Placute frane

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Placute frane

Post by quelloo »

eu zic sa mergi in service pentru ca nu e normal sa se ovalizeze discul asa de repede si poate nici nu e asta problema.
cel mai bine, mergi la ei sa verifice ca nu e de gluma cu frana...

pentru prima intrebare nu pot sa te ajut. am avut numai placute originale. le-am schimbat pe primele la 40000 ca una s-a tocit mult mai repede. le-am schimbat pe toate. si acum dupa inca 40000 le-au verificat la revizie si sunt la 6mm toate... deci inca 40000 :P
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Dannyboy »

Aveti o poza cu un disc de frana. Va rog sa-mi spuneti cum se ovalizeaza piesa asta.
Strict pe subiect. Poti veni duminica la Polivalenta? Arunc si eu un ochi si vedem despre ce e vorba.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

User avatar
Mogg
Tatic
Posts: 91
Joined: 02 Aug 2008, 01:30
Auto: Kia Ceed SW 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Mogg »

Dannyboy wrote:Aveti o poza cu un disc de frana. Va rog sa-mi spuneti cum se ovalizeaza piesa asta.
Strict pe subiect. Poti veni duminica la Polivalenta? Arunc si eu un ochi si vedem despre ce e vorba.
Ms de raspuns, Dannyboy. Joi dimineata ajung la IMG si va zic ce am rezolvat. Duminica din pacate nu voi fi prin capitala. Daca gasesc o problema cu vreunul din discuri, pot cere reparatia lui pe garantie ?
Kia Cee'd SW Best Machine Silver 2008

User avatar
Mogg
Tatic
Posts: 91
Joined: 02 Aug 2008, 01:30
Auto: Kia Ceed SW 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Mogg »

Tocmai m-am intors de la IMG. Dupa ce au urcat-o pe rampa, concluzia a fost ca am rugina pe toate discurile de frana, in special pe partea interioara si asta e motivul pentru care masina franeaza neuniform ( au confirmat si ei dupa o proba prin curte ca intr-adevar franarea nu e uniforma). Am vb cu seful de service si i-am cerut sa imi spuna mai exact pe care roata am problema. I-am explicat ca atunci cand franez, neuniformitatea se simte exact cu aceeasi intermitenta cu perioada de rotatie a rotilor. Asta ma face sa ma gandesc ca doar o singura roata are problema asta, pentru ca daca ar fi cel putin doua, ar fi f putin probabil ca zonele in care franarea e neuniforma sa se sincronizeze mereu intre roti, in asa fel incat la fiecare rotatie a rotilor eu sa simt un singur soc de franare si nu mai multe.
In plus, mi s-a mai intamplat o chestie care sustine cumva teoria mea. Asta primavara, cand am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, le-am adus in fata pe cele care au stat vara trecuta in spate si invers. Imediat dupa ce le-am pus, am simtit o trepidatie la mers, venind din puntea fata. Cand mergeam cu viteze mici, masina efectiv se balansa in sus si in jos, ca si cum o roata ar fi fost ovala si nu rotunda. Am fost la AutoSoft, am verificat jantele, erau ok. Cand s-au uitat la cauciuc, mi-au spus ca nu e ros uniform de-a lungul caii de rulare si m-au intrebat daca nu am probleme cu telescoapele. Apoi am inceput sa simt neuniformitatea la franare a masinii, din ce in ce mai intens. Concluzia pe care o trag eu este urmatoarea: aveam o problema cu un disc de pe spate inca de anul trecut, dar eu probabil nu am simtit-o. Cand franam, cauciucul de pe roata respectiva era supus unei forte de franare mai mari mereu in acelasi punct (unde discul de frana avea problema). In timp, fie s-a uzat mai tare in zona discului unde franarea era mai puternica , fie s-a deformat, ovalizandu-se. Seful de service mi-a spus ca asa ceva nu se poate, singurul caz in care un cauciuc se poate uza transversal pe calea de rulare fiind acela cand amortizoarele sunt defecte.
Mi-au facut si un test de amortizoare si de frana. Amortizoarele sunt ok, au iesit pe la aproape 70%, deci nu de acolo e problema.
La franare, era o rubrica 'Ovalizare (%)' . Aia a iesit 9 si respectiv 3 pentru rotile din fata si 3 si respectiv 5 pentru cele din spate.
Concluzia finala a fost ca rugina de pe discuri e problema si mi-au recomandat sa ma duc la Kia Aviatorilor unde au un dispozitiv de corectare a discurilor (2 cutite care iau simultan din suprafata discurilor interior si exterior), fara sa le dea jos de pe masina.

A facut cineva operatia asta pana acum ? Cu rezultate ?

Multumesc
Kia Cee'd SW Best Machine Silver 2008

bodo
Posts: 209
Joined: 06 May 2009, 16:38
Auto:
Location: Mangalia

Re: Placute frane

Post by bodo »

Asta cu rugina e buna.... Nu exista asa ceva, toate discurile ruginesc in prezenta umezelii dar la prina frana se curata. Iti zic eu ca ai discurile ovalizate, eu le-am schimbat pe garantie dupa o cearta cu ei ca tot asa incercau sa ma prosteasca si asa la 40.000km am schimbat ambele discuri pe fata. Nu incerca sa la rectifici ca nu rezolvi nimic deoarece la prima utilizare abuziva a franei de vor ovaliza din nou deoarece ele sunt deja decalite din moment ce s-au ovalizat.
CT 22 BOF cee'd HB - mai negru ca dracu'
"daca vine apocalipsa nu disperati!, veniti in Romania caci noi suntem cu 50 de ani in urma"

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Dannyboy »

Repet, in speranta ca cineva pricepe. Astfel de piese nu se ovalizeaza niciodata. Singura deformare este deplanarea.
Acum despre „calirea” fontei. Ca sa se caleasca, fonta trebuie adusa la „rosu” si asta inseamna 900-920 de grade celsius. La temperatura asta acel „rosu” inseamna de fapt un galben foarte stralucitor. In situatii de franare violenta si prelungita discurile capata culoarea albastruie. Asta inseamna ca au trecut de un prag critic de 280-320 de grade. In acest prag apar niste forte de tensionare. Daca in acest moment se exercita o racire brusca (trecerea printr-o balta) apare deformarea. Insa trebuie retinut faptul ca in utilizarea normala extrem de rar se obtin conditiile descrise mai sus.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

mrs
JUCATORUL
Posts: 524
Joined: 25 Oct 2008, 15:53
Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
Location: bucuresti

Re: Placute frane

Post by mrs »

Salutare! Parca era pe undeva un tutorial cu schimbarea placutelor de frana............eu am cautat ,dar nu am gasit !? MS.
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Dannyboy »

Daca nu ai gasit, atunci nu e un tutorial. Eu mi-am schimbat singur placutele acum vreo 3 ani dar atunci au aparut motivatii puternice in sensul ca franele sunt foarte importante si ca operatia trebuie facuta de profesionisti. Presupun ca e vorba de aceiasi profesionisti care dau explicatii foarte interesante.

Pe chestiune, daca ai ceva scule si un pic de aplicatie, operatia e simpla. Mergi pe principiul desfacand si vazand.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

mrs
JUCATORUL
Posts: 524
Joined: 25 Oct 2008, 15:53
Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
Location: bucuresti

Re: Placute frane

Post by mrs »

ok.ms . pe fata ma descurc am mai schimbat,ma gandesc ca pe spate este altfel si vroiam sa-mi fac o idee inainte de a ma apuca de treaba,dar o sa-ti urmez sfatul si ii dau de capat :) . ms
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km

User avatar
Mogg
Tatic
Posts: 91
Joined: 02 Aug 2008, 01:30
Auto: Kia Ceed SW 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Mogg »

bodo wrote:Asta cu rugina e buna.... Nu exista asa ceva, toate discurile ruginesc in prezenta umezelii dar la prina frana se curata. Iti zic eu ca ai discurile ovalizate, eu le-am schimbat pe garantie dupa o cearta cu ei ca tot asa incercau sa ma prosteasca si asa la 40.000km am schimbat ambele discuri pe fata. Nu incerca sa la rectifici ca nu rezolvi nimic deoarece la prima utilizare abuziva a franei de vor ovaliza din nou deoarece ele sunt deja decalite din moment ce s-au ovalizat.
Cum ai demonstrat ca sunt ovalizate ? Si ca sa fiu sigur ca inteleg corect, ovalizarea consta in faptul ca in anumite puncte de-a lungul circumferintei discului de frana discul exterior era mai departat sau mai apropiat de cel interior decat in rest ? Sau discul interior si cel exterior mentin constanta distanta dintre ele de-a lungul intregii circumferinte, doar ca ambele sunt deformate serpuit, ca in cazul unei roti de bicicleta care are opt ?

Discurile mele de frana sunt lucioase perfect pe exterior. Pe interior exista o carcasa rotunda care le acopera si care are o mica fanta. Uitandu-se cu lanterna prin fanta respectiva, se vedea ca discul nu e chiar atat de lucios ca pe exterior. Motivatia lor a fost ca din cauza acelei carcase de protectie, pe interior discul nu e atat de bine ventilat si ramane umezeala pe el. Daca ar fi insa asa, mi s-ar parea un defect de proiectare, nu o problema de mod de utilizare a masinii.

In concluzie, zi-mi te rog cum iti erau tie ovalizate discurile si cum le-ai demonstrat asta ?


Ms mult
Kia Cee'd SW Best Machine Silver 2008

ding
Posts: 74
Joined: 08 Sep 2011, 18:06
Auto:

Re: Placute frane

Post by ding »

@Mogg: ai in atasament cateva criterii privind determinarea starii discurilor de frana. Sper sa te ajute.

Bafta
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Mogg
Tatic
Posts: 91
Joined: 02 Aug 2008, 01:30
Auto: Kia Ceed SW 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Mogg »

ding wrote:@Mogg: ai in atasament cateva criterii privind determinarea starii discurilor de frana. Sper sa te ajute.

Bafta

Multumesc, ding. Interesante informatiile din pdf, dar din pacate nu am gasit nimic legat de rugina sau ovalizare.

Bodo, poti te rog sa imi spui cum erau ovalizate discurile la tine si cum ai demonstrat asta ca sa le inlocuiesti pe garantie ?

Numai bine
Kia Cee'd SW Best Machine Silver 2008

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Placute frane

Post by Nesta3 »

Am fost azi la IMG cu problema cu pocnitura in pedala de frana.Dar voi povesti in topicul aferent problemei...
In schimb, am expus si problema cu franarea intermitenta la viteze mici(pana in 60km/h)...S-a efectuat un test de frane pe standul de frane si au iesit urmatoarele valori, date de aparat,iar dupa cum se poate observa in atasament, discurile se pot ovaliza:
IMAG0390.jpg
Mi s-a spus ca o valoare de 4% e maximul admis referitor la ovalizare.
Pareri? :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Placute frane

Post by Dannyboy »

Termenul e folosit aiurea. Nu e ovalizare, e deplanare. Ti s-a dat un exemplu mai sus, cu o roata de bicicleta. Deformarea jantei "in opt" este ovalizare sau deplanare?
Ai zis ca maximul admis e 4%. Valoarea asta o ai pe dreapta spate. Restul sunt depasite. Misto.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Placute frane

Post by Nesta3 »

Am inteles...
Dar de la ce sa vina acea deplanare?
Ce e de facut in cazul asta?

Tocmai ce am citit pe forumul Citroen despre aceeasi problema, care la unii s-a rezolvat la altii nu.
S-au incercat diverse metode:
-roluirea jantelor
-reechilibrarea rotilor
-montarea de inele de centrare(chiar si pe jantele stock)
-geometrie refacuta
.........Dar nimic despre discuri,desi s-a adus in discutie.Treaba e ca la unii cum am spus, s-a rezolvat printr-o singura metoda de mai sus sau chiar toate, si la altii deloc, prin aceleasi metode...
Pana la urma, nu ma deranjeaza prea tare problema asta, dar nici impacat nu sunt.Sper doar sa nu degenereze...
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”