Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
caesar2
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 20:56
Auto:
Location: Bucuresti

Post by caesar2 »

ai si tu dreptate.

am avut ocazia sa merg cu multe masini, atat diesel cat si benzina, si fiecare avea temperamentul ei: ambreiaj scurt si tare, sau lung si moale, altele vroiau schimbate mai sus, altele mai jos,

spre exemplu, la fostul meu logan 1,4 schimbam la aprox 2000 rpm - la peste 3000 rpm aveam senzatia ca motorul vrea sa sara din masina, plus ca se tura greu si degeaba - doar zgomotul era de el, in schimb putere cucu

c'eedul 1,4 are nevoie de turatie ca sa se simta in largul lui, insa nu as recomanda ca cineva sa schimbe treptele la 5000 rpm in primii 5000 km. din ce am mers cu el, cel mai bine se simte in oras cam pe la 3000 rpm, desigur, cand se efectueaza o depasire il duci leger in 5000 ca sa traga cum trebuie.

cine vrea sa vada un motor adevarat recomand dieselul de 2,0 litri de 140 cp de pe Ford. absolut fenomenal motorul. la acela schimbam (din cate imi amintesc, pe un s-max) la 1.800 rpm si mergea perfect

BeeJay
Posts: 25
Joined: 12 Jul 2007, 23:13
Auto:
Location: Roman
Contact:

Post by BeeJay »

Daca vrei sa vezi diesel bun incearca 2.2 HDi de la Peugeot. Crede-ma 2.0 TDCi de la Ford e acelasi cu 2.0 HDi de la Peugeot si este un motor slab, mai ales daca e pus pe Mondeo sau 407.
Loganul tau suferea din cauza cutiei de viteze iar senzatia de motor supraturat venea de la faptul ca masina este prost insonorizata. Eu am vazut destule Loganuri mergand cu peste 130 km/h, ceea ce inseamna ca aveau peste 3500 rpm. Personal am incercat toate motorizarile de pe Logan si, surprinzator din partea mea care sunt un benzinar convins, oricui recomand dieselul de 1.5.

Scuze de OT. :smt083
Image

caesar2
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 20:56
Auto:
Location: Bucuresti

Post by caesar2 »

cu fostul meu logan de 1,4l am atins 160 km/h pe autostrada A2, depaseam si bmw-uri iar cu cel nou de 1,6l 16v am atins 180 km/h.

da, masina e prost izolata fonic, insa ma refer ca urca greu in ture si pur si simplu nu avea putere, mai ales daca era si aerul conditionat pornit.

stiu ca sunt bune dieselurile de la Peugeot, insa nu se poate spune ca cele de pe Ford sunt slabe. no way. am mers cu cel de 2,0 litri si in versiune de 140cp si 136cp si merg extraordinar. in plus, cu cel de 136cp am atins un consum de vreo 6,8 litri in extraurban, in conditiile in care masina era full si cu aerul pornit

BeeJay
Posts: 25
Joined: 12 Jul 2007, 23:13
Auto:
Location: Roman
Contact:

Post by BeeJay »

caesar2 wrote:stiu ca sunt bune dieselurile de la Peugeot, insa nu se poate spune ca cele de pe Ford sunt slabe
Pai sunt aceleasi motoare, facute in aceiasi fabrica. :D
Image

adianghel
Posts: 107
Joined: 20 Jun 2007, 16:07
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by adianghel »

Eu unul am observat ca mashinutzei ii prieste in croaziera turatii intre 3000-3500. Eu schimb la 3500 in mod normal dar cand e cazul o duc si la 4000 pana schimb. La 5000 inca nu am ajuns si nici nu prea am de gand sa fac asta in primii 10.000 km. Oricum nu recomand schimbarea mai sus de 3500 daca motorul nu e la temperatura optima (90 grade parca)
Kia Cee'd B-01-PWS, Abyss Blue 1.4 Base+ceva dotari[/b][/color]

caesar2
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 20:56
Auto:
Location: Bucuresti

Post by caesar2 »

BeeJay wrote:Daca vrei sa vezi diesel bun incearca 2.2 HDi de la Peugeot. Crede-ma 2.0 TDCi de la Ford e acelasi cu 2.0 HDi de la Peugeot si este un motor slab, mai ales daca e pus pe Mondeo sau 407.
Dieselurile or fi ele bune, dar automobilele Peugeot sunt proaste rau. Am auzit numai lucruri nasoale de ele. In schimb Ford e mult mai fiabil insa doamne-fereste sa ajungi cu ea la service ca ti-o face peste 100 de ani si te taxeaza la orice.

scuze de off-topic, :roll:

BeeJay
Posts: 25
Joined: 12 Jul 2007, 23:13
Auto:
Location: Roman
Contact:

Post by BeeJay »

Ia ghiceste ce masina am?
Peugeot 307 SW.
Si n-am avut nici o problema cu ea in 50.000 km.
Si am avut inainte un 206SW care in 60.000 de km n-am facut decat reviziile la ea. Dupa aia am avut un accident in care masina s-a facut praf, eu si pasagerul n-am patit nimic.
Si mai sunt administrator la www.clubpeugeot.ro care are aproape 300 membri. Intra de curiozitate si vezi ce probleme au avut baietii cu masinile.
Si eu am auzit multe de Kia dar nu ma iau dupa zvonuri. Am preferat sa intru pe forumul asta si sa citesc ce spun cei care au Kia, nu cei care ori nu-si permit una si spun ca strugurii sunt acri, ori au o alta masina care este cea mai buna din lume si alta ca ea nu este.

Inca o data scuze pentru off topic si sper ca de aici sa revenim la subiect. Pentru comparativele de genul "am auzit ca" se poate deschide alt topic.
Image

anotherday
Posts: 31
Joined: 17 May 2007, 14:25
Auto:
Location: Brasov

Schimbatorul de viteze -probleme de obisnuinta

Post by anotherday »

V-as intreba pe toti care aveti masina de ceva timp daca aveti vreo dificultate la intrarea in viteza 1 dar mai ales in marsarier, eu am ratat marsarierul de cateva ori (nu ca n-as fi ridicat gulerul) dar pentru ca nu prea intra in locasul lui pana la capat.
In aceste faze, am simtit un carait puternic de roti dintate si am decuplat rapid din ambreiaj. Parca prea mult trebuie apasat sa intre in marsarier, am senzatia ca fie e de umblat la cablul ambreiaj (reglaj ceva) fie e ceva cu calea de rulare a facaletului.
Ambreiajul pare sa cupleze OK, decent de jos, nu prea sus cum am mai auzit pe forum.
Aveti vreo opinie?
1.4 GSL LX MT "Limited" Black Pearl - scaun regl, proiectoare, tetiere, presuri, cheie 3 butoane +Viper

buggyba
Concret
Posts: 420
Joined: 27 Jun 2007, 14:31
Auto:
Location: Ploiesti

Post by buggyba »

asa am patit prima oara cand am vrut sa bag in marsarier (cred ca a fost din cauza ambreiajului care, ca orice lucru la o masina noua, trebuie sa se lase), iar in aproape 1000 de km mi s-a mai intamplat o singura data (si cred ca a fost din vina mea ca nu bagasem bine)...masina e OK, n-are nici pe dracu'
Black Beauty 1,4 Base cu ESP, cheie briceag, cotiera, scaune reglabile pe h si incalzite, PH 60 BGD

kokolino
Procuroru'
Posts: 551
Joined: 19 Jun 2007, 10:45
Auto:

Post by kokolino »

asa e cu marsarierul...intra putin cu harait. dar nu tot timpul...

fara0nu1
Posts: 115
Joined: 02 Jun 2007, 18:36
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by fara0nu1 »

Incercati sa haraiti cat mai putin cutia caci alfel ramaneti fara pinioane pe marsarier si resturile metalice sa dauneze la cutie in timp
Kia cee'd 1,4 GSL Best - Abyss Blue superba :-)
DJ >47k. km - 8 % _ 80% trafic de Bucuresti
Jurnal de bord
Un ingeras - si poze cu ea

Sfinxul
Posts: 617
Joined: 15 May 2007, 10:00
Auto:
Location: Galati
Contact:

Post by Sfinxul »

Incercati sa apasati de doua ori ambreiajul inainte sa introduceti in marsarier. S-ar putea sa nu mai caraie pinioanele din cutie si sa intre usor.
Mitsubishi Lancer 1,6 din 22.09.2007
Imagehttp://www.mitsu.ro
Image Image
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994

gogu
Moderator General
Posts: 439
Joined: 02 Jun 2007, 01:47
Auto:
Location: New York

Post by gogu »

pai.. in marsarier merge foarte bine, trebuie doar sa ai un pic de grija, cum s-a spus mai sus, sa impingi pana la capat.

despre viteza 1, se pare ca exista un soi de protectie pentru cutia de viteze, care nu iti permite sa selectezi treapta 1 daca masina este in miscare. am un coleg cu un megane si la el se manifesta la fel - ii intra in treapta 1 doar daca e stationat, sau are o viteza foarte mica.
LX 1.4 GSL OilBlue/Rainbow Blue cu varii optiuni
>>Poze cu masina mea<<
Image

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Intra bine'mersi in treapta 1 la viteze mici. Doar n'o sa vrei sa bagi trapta 1 pentru frana de motor la cine stie ce viteza.

Cat despre dublu ambreiaj ... care e rolul lui de fapt? Ca am auzit pe mai multi despre asa ceva, dar nu am reusit sa aflu explicatia
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Sfinxul
Posts: 617
Joined: 15 May 2007, 10:00
Auto:
Location: Galati
Contact:

Post by Sfinxul »

Vedeti in manual daca scrie ceva legat de cutia de viteze. In general, doar treptele de mers inainte sunt sincronizate si se poate intampla ca pinioanele pentru mersul inapoi sa nu calce perfect (adica sa se suprapuna dinte peste dinte) si din acest motiv sa nu intre de fiecare data corect in marche-arriere. Apasand abreiajul de mai mult ori se realizeaza o miscare usoara a pinioanelor si implicit nu mai opun rezistenta atunci cand manevrezi levierul cutiei de viteza. Oricum, e bine sa vedeti ce scrie si in manual la acest capitol.
Mitsubishi Lancer 1,6 din 22.09.2007
Imagehttp://www.mitsu.ro
Image Image
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”