Derapaj cu ESP

Cum se rezolvă diverse probleme
User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by Ogy »

Nu cred ca e o problema, ambele faze sunt si la mine valabile.
Poate conteaza si cum lasi rotile virate sau nu...

apa plata
Posts: 80
Joined: 17 Jul 2007, 10:35
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Derapaj cu ESP

Post by apa plata »

Well, am fost la service, dar pentru ca nu mai era zapada nu am putut testa. In schimb, au pus-o pe calculator. Au descoperit doar o decalibrare a volanului, in rest toate arata functionale. Inclin sa cred ca la viteze mici nu intra ESP-ul oricat te-ai chinui.
1.6 GSL TX MT, 90kW, So Red

Alexboss87
Posts: 122
Joined: 27 Mar 2008, 14:30
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Derapaj cu ESP

Post by Alexboss87 »

Depinde de anvelope si de conditiile de drum....cum am eu doar pe fata 2 buc Toyo SnowproX iar pe spate standard Michelin Energy (ambele 205/55 R16)...pe zapada sau gheata...e super tare sa vezi cum se chinuie ESP-ul sa redreseze masina....si mai tare e cand iei mainile dupa volan si o tii doar din aceleratie...asta fiind la 10-15 km/h max pe camp...sau o parcare de hypermarket dupa 1-2 dimineata :mrgreen: ...in concluzie ESP-ul functioneaza inca de la plecarea de pe loc daca masina o ia stramb...mai ales cand e si ajutata cu frana de mana,cu acceleratia,etc....de maniaci :twisted:

User avatar
Razvan_G
sultan of swing
Posts: 664
Joined: 01 Oct 2008, 20:14
Auto: KIA Cee'd City 1.4 GSL
Location: Oradea

Re: Derapaj cu ESP

Post by Razvan_G »

@apa plata la mine intra ESP-ul la viteze mici daca merg pe zapda sau polei, chiar si cand o iau de pe loc daca o turez imi palpaie ledul de ESP si il simt. Si am incercat si la viteze mari, noaptea intr-un sens giratoriu am intrat cu viteza si am luat stanga tare. M-a redresat.
KIA Cee'd City 1.4 GSL, Oil Blue + senzori de parcare, scut motor

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by Teddy »

apa plata wrote:... am fost la service... au pus-o pe calculator. Au descoperit doar o decalibrare a volanului...

Senzorului de pozitie a volanului trebuie recalibrat?
Senzorul se poate decalibra daca s-a umblat la directie (de exemplu geometria rotilor)...daca ai schimbat anvelopele de vara cu cele de iarna ai facut si echilibrarea rotilor?
Drum bun si bafta!!! :smt023
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

-Nicu-
Posts: 73
Joined: 15 Nov 2008, 17:20
Auto:
Location: Bucuresti/Constanta
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by -Nicu- »

Ogy wrote:Atunci intra aici si modifica textul asta:
Echipamentul ABS poate fi folosit şi pentru a implementa controlul tracţiunii la accelerarea unui autovehicul. Dacă, la accelerare, cauciucul pierde aderenţa solului, ABS-ul poate detecta situaţia şi poate aplica frînele pentru a reduce accelerarea pentru recăpătarea aderenţei.

Constructorii vînd de obicei aceasta ca pe o opţiune separată, chiar dacă infrastructura controlului tracţiunii este în mare parte împarţită cu cea a ABS-ului. Versiuni mai sofisticate pot controla acceleraţia şi frîna simultan, rezultînd ceea ce Continental Teves şi Bosch numesc Electronic Stability Control, respectiv Electronic Stability Program...
N-am mai citit pe aici de cateva zile.

@Ogy O fi posibila implementarea controlului tractiunii, nu zic nu, dar roaga unul din colegii care nu are ESP pe masina (doar ABS) sa dea un scart. O sa vezi ca reuseste fara probleme. Deci nu este implementata treaba la KIA, ca doar de ele vorbim :P

Mai am o nelamurire, dar m-as baza pe logica, nestiind nimic despre partea aia. Neavand intentia sa ma contrazic, am sa ma abtin :mrgreen:


Pt restul colegilor: oameni buni, nu mai confundati ESP cu controlul traiectoriei. ESP o sa intre si la viteze mici (prin controlul tractiunii la demarajele in forta), dar controlul traiectoriei la viteza mica n-am reusit sa-l fac sa redreseze masina oricat am tras de ea.


S-aveti bafta cu masinutele!
A friend with weed is a friend indeed! :smt033

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by Ogy »

Nicu, titlul topicului este "Derapaj cu ESP" , nu "Derapaj cu kia".
Dar din puctul tau de vedere iti dau dreptate, o masina fara esp scapa de sub control foarte usor si numai soferul o poate redresa...
Controlul traictoriei (respectiv FRANA pe una sau mai multe roti efectuata de ESP) nu functioneaza la viteze sub 40km/h, testat si pe alte masini ....

apa plata
Posts: 80
Joined: 17 Jul 2007, 10:35
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Derapaj cu ESP

Post by apa plata »

@Ogy

Intradevar, vorbim de doua sisteme diferite, chiar daca becul care se aprinde e comun. Controlul tractiunii se manifesta cand accelerezi si pierzi aderenta, indiferent in ce pozitie e masina si la ce viteza. Sa nu confundam cand intra traction control-ul (feeling-ul e ca motorul trage putin sacadat) cu contolul traiectoriei (e un cumul de feeleng-uri, ca un orgasm mecanic; in general simti cum te scutura de parca ti-ar zice "scoala boule, nu vezi ce faci?!").

Concluzia mea e ca prin oras, sau la viteze mai mici, precautia face bine la caroserie, iar indemanarea dobandita cu un consum ridicat e datatoare de satisfactii.

Nu-mi place sa dau sfaturi aiurea, dar merita sa invatati cum se derapeaza. Tata ma lua cu Dacia 1300 dupa ploaie pe vreun imas si ma punea sa fac intoarceri pe dupa macesi, derapari, frane pe noroi... Aveam doar 12-13 ani pe atunci si nu intelegeam la ce mi-ar folosi in afara de distractie. Dupa alti 14 ani am avut ocazia sa-mi dau seama, cand am luat-o cam brusc la drapta in fata parlamentului si am intrat cu lateralul printre doua randuri de masini parcate (eram pe o Dacie break). Am scapat cu fata curata pentru ca nu m-am panicat si stiam din reflex ce urmeaza si cum trebuie sa reactionez.

Bineinteles ca dupa ce s-a oprit am devenit mai pios si in ziua aia chiar am dat 10 mii la un copil de la metrou.
1.6 GSL TX MT, 90kW, So Red

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by virusvex »

eu am bagat-o in sant cu tot cu esp , aveam cauciucuri de vara , pietris pe jos si vre-o 90 km/h. Asta din cauza unuia care depasea pe contrasens si m-a dat afara de nu am mai putut reveni. Cu tot cu esp..
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by virusvex »

Inka o intrebare, daca am pus roata de rezerva pe fata , cand merg cu ea imi scrie ESP OFF . Are senzor si se dezactiveaza automat dupa 20 KM/h pt ca simte ca e diferenta de rotatie intre puntzile laterale pe fata .....sau e o Pb c ESP ????
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by Ogy »

La primul post, ala cu 90Km/h, vezi ca nu cumva, sa fi mers cu roata de rezerva montata. Caz in care, pe viitor ,iti sugerez, sa citesti in manual...
Oricum in conditiile prezentate de tine, se numeste inconstienta.
La al 2 lea post, cred ca ne poti raspunde tot tu, prin simplul mers, la o vulcanizare si sa remontezi roata originala (cea cu diametru normal).....sau una achizitionata ulterior, de aceleasi dimensiuni cu celelalte 3, montate pe masina....

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by virusvex »

@Ogy
Mergeam normal fata, pur si simplu pe strada cu 90 km la ora si am lasat-o pe liber ca urma sa fac draeapta la un momentdat, dar venea o curba acoperita cu boscheti de nu vedeai decat curba si atat si m-=am trezit cu un nenorocit in botu meu care mi-a bagat faza lunga(seara ) si am tras dreapta de volan si n-am mai putut redresa-o decat cu frana ;)
aaa.si la faza cu roata de rezerva pe fata, as merge lavulcanizare, dar astept janta de la baietii aia buni de la kia de vr-eo 2 saptamani si ceva. vorba aia suntem in romania si astept 3 ani pt un far sau o janta, crazy ppl frate. precizez ca janta veche e mancata pe margine de la impactul cu santul, ca dea` , impact frontal nu mi-am permis sa fac....
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

gcristi
Posts: 140
Joined: 15 May 2007, 14:48
Auto:

Re: Derapaj cu ESP

Post by gcristi »

Roata de rezerva este mai ingusta nu are diametrul mai mic. Si ca buna practica si siguranta sporita ... roata de rezerva se poate monta pe puntea spate si nu pe fata, ... mai ales cand ai de parcurs distante mai mari.
CRDI 90LP Base+optionale(ESP, proiectoare ceata, etc) - pewter beige

apa plata
Posts: 80
Joined: 17 Jul 2007, 10:35
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Derapaj cu ESP

Post by apa plata »

@Teddy

Nu am schimbat nimic de cand am luat masina. Aceleasi cauciucuri, aceleasi genti. O singura data am dat jos rotile spate ca sa pot scoate aparatorile de noroi si sa le arunc.

Habar n-am de la ce s-a decalibrat volanul. Poate de la gropi, habar n-am, dar e bine de stiut macar la revizii sau la recalibrarea rotilor sa punem masina pe tester.
1.6 GSL TX MT, 90kW, So Red

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Re: Derapaj cu ESP

Post by Teddy »

apa plata wrote: Habar n-am de la ce s-a decalibrat volanul. Poate de la gropi, habar n-am, dar e bine de stiut macar la revizii sau la recalibrarea rotilor sa punem masina pe tester.
Da e posibil ca gropile sa fi afectat unghiul volanului...daca geometria rotilor e buna cred ca ar fi necesar un reglaj la bielete.
Drum bun !!! :smt023
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”