Asa cum aminteam acum ceva vreme in jurnalul de bord mi am propus ca revizia actuala sa o efectuez in regie proprie. Motiveul este simplu: am un garaj cu groapa, masina a iesit din garantie si schimbul de ulei+consumabile nu este o operatiune asa complicata si drept urmare persoane fara cunostinte de mecanica foarte bune o pot efectua. Masina mea are avea in momentul schimbului de ulei 149976 km.
Pentru ca doresc sa ajut pe cei care doresc sa efectueze operatiunea asta tot in regie proprie o sa scriu exact toti pasii pe care i-am urmat+ greselile si invatamintele la care adaug cateva poze facute cu telefonul.
Pasul 1
Comandat piese: Filtru aer, ulei, diesel si habitaclu toate originale Kia, prin Unix Arad la un pret de ~100€, toate. Cineva care a venit in Germania mi l-ea adus. Off topic:In Germania ar fi costat 122€. Ulei cumparat de pe net in Germania (http://www.motoroel-direkt.de/cgi-bin/m ... =OEL-64228) ~41€ 6L. Pret total 141€.
Pasul 2
Incalzit motorul. O tura de 5 minute ca uleiul sa se incalzeasca iar uleiul sa aiba o viscozitate mai mare pentru a iesi mai usor.
Pasul 3
Desfacut capacul de plastic al motorului. Scule necesare o chesie de 10, sunt 2 suruburi. Desfacut busonul de ulei.
Pasul 4
Intrat sub masina, pe partea drepata in directia de mers se afla surubul de scurgere a uleiului care se desface cu o cheie de 17. Eu l-am desfacut usor cu mana apoi am tinut o galeata de 10l langa. Scursul a durat
cam 15 minute. Greseala care am facut-o a fost ca am desfacut scutul (8 suruburi de 10) dupa care am vazut ca nu era nevoie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pasul 5
Desfacut capacul de la filtrul de ulei cu o cheie de 27. Apoi am scos filtrul vechi, garniturile, una pe capc, una pe partea de jos a tijei si le am inlocuit cu cele din cutie, apoi am montat filtrul nou la loc.
Am strans apoi surubul de scurgere cu saiba noua ce se afla tot in cutia filtrului de ulei. Atentie la saiba veche care de obicei se lipeste de baia de ulei si trebuie fortata cu o surubelnita sa coboare.
Pasul 6
Am pus 5l de ulei din bidon, apoi 0.3l din bidonul de 1l. Apoi am strans busonul de ulei. Am schimbat filtrul de aer desfacand clemele de pe cutia acestuia scotandu l pe cel vechi si punand unul nou. Apoi am inchis cutia, am verificat
clemele.
Pasul 7
Am schimbat filtrul de aer interior cunform ghidului de aici de pe forum.
Pasul 8
Controlul nivelului de ulei pe joja.
Durata totala ~ 1h. Daca nu desfaceam scutul probabil ca economiseam 20 de minute. Oricum 1h mi se pare ok. A ramas de schimbat filtrul de motorina, care nestiind exact cum se face prefer sa l fac intr un service.
In Germania exista o campanie de rechemare cauzata de suportii rezervorului, am primit o invitatie de la Kia Motor De. sa merg sa fac asta la un service autorizat. Cred ca in urmatoarele saptamani o sa fac asta si atunci o sa schimb si filtrul de motorina.
In total operatiunea a costat 141 de € cu piese originale si ulei recomandat, si a mai costat 1h din timpul meu plus alte 2-3h necesare informarii.
m