Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Baterie moarta

Post by dulaul »

Pretul este acceptabil. Eu am avut anterior un Rombat de 65A care m-a tinut 3 ani jumate si nu a clacat niciodata, decat la final cand ma cam lasat fara avertismente. Dupa ce se duce bateria de pe ceed, o Varta (nu var-mea :mrgreen: ) de 60A cred ca voi lua tot Rombat de 60A sau 65A.

Bafta
dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

BogdanTimisoara
Posts: 231
Joined: 23 Jun 2008, 12:59
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by BogdanTimisoara »

Dupa mintea mea, singura chestie la care ar putea comenta cei de la reprezentanta, este capacitatea nominala a bateriei, pentru ca un acumulator de 65 Ah de exemplu, necesita un curent mai mare de incarcare decat cel de 45 Ah pentru care a fost calculata si dimensionata instalatia electrica.
De asta spuneam sa va orientati spre un acumulator cu aceeasi capacitate nominala, insa cu un curent de pornire mai mare. Curentul de pornire e un parametru care nu afecteaza in niciun fel instalatia electrica, asa ca ar fi complet absurd sa comenteze cineva la faptul ca e de la Rombat sau Varta sau Bosch, si nu e de la un anume producator.
E ca si cum ti-ar zica ca iti ofera garantie la motor doar daca bagi benzina de la Lukoil, si pierzi garantia daca bagi de la Petrom. Cata vreme respecti ce scrie in cartea tehnica, nu conteaza producatorul.
Kia Cee'D SW Pyston Grey, 1.4 GSL Best
TM 74 KIA ODO +86.000 km

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Baterie moarta

Post by dulaul »

Este buna observatia ta @BogdanTimisoara, iar daca s-ar gasi cineva in domeniu sa o confirme e chiar de apreciat. Eu nu m-am gandit la aspectul reliefat de tine, dar tin sa iti dau dreptate, mai ales pentru exemplul baterie actuala de 45A si viitoarea de 65A. Probabil, in cazul meu, diferenta nu e asa de mare incat sa imi fac probleme prea mari decat daca cineva ar argumenta tehnic aceasta diferenta.

Multumesc
dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

aries
Posts: 127
Joined: 10 Sep 2008, 12:03
Auto:
Location: Constanta

Re: Baterie moarta

Post by aries »

Eeeiii, in dimineata asta, la - 17 C, n-a mai vrut sa porneasca... Bateria nu pare complet cazuta, dar....
Iar ambreajul, aproape intepenit.
cee'd ->1,4 best - machine silver * alarma * scut * CT -- AWE
http://www.sinvlex.blogspot.com - sindicate * învăţământ * lege

michel
Posts: 18
Joined: 25 Sep 2008, 10:00
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Descarcat Baterie=>afisaj consum eronat...why?????

Post by michel »

Dony wrote:Problema care o am si ma seaca este ca afisajul de consum inst si AVG s-a dereglat ....sunt eronate.adica mers cu 60km/h la 2000 rpm si am afisat consum instant 35% si creste pana la 65%....mi-a ajuns chiar si la 99.9%.A mai patit cineva asa ceva. Ce sa fac? Ms anticipat.
De vreo saptamana ma confrunt cu o problema asemanatoare legata de afisajul consumului.

Nu stiu sigur daca e numai ceva legat de CB, cert este ca intr-o anume zi, cand am scazut sub cei 50km pana la alimentare, am bagat benzina de 30 lei, iar distanta ce putea fi parcursa a crescut la 134km (stiu ca nu-i foarte exacta dar undeva in jur de 100km tot erau).
Dupa un drum din Stefan cel Mare pana in Militari Shp Cntr via Semanatoarea si apoi Unirea si inapoi acasa pe Stefan am constatat ca distanta ce mai putea fi parcursa scazuse iarasi sub cei 50km, iar acul ce indica volumul din rezervor confirma acelasi lucru (aproape pe rosu). Am selectat sa verific consumul mediu si surpriza 19,37 l/100 (erau km nu mile, stiu sa schimb optiunile) plus ca de atunci nu imi mai afiseaza absolut deloc consumul instantaneu (ramane nemiscat pe _ _).
Am vazut ca multi de pe forum specifica un consum mediu prin oras undeva in jurul valorii de 7,9 pana la maxim 9 l/100. Eu n-am scos niciodata sub 10 si ceva, se poate sa fie ceva in neregula cu masina ?
Intrebarea este, se poate ca masina sa consume in asemenea hal numai dintr-o eroare de CB sau n-are nici o legatura si va trebui in mod clar sa merg in service ?
Pot sa remediez macar afisarea consumului instantaneu printr-o resetare (siguranta de memorie) ?

Astept niste pareri, multumesc.
Kia Ceed 1,4 GSL - BEST culoare: Abyss Blue

User avatar
iulian2007
PFR
Posts: 1153
Joined: 29 Jan 2008, 23:59
Auto:
Location: Braila

Re: Baterie moarta

Post by iulian2007 »

eu unul nu ma incred prea tare in consumul CB-ului....este pur orientativ.....

iti recomand sa faci un consum prin metoda "plin la plin".....e cea mai eficienta si aproape de adevar......

cat despre ce iti afiseaza tie CB...mergi pana la service, e cel mai ok asa...

pt @Dony - selecteaza litri la 100 km, nu MPG (cauta in manual)
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI

facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila

http://polishbraila.blogspot.com/

Moriaty
Posts: 9
Joined: 04 Nov 2009, 14:27
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Moriaty »

Mama soare... cum de ati ajuns aici cu problemele astea...?!? Nu e cam off topic problema asta...? Chiar nu are nici o laegatura cu bateria...!
KIA Cee'd BASE 1.6 GSL 126CP Piston Grey
Image

michel
Posts: 18
Joined: 25 Sep 2008, 10:00
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by michel »

Moriaty wrote:Mama soare... cum de ati ajuns aici cu problemele astea...?!? Nu e cam off topic problema asta...? Chiar nu are nici o laegatura cu bateria...!
Am gasit un post pe problema asta in interiorul thread-ului si m-am gandit ca n-are sens sa mai deschid unul nou !
Kia Ceed 1,4 GSL - BEST culoare: Abyss Blue

User avatar
iulian2007
PFR
Posts: 1153
Joined: 29 Jan 2008, 23:59
Auto:
Location: Braila

Re: Baterie moarta

Post by iulian2007 »

scuze de off, dar si pe mine m-a furat discutia... :lol:

ca sa fiu ON, azi masina a implinit 2 ani si bateria inca e ok :D
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI

facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila

http://polishbraila.blogspot.com/

User avatar
catalin
Posts: 495
Joined: 06 Aug 2007, 17:22
Auto:
Location: Oradea

Re: Baterie moarta

Post by catalin »

Salut.Si eu am ramas fara curent intr-o dimineata si nu am mai stat pe ganduri , am dat o fuga pana la rombat,acolo ma-m convins ca nu merita sa dau 600 ron pe o baterie originala de 45 ah cara sa ma tina 2 ani si ceva,asa mai bine dau 205 ron pe un rombat de 60 ah.Si gata acum nu mai sunt probleme.Si stati linistiti cei care cred ca alternatorul nu este construit sa incarce o baterie cu ah mai mare,cel care mi-a montat bateria a facut niste masuratori si incarca 14.4 cu faza lunga aprinsa,deci nota 10 din partea mecanicului.PA.
Golf 7 1.5 Tsi

BogdanTimisoara
Posts: 231
Joined: 23 Jun 2008, 12:59
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by BogdanTimisoara »

Tot 14.4 volti va incarca si daca pui baterie de 450 Ah. Dar curentul de incarcare va fi diferit, iar acest curent este cel care poate distruge alternatorul (diodele puntii redresoare, infasurarile bobinate ale rotorului sau statorului, ori circuitele electronice ale releului de incarcare).
Curentul de incarcare al unui acumulator este de aproximativ 1/7 din capacitatea nominala a acumulatorului. Un acumulator de 45 Ah va lua in medie 6-7 amperi, unul de 90 Ah va lua dublu. La aceeasi tensiune de 14.4 V. Ca sa poata pastra aceasta tensiune la borne, atat alternatorul cat si releul vor fi suprasolicitate.
Kia Cee'D SW Pyston Grey, 1.4 GSL Best
TM 74 KIA ODO +86.000 km

User avatar
catalin
Posts: 495
Joined: 06 Aug 2007, 17:22
Auto:
Location: Oradea

Re: Baterie moarta

Post by catalin »

Daca era vreo problema aparea pana acum sau nu,asta ramane de vazut.Oricum eu nu cred ca o baterie de 60 Ah va dauna grav sanatati celor spuse.Sal.
Golf 7 1.5 Tsi

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Teddy »

Salut,
Domnilor cand cumparati o baterie auto ptr. Cee`d sa nu uitati ca avem o masina moderna :idea: si daca vreti o baterie cu cur. mai mare de pornire o sa fiti dezamagiti deoarece avem aprindere electronica= un nr. fix de A necesari ptr. pornire :idea: (nr. este mai mare la diesel...incalzirea bujiilor incandescente).
Avem o masina moderna ... la majoritatea masinilor moderne cur. de incarcare este limitat la max. 10% din capacitatea bateriei ptr. a nu se distruge...in cazul nostru (10% din 45 Ah).
Cei care doresc amperaj mai mare ... probabilitatea ca bateria sa fie incarcata complet e cam mica...singura problema care ar putea fi la bateria cu amperaj mai mare,daca bateria e descarcata si avem toti consumatorii porniti(chiar si cei luati after :idea: )cca 1500 W la benzinare,atunci alternatorul este solicitat peste puterea lui nominala si tensiunea la bornele altern. va scadea,la fel si cur. de incarcare,existand pericolul ca alternat. sa se prajeasca. :idea:
Eu am citit pe undeva ca alternatorul la Cee`d benzina este de 125 A iar la diesel este de 150 A ...voi ce stiti :?: :idea:

Drum bun tuturor !!!
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

BogdanTimisoara
Posts: 231
Joined: 23 Jun 2008, 12:59
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by BogdanTimisoara »

catalin wrote:Daca era vreo problema aparea pana acum sau nu,asta ramane de vazut.Oricum eu nu cred ca o baterie de 60 Ah va dauna grav sanatati celor spuse.Sal.
Nici eu nu cred. Dar daca apare o defectiune la sistemul electric, cei de la garantii vor avea un motiv sa refuze acordarea garantiei. Pe cand cu acumulator de amperaj nominal, nu cred ca exista acest risc.
Kia Cee'D SW Pyston Grey, 1.4 GSL Best
TM 74 KIA ODO +86.000 km

adi2727
Posts: 32
Joined: 09 Jan 2009, 00:13
Auto: KIA Ceed Best
Location: Bucuresti

la mine a fost clar: prostie

Post by adi2727 »

Am patit-o si eu iarna trecuta, insa am fost cam .... bivol: am lasat aprinsa timp de 3 nopti lampa de la plafoniera posting.php?mode=smilies&f=4#
Cum am procedat: am scos manualul, am chemat un prieten (evident cu o alta masina), am pornit-o cu ajutorul lui (am legat firele ca la carte) si am parcurs vreo 5 km la turatie 3000-4000 rot/min si ... merge si azi.
E posibil ca in topicul acesta sa fie vorba si de o problema tehnica (electrica, alternator, etc), insa asta am patit eu si am scris cum am procedat. Bineinteles ... beginer luck !!!
posting.php?mode=smilies&f=4#
KIA Cee'd 1,4 BEST
Image

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”