Page 1 of 3

Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 14:10
by ionutp
Salut, am de mult timp aceasta curiozitate legata de diferentele dintre benzina/motorina standard si cea premium.
Cat de mult ajuta versiunea premium? A observat cineva diferente?

Eu privesc diferentele astfel:

1. Benzina premium (nu si motorina) ofera un plus de putere (exemplu maxim 5CP) - Am vazut azi un video in care un BMW are pe dyno 20CP in plus, dar are la baza 400CP deci de aici pleaca totul. Ce e clar pentru mine, dupa multe videoclipuri cu dyno, e ca acesta e un adevar. Nu aduce mare lucru in plus, la 100-120 CP probabil aduce vreo 2CP in plus, dar "aduce"

2. Benzina/motorina pastreaza motorul mai curat. Desi majoritatea masinilor noi au injectie si asta inseamna ca benzina nu mai curata supapele de admisie, asta nu inseamna ca un combustibil premium ajuta. Am vazut si ceva videoclipuri referitoare la asta si principalul avantaj consta in faptul ca pastreaza injectoarele curate, atat la interior cat si la exterior.

3. Motorina premium are un punct de inghet mai scazut - aici e clar, nu cred ca are nimeni dubii. Doar ca la cum a fost vremea in ultimii ani nu era necesara decat poate la "Intorsura Buzaului" unde se ating cele mai mici temperaturi din tara, poate nici acolo. Ah, da, si nu face spuma (atat de mult) la alimentare - sincer nu stiu cum face motorina obisnuita ca nu am alimentat niciodata cu ea

Intrebarea principala este daca e necesara (adica "obligatorie") si cred ca raspunsul pentru toata lumea este "NU". Asta daca nu comva producatorul vine cu cererea ca benzina sa aiba o anumita cifra octanica minima (adica nu 95 ci 98 sau 100).

Insa din punctul meu de vedere un combustibil premium aduce valoare pe termen lung pastrand motorul curat. Nu am gasit documentat dar sunt de parere ca acei aditivi care ajuta la curatare pot ajuta si la alte componente la care ajunge combustibilul ars (poate chiar si pistoanele).

Ce parere aveti? Oare de ce se obtin acei cativa CP in plus pe benzina? Ar avea sens sa se intample la fel si la motorina?

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 14:35
by Vincze Szilard
parerea mea, numai benzina 95 pun....apoi sa spuna cine ce vrea....

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 14:48
by ionutp
Eu am pus doar motorina premium pe ideea ca in primul rand "nu face rau" si il al doilea rand ca "probabil ajuta".
La un calcul pentru 10.000 KM pe an diferenta de pret este de 400 RON (pe an) intre motorina standard si premium si nu mi se pare tocmai mult.

Ce mai voiam sa stiu e daca exista vreun sistem automat in ECU de "ajustare" a injectiei de combustibil/raport compresie care sa faca diferenta intre benzina/motorina standard si cea premium. Ajuta cu ceva acel senzor de vibratii sau el doar detecteaza autoaprinderile? Ce face mai exact?

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 16:14
by quelloo
e ceva diferenta la pret parerea mea. fac revizia gratis si merg 1000 km in plus daca bag moto ieftina.
eu sincer fac 3 plinuri de ieftineala cu unu bun. iarna daca se anunta temperaturi -20 sau mai frig merg frumos si bag de la mol ca sa fiu sigur ca porneste.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 17:53
by Faust
Doar benzină CO95
Anul trecut am făcut un plin cu Racing CO102, de la Mol, mașina..... un CLK 200 Kompresor, motor dus la 200cp ( stoc 184cp) 280Nm, am facut un drum până la Constanța, nici o diferență față de CO95.
Am avut o singura mașină cu motor "tedei", motor V6 245cp, doar în perioada rece a anului alimentam cu motorina aditivata, în rest doar standard.

Încă ceva, de când am permis..... nu mă interesează numele stației de unde alimentez, alimentez de oriunde, carburantul dacă este mânarit este..... de cei din stație sau pe drum, consider că este mult folclor cu carburantul l de la
stațiile X sau Y.
O să bag și în Sportage un plin Racing CO102, să văd dacă este diferența, comparativ cu CO95.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 18:23
by zaboss
Eu în Sportage am băgat, cu vreo 10-15 excepții în 5 ani jumate, numai premium, am un Lukoil lângă casă și au promoția dacă alimentezi în weekend pui motorina premium la același preț cu cea „standard”. Ce am observat este că cea premium este vizibil mai „uleioasă”. Ca performanțe, nu am sesizat diferențe. Vedem acum când o veni „ursul” dacă se vede ceva la benzină. Dacă nu era promoția asta, nu mă oboseam. La 36 de bani diferență, ar fi cam 20 de lei la plin.

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 18:57
by ionutp
Nu ma astept sa se simta vreo diferenta, ma astept doar ca pe termen lung sa ajute componentele (injectoare, pistoane, EGR, turbina, evacuare).

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 10 Sep 2020, 19:14
by ciklon
Până acum doar benzină Premium! Motivul este același ca în cazul lui @ionutp

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 15 Oct 2020, 01:37
by Adrian Ciobotaru
La MOTORINA, este foarte bine sa se bage motorina fara continut de biodiesel. Dealtfel, multi producatori scriu pe partea interioara a capacelor de alimentare NO BIODIESEL... sau, in manualele masinilor...
Personal am constatat ca bagand motorina fara biodiesel perioade mai lungi de timp, masina mergea mai bine... In Romania, motorina fara biodiesel este sortimentul de motorina mai scump de la statiile R_____L.

In ceea ce priveste benzina, chiar nu stiu... si as vrea sa stiu si eu:
a) daca pentru motoarele aspirate (fara turbina) este mai buna benzina de 95, 98 sau 100.
b) daca se gaseste benzina fara amestec de bio...
Stie cineva?

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 15 Oct 2020, 07:52
by Vincze Szilard
cat timp am avut ceed ul cu motor de 1,4 am bagat doar 95, din cand in cand 98 sau carera 100, sincer nu am simtit nici o diferenta

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 15 Oct 2020, 09:46
by ionutp
Benzina cu cifra octanica mai mare e necesara doar la anumite masini mai sport sa zicem (e.g. Ferarri) unde raportul de compresie e diferit si e necesara pentru a preveni detonatiile. In rest, masinile de zi cu zi merg bine cu benzina de 95. CRED insa ca benzina cu cifra octanica mai mare vine si cu un pachet mai "premium" de aditivi care ajuta motorul sa fie mai curat (si cu ceva mai putin sulf sau mai stiu eu ce). Stie cineva daca spun porcarii?

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 15 Oct 2020, 09:55
by Vincze Szilard
curatirea motorului o faci in functie de cum mergi, daca schimbi sub 2000 de ture cum fac automatele atunci ti se "murdareste", daca ii mai dai blana din cand in cand atunci se curata singur....
oricum si la automata din cand in cand il mai pun pe manual si ii dau vreo 3-4000 de ture sa se mai curete

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 15 Oct 2020, 10:27
by ionutp
"oricum si la automata din cand in cand il mai pun pe manual si ii dau vreo 3-4000 de ture sa se mai curete" - Da, nu e o idee rea, o sa fac si eu asta ocazional, mersi!

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 16 Oct 2020, 00:02
by quelloo
eu stiu ca e lege europeana sa nu se mai vanda motorina fara biodiesel in ea de ceva timp.

oricum, atata timp cat nu e de la lukoil, merge orice, ieftin sa fie

Re: Benzina/motorina standard vs premium

Posted: 16 Oct 2020, 11:27
by bwo
pentru @Faust si nu numai

Intre 2005-2007 am lucrat la o firma care se ocupa cu livrarea, instalarea si mentenanta echipamentelor pentru depozite de produse petroliere, rafinarii si statii de distributie carburanti. La vremea aceea aveau contract pentru modernizare si service pt statii de carburanti cu Rompetrol, Petrom si Lukoil si asa am vazut poze de la diverse statii de carburanti in care am realizat ca sunt mari diferente intre combustibilul de la acesti producatori si anume : fiecare pompa are un filtru care la o perioada (in perioada de garantie acest filtru este curatat periodic, ca altfel pierde garantia) trebuie curatat si asa am vazut ca filtru de la pompa Lukoil avea mal in interior, filtru de la pompa Petrom era decenta si filtru de la pompa Rompetrol era cel mai rezonabil. De atunci eu evit Lukoil. Singurul lucru (manarie) pe care il pot face ei in statie este sa adauge apa in rezervoarele lor de carburanti dupa ce primesc carburantul, altceva nu prea au cum sa faca pentru ca fiecare statie (chiar daca este franciza) este obligata sa cumpere carburantul propriu (statia Lukoil cumpara carburant Lukoil de la rafinaria Lukiol s.a.m.d.) si nu au acces la carburant decat in momentul in care ajunge la ei in statie.