Am rugamintea (avand in vedere ca partial s-a mai discutat subiectu pe alte topic-uri, in principiu legat de acele subiecte, nu neaparat devieri de la subiect) sa lamurim o data pentru totdeauna cum stau lucrurile la benzinare cu turarea motorului (pe termen lung ma refer). Precizez, trebuie facute referiri atat mersul subturat (sub 2000 rpm-uri, cel mult schimbat treptele la 2000 rpm-uri in treptele 1-4 si pana in 3000 rpm-uri in trepta a 5-a), mersul normal (cum il consider eu)- schimbat indiferent de treapta intre 2500-2800 rpm-uri, si mersul turat-adica schimbat la peste 3000 rpm-uri, indiferent de treapta.
Varianta 1: Ce se intampla in timp cu motoru ( nu ma intereseaza consumu, desi in acest caz e mai scazut) daca se merge la plaja de turatii joase, pana in 2000 rpm-uri, inclusiv atunci cand se schimba treptele, mai putin a 5-a, unde oricum se ajunge aproape de 3000 rpm-uri?
Varianta 2: Ce s-ar putea intampla cu motorul daca se schimba in plaja de turatii 2500-2800 si se merge constant cu 2000 rpm-uri in treptele 1-4 si 3000 rpm-uri in treapta a 5-a ( suntem cu totii constienti, cel putin din propria experienta, ca in treapta a 5-a e cam greu sa mergi sub 2800-3000 rpm-uri, ca pierzi demaraju si tre sa retrogradezi)
Varianta 3: Ce se va intampla cu motoru daca se merge frecvent turat(adica peste 3000 rpm-uri, constant 3000-4000-5000 rpm-uri)? Si in acest caz nu intereseaza consumu, ci strict fiabilitatea motorului in timp
Multumesc anticipat, rog sa se posteze numai pareri avizate, experiente, sa se evite "datul cu parerea" ( nu vreau sa jignesc pe nimeni, sincer)
PS: As fi multumit daca s-ar raspunde in acelas post la toate trei variantele
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)