Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Baterie moarta

Post by xp »

Foarte bine.Nu prea am sesizat o schimbare.
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Baterie moarta

Post by xp »

Cam asa arata
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Salut.
Astazi in timp ce o imi asteptam sotia intr-o parcare, juniorul s-a jucat la geamuri, ventilatie asta cu contactul pus si pozitiile aprinse.
Sa va mai spun ce s-a intamplat?????? Noroc ca langa mine a aparut un tip care avea si cabluri la el.
Inainte sa studiez zic sa vad daca lichidul este la nivel. Cu putin efort am reusit sa dau capacul afara, lichidul este la nivel dar acum cu ce lipesc capacul???? Am incercat cu picatura dar se pare ca nu prinde.....am sa incerc sa pun niste silicon poate, poate.....
Oricum cred ca e cazul sa iau o baterie noua....asta a tinut destul, o am din aprilie 2008.
Sa vad ce oferte gasesc la mine in oras.....
Cee'd 1,4 GSL MT Best

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Pentru a lipi capacul incearca cu adeziv ptr. plastic dur. Se gaseste cam in fiecare supermarket . Eu folosesc BISON Plastic Adhesive , la tub de 25 ml. Am reparat multe obiecte casnice , carcase de laptop-uri , s.a.
Dar incearca sa cureti bine tot ce ai folosit anterior (Picatura, Silicon)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Dannyboy »

Ia bateria in casa si pune letconul pe marginile capacului in asa fel incat sa se lipeasca de corpul bateriei. E de munca dar scapi repede :D
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

Revin cu o completare legata de finalul ultimului tau post. Eu am bateria pe masina din 2007 ( inceputul iernii). Anul trecut pe vremea aceasta , un mecanic dintr-un service mi-a spus ca bateria este terminata si ar trebui sa-mi iau alta. Intre timp a mai trecut un an , peste baterie a mai trecut o iarna si inca functioneaza foarte bine . Asa ca nu te grabi s-o schimbi inca , incarc-o la maximum pe un redresor si ia-ti alta cind este terminata de tot ( cind la pornire, dupa o stationare de cca. 12 ore, roteste prea incet motorul ).
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Cred ca o sa incerc un Bison plastic.....e mai eleganta aceasta solutie decat cea cu letconul....
O sa am grija de acum de consumatori la rece....pana nu cedeaza definitiv nu o schimb.
La mine mai e si problema cu drumurile scurte neavand timp bateria sa se incarce complet.....
Multumesc mult pentru sfaturi.
Cee'd 1,4 GSL MT Best

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

@chit: Cu scuzele de rigoare imi retrag sfatul . Am verificat pe bateria mea. Este carcasa din platic dur dar este un plastic gen bachelita (cam inert chimic) ce nu este atacat de solutia Bison .Se pare ca cel mai bine s-ar lipi cu ultrasunete. In lipsa de asa ceva, chiar daca este inestetic , nu ramine decit sa aplici sfatul lui Dannyboy . Tot letconul este de baza :lol:
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Inseamna ca de asta nu a prins nici Picatura.....
Folosesc si letconul.....nu e nici o problema.....saptamana viitoare imi fac timp intr-o zi....
Trebuie sa fie inchisa ermetic???
Cee'd 1,4 GSL MT Best

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by Dannyboy »

Nu. Undeva ar trebui sa existe un orificiu de respiratie. Probabil nu i-ai dat atentie. Tu fa figura cu letconul si nu mai ai treaba. Totodata e bine s-o bagi o noapte pe redresor. Ideal ar fi redresorul cu incarcare lenta.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

chit
Posts: 137
Joined: 29 Mar 2008, 20:45
Auto:
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by chit »

Atunci merge si un "pansament" cu Powertape... :D
Cee'd 1,4 GSL MT Best

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by BAU »

NU trebuie inchisa ermetic. Daca este pe baza de acid , la incarcare, prin descompunerea PbSO4 se degaja si Hidrogen care trebuie sa fie evacuat in atmosfera , prin orificiile de aerisire din capac. Acesta este motivul ptr. care unii acumulatori au explodat ( este real ).
DAR : Carcasa acumulatorului este destul de subtire asa ca la lipirea cu letconul ar putea sa mai ramina pori . Este bine ca dupa ce s-a terminat lipirea , peste aceasta sa se foloseasca si un strat de silicon ( poate negru , pentru estetica ), deoarece prin porii ramasi s-ar putea sa iasa acid . Daca este acumulator pe baza de Pb -Acid .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

User avatar
Caralumba
Posts: 726
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Caralumba »

I-a venit randul si bateriei mele ( era cea originala - fabricata Feb.2008 ) sa imi spuna "ADIO".
Am mai incercat sa o resuscitez de cateva ori, dar nu mai tinea decat cateva zile.
Am optat pentru MOLL Kamina Start 55 Ah ( fabricata saptamana 25 din 2013 ).
Dimensiunile de 246/175/190 fata de 204/165/200 cat a avut originala nu au avut niciun efect negativ
de pozitionare in tavita, prindere clema fixare, conectare cabluri la borne etc.
Pret 249 lei, adusa acasa, montat, verificat, certificat garantie 40 luni.
Nenea care a montat-o mi-a facut rost si de o "imbracaminte" recuperata de la alte modele, care s-a potrivit perfect.
Nu-mi ramane decat sa sper ca ma va tine cel putin dublul garantiei..... :lol: [-o<
Fair day, be well !
Image

Jenel
Posts: 173
Joined: 07 Mar 2008, 16:29
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Baterie moarta

Post by Jenel »

Masina pornea destul de greu asa ca m-am decis sa schimb bateria originala ce m-a tinut aproape 5 ani cu mult titrata varta c14. Pretul a fost de 180 lei +bateria veche la schimb la standul de baterii nr 2 de la intrarea in targul vitan.Din graba am uitat sa intreb data fabricatiei si cand am ajuns acasa m-am uitat dar nu am gasit nimic clar.Rog cei care detin varta c14 sa ma lumineze si pe mine :roll:

APO
Posts: 7
Joined: 10 Jul 2007, 08:07
Auto: KIA CEED 1,6 CRDI
Location: Piatra Neamt

Re: Baterie moarta

Post by APO »

KIA CEED 1,6 CRDi - 90 CP
Acumulatorul original Solite 54-26GL - 12V, 68Ah, 600A (252x175x220), a intrat in anul 7 de functionare dar se pare ca da semne de oboseala. Cand este frig afara porneste mai greu, dar inca din prima cheie. Oricum nu cred ca mai pot trece iarna asta cu el. Unii spun ca ar putea fi si de la bujiile incandescente (o sa vad dupa ce schimb bateria :) ). Tin sa mentionez ca am avut in medie 4-5 porniri pe zi (evident in oras), am si savurat destula muzica cu motorul oprit si n-am pus niciodata acumulatorul la redresor. Drumuri mai lungi, care sa-l incarce cum trebuie, am facut frecvent in weekenduri si in concedii.
Am ochit o Varta Blue Dynamic E23 - 12V, 70Ah, 630A (261x175x220), care, din cate am vazut, trebuie montata invers. Se pare ca pretul ar fi in jur de 350 lei online (cu baterie la schimb). Sa vedem cu cat o gasesc prin magazinele din orasul unde locuiesc.
As fi vrut sa merg pe varianta Silver Dynamic de la Varta: E38 -12V, 74Ah, 750A (278x175x175) sau E44 -12V, 77Ah, 780A (278x175x190) dar nu stiu daca o sa incapa in suportul bateriei.
Daca aveti alte variante va rog sa le impartasiti.
Stie cineva cum este codificata data fabricatiei?

Fiabilitate maxima !

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”