@andreea
Ai mai gasit pinguinul?
On: Singura data cand am gasit parbrizul inghetat pe interior dimineata la minus grade, si nu numai, si geamurile portiere fata, a fost cand am uitat din greseala cateva zile folia de protectie exterior pusa pe parbriz(ieftineala de aia la 8 lei din Dedeman, in fine, n-am utilizat masina cateva zile, a stat asa in parcare).
Explicatia? Cred ca urechiusele care se baga pe interiorul portierei de la folia de aluminiu lasau undeva o bresa, ma refer la nivelul chederelor, pe unde intra aerul rece, dovada a unei umiditati existente in masina si implicit inghetarii pe interior. Si in plus de asta, in acea saptamana au fost fenomene meteo de la ninsoare abundenta pana la incalzire pronuntata, cu ingheturi si dezgheturi repetate, adica am gasit chiar folia cu gheata lipita de parbriz. Alta explicatie logica nu am gasit. Daca circulam cu ea zilnic si puneam numai noaptea folia probabil ca nu se intampla nimic.
Nu obisnuiesc sa merg cu AC-ul pornit iarna, iar ca sa nu mi se abureasca parbrizul eventual dau ventilatorul la maxim pe temp. setata la +22 +24 grade. Si chiar se vede eficienta, ce sistem recirculare pornit, sau alte variante. Si fata de alte marci, zgomotul produs de ventilator dat la maxim nu mi se pare extrem de deranjant
PS: In iarna asta am avut un experiment neintentionat. m-am intors pe la 3 dimineata de pe un traseu exterior, am parcat-o, multe grade cu minus, dimineata pe la 07.00 , am constatat un parbriz "ca lacrima", nici un cm patrat de condens, sau inghet, nici pe interior, nici pe exterior. Inseamna ca logic, daca parbrizul si interiorul este uscat cand deja temperatura externa este stabila, deci s-a produs minima posibila si care va ramane constanta, probabilitatea ca parbrizul sa inghete este redusa(bine, era cer senin afara, umiditate scazuta)