Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Cum se rezolvă diverse probleme

Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Pe fata.
89
81%
Pe spate.
21
19%
 
Total votes: 110

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by ida01ro »

alcatraz wrote:.. fuge de spate de mori incet. pt treburi din astea, iti trebuie totusi ceva experienta. fuge masina de spate dreapta, iei usor volan dreapta si mentii traiectoria. fuge de spate stinga, iei usor volan stinga si mentii traiectoria. ...
aha..corect, uite ca s-a ajuns si la "miezul...semintei" :D !

pai abia la tractiune pe spate vorbim de meserie in materie! :lol: in rest se cheama..."driver", adica rotesti volanul incotro ai vrea sa te duci si apoi...te tii de el ! :) no offence pls!

in rest, apropos de cotofana...in clip, manufactureru' de gume se adreseaza driverilor amatori si nu meseriei...in concluzie, pentru el, pe primul loc este siguranta circulatiei...acum ca este tractiunea pe spate sau fata nu mai conteaza daca se pierde aderenta (evident cu tractiunea pe spate se pierde mai usor) ...important este sa nu pierzi aderenta pe puntea spate si sa faci "tete a queue" pe sosea, unde de obicei nu esti singur...deh!

nu pierdeti aderenta si bafta ..ca vine iarna ! :)
Last edited by ida01ro on 05 Nov 2008, 00:08, edited 1 time in total.
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by quelloo »

alcatraz are dreptate. Masinil din clip au tractiune spate si este facut pentru americani. In cazul ceedului care are toata greutatea pe fata lucrurile se schimba radical. Caracterul subvirator primeaza in cazul asta, deci acea greutate pe care cysun o considera ajutatoare in situatiile delicate, in cazul in care cauciucele fata sunt uzate, mai mult ca sigur veti avea de suferit (o sa trageti de volan sa luati curba si o sa constatati cu stupoare ca masina tot inainte merge). In cazul supravirarii (scapa spatele; foarte putin probabil la o masina cu ESP) se rezolva foarte usor printr-un mic oposite lock (tras de volan in directia opusa) si ciupit putin acceleratia, inca odata foarte putin probabil. Dar pana la urma solutia este reprezentata de un condus preventiv si economisirea petru un set complet de gume.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

cysun_
Posts: 37
Joined: 14 Jul 2008, 16:53
Auto:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by cysun_ »

quelloo wrote:In cazul supravirarii (scapa spatele; foarte putin probabil la o masina cu ESP) se rezolva foarte usor printr-un mic oposite lock (tras de volan in directia opusa) si ciupit putin acceleratia, inca odata foarte putin probabil. Dar pana la urma solutia este reprezentata de un condus preventiv si economisirea petru un set complet de gume.
Sunt de acord doar cu ultima fraza. Amicul meu a mutat un stalp ca avea slick-uri pe spate. N-a rezolvat supravirarea usor, de fapt n-a rezolvat-o deloc (si nu e incepator).
Cee'D Best 1.4 Kompass Blue

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by quelloo »

Hmm in cazul asta recomand tuturor un exercitiu de drift control la prima ninsoare intr-o parcare goala. Sigur n-o sa se compare cu o situatie reala pe la 50-70 km/h, dar e un inceput. Si revin la afirmatia anterioara: cel mai sigur e sa conducem preventiv.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

aktymel
susuletz'
Posts: 553
Joined: 02 Feb 2008, 11:09
Auto:
Location: Pitesti
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by aktymel »

un topic foarte tare ! am ramas surprins... desi am votat pt montarea cauciucurilor pe fata ... acum sunt in dubii ... Intrebarea mea ... ce se intampla daca e zapada afara si eu am 2 cauciucuri de iarna montate pe fata si 2 cauciucuri de vara/ploaie montate pe spate ?
Tractiunea (in cazul ceed) este pe fata... deci automat imi trebuie aderenta .... dar daca ma intoarce in drum datorita cauciucurilor spate .... ?
P.s. =D> nota 10 pt initiatorul acestui topic !
Kia Cee`d 1.4 16 V , 109 Hp, piston gray Best + optionale after market--> ODO 32.000+

Image

ImageImageImageImageImageImageImageImage

CML13
Posts: 70
Joined: 31 Jan 2008, 21:34
Auto:
Location: ploiesti

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by CML13 »

:), dupa cum spuneam in alta discutie, cauciucurile de iarna se pun pe puntea spate, Indiferent de puntea motoare a masinii. Daaaar recomandarea este sa se schimbe toate cauciucurile. Cele mixte vara/iarna nu sunt recomandate (asa zic specialistii)
Kia Ceed SW, SoRed, 1.4 GSL Start+optionale(ESP, Proiectoare, etc)
PH-13CML

costelo
Posts: 396
Joined: 09 Apr 2008, 00:08
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by costelo »

Da.....interesata idee , puntea fata fiind mai grea aderenta este mai buna datorita fortei de apasare pe sol. Puntea spate fiind mai usoara poate sa plece stanga-dreapta intr-o curba si atunci este masol
Treaba asta ar trebui incercata la prima zapada pe platou la palatul parlamentului . cine a fost la intalnite stie ce vreau sa spun. :mrgreen:
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76

AlinC.
Posts: 399
Joined: 24 Jun 2008, 02:50
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by AlinC. »

Indiferent cum ai da-o, "ei la Michelin e prosti dom'le" :)

Sa ma explic:

If you’re replacing only two tires, be sure to have the new tires installed on your vehicle’s rear axle. Here’s why:

New tires will provide better wet grip than your half-worn tires.
E universal valabil ca anvelopele noi au aderenta mai buna decat alea uzate, indiferent pe ce punte le pui. De asemenea, cerul e albastru....

When new tires are installed on the rear, it helps reduce the potential for your vehicle to fishtail or hydroplane in wet conditions. Fishtail (adica iti fuge fundul, bre) e un fenomen care apare mai usor la masinile cu tractiune pe spate. Probabil la alea se refera, apropo de colegul care spunea ca site-ul e facut pentru americani. Dar ce ne facem cu acvaplanarea, care e mai periculoasa pe rotile directoare, pentru ca in afara ca nu mai poti frana, nu mai ai nici control asupra directiei. Acuma, din cate stiu eu, rotile directoare stau in fata, chiar si la americani :)

Deci e prosti :d
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto

User avatar
mihaiolimpiu
Posts: 205
Joined: 12 May 2008, 12:46
Auto: Kia Cee'd SW 1.4 2008
Location: Suceava
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by mihaiolimpiu »

Asta e cel mai tare topic... si cata discutie... DOAMNE!!! La masinile ROMANESTI (marea majoritate cu tractiune fata), cauciucurile noi se monteaza pe fata pentru tractiune, consum redus, franare eficace, posibilitatea directionarii eficace etc...

NOTE EXPLICATIVE, ARGUMENTE etc:

PENTRU A PREVENI HIDROPLANAREA - asa cum se spune in link-ul 2 (primul nici nu am avut curiozitatea sa-l urmaresc) se adapteaza viteza la conditiile de drum! . (PUNCT)

Nota pentru desteptii forumului: In 10 ani de soferie, niciodata nu mi-a fugit spatele (sau ma rog aproape niciodata) intr-atat incat sa nu o pot redresa! Dar in acelasi timp pot sa enumar zeci si zeci de cazuri in care am bruscat volanul, sa evit un tampit, sa evit o groapa, e.t.c. am franat puternic (fara ABS) si am controlat masina din volan (dai drumu la frana atat cat sa deblochezi rotile si sa ai directie) cazuri in care cauciucurile uzate sunt mai mult decat nepotrivite!

Remarcati ca am folosit cuvantul "UZAT". Un cauciuc uzat nu are probleme numai de tractiune... ooooo nuuu! puteti adauga aici probleme de geometrie, uzura inegala si incorecta (va amintiti de schema din manualul daciilor cand cauciucurile fata se mutau pe spate in X?!?!?), probleme la armatura din sarma. PROBLEME care luate toate laolalta pun muuult mai mari probleme pe FATA!!!

In cazul uzurii incorecte, folosirea unor cauciucuri uzate pe fata duce la uzura prematura si inegala a tuturor subansamblurilor directiei -> BANI cheltuiti mai des! (traim in romanica! cine arunca cu bani?!?!?!)

SI ACUM ULTIMUL SI CEL MAI DESTEPT MOTIV pentru care ii contrazic pe cei de la Michelin:
IN ROMANIA CAUCIUCURILE SE FOLOSESC PANA PICA DE PE JANTA, cu alte cuvinte pana nu se mai vad rizurile! Daca va uitati atent la filmulet se spunea acolo ca rizurile trebuie sa aiba un minim! Ei, chestia cu cauciucurile pe spate in America asa o fi, dar la noi unde am vazut masini care mergeau "pe sarma" prefer cauciucurile pe puntea fata! Din cate stiu, eu acest minim e undeva pe la 2 mm unde multi le considera inca BUNE TATA!!

In cazul in care am 2 seturi de cauciucuri, 1 de vara - 1 de iarna, intotdeauna setul pe fata este cel potrivit sezonului respectiv indiferent de cat de noi sau vechi sunt! (ajuta la distanta de franare si siguranta in cazul franarii - nu ma intereseaza Fishtail-ul aici, conduceti preventiv!)

Acuma stati, rumegati, si daca avetzi bani de aruncat, puneti-le pe spate... (cum spun cei de le Michelin) daca sunteti Romani faceti cum faceati si inainte adica puntea fata! Sper sa nu fi jignit pe nimeni :) oricum stiu ca am folosit un ton mai... inflacarat!
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114

User avatar
mihaiolimpiu
Posts: 205
Joined: 12 May 2008, 12:46
Auto: Kia Cee'd SW 1.4 2008
Location: Suceava
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by mihaiolimpiu »

CML13 wrote:dupa cum spuneam in alta discutie, cauciucurile de iarna se pun pe puntea spate, Indiferent de puntea motoare a masinii. Daaaar recomandarea este sa se schimbe toate cauciucurile. Cele mixte vara/iarna nu sunt recomandate (asa zic specialistii)


Vai de capul meu... de asta urca astia cu cauciucurile "bune" in fata blocului meu cu "spatele" aaaa?!?!?! si dupa aia recurga la bordura sa opreasca masina.. de la atata "ADERENTA" li se trage probabil nu!??!?!
Pffst.. hai ma.. reveniti-va! CAUCIUCURI DE IARNA PE PUNTEA SPATE SI PE FATA SA LE AI PE CELE DE VARA? DOAMNE! chiar o idee... tareeee! Cum iesi din parcare??! cu ajutor?!?!

Noi nu avem sosele de mers cu 75 la ora in curba... pe ploaie... eu cel putin cand ploua puternic si am cauciuce "slick" - lucru rar dar se mai intampla peste 60 in curba nu bag. daca cauciuce bune merge si 100 dar se simte la masina daca merge mai mult sau cere mai putin.. soselele patriei nu sunt pentru raliuri!
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by ida01ro »

corect alcatraz =D> ...ce imi placeeeee...pai cititi TOT topicul asta si apoi (ganditi, eventual ) si puneti-le unde doriti ! :lol:

bafta !

PS: uzura limita admisa este de 1.6 mm ! evident, in romanica putem merge si pe "sarma:"!
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

User avatar
mihaiolimpiu
Posts: 205
Joined: 12 May 2008, 12:46
Auto: Kia Cee'd SW 1.4 2008
Location: Suceava
Contact:

@ciprian75

Post by mihaiolimpiu »

Good point! oricum sunt inca uimit de ineptiile depitate in acest thread...

Confuzia se datoreaza confundarii conditiilor favorabila HIDROPLANARII cu conditiile de IARNA/VARA! Din punctul meu de vedere e o diferenta uriasa, ca si cand ai compara merele cu... saibele!

Just my 0.02 €uro!
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?

Post by spdblue »

Hai ca este nostim. Am tras ceva concluzii din ceea ce am citit. Corelat cu ceea ce spun si alti specialisti care se ocupa cu fabricarea anvelopelor, toate au o logica.
Mai mult decat interesant.Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

Stagiaru
Posts: 99
Joined: 27 Mar 2008, 23:14
Auto:
Location: Bacau

Re: @ciprian75

Post by Stagiaru »

mihaiolimpiu wrote:Good point! oricum sunt inca uimit de ineptiile depitate in acest thread...
Cred ca, in general, e preferabil sa ne abtinem la a judeca oarecum dispretuitor parerile celorlalti...
Eu am citit ce s-a scris aici si, judecand la rece, fiecare "tabara" are argumentele ei de bun simt. Pe mine nu m-au convins (inca) nici unii nici ceilalti si, desi conduc de ceva vreme, nu am avut parte decat de o singura experienta de pierdere a directiei, pe zapada. Din fericire, cu putin sange rece, fara urmari...
Totusi, si acea experirienta m-a facut sa-mi cumpar ieri 4 gume de iarna Dunlop3D. Au contribuit si filmuletele de pe Youtube (de ex. vezi la gen "Winter Tire Demonstration - Module x of 6" chiar daca sunt facute de americani.
Pana la urma, experientele pesonale spuse aici, si niste filmulete chiar mai lamuritoare/fara dubii, ne-ar putea orienta mai bine.
Impresia mea este ca, indiferent de tractiune fata/spate, dar in raport cu vremea/traficul, sunt situatii in care solutia "bune -fata" e mai potrivita, asa cum sunt si situatii in care utilizand "bune-spate" poti iesi din impas.
Ambele opinii cred ca trebuie, in final, sa fie de acord ca 4 cauciucuri bune de iarna si un condus calculat, sunt totdeauna peste oricare din cele doua optiuni partiale, ce as zice ca se potrivesc perfect cu dictonul nostru national, "Merge si asa!..."
Cee'd 1.4 Best, Mars Red, numita Angelina. Si cam asta e, pe urmatorii "n" ani!

User avatar
mihaiolimpiu
Posts: 205
Joined: 12 May 2008, 12:46
Auto: Kia Cee'd SW 1.4 2008
Location: Suceava
Contact:

@Stagiaru

Post by mihaiolimpiu »

Cred ca este cel mai bun reply din acest thread! (d.p.d.v. al respectului reciproc si al concluziei finale =D> ).

Oricum nu asta era ideea comentariilor acide, ci incercarea de a face diferenta intre filmuletele prezentate si conditiile de iarna de la noi! In sprijinul argumentelor mele un articol simplu si scurt despre montarea LANTURILOR de IARNA!! http://www.4-cars.ro/Articol.aspx?id=52 ... iderapante care practic sunt acelasi lucru nu??

"Daca autoturismul are tractiune pe fata, antunci lanturile se monteaza pe rotile din fata. La fel si in cazul in care sistemul de tractiune este integral, 4x4.
In cazul in care autoturismul are tractiunea pe puntea din spate, este nevoie de doua seturi de lanturi, pentru fata si pentru spate. Cele pentru rotile din spate ajuta la tractiune, iar cele pentru rotile din fata fac sistemul de directie sa lucreze eficient.
Exista mai multe modele de lanturi antiderapante, in functie de profilul lor. Lanturile cu profil hexagonal (romb), sunt de preferat in detrimentul celor cu profil “scarita”. Acestea din urma, nu pot impiedica derapajul lateral, in anumite conditii. Din acest punct de vedere lanturile cu profil hexagonal sunt mult mai eficiente.
"

Acum va las pe voi sa trageti concluziile dar inainte de toate as vrea sa va intreb: "DE CE NU MONTAM LANTURILE PE PUNTEA SPATE??" :)

Eu asa vad tot argumentul de mai sus:
Daca montez pe puntea fata am:
+ tractiune, +directie, + franare, - stabilitate laterala in curbe?
Daca montez pe puntea spate am:
0 tractiune, 0 directie, - franare, + stabilitate laterala in curbe?



Si in caz ca va intrebati ce se intampla cu o masina care nu are cauciucuri pe spate de iarna http://www.youtube.com/watch?v=EdtAm7Rs ... re=related. Intr-adevar masina pierde stabilitatea laterala si spatele fuge haotic!
Din filmuletul Stagiarului veti vedea ce se intampla cand cauciucurile de iarna sunt montate pe puntea spate!

Acum... daca nu pot porni (pleca de pe loc) masina... cu ce ma ajuta stabilitatea laterala?!
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”