Rodaj

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
c.ciprian
forumist convins
Posts: 437
Joined: 30 Nov 2007, 17:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by c.ciprian »

Azi dimineata e ca noua... Arnold12 are dreptate: calculatorul de bord a lasat turbina pornita si nu am mai simtit intrarea ei...

helici_florin
Posts: 314
Joined: 13 Jun 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Post by helici_florin »

eu nu pricep nimic ... calc de bord a lasat turbina pornita ?! cum asa ?

si apoi in primii 120 km sa ajugi cu dsl la 3200 rpm, asta nu e deloc moderat. eu dupa 3000 km ajung la un maxim de 3000 rpm si asta in depasiri in forta ...
Cee'd Pewter Beige , 1.6 DSL 115 cp BASE + optionale
uneori Vw Passat '02 1.9 TDI 131 CP
Albume

silvio
Posts: 97
Joined: 10 Jun 2007, 02:15
Auto:
Location: Bucuresti

Post by silvio »

moama , pai si la cat schimbi in mod normal ?:shock:
EX KIA CEE'D 1,6CRDI 115cp pewter beige B-67-XMC 62000km
CLIO RS 197 rosu B-94-NUW

c.ciprian
forumist convins
Posts: 437
Joined: 30 Nov 2007, 17:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by c.ciprian »

@silvio 2100-2200

silvio
Posts: 97
Joined: 10 Jun 2007, 02:15
Auto:
Location: Bucuresti

Post by silvio »

nu de tine ziceam de colegul celalalt ca a spus ca ajunge la 3000rpm doar la depasirile in forta.
@ciprian pai daca schimbi la 2100-2200 unde iti cade acul de la turometru?
EX KIA CEE'D 1,6CRDI 115cp pewter beige B-67-XMC 62000km
CLIO RS 197 rosu B-94-NUW

helici_florin
Posts: 314
Joined: 13 Jun 2007, 20:33
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Post by helici_florin »

@silvio
pai in mod normal , cu vitezele mici pe la 2000 rpm, si cu 3 si 4 pe la 2500 rpm.
o singura data am ajuns pe la 3500 ture (cam atat cred ca era ...)

:D
Cee'd Pewter Beige , 1.6 DSL 115 cp BASE + optionale
uneori Vw Passat '02 1.9 TDI 131 CP
Albume

c.ciprian
forumist convins
Posts: 437
Joined: 30 Nov 2007, 17:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by c.ciprian »

Schimb repede la 2200 si cade la 2000. E adevarat ca daca ma fura peisaju si nu misc repede de schimbator, cade pe la 1700.

silvio
Posts: 97
Joined: 10 Jun 2007, 02:15
Auto:
Location: Bucuresti

Post by silvio »

eu spun ca mergeti cu ele cam subturat ceea ce duce la un consum mai mare si la mai multe probleme in timp,mai ales la motoarele supraalimentate cum aveti voi.
Ciprian daca schimbi la 2200rpm nu are cum sa coboare acul doar la 2000rpm ci mult mai jos.
EX KIA CEE'D 1,6CRDI 115cp pewter beige B-67-XMC 62000km
CLIO RS 197 rosu B-94-NUW

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Am incercat si daca schimbi la 2200 cade in 1900 daca nu dormi cu piciorul pe ambreaj :lol:
Oricum o resoftare ar rezolva problema in sensul ca, caderea ar fi mai lenta.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

silvio
Posts: 97
Joined: 10 Jun 2007, 02:15
Auto:
Location: Bucuresti

Post by silvio »

mmda am incercat si eu si cade cam la 1700-1800 dar tot e ciudat sa accelerezi de la 1900rpm la 2200 si sa schimbi .
EX KIA CEE'D 1,6CRDI 115cp pewter beige B-67-XMC 62000km
CLIO RS 197 rosu B-94-NUW

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Asta ar fi mersul batrineste :lol: pt. cine poate :P
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

MrDjBthu

Rodaj, intrebari despre...

Post by MrDjBthu »

Bun, deci cum am aflat ca masinuta mea e in drum spre tara de la fabrica din slovacia, m-am gandit ca e timpul sa intreb lumea ce stie despre asa zisul rodaj de 1000 de km.
Intrabari pe care le am:

1. E bine sa fie facut rodajul in oras sau in afara ?
2. In timpul rodajului masina am inteles ca ar consuma mai mult nu?
3. La cat se schimba vitezele de obicei in aceasta perioada ? (1.4 motorul)


Iar ultima intrebare este pt fiecare user in parte daca poate sa raspunda:

Ati tras de masina mai mult in perioada de rodaj si cati km ati facut interurban/extraurban si cat va mananca masina acum.

Intreb asta pt ca am auzit ca viitorul consum ar masinii ar depinde destul de mult de aceasta 1000 de km, si tare imi e frica sa nu patesc ca un alt posesor de proceed a carui masina consuma 10-14 in bucuresti :S

Va multumesc pt atentie si viitoare raspunsuri :)

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

Teoretic rodajul se face din fabrica, tu nu mai trebuie sa faci nimic.
KIA te sfatuieste doar sa o lasi mai lejer primii km pt. un rodaj mult mai bun, majoritatea dealerilor iti spun ca e indicat sa nu treci de 3.000rpm pe perioada rodajului.

Rodajul e mult mai sanatos daca e facut extraurban pt. ca nu soliciti atat de tare motorul ca si urban.

Consuma ceva mai mult in rodaj, atunci iti reglezi consumul.

Eu in perioada de rodaj nu am depasit 3.000rpm chiar deloc si am facut aproximativ 600km extraurban si restul urban. Acum consumul e mult mai stabil decat in perioada de rodaj.

Vitezele le schimbam la maxim 3.000, dar motorul il am cel de 1.6, nu de 1.4.

MrDjBthu

Post by MrDjBthu »

si cat iti manca atunci si cat iti mananca acum ?

eu auzisem ceva in genul ca ar trebuie facut rodajul in oras pt ca motorul sa aiba o plaja cat mai mare de turatii, sa nu stea constant la aceleasi turatii.

alecsz99
Posts: 213
Joined: 31 Mar 2008, 21:02
Auto:
Location: Bucuresti

Post by alecsz99 »

Felicit initiatorul topicului! Cred ca un astfel de subiect chiar trebuia discutat, pentru a demonta toate "miturile" din domeniu.

La absolut orice masina rodajul se face conform indicatiilor din carte. In cazul nostru cartea masinii zice asa:

Nu este necesar sa rodati motorul la ?nceput. Pentru o viata mai lunga a vehiculului dvs, urmati precautiile in primii 1.000 de km:
• Nu supraturati motorul. (Despre supraturare, toata lumea zice ca la inceput turatia nu ar trebui sa sara (cu mult) peste 3.000 RPM.)
• Nu conduceti cu aceeasi viteza perioade lungi de timp. (asadar este de evitat statul in trafic foarte aglomerat pentru perioade lungi de timp - motiv pentru care eu as alege un rodaj extraurban).
• Evitati opririle bruste, cu exceptia cazurilor de urgenta.
• Evitati apasarea la maximum a pedalei de acceleratie.

As mai adauga inca o restricite - cred ca este bine a se evita supraincarcarea masinii in aceasta perioada de rodaj, precum si tractarea altor automobile/remorci.
Dacia Berlina 1310 Li 2003 ODO - 70.000 km (14 ianuarie 2009); 75.000 km (24 septembrie 2009); 80.000 km (aprilie 2010)

Kia Pro Cee'd Black Pearl 1.4 GSL Best 2008
ODO:
- 13.06.2008 - 6 km (la livrare)
- 23.10.2008 - 10.000 km
- 21.02.2009 - 15.000 km
- 22.08.2009 - 20.000 km
- 12.02.2010 - 30.000 km

JURNAL DE BORD
cel mai indepartat punct atins - Saint Tropez (Franta, 2008), 2.302 km fata de Bucuresti

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”