
prefer sa a plec ca melcul si sa nu pot atinge suta de pe loc in 12 sec, decat sa ma trezesc intr-o curba la dreapta ca incearca spatele sa ma depaseasca...
GRESIT!!! Puntea motoare controleaza f bine ceea ce are de controlat, fiindu-i relativ indiferenta (PANA LA UN PUNCT, EVIDENT) calitatea anvelopelor. Derapajele si problemele de control apar tocmai pe puntea fara tractiune, de aceea e recomandat ca aceea sa aiba cele mai bune gume. Chestia cu gume noi pe puntea motoare e o chestie ramasa din inertie de la vechile Dacii 1300, fara nici un fel de gadget de siguranta la niciuna din roti. Asta e recomandarea specialistilor si producatorilor.alcatraz wrote:cauciucurile noi se monteaza pe puntea motoare. daca ai tractiune fata, se pun pe fata, daca ai tractiune spate, se pun pe spate.
Sub sau supravirator (VORBIM NUMAI DE KIA, NU-I ASA?), aici comportamentul mai depinde - pe langa starea pneurilor fata - si de incarcarea masinii, nr. de pasageri, portbagaj, starea drumului, precum si de viteza de intrare in curba, cat de lin sau nu manevram volanul, daca ridicam piciorul de pe acceleratie inainte bine de a intra in curba si pana la jumatatea acesteia, de accelerarea moderata obligatorie incepand cu a doua jumatate a curbei (e valabil si pe uscat si pe ud sau zapada, gheata). Oricum ar fi, daca nu putem avea 4 gume noi, e limpede ca e mult mai sigur sa avem cele mai bune anvelope pe spate.alcatraz wrote:nu s-a spus pina acum nimic despre tendinta masinii: subviratoare sau supreviratoare. la una ii fuge botul, la ailalta ii fuge spatele. ce faci?? cum pui cele 2 gume??? pina la urma, ajung la concluzia (ca si altii de altfel) ca e bine sa nu ai gume uzate, adica, "sfatul michelin": 4 noi
NU RE-ESAPATE, CA NU ARE NIMIC CU ESAPAMENTUL (DE LA ECHAPPEMENT IN FRANCEZA, SCAPARE, EVACUARE) CI DE LA RESHAPED (ENGLEZA, RE-FORMAT, DAT FORMA INCA O DATA).Bonzai2 wrote:De ani de zile de cand am carnet eu am mers numai cu anvelope de vara tot timpul.Clar nu e cea mai buna alegere dar nu am avut niciodata probleme pe polei,gheata si zapada sa derapez pentru ca am adaptat viteza la conditiile de drum.
Acum intrebare pentru cei ce stau in zona de munte unde e zapada mai multa.Ati incercat sa iesiti dintr-o zona inzapezita cu cauciucuri de vara pe fata si de iarna pe spate? Pai nu ai nici o sansa de reusita daca nu ai "cauciuce" de iarna pe fata.
Nu contest testele celor de la Michlein dar cred ca iti pui anvelopele in functie de cum ai tu nevoie si adaptezi viteza la conditiile de drum.
Ideal ar fi sa pui 4 anvelope de iarna chiar si daca sunt reesapate,tot sunt mai bune ca alea de vara si mai sigure
mihaiolimpiu wrote:Stai man ca am lamurit-o eu si pe asta.. e aceeasi problema si pe zapada, eu si Stagiaru am postat astfel de filme atat cu puntea fata cat si puntea spate!
http://www.youtube.com/watch?v=EdtAm7Rs ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cFYXOJ5K ... re=related
Ei au dreptate, insa ineptia a intervenit cand omul zice ca-si lasa slick-urile pe fata (de vara)! -> sa mearga masina NUMAI in linie dreapta!! asta daca poate sa o scoata din parcare!!! oricum cred ca poll-ul si-a spus cuvantul si sa renuntam odata si odata la aceast thread.. il readucem la viata fara sa vrem!
Inca odata adaptati viteza la conditiile de mers! chiar si in filmulet se spune la un moment dat: "the second car tries to match the first's speed!!"(
P.S.: NU E FUNNY ca in TOATE filmele prezentate suprafata de rulare e plana?!?!? de ce nu au pus si ei un delushor acolo ca sa terminam odata!?!??!?!
http://www.220.ro/WBz9FjLWwW/Incearca-S ... ealul.html Dar ia uitati aici.. ce se intampla... ?!?! dar, vai?!?!? Ce este asta?
fara suparare dar tu crezi ca doar un cauciuc nou pe spate te va impiedica sa derapezi?!...eu cunosc un caz acu vreo 2 ani, avea un cauciuc mai uzat pe spate si o greutate considerabila in portbagaj si intr-o curba usoara la o viteza de 30 km/h i-a fugit spatele de era sa se rastorne in sant (asfaltul era inghetat), noroc ca nu avea viteza si are si o experienta considerabila in domeniu asa ca eu va dau un sfat...cele noi pe spate iar daca de iarna 4 sa fie, chiar daca sunt sh sau reesapate, se pot lua 2 noi pe spate si 2 sh sau reesapate pe fata... sinu vorbesc din stele, baftasender78 wrote:Poate o solutie ar fi un cauciuc pe stanga fata, de exemplu, si al doilea pe dreapta spate.
In felul asta ai si o tractiune pe fata sa te "scoata" si o aderenta mai buna pe spate pt a evita "drift-ul"