Derapaj cu ESP
Re: Derapaj cu ESP
Salut,
Parerea mea e de profan, ca sa zic asa. A se citi "din cate stiu e asa, dar nu garantez".
ESP include controlul tractiunii si ABS.
Controlul traiectoriei se face pe baza unor senzori care calculeaza, printre altele, viteza si directia de deplasare. La viteze mai mici e posibil sa fie inhibat automat, ca sa nu dea cu virgula.
Am condus si eu o Laguna cu ESP si pot confirma ca intra la viteze mai mari. La viteze mici m-a lasat sa ma joc cum am vrut eu cu masina, cu singura observatie ca intra controlul tractiunii pe fir.
Noroc,
Nicu
Parerea mea e de profan, ca sa zic asa. A se citi "din cate stiu e asa, dar nu garantez".
ESP include controlul tractiunii si ABS.
Controlul traiectoriei se face pe baza unor senzori care calculeaza, printre altele, viteza si directia de deplasare. La viteze mai mici e posibil sa fie inhibat automat, ca sa nu dea cu virgula.
Am condus si eu o Laguna cu ESP si pot confirma ca intra la viteze mai mari. La viteze mici m-a lasat sa ma joc cum am vrut eu cu masina, cu singura observatie ca intra controlul tractiunii pe fir.
Noroc,
Nicu
A friend with weed is a friend indeed! 

-
- Posts: 122
- Joined: 27 Mar 2008, 14:30
- Auto:
- Location: Bucuresti
Re: Derapaj cu ESP
Am fost azi de dimineata la Baneasa shopping city si am facut vreo 20 de derapaje si cu frana de mana si fara frana si cu ESP si fara ESP ( specific era goala parcarea si multa zapada pe jos
)....masina e ``super fun to drive`` ...cu ESP activ se mai poate controla merge un mini drift un 180 dublu S..un slalom alunecos printre stalpi...dar fara ESP...canci`
se duce 360 cat ai zice ``hopa hopa pana-n zori``,trebuia sa plec cu a 2-a dupa loc..intra ABS-ul mai repede......DRIVE SAFELY! 



Re: Derapaj cu ESP
Sa incep cu o autocorectare...
Daca se aprinde martorul de la bord si ramane aprins...trebuie dusa masina la tester ...posibila problema ar putea fi la senzorul de acceleratie laterala...
ESP-ul de pe masinile noastre este de generatie noua si are si BAS (Brake Assist System).
@-Nicu-:
Ai dreptate ,poate sa fie defect la ESP(martorul de la bord aprins) si ABS sa fie ok.
Drum bun !!!
Teddy wrote: In cazul in care cum spun colegii de forum ca :"derapaj cu ESP" ...martorul de la bord se aprinde sau nu?
Daca nu se aprinde trebuie dusa masina la tester ...posibila problema ar putea fi la senzorul de acceleratie laterala...
Daca se aprinde martorul de la bord si ramane aprins...trebuie dusa masina la tester ...posibila problema ar putea fi la senzorul de acceleratie laterala...
ESP-ul de pe masinile noastre este de generatie noua si are si BAS (Brake Assist System).
@-Nicu-:
Ai dreptate ,poate sa fie defect la ESP(martorul de la bord aprins) si ABS sa fie ok.
Drum bun !!!

- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Derapaj cu ESP
Testat azi (fara sa vreau toate zilele sunt un test in Ro) esp-ul intra si la viteze mici ...de la plecarea de pe loc si mai departe...am simtit doar pierderea puterii tradusa prin faptul ca a intrat tcs-ul pe fir.
Re: Derapaj cu ESP
Adica a intrat TCS, nu ESP, chiar daca s-a aprins martorul ESP 
Eu spuneam ca intra la viteze mai mari, dar ma refeream strict la controlul traiectoriei.

Eu spuneam ca intra la viteze mai mari, dar ma refeream strict la controlul traiectoriei.
A friend with weed is a friend indeed! 

- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Derapaj cu ESP
Eu stiu de aici de pe forum ca TCS este inclus in ESP, deci o componenta a esp-ului a intrat in momentul demarajului pe piatra cubica fapt mentionat de MARTORUL ESP afisat pe ecran/ceas de bord. Fapt mentionat si in postul anterior. Presupun ca in momentul pierderii aderentei in curbe sau viraje pe langa tcs intra si abs cu al lui ebd. Avand in vedere ca la viteze mici nu pierzi controlul masinii ci doar al tractiunii, logic ca nu o sa-ti franeze!
Deci la controlul traiectoriei intra TCS,ABS,EBD si TOT ce mai include ESP, managementul il face ESP deci este corect spus ca intra ESP!
Ma afund prea tare in problema si nici macar nu ma pricep la mecanica.
Joco fa-ti simtita prezenta pe aici te rugam!
Deci la controlul traiectoriei intra TCS,ABS,EBD si TOT ce mai include ESP, managementul il face ESP deci este corect spus ca intra ESP!

Joco fa-ti simtita prezenta pe aici te rugam!

Re: Derapaj cu ESP
Mda, se face o confuzie in general. Controlul traiectoriei (ca sistem independent) se confunda cu ESP (care, pe langa ca aduce un alt sistem independent, mai face si managementul altor sisteme).
Anyways - in curbe nu intra EBD sau ABS decat daca franezi. Daca iti derapeaza masina fara sa atingi frana, o sa intre controlul traiectoriei.
Anyways - in curbe nu intra EBD sau ABS decat daca franezi. Daca iti derapeaza masina fara sa atingi frana, o sa intre controlul traiectoriei.
A friend with weed is a friend indeed! 

- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Derapaj cu ESP
Offffff
din logica mea de balta si pe testate.....
Esti in curba, masina tinde sa piarda controlul tractiunii, intra esp-ul care ce face?
Pei franeaza una sau mai multe roti intra abs ca nu iti blocheaza roata, intra ebd ca sa distribuie pe acea roata sau acele roti forta de franare si intra si tcs-ul daca simte ca tu tot accelerezi fara rezultat pozitiv.....
E bine?
Daca nu pentru o lamurire completa:
http://ro.wikipedia.org/wiki/ESP
http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem
si te mai uiti tu pe acolo.....asta am cautat dupa ce ti-am dat raspunsurile nici eu nu stiam unele lucruri de acolo, dar le-am citit cu mare interes.

Esti in curba, masina tinde sa piarda controlul tractiunii, intra esp-ul care ce face?
Pei franeaza una sau mai multe roti intra abs ca nu iti blocheaza roata, intra ebd ca sa distribuie pe acea roata sau acele roti forta de franare si intra si tcs-ul daca simte ca tu tot accelerezi fara rezultat pozitiv.....
E bine?

Daca nu pentru o lamurire completa:
http://ro.wikipedia.org/wiki/ESP
http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem
si te mai uiti tu pe acolo.....asta am cautat dupa ce ti-am dat raspunsurile nici eu nu stiam unele lucruri de acolo, dar le-am citit cu mare interes.
Re: Derapaj cu ESP
Ai dreptate, ESP franeaza rotile independent in caz de control pierdut asupra masinii.
Totusi, din cate stiu eu (am mai zis o data, nu sunt expert), cand se intampla treaba de mai sus, ABS n-are nicio treaba. ABS nu face decat sa se asigure ca nu ti se blocheaza rotile la franarile in forta - asa cum sugereaza si numele, Antiblockiersystem. Despre EBD nu ma pronunt, ca nu stiu.
Totusi, din cate stiu eu (am mai zis o data, nu sunt expert), cand se intampla treaba de mai sus, ABS n-are nicio treaba. ABS nu face decat sa se asigure ca nu ti se blocheaza rotile la franarile in forta - asa cum sugereaza si numele, Antiblockiersystem. Despre EBD nu ma pronunt, ca nu stiu.
A friend with weed is a friend indeed! 

- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Derapaj cu ESP
Atunci intra aici si modifica textul asta:
Echipamentul ABS poate fi folosit şi pentru a implementa controlul tracţiunii la accelerarea unui autovehicul. Dacă, la accelerare, cauciucul pierde aderenţa solului, ABS-ul poate detecta situaţia şi poate aplica frînele pentru a reduce accelerarea pentru recăpătarea aderenţei.
Constructorii vînd de obicei aceasta ca pe o opţiune separată, chiar dacă infrastructura controlului tracţiunii este în mare parte împarţită cu cea a ABS-ului. Versiuni mai sofisticate pot controla acceleraţia şi frîna simultan, rezultînd ceea ce Continental Teves şi Bosch numesc Electronic Stability Control, respectiv Electronic Stability Program...
http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem
PS: abs te ajuta la EVITAREA obstacolelor pastrand manevrabilitatea masinii.
Chiar sunt curios daca s-ar putea realiza o masina care sa aiba esp dar sa nu aiba abs.
Cand intra esp-ul sa-ti franeaze o roata sau mai multe o sa fie exact ca si cum ai trage frana de mana. Asta ca sa-ti faci o idee.
Echipamentul ABS poate fi folosit şi pentru a implementa controlul tracţiunii la accelerarea unui autovehicul. Dacă, la accelerare, cauciucul pierde aderenţa solului, ABS-ul poate detecta situaţia şi poate aplica frînele pentru a reduce accelerarea pentru recăpătarea aderenţei.
Constructorii vînd de obicei aceasta ca pe o opţiune separată, chiar dacă infrastructura controlului tracţiunii este în mare parte împarţită cu cea a ABS-ului. Versiuni mai sofisticate pot controla acceleraţia şi frîna simultan, rezultînd ceea ce Continental Teves şi Bosch numesc Electronic Stability Control, respectiv Electronic Stability Program...
http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem
PS: abs te ajuta la EVITAREA obstacolelor pastrand manevrabilitatea masinii.
Chiar sunt curios daca s-ar putea realiza o masina care sa aiba esp dar sa nu aiba abs.
Cand intra esp-ul sa-ti franeaze o roata sau mai multe o sa fie exact ca si cum ai trage frana de mana. Asta ca sa-ti faci o idee.
Re: Derapaj cu ESP
-Nicu- wrote: Despre EBD nu ma pronunt, ca nu stiu.
EBD este distribuitorul de frana electronic si propaga presiune egala intre rotile din fata si spate,ptr.a imbunatati stabilitatea la franare sau la franarea de urgenta.
Drum bun !!!

Re: Derapaj cu ESP
...probleme cu netul...post dublu 

Re: Derapaj cu ESP
ESP nu este peste legile fizicii.. El intervine doar in reglarea fortei de franare pe roti (prin EBD ) si prin reducerea turatiei motorului ( TCS ). Daca forta centrifuga este mare, efectul ESP se simte mult mai bine doar in cazul in care masina are tractiune integrala, in cazul tractiunii pe o singura punte rotile au viteze de rotatie diferite in curba si automat forta centrifuga diferita pe punti. Aici ar trebui sa intervina ESP in echilibrarea acestor forte, dar cu mentiunea ca nu depaseste legile fizicii ( timp de diminuare a efectului ).
In situatia 4x4 ESP controleaza viteza de rotatie si poate aplica "frana de motor" in reducerea fortei centrifuge mult mai operativ ( automat timp mai scurt ) decat la variantele cu tractiune pe o singura punte.
In situatia 4x4 ESP controleaza viteza de rotatie si poate aplica "frana de motor" in reducerea fortei centrifuge mult mai operativ ( automat timp mai scurt ) decat la variantele cu tractiune pe o singura punte.
kia cee`d city 1,6 dsl hp 115 caluti
oil blue
oil blue
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Derapaj cu ESP
Un raspuns bun gyany si bine ai venit in randurile noastre!
Include si ABS-ul acolo....
Include si ABS-ul acolo....

Re: Derapaj cu ESP
De doua zile am observat o chestie: la pornire, cheia se invarte pana pe pozitia Pornire, se asteapta cateva secunde, apoi se pune pe Start dupa care revine pe pozitia Pornire, cu motorul in stare de functionare.
Pana ieri, dupa ce pornea motorul, senzorul ESP OPRIT se aprindea pentru 1 secunda, apoi disparea. Acum nu se mai aprinde.
La voi se aprinde martorul imediat dupa pornirea motorului?
Nu cred sa aiba vreun efect in functionarea corecta a ESP-ului, doar ca am sesizat doau comportamente diferite si cred ca merite elucidate.
Vineri, merg in service si revin luni cu impresii.
Pana ieri, dupa ce pornea motorul, senzorul ESP OPRIT se aprindea pentru 1 secunda, apoi disparea. Acum nu se mai aprinde.
La voi se aprinde martorul imediat dupa pornirea motorului?
Nu cred sa aiba vreun efect in functionarea corecta a ESP-ului, doar ca am sesizat doau comportamente diferite si cred ca merite elucidate.
Vineri, merg in service si revin luni cu impresii.
1.6 GSL TX MT, 90kW, So Red