Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
In primul rand salutare la toata lumea! Ma numesc Marius, si sunt posesorul unui Best Black Pearl de 1.4. E primul meu post pe forum, desi am aproape 6000 km la bordul masinii. Citesc forumul dinainte sa cumpar masina (si anume luna august) si acum e randul meu sa scriu pentru voi, stimati posesori de Cee'd.
De-a lungul celor 6000km facuti pana acum, am intampinat un greieras enervant care era de la oglinda retrovizoare si pe care l-am rezolvat cu o bucata de cauciuc intre parbriz si piciorul oglinzii. In rest, singura "problema" a masinii ar mai fi troncaneala din spate pe care sper sa o rezolv la prima revizie.
Dar sa revin acum la titlul postului. Ca multora dintre voi, mi s-a pus pata sa rezolv "handicapul" cu cheia simpla, fara telecomanda. Solutia imediata ar fi fost montarea unei alarme, si, dupa ce m-am resemnat cu gandul, mi-am facut o programare la service-ul din Baneasa. Dar citisem deja pe forum de modulul de inchidere cu telecomanda tip briceag de aici http://www.thunderwebshop.ro/?p=product ... Product=15 pe care l-am gasit mult mai ieftin in Bucuresti, pe site-ul http://www.auto100.ro/products.php?id=1503 si tot de acolo am luat si lame brute pt chei Kia, compatibile cu briceagul. Asa ca l-am cumparat si m-am prezentat la service cu el in brate. Dupa indelungi discutii cu cei de acolo, m-am lovit de refuzul categoric de a monta modulul, si restrictia lor de a monta numai alarma Maat pe care o au acolo, iar singura mea explicatii ar fi "combinatia" pe care o are service-ul cu vreun distribuitor de alarme. Nu am vrut sa cad victima "sistemului" asa ca am plecat acasa si m-am apucat de studiat asupra modului in care actioneaza modulul pe electrica masinii. Concluzia la care am ajuns ar fi ca, in principiu, acest modul este doar partea dintr-o alarma care comanda inchidere centralizata, dar gandit ca modul separat, special pentru cei care nu au telecomanda la masina, dar au inchidere centralizata. Ideea e simpla, nu are ce sau cum sa strice pe partea electrica, intrucat exista o separare galvanica(deci fizica intre modul si electrica din masina), deoarece comanda se face prin relee. Modulul este alimentat de la bateria masinii (si protejat prin siguranta fuzibila de protectie), iar tot ceea ce face este sa dea un impuls de comanda (ca si cum cineva ar sta tot timpul in masina si ar apasa pe butonul de inchidere/deschidere al usilor). Asa ca am vb cu tipul de la service, care se oferise sa imi instaleze modulul in afara service-ului, si am stabilit sa ne intalnim dupa programul lui. Zis si facut, omul stia masina , stia ce face, si mi-a instalat totul curat, rapid si fara complicatii. Am stat cu inima cat un purice, recunosc, dar totul a fost ok. Apoi am fost si am copiat cheia pe o lama bruta, am scos cipul din cheia simpla si l-am montat in cheia briceag, si asta e tot. Acum am cheie briceag care functioneaza cu telecomanda originala, fara improvizatii, si de care sunt foarte multumit.
Ca si costuri, pentru alarma de la kia cu montaj cu tot as fi platit 550 RON.
Pe modulul cu 2 chei briceag am dat 100RON +10RON lamele brute+ 20RON la copiat cheia pe lama+ 200RON montajul modulului=330RON. Deci am iesit mai ieftin, si am obtinut ce am vrut eu, fara vreo alarma impusa cu vreo telecomanda urata si separata de cheie.
Raspunsul la intrebarea "si garantia?" e discutabil. Atata timp cat daca apare vreo problema la sistemul electric, care nu are nici o legatura cu modulul de inchidere, cei de la service se uita in softul de diagnosticare si se duc direct pe problema, nu vad de ce sa imi anuleze garantia. Practic nu au nici un motiv sa caute modulul atata timp cat acesta nu provoaca nici o problema. Si nu vad de ce ar provoca. Asta este doar parerea mea.
Daca aveti vreo intrebare sunt bucuros sa va raspund. Numai bine si la cat mai putine evenimente in trafic!
De-a lungul celor 6000km facuti pana acum, am intampinat un greieras enervant care era de la oglinda retrovizoare si pe care l-am rezolvat cu o bucata de cauciuc intre parbriz si piciorul oglinzii. In rest, singura "problema" a masinii ar mai fi troncaneala din spate pe care sper sa o rezolv la prima revizie.
Dar sa revin acum la titlul postului. Ca multora dintre voi, mi s-a pus pata sa rezolv "handicapul" cu cheia simpla, fara telecomanda. Solutia imediata ar fi fost montarea unei alarme, si, dupa ce m-am resemnat cu gandul, mi-am facut o programare la service-ul din Baneasa. Dar citisem deja pe forum de modulul de inchidere cu telecomanda tip briceag de aici http://www.thunderwebshop.ro/?p=product ... Product=15 pe care l-am gasit mult mai ieftin in Bucuresti, pe site-ul http://www.auto100.ro/products.php?id=1503 si tot de acolo am luat si lame brute pt chei Kia, compatibile cu briceagul. Asa ca l-am cumparat si m-am prezentat la service cu el in brate. Dupa indelungi discutii cu cei de acolo, m-am lovit de refuzul categoric de a monta modulul, si restrictia lor de a monta numai alarma Maat pe care o au acolo, iar singura mea explicatii ar fi "combinatia" pe care o are service-ul cu vreun distribuitor de alarme. Nu am vrut sa cad victima "sistemului" asa ca am plecat acasa si m-am apucat de studiat asupra modului in care actioneaza modulul pe electrica masinii. Concluzia la care am ajuns ar fi ca, in principiu, acest modul este doar partea dintr-o alarma care comanda inchidere centralizata, dar gandit ca modul separat, special pentru cei care nu au telecomanda la masina, dar au inchidere centralizata. Ideea e simpla, nu are ce sau cum sa strice pe partea electrica, intrucat exista o separare galvanica(deci fizica intre modul si electrica din masina), deoarece comanda se face prin relee. Modulul este alimentat de la bateria masinii (si protejat prin siguranta fuzibila de protectie), iar tot ceea ce face este sa dea un impuls de comanda (ca si cum cineva ar sta tot timpul in masina si ar apasa pe butonul de inchidere/deschidere al usilor). Asa ca am vb cu tipul de la service, care se oferise sa imi instaleze modulul in afara service-ului, si am stabilit sa ne intalnim dupa programul lui. Zis si facut, omul stia masina , stia ce face, si mi-a instalat totul curat, rapid si fara complicatii. Am stat cu inima cat un purice, recunosc, dar totul a fost ok. Apoi am fost si am copiat cheia pe o lama bruta, am scos cipul din cheia simpla si l-am montat in cheia briceag, si asta e tot. Acum am cheie briceag care functioneaza cu telecomanda originala, fara improvizatii, si de care sunt foarte multumit.
Ca si costuri, pentru alarma de la kia cu montaj cu tot as fi platit 550 RON.
Pe modulul cu 2 chei briceag am dat 100RON +10RON lamele brute+ 20RON la copiat cheia pe lama+ 200RON montajul modulului=330RON. Deci am iesit mai ieftin, si am obtinut ce am vrut eu, fara vreo alarma impusa cu vreo telecomanda urata si separata de cheie.
Raspunsul la intrebarea "si garantia?" e discutabil. Atata timp cat daca apare vreo problema la sistemul electric, care nu are nici o legatura cu modulul de inchidere, cei de la service se uita in softul de diagnosticare si se duc direct pe problema, nu vad de ce sa imi anuleze garantia. Practic nu au nici un motiv sa caute modulul atata timp cat acesta nu provoaca nici o problema. Si nu vad de ce ar provoca. Asta este doar parerea mea.
Daca aveti vreo intrebare sunt bucuros sa va raspund. Numai bine si la cat mai putine evenimente in trafic!
1.4 Best, Black Pearl + cheie briceag si piele aftermarket
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
problema noastra ( cel putin a mea) nu era montatul alarmei ai copierea cheii era imobiliserul care nu iti da voie sa pornesti decat daca ai cipul ei.Ce ai facut cu cipul??
Kia Pro Ceed, 1.4 Best, Cassa White.
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Dupa cum am scris mai sus, am luat cipul din cheia simpla (am taiat cu grija cauciucul ala negru) si l-am montat in cheia briceag care are un loc special pt cip. Ca sa fiu sigur ca merge treaba, inainte sa ma apuc sa tai cheia veche, am facut proba tinand cheia veche langa cheia briceag in timp ce am invartit-o pe aceasta din urma in contact, si masina a pornit.
1.4 Best, Black Pearl + cheie briceag si piele aftermarket
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
pai baga si niste poze sa vedem ce a iesit
zafira b 1,6 ODO: 100 000 km....BR-12-CUB
KITURI XENON...OFERTE PT MEMBRI viewtopic.php?f=139&t=9254
http://www.xenonparavanturi.ro/
KITURI XENON...OFERTE PT MEMBRI viewtopic.php?f=139&t=9254
http://www.xenonparavanturi.ro/
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Poti sa dai mai multe detalii referitoare la locul unde a fost amplasat modulul si ce anume a trebuit demontat de pe masina?
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Modulul a fost amplasat in partea din spatele butonului de reglaj al farurilor. Am inteles ca acela este locul normal unde se pun si alarmele. Ce a trebuit desfacut la masina: pragul de la sofer (prins in clipsuri) - acolo sunt firele de unde se alimenteaza modulul si se face legatura si la semnaliztoare. Apoi capacul de la sigurante, unde se gaseste si siguranta de la modul. Se mai desface partea aceea unde se afla butonul de reglaj al farurilor(2-3 clipsuri) - totodata am aflat ca se poate pune si buton de reglaj al intensitatii luminoase, care lipseste la versiunea Best, deoarece cablajul electric este prezent, lipseste doar butonul. Si in cele din urma, se desface rama aceea de plastic din jurul cd-playerului, aeratoarelor centrale pentru a avea acces la mufa cu firele butonului de inchidere/deschidere usi (tot clipsuri). Pe unul din aceste fire se va monta impulsul de la modul. Tin sa precizez ca la fiecare clips desprins, parca ma luau dureri de inima, dar toate aceste operatiuni (ba chiar unele in plus) se fac si sunt normale cand se monteaza si o alarma. Oricum, se pare ca aceste clipsuri nu sunt chiar atat de proaste, intrucat nu s-a rupt nici unul si toate s-au prins perfect la loc, neaparand (pana acum) nici un greieras cauzat de aceste operatiuni. Poze nu am de la ce sa pun, cheia finala arata exact ca orice cheie briceag cu telecomanda, adica cea din linkul de mai sus de la auto100.ro.
1.4 Best, Black Pearl + cheie briceag si piele aftermarket
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Foarte tare, Bravo!Am vazut de mult modulul acela cu cheile briceag dar mam gandit ca nu voi avea unde sa pun cipul.Buna treaba, esti un temerar in domeniu!
Kia Pro Ceed, 1.4 Best, Cassa White.
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Hmm.. Eu am facut "manevra" pt ca nu aveam nici un fel de telecomanda si vroiam neaparat acest tip de comanda. Dar tu esti un caz fericit as putea spune pt ca ai deja telecomanda. Nu cred ca are rost sa te complici doar pt a avea cheie briceag. Practic varianta cea mai ieftina in cazul tau ar fi sa muti placuta ta cu butoane din cheie in interiorul briceagului, facand legatura prin fire la butoanele cheii briceag, mutarea cipului, si copierea lamei, evident, dar e pacat sa o ciopartesti.
Sau incerci reprogramarea telecomenzii briceagului dupa telecomanda existenta si copierea cipului existent, dar cred ca e mult prea scumpa operatiunea ca sa merite.
Dar ai incercat sa dai comanda la dealer ? Ma gandesc ca la tine e mult mai lejer pt ca ai deja montata inchiderea pe telecomanda, deci practic ar trebui sa te ajute dealerul.
Sau incerci reprogramarea telecomenzii briceagului dupa telecomanda existenta si copierea cipului existent, dar cred ca e mult prea scumpa operatiunea ca sa merite.
Dar ai incercat sa dai comanda la dealer ? Ma gandesc ca la tine e mult mai lejer pt ca ai deja montata inchiderea pe telecomanda, deci practic ar trebui sa te ajute dealerul.
1.4 Best, Black Pearl + cheie briceag si piele aftermarket
- iulian2007
- PFR
- Posts: 1153
- Joined: 29 Jan 2008, 23:59
- Auto:
- Location: Braila
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
varianta asta e cea mai proasta din pct meu de vederefsgmarius wrote:Hmm.. Practic varianta cea mai ieftina in cazul tau ar fi sa muti placuta ta cu butoane din cheie in interiorul briceagului, facand legatura prin fire la butoanele cheii briceag mutarea cipului, si copierea lamei, evident, dar e pacat sa o ciopartesti.
iti spune unul care a incercat si a stricat o cheie si o telecomanda Maat 679 HF

faci ce vrei, dar eu nu recomand

forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila
http://polishbraila.blogspot.com/
facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila
http://polishbraila.blogspot.com/
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Voi pune o intrebare la dealer...dar presimt un pret astronomic, asa cum am fost obisnuit pana acum. 

Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
un link spre rezolvare a doua probleme : alarma si cheie briceag
http://www.auto100.ro/products.php?id=1594
pacat ca nu am gasit asta inainte sa-mi montez alarma pe masina
http://www.auto100.ro/products.php?id=1594
pacat ca nu am gasit asta inainte sa-mi montez alarma pe masina
21-PUI
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
Avand in vedere pretul de 100ron modulul+2 chei briceag, iti dai seama ca nu este calitatea aceea de care spui tu. In schimb, am ramas placut surprins totusi ca per ansamblu este ok, este rigid construita, nu scartaie,pacane, etc. In plus are si un mic led de confirmare a comenzii
Ma asteptam sa fie mult mai proasta, dar, repet, e ok.
Acum depinde si de pretentiile care le ai.

Acum depinde si de pretentiile care le ai.
1.4 Best, Black Pearl + cheie briceag si piele aftermarket
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
eu am masina luata in leasing cum pot monta o alarma unde anume mai sigur si care ar fii indicata , multumrsc frumos !!
Re: Cum am rezolvat problema cu cheia briceag la Best
nu conteaza ca masina este in leasing .. orice vrei sa faci la masina te duci in service-ul cel mai apropiat autorizat kia !