Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
@cysun: filmuletul e pentru americani, deci tractiune spate.
pentru tractiune fata e invers zic eu
cum a spus si bonzai, iarna daca nu ai cauciucuri ca lumea pe fata nu mai pleci nicaieri
nu stiu daca ai observat pe ploaie sau chiar si iarna, daca iei o curba fara acceleratie nu mai derapezi. oare din ce cauza?
daca ai tractiune spate le pui pe spate, daca ai tractiune fata le pui pe fata
pentru mai multa siguranta cel mai bine le schimbi pe toate 4
desi cauciucurile noi iti ofera un plus de siguranta, ele nu impiedica acvaplanarea oricat de bune ar fi.
pentru tractiune fata e invers zic eu
cum a spus si bonzai, iarna daca nu ai cauciucuri ca lumea pe fata nu mai pleci nicaieri
nu stiu daca ai observat pe ploaie sau chiar si iarna, daca iei o curba fara acceleratie nu mai derapezi. oare din ce cauza?
daca ai tractiune spate le pui pe spate, daca ai tractiune fata le pui pe fata
pentru mai multa siguranta cel mai bine le schimbi pe toate 4
desi cauciucurile noi iti ofera un plus de siguranta, ele nu impiedica acvaplanarea oricat de bune ar fi.
Cee'd 1.6 Dizalake 115 PS/ Pewter Beige/ City
-
- Posts: 122
- Joined: 27 Mar 2008, 14:30
- Auto:
- Location: Bucuresti
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
A avut cineva ocazia sa incerce pe polei/zapada gumele standard Michelin Energy 205/55 R16 ??eram asa curios...nu sunt sigur daca voi putea strange bani pentru 4 ciuce pana la prima zapada si vroiam sa stiu cat de sanie e Cidulica iarna cu gumele standard..
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Eu am avut Energy pe alta masina, nu pe ceed, dar pot sa-ti spun ca pe zapada au aderenta aproape zero -:)
Joco
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Tzepozzz wrote:@cysun: filmuletul e pentru americani, deci tractiune spate.
pentru tractiune fata e invers zic eu
cum a spus si bonzai, iarna daca nu ai cauciucuri ca lumea pe fata nu mai pleci nicaieri
nu stiu daca ai observat pe ploaie sau chiar si iarna, daca iei o curba fara acceleratie nu mai derapezi. oare din ce cauza?
daca ai tractiune spate le pui pe spate, daca ai tractiune fata le pui pe fata
pentru mai multa siguranta cel mai bine le schimbi pe toate 4
desi cauciucurile noi iti ofera un plus de siguranta, ele nu impiedica acvaplanarea oricat de bune ar fi.
ok, nu spune nimic despre tractiune in filmulet, ca e pe fata sau pe spate. oricum sunt aproape sigur ca cele doua masini din filmulet au tractiune pe fata (tractiune pe spate au de obicei masinile sport, din cate stiu eu...; oricum iti gasesc si alte surse daca nu te-a convins cea de la michelin).
poll-ul spune multe oricum si a iesit cum ma asteptam.
eu raman la parerea mea, mai bine raman blocat in zapada (sau pun lanturi ca sa ies) decat sa fuga spatele intr-o curba. de fapt, cel mai bine iau 4 cauciucuri
Cee'D Best 1.4 Kompass Blue
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
mercedes nu este nici masina sport si nici low level, dar are tractiune spate. sa te fereasca dumnezeu sa te apuce ninsoarea la volanul unui mertzan. am mers iarna cu C180 al fiului meu si e jale. fuge de spate de mori incet. pt treburi din astea, iti trebuie totusi ceva experienta. fuge masina de spate dreapta, iei usor volan dreapta si mentii traiectoria. fuge de spate stinga, iei usor volan stinga si mentii traiectoria. oricit de bine ar fi calculata masina, legile fizicii (in spacial cele legate de forta centrifuga) isi spun cuvintul. adaptezi viteza in asa fel incit sa ramii pe sosea, nu sa o iei prin boscheti.cysun_ wrote:...tractiune pe spate au de obicei masinile sport, din cate stiu eu...
cui i-a fugit masina de spate si a lovit-o, a incercat marea cu degetul si sper ca s-a lecuit.
apropos de titlul topicului, am si eu o intrebare:
cum e cotzofana??? mai mult alba sau mai mult neagra?
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
mie mi s-a pare interesanta problema mai ales ca este asa controversata.alcatraz wrote: apropos de titlul topicului, am si eu o intrebare:
cum e cotzofana??? mai mult alba sau mai mult neagra?
Cee'D Best 1.4 Kompass Blue
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
aha..corect, uite ca s-a ajuns si la "miezul...semintei" !alcatraz wrote:.. fuge de spate de mori incet. pt treburi din astea, iti trebuie totusi ceva experienta. fuge masina de spate dreapta, iei usor volan dreapta si mentii traiectoria. fuge de spate stinga, iei usor volan stinga si mentii traiectoria. ...
pai abia la tractiune pe spate vorbim de meserie in materie! in rest se cheama..."driver", adica rotesti volanul incotro ai vrea sa te duci si apoi...te tii de el ! no offence pls!
in rest, apropos de cotofana...in clip, manufactureru' de gume se adreseaza driverilor amatori si nu meseriei...in concluzie, pentru el, pe primul loc este siguranta circulatiei...acum ca este tractiunea pe spate sau fata nu mai conteaza daca se pierde aderenta (evident cu tractiunea pe spate se pierde mai usor) ...important este sa nu pierzi aderenta pe puntea spate si sa faci "tete a queue" pe sosea, unde de obicei nu esti singur...deh!
nu pierdeti aderenta si bafta ..ca vine iarna !
Last edited by ida01ro on 05 Nov 2008, 00:08, edited 1 time in total.
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
alcatraz are dreptate. Masinil din clip au tractiune spate si este facut pentru americani. In cazul ceedului care are toata greutatea pe fata lucrurile se schimba radical. Caracterul subvirator primeaza in cazul asta, deci acea greutate pe care cysun o considera ajutatoare in situatiile delicate, in cazul in care cauciucele fata sunt uzate, mai mult ca sigur veti avea de suferit (o sa trageti de volan sa luati curba si o sa constatati cu stupoare ca masina tot inainte merge). In cazul supravirarii (scapa spatele; foarte putin probabil la o masina cu ESP) se rezolva foarte usor printr-un mic oposite lock (tras de volan in directia opusa) si ciupit putin acceleratia, inca odata foarte putin probabil. Dar pana la urma solutia este reprezentata de un condus preventiv si economisirea petru un set complet de gume.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Sunt de acord doar cu ultima fraza. Amicul meu a mutat un stalp ca avea slick-uri pe spate. N-a rezolvat supravirarea usor, de fapt n-a rezolvat-o deloc (si nu e incepator).quelloo wrote:In cazul supravirarii (scapa spatele; foarte putin probabil la o masina cu ESP) se rezolva foarte usor printr-un mic oposite lock (tras de volan in directia opusa) si ciupit putin acceleratia, inca odata foarte putin probabil. Dar pana la urma solutia este reprezentata de un condus preventiv si economisirea petru un set complet de gume.
Cee'D Best 1.4 Kompass Blue
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Hmm in cazul asta recomand tuturor un exercitiu de drift control la prima ninsoare intr-o parcare goala. Sigur n-o sa se compare cu o situatie reala pe la 50-70 km/h, dar e un inceput. Si revin la afirmatia anterioara: cel mai sigur e sa conducem preventiv.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
un topic foarte tare ! am ramas surprins... desi am votat pt montarea cauciucurilor pe fata ... acum sunt in dubii ... Intrebarea mea ... ce se intampla daca e zapada afara si eu am 2 cauciucuri de iarna montate pe fata si 2 cauciucuri de vara/ploaie montate pe spate ?
Tractiunea (in cazul ceed) este pe fata... deci automat imi trebuie aderenta .... dar daca ma intoarce in drum datorita cauciucurilor spate .... ?
P.s. =D> nota 10 pt initiatorul acestui topic !
Tractiunea (in cazul ceed) este pe fata... deci automat imi trebuie aderenta .... dar daca ma intoarce in drum datorita cauciucurilor spate .... ?
P.s. =D> nota 10 pt initiatorul acestui topic !
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
, dupa cum spuneam in alta discutie, cauciucurile de iarna se pun pe puntea spate, Indiferent de puntea motoare a masinii. Daaaar recomandarea este sa se schimbe toate cauciucurile. Cele mixte vara/iarna nu sunt recomandate (asa zic specialistii)
Kia Ceed SW, SoRed, 1.4 GSL Start+optionale(ESP, Proiectoare, etc)
PH-13CML
PH-13CML
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Da.....interesata idee , puntea fata fiind mai grea aderenta este mai buna datorita fortei de apasare pe sol. Puntea spate fiind mai usoara poate sa plece stanga-dreapta intr-o curba si atunci este masol
Treaba asta ar trebui incercata la prima zapada pe platou la palatul parlamentului . cine a fost la intalnite stie ce vreau sa spun.
Treaba asta ar trebui incercata la prima zapada pe platou la palatul parlamentului . cine a fost la intalnite stie ce vreau sa spun.
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Indiferent cum ai da-o, "ei la Michelin e prosti dom'le"
Sa ma explic:
If you’re replacing only two tires, be sure to have the new tires installed on your vehicle’s rear axle. Here’s why:
New tires will provide better wet grip than your half-worn tires. E universal valabil ca anvelopele noi au aderenta mai buna decat alea uzate, indiferent pe ce punte le pui. De asemenea, cerul e albastru....
When new tires are installed on the rear, it helps reduce the potential for your vehicle to fishtail or hydroplane in wet conditions. Fishtail (adica iti fuge fundul, bre) e un fenomen care apare mai usor la masinile cu tractiune pe spate. Probabil la alea se refera, apropo de colegul care spunea ca site-ul e facut pentru americani. Dar ce ne facem cu acvaplanarea, care e mai periculoasa pe rotile directoare, pentru ca in afara ca nu mai poti frana, nu mai ai nici control asupra directiei. Acuma, din cate stiu eu, rotile directoare stau in fata, chiar si la americani
Deci e prosti :d
Sa ma explic:
If you’re replacing only two tires, be sure to have the new tires installed on your vehicle’s rear axle. Here’s why:
New tires will provide better wet grip than your half-worn tires. E universal valabil ca anvelopele noi au aderenta mai buna decat alea uzate, indiferent pe ce punte le pui. De asemenea, cerul e albastru....
When new tires are installed on the rear, it helps reduce the potential for your vehicle to fishtail or hydroplane in wet conditions. Fishtail (adica iti fuge fundul, bre) e un fenomen care apare mai usor la masinile cu tractiune pe spate. Probabil la alea se refera, apropo de colegul care spunea ca site-ul e facut pentru americani. Dar ce ne facem cu acvaplanarea, care e mai periculoasa pe rotile directoare, pentru ca in afara ca nu mai poti frana, nu mai ai nici control asupra directiei. Acuma, din cate stiu eu, rotile directoare stau in fata, chiar si la americani
Deci e prosti :d
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto
- mihaiolimpiu
- Posts: 205
- Joined: 12 May 2008, 12:46
- Auto: Kia Cee'd SW 1.4 2008
- Location: Suceava
- Contact:
Re: Ai doua cauciucuri noi. Unde le pui, pe fata sau pe spate?
Asta e cel mai tare topic... si cata discutie... DOAMNE!!! La masinile ROMANESTI (marea majoritate cu tractiune fata), cauciucurile noi se monteaza pe fata pentru tractiune, consum redus, franare eficace, posibilitatea directionarii eficace etc...
NOTE EXPLICATIVE, ARGUMENTE etc:
PENTRU A PREVENI HIDROPLANAREA - asa cum se spune in link-ul 2 (primul nici nu am avut curiozitatea sa-l urmaresc) se adapteaza viteza la conditiile de drum! . (PUNCT)
Nota pentru desteptii forumului: In 10 ani de soferie, niciodata nu mi-a fugit spatele (sau ma rog aproape niciodata) intr-atat incat sa nu o pot redresa! Dar in acelasi timp pot sa enumar zeci si zeci de cazuri in care am bruscat volanul, sa evit un tampit, sa evit o groapa, e.t.c. am franat puternic (fara ABS) si am controlat masina din volan (dai drumu la frana atat cat sa deblochezi rotile si sa ai directie) cazuri in care cauciucurile uzate sunt mai mult decat nepotrivite!
Remarcati ca am folosit cuvantul "UZAT". Un cauciuc uzat nu are probleme numai de tractiune... ooooo nuuu! puteti adauga aici probleme de geometrie, uzura inegala si incorecta (va amintiti de schema din manualul daciilor cand cauciucurile fata se mutau pe spate in X?!?!?), probleme la armatura din sarma. PROBLEME care luate toate laolalta pun muuult mai mari probleme pe FATA!!!
In cazul uzurii incorecte, folosirea unor cauciucuri uzate pe fata duce la uzura prematura si inegala a tuturor subansamblurilor directiei -> BANI cheltuiti mai des! (traim in romanica! cine arunca cu bani?!?!?!)
SI ACUM ULTIMUL SI CEL MAI DESTEPT MOTIV pentru care ii contrazic pe cei de la Michelin:
IN ROMANIA CAUCIUCURILE SE FOLOSESC PANA PICA DE PE JANTA, cu alte cuvinte pana nu se mai vad rizurile! Daca va uitati atent la filmulet se spunea acolo ca rizurile trebuie sa aiba un minim! Ei, chestia cu cauciucurile pe spate in America asa o fi, dar la noi unde am vazut masini care mergeau "pe sarma" prefer cauciucurile pe puntea fata! Din cate stiu, eu acest minim e undeva pe la 2 mm unde multi le considera inca BUNE TATA!!
In cazul in care am 2 seturi de cauciucuri, 1 de vara - 1 de iarna, intotdeauna setul pe fata este cel potrivit sezonului respectiv indiferent de cat de noi sau vechi sunt! (ajuta la distanta de franare si siguranta in cazul franarii - nu ma intereseaza Fishtail-ul aici, conduceti preventiv!)
Acuma stati, rumegati, si daca avetzi bani de aruncat, puneti-le pe spate... (cum spun cei de le Michelin) daca sunteti Romani faceti cum faceati si inainte adica puntea fata! Sper sa nu fi jignit pe nimeni oricum stiu ca am folosit un ton mai... inflacarat!
NOTE EXPLICATIVE, ARGUMENTE etc:
PENTRU A PREVENI HIDROPLANAREA - asa cum se spune in link-ul 2 (primul nici nu am avut curiozitatea sa-l urmaresc) se adapteaza viteza la conditiile de drum! . (PUNCT)
Nota pentru desteptii forumului: In 10 ani de soferie, niciodata nu mi-a fugit spatele (sau ma rog aproape niciodata) intr-atat incat sa nu o pot redresa! Dar in acelasi timp pot sa enumar zeci si zeci de cazuri in care am bruscat volanul, sa evit un tampit, sa evit o groapa, e.t.c. am franat puternic (fara ABS) si am controlat masina din volan (dai drumu la frana atat cat sa deblochezi rotile si sa ai directie) cazuri in care cauciucurile uzate sunt mai mult decat nepotrivite!
Remarcati ca am folosit cuvantul "UZAT". Un cauciuc uzat nu are probleme numai de tractiune... ooooo nuuu! puteti adauga aici probleme de geometrie, uzura inegala si incorecta (va amintiti de schema din manualul daciilor cand cauciucurile fata se mutau pe spate in X?!?!?), probleme la armatura din sarma. PROBLEME care luate toate laolalta pun muuult mai mari probleme pe FATA!!!
In cazul uzurii incorecte, folosirea unor cauciucuri uzate pe fata duce la uzura prematura si inegala a tuturor subansamblurilor directiei -> BANI cheltuiti mai des! (traim in romanica! cine arunca cu bani?!?!?!)
SI ACUM ULTIMUL SI CEL MAI DESTEPT MOTIV pentru care ii contrazic pe cei de la Michelin:
IN ROMANIA CAUCIUCURILE SE FOLOSESC PANA PICA DE PE JANTA, cu alte cuvinte pana nu se mai vad rizurile! Daca va uitati atent la filmulet se spunea acolo ca rizurile trebuie sa aiba un minim! Ei, chestia cu cauciucurile pe spate in America asa o fi, dar la noi unde am vazut masini care mergeau "pe sarma" prefer cauciucurile pe puntea fata! Din cate stiu, eu acest minim e undeva pe la 2 mm unde multi le considera inca BUNE TATA!!
In cazul in care am 2 seturi de cauciucuri, 1 de vara - 1 de iarna, intotdeauna setul pe fata este cel potrivit sezonului respectiv indiferent de cat de noi sau vechi sunt! (ajuta la distanta de franare si siguranta in cazul franarii - nu ma intereseaza Fishtail-ul aici, conduceti preventiv!)
Acuma stati, rumegati, si daca avetzi bani de aruncat, puneti-le pe spate... (cum spun cei de le Michelin) daca sunteti Romani faceti cum faceati si inainte adica puntea fata! Sper sa nu fi jignit pe nimeni oricum stiu ca am folosit un ton mai... inflacarat!
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114