cand schimb).

Deci parerea mea este ca nu trebuie sa te ghidezi dupa liniile alea cand schimbi vitezele. Stiu spre exemplu ca noua Corolla are pe bord un afisaj care iti spune cand sa schimbi vitezele, dar aia e alta mancare de peste.
Kilometri multi si fara griji!

KIA CEE'D, 1.4 BEST, OIL BLUE
BV 11 GUI
BV 11 GUI