Racord flexibil esapament de unde?
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Singura diferenta intre cele doua motoare este legata strict de motor : difera capacitatea , cursa pistoanelor , puterea, respectiv timpii si unghiurile de deschidere la supapele de admisie.
In rest , masinile sunt identice .
In rest , masinile sunt identice .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Racord flexibil esapament de unde?
La o verificare sub mașina am descoperit cred sursa zgomotelor la rece (ca o bătaie metalica, un zornait de tabla). Racordul flexibil e rupt la un capăt, garniturile nu mai etanseaza iar piulitele sunt ruginite.
Atașez foto
Atașez foto
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Ma idoiesc ca zgomotele la rece ( zornait de tabla )ar fi de aici .
-Piulitele sunt asa de ruginite incat nu se mai misca , nu cred ca le poti desface prea usor , nu au cum sa faca zgomot .
-La racordul flexibil este rupta sita de protectie de deasupra , aceasta este moale , nu are cum sa vibreze .
-Garnitura de asemenea nu poate vibra . Se vede ca este afumata , pierde intr-adevar pe acolo gaze dar nu prea ai ce-i face . Chiar daca pui una noua va face la fel . Este fabricata din mai multe table de inox , tocmai pentru ca printre ele sa se scurga condensul ce ar ajunge in toba de evacuare .
La rece , motorul tremura ( vibreaza ) mai rau asa ca mai degraba de aici ar putea sa provina zgomotul . Vezi ca nu cumva sa ai vre-un tampon ( suport ) de cauciuc de la toba de esapament slabit sau rupt si sa atinga toba de caroserie .
-Piulitele sunt asa de ruginite incat nu se mai misca , nu cred ca le poti desface prea usor , nu au cum sa faca zgomot .
-La racordul flexibil este rupta sita de protectie de deasupra , aceasta este moale , nu are cum sa vibreze .
-Garnitura de asemenea nu poate vibra . Se vede ca este afumata , pierde intr-adevar pe acolo gaze dar nu prea ai ce-i face . Chiar daca pui una noua va face la fel . Este fabricata din mai multe table de inox , tocmai pentru ca printre ele sa se scurga condensul ce ar ajunge in toba de evacuare .
La rece , motorul tremura ( vibreaza ) mai rau asa ca mai degraba de aici ar putea sa provina zgomotul . Vezi ca nu cumva sa ai vre-un tampon ( suport ) de cauciuc de la toba de esapament slabit sau rupt si sa atinga toba de caroserie .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Dacă nu se mai desfac piulițele la flansa dinspre motor/galerie (șuruburi turnate direct in flansa galeriei), ce alte solutii ar mai fi fără demontarea galeriei?
Nu exista spațiul necesar pentru sudura in partea de sus a racordului flexibil la prinderea dinspre motor.
Nu exista spațiul necesar pentru sudura in partea de sus a racordului flexibil la prinderea dinspre motor.
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Solutii sunt destule . Se pot taia piulitele cu flexul , se pot taia prezoanele cu flexul , se dau gauri in locul prezoanelor , se pot fileta gaurile . Indicat ar fi sa nu se fileteze ci sa se treaca suruburile prin flanse in asa fel incat daca nu se mai pot desface ulterior ( probabil tot dupa vre-o 5 sau 10 ani ) sa fie mai usor de scos , tot prin taiere .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Racord flexibil esapament de unde?
A dat cineva gauri la flansa dinspre motor ``pe pozitie`` fara sa dea galeria jos?
Mie la prima vedere, nu prea ai loc de asa ceva ....
Mie la prima vedere, nu prea ai loc de asa ceva ....
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Aprox 280 de lei - racordul bosal cod 265 679 și manopera. Cel vechi scapa gaze și era și zgomotos la turatii mari.
Foarte greu s au desfăcut șuruburile pt ca erau ruginite.
Foarte greu s au desfăcut șuruburile pt ca erau ruginite.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Stie cineva codul garniturii din prima poza a lui VBB ?
Mi s-a sugerat sa o schimb si am gasit o gramada de coduri la tipul meu de masina (1.4 benzina Hatchback 2008).
Mai mult, unii cica ar trebui puse 2 bucati? Asa o fi?
Multumesc anticipat.
Mi s-a sugerat sa o schimb si am gasit o gramada de coduri la tipul meu de masina (1.4 benzina Hatchback 2008).
Mai mult, unii cica ar trebui puse 2 bucati? Asa o fi?
Multumesc anticipat.
Fair day, be well !

Re: Racord flexibil esapament de unde?
Asa cum am mai spus intr-un post al meu mai vechi , dupa parerea mea acele garnituri nu ar trebui sa fie schimbate pentru ca nu se uzeaza , nu se distrug niciodata .
Eu le-am schimbat acum cativa ani tot din aceleasi motive pe care le spune si VBB si imi dau seama ca le-am schimbat degeaba .
Dupa cum se observa si din prima fotografie a lui VBB aceasta garnitura este de fapt construita din patru foi de tabla din otel inox supapuse .
Sunt prinse intre ele doar putin doua cate doua , in dreptul suruburilor . De fapt ele se desfac ca un evantai .
Rolul lor este ca atunci cand cand toba de evacuare se misca ( pentru ca este prinsa de caroserie cu acele tampoane elastice ) sa se departeze si sa lase sa se scurga condensul ce se formeaza imediat dupa catalizator pentru ca acesta sa nu se acumuleze in toba finala care este mult mai scumpa .
Pata neagra ce se observa pe flansa metalica este rezultatul scurgerii acelui condens si nu are nici un efect negativ .
Eu le-am schimbat acum cativa ani tot din aceleasi motive pe care le spune si VBB si imi dau seama ca le-am schimbat degeaba .
Dupa cum se observa si din prima fotografie a lui VBB aceasta garnitura este de fapt construita din patru foi de tabla din otel inox supapuse .
Sunt prinse intre ele doar putin doua cate doua , in dreptul suruburilor . De fapt ele se desfac ca un evantai .
Rolul lor este ca atunci cand cand toba de evacuare se misca ( pentru ca este prinsa de caroserie cu acele tampoane elastice ) sa se departeze si sa lase sa se scurga condensul ce se formeaza imediat dupa catalizator pentru ca acesta sa nu se acumuleze in toba finala care este mult mai scumpa .
Pata neagra ce se observa pe flansa metalica este rezultatul scurgerii acelui condens si nu are nici un efect negativ .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Multumesc mult BAU, perfect de acord cu tine in tot ce ai spus, problema mea a pornit de la ITP unde mi s-a spus ca acolo e o problema de etanseitate (initial mi-a spus ca ar fi racordul flexibil fisurat), asa ca, pentru cativa lei as fi dispus sa o schimb. In concluzie, pentru linistea mea, care este codul original?
Fair day, be well !

Re: Racord flexibil esapament de unde?
Codul original nu il stiu dar vezi ca pe pagina 8 a scris MeGeNe ca a gasit-o la Autokarma .
Ca este mai mica , mai mare , ca trebuiesc ajustate gaurile , nu conteaza .
Ideea este trebuie sa facuta din mai multe lamele de tabla .
Eu nu sunt de acord cu cel de la ITP , pentru ca acolo , asa cum am spus , nu trebuie sa fie o etansare perfecta . Altfel ar fi folosit acolo o garnitura dintr-o singura bucata , ( inainte vreme se foloseau din Klingherit sau cupru ) .
Eu am cerut schimbarea ei pentru ca atunci cand masina era suspendata pe elevator , pe acolo picura putina apa . Desi mecanicul mi-a explicat " ca asa face toate " si este normal , am schimbat-o .
Mi-am dat seama ulterior ca am schimbat-o degeaba , si cu ea noua facea la fel .
Daca la ITP a spus ca este pierdere de etansare este ca ori motorul pana a fost masina pusa pe rampa de verificare a fost prea rece si respectivul a vazut picaturile de apa ( trebuia intrebat ce se vede de spune ca nu este etansare ) ori poate teava de evacuare a fost cumva lovita sau vibra prea mult si intr-adevar nu mai calca bine flansa pe acea garnitura si pierdea si gaze .
Orice pierdere de etansare la evacuare , modifica ulterior compozitia gazelor arse si testerul arata ca masina polueaza .
Daca testerul ii arata ca este corecta compozitia gazelor de evacuare , respectivul nu trebuia sa fie interesat ca pe acolo iese apa sau pierde eventual gaze . Pentru ca in mers , cand teava de evacuare vibreaza , ea se aseaza va aseza bine pe pozitie .
Scuze pentru postul prea lung si alambicat
Ca este mai mica , mai mare , ca trebuiesc ajustate gaurile , nu conteaza .
Ideea este trebuie sa facuta din mai multe lamele de tabla .
Eu nu sunt de acord cu cel de la ITP , pentru ca acolo , asa cum am spus , nu trebuie sa fie o etansare perfecta . Altfel ar fi folosit acolo o garnitura dintr-o singura bucata , ( inainte vreme se foloseau din Klingherit sau cupru ) .
Eu am cerut schimbarea ei pentru ca atunci cand masina era suspendata pe elevator , pe acolo picura putina apa . Desi mecanicul mi-a explicat " ca asa face toate " si este normal , am schimbat-o .
Mi-am dat seama ulterior ca am schimbat-o degeaba , si cu ea noua facea la fel .
Daca la ITP a spus ca este pierdere de etansare este ca ori motorul pana a fost masina pusa pe rampa de verificare a fost prea rece si respectivul a vazut picaturile de apa ( trebuia intrebat ce se vede de spune ca nu este etansare ) ori poate teava de evacuare a fost cumva lovita sau vibra prea mult si intr-adevar nu mai calca bine flansa pe acea garnitura si pierdea si gaze .
Orice pierdere de etansare la evacuare , modifica ulterior compozitia gazelor arse si testerul arata ca masina polueaza .
Daca testerul ii arata ca este corecta compozitia gazelor de evacuare , respectivul nu trebuia sa fie interesat ca pe acolo iese apa sau pierde eventual gaze . Pentru ca in mers , cand teava de evacuare vibreaza , ea se aseaza va aseza bine pe pozitie .
Scuze pentru postul prea lung si alambicat
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Salut! La aproape 80000 km (în aproape 12 ani) a venit vremea să schimb şi eu racordul. Ce să aleg să schimb? Doar cuplajul elastic (Bosal, 80 lei) şi să-l sudez pe flanşele originale sau tot racordul, cu tot cu flanşe (Bosal e 270 lei)? La prima vedere ar fi mai ieftină prima variantă. Aţi avut probleme după schimbarea cu totul a racordului? Scriau mai mulţi colegi că Bosal nu ar fi identic cu originalul şi service-urile nu prea îl agreau. Mersi!
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Am inlocuit eu de 2 ori pana acum acest racord flexibil. Ambele au fost Bosal. Primul inlocuit a tinut cam 3 ani...
Cel de-al doilea a fost tot bosal pentru simplul motiv ca primul s-a potrivit perfect. Recomand inlocuirea racordului si nu artificii gen taieri suduri etc.
Recomand achizitia de piulite noi si alte flanse etansare(din cele multi strat), 2 la numar(la ambele capete).
Recomand inlocuirea flanselor pentru simplul motiv ca apa(condensul), si temperaturile de lucru "musca" rau din ele.
Acum fiecare face cum doreste si cat il "tine" portofelul...
Cel de-al doilea a fost tot bosal pentru simplul motiv ca primul s-a potrivit perfect. Recomand inlocuirea racordului si nu artificii gen taieri suduri etc.
Recomand achizitia de piulite noi si alte flanse etansare(din cele multi strat), 2 la numar(la ambele capete).
Recomand inlocuirea flanselor pentru simplul motiv ca apa(condensul), si temperaturile de lucru "musca" rau din ele.
Acum fiecare face cum doreste si cat il "tine" portofelul...
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Daca esti dragut, pune produsele in cauza, cu linkuri sau coduri.
Ca sa stie toata lumea ce trebuie sa cumpere.
Mersi
Ca sa stie toata lumea ce trebuie sa cumpere.
Mersi
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Racord flexibil esapament de unde?
Salut, eu o sa spun doar din experienta mea cu acest racord flexibil. Eu l-am schimbat in martie 2016 pe cel original, inca il am pe masina pe cel universal si nu da semne de oboseala deocamdata, l-am inlocui cu unul universal pt ca la momentul respectiv nu era pe stoc Bosal, a fost taiat cel original si sudat cel universal pe cele doua flanse, costul total a fost de 200 lei (racordul universal + manopera sudat si montat). Eu sunt foarte multumit de alegerea facuta acum 4 ani si probabil la fel voi proceda cand o sa cedeze si acesta.
Fost posesor KIA CEED 1.4 BEST - BLACK PEARL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL
Acum posesor KIA ProCeed City Cassa White 1.6 GSL