ce vrea romanul de la masina?
- mr_wizard
- vrajitorul
- Posts: 682
- Joined: 30 Jun 2007, 13:51
- Auto: pro_cee'd 1.6 T-Jet
- Location: PITESTI
- Contact:
ce vrea romanul de la masina?
Intrebare: dupa ce criterii isi cumpara romanii masinile? Ma refer la acei oameni, care nu au o cultura auto bine sau cat de cat dezvoltata.Sa zicem, oameni medii ca si cultura (auto), si cu un buget de maxim 15k (din care majoritatea imprumutati).
cine sunt oamenii care isi cumpara kia cee'd sau de ce nu ne-am luat golf, astra sau c4? vezi ca exista o sectiune dedicata pe forum:
viewforum.php?f=45
viewforum.php?f=45
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com
Eu inteleg ce spune initiatorul topicului. Intr-adevar e bine folosit termenul de "cultura auto". Ce-as intelege eu prin asta? Oameni ca majoritatea celor adusi de Roxana la Promotor, precum Andone, Camataru, Alexandru Piturca, Cornel Dinu si pentru care masina are "2-3 sute de cai", despre dotari spun "nu stiu exact, are de toate pe aici" sau care nu stiu de unde se deschide capota desi au cateva zeci de mii cu ea. Asadar, departe de a fi jignire, se poate spune despre oamenii astia ca nu au cultura auto. Nu-i intereseaza caii, cuplul, reprizele de accelerarie, ce fel de suspensie are masina sau ce face ESP-ul. Sunt atrasi in primul rand de firma, aspectul masinii si gadgeturile de prin ea.
Desi am dat drept exemplu oameni cu bani, cam acelasi lucru e valabil si pt cei cu buget de 15k, imprumutat sau nu. Ii intereseaza aspectul, optiunile, costuri, sa consume putin si eventual sa fie incapatoare. Departe de a fi o regula, asa vad eu ce vor cei fara cultura auto, de la o masina.
Normal ca ne fiind informati in domeniu, nu vor intreba de multilink, VVT, VGT, si alte chestii.
Si cred ca toti suferim la capitolul cultura in vreun domeniu sau altul. Nu lipsa informatiei e neaparat problema ci dorinta de a te documenta cat poti de bine inainte sa cumperi.
Desi am dat drept exemplu oameni cu bani, cam acelasi lucru e valabil si pt cei cu buget de 15k, imprumutat sau nu. Ii intereseaza aspectul, optiunile, costuri, sa consume putin si eventual sa fie incapatoare. Departe de a fi o regula, asa vad eu ce vor cei fara cultura auto, de la o masina.
Normal ca ne fiind informati in domeniu, nu vor intreba de multilink, VVT, VGT, si alte chestii.
Si cred ca toti suferim la capitolul cultura in vreun domeniu sau altul. Nu lipsa informatiei e neaparat problema ci dorinta de a te documenta cat poti de bine inainte sa cumperi.
Cultura auto...hmm. Romanu isi cumpara masina dupa ce zicea nea gica mecanicu de la garaj, ce zis prietenii la o bere. daca e germana, automat e cea mai buna. degeaba iti iei u Ceed, cu airbaguri, abs etc.. "si loganul meu are deastea, ce e diferit?" la banii astia., si iar incepem cu sfaturile. A, si daca e si diesel... e sfant, nu conteaza ca e mai scump, nu faci mai mult de 10k km pe an si nu iti amortizezi investitia... dizelul e dizel tata.
uite ca la termenul asta nu m-am gandit..."cultura auto"! cred ca aici doar cei care au un hobby auto pot vorbi cu adevarat ! ei studiaza nuante, suruburi, carcase, jante, citesc istorie (eventual ) etc....
in rest cred ca e destul de simplu,in ce ma priveste: masina e ceva de care te servesti ca sa itzi atingi / rezolvi necesitatile!
acum, sigur, depinde de...necesitati : cei care au bani, de obicei vor IMAGINE, deci brand name, ifose, ce "da bine"...de unde rezulta ca toate gadgeturile astea sunt incluse, iar daca vor ceva mai fistichiu, no problem platim mai departe, chiar daca e de prost gust! numa' ca acum nu mai vorbim de "cultura auto" ci de cultura in general....
totusi, partea tragica (uneori shi comica, datorita prostiei !! ) este ca cei mai multi au o limita de buget si incearca sa se incadreze cat mai "fest" acolo. aici putem sa detaliem : cei care pot "4 roti" fara sa gandeasca, cei care vor "4 roti" dar mai si gandesc! , cei care vor "cu 4roti" viteza, cei care vor "4 roti" cu siguranta, etc...bla bla.
Trist este ca destul de putini (cu sau fara bani! ) gandesc "LA CE IMI TREBUIE MASINA ?" pt ca de aici sa rezulte celelalte...catzi ani mai trebuie oare ?
in rest cred ca e destul de simplu,in ce ma priveste: masina e ceva de care te servesti ca sa itzi atingi / rezolvi necesitatile!
acum, sigur, depinde de...necesitati : cei care au bani, de obicei vor IMAGINE, deci brand name, ifose, ce "da bine"...de unde rezulta ca toate gadgeturile astea sunt incluse, iar daca vor ceva mai fistichiu, no problem platim mai departe, chiar daca e de prost gust! numa' ca acum nu mai vorbim de "cultura auto" ci de cultura in general....
totusi, partea tragica (uneori shi comica, datorita prostiei !! ) este ca cei mai multi au o limita de buget si incearca sa se incadreze cat mai "fest" acolo. aici putem sa detaliem : cei care pot "4 roti" fara sa gandeasca, cei care vor "4 roti" dar mai si gandesc! , cei care vor "cu 4roti" viteza, cei care vor "4 roti" cu siguranta, etc...bla bla.
Trist este ca destul de putini (cu sau fara bani! ) gandesc "LA CE IMI TREBUIE MASINA ?" pt ca de aici sa rezulte celelalte...catzi ani mai trebuie oare ?
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
Pai toata lumea trage concluzii, nimeni nu spune nimic.
Cred ca in curand o sa fiu in situatia de a alege, doar ca 15k nu e batut in cuie. In principiu va fi din clasa C.
Dotari minime:
- AC
- SERVO (frana, directie variabila)
- ABS (de EBD nu sunt sigur)
- Scaun sofer reglabil + cotiera sofer
- mp3 + (6, 8 boxe)
- Airbag-uri (de cele perdea nu sunt sigur)
- Oglinzi electrice si incalzite
- Inchidere Centralizata + Geamuri electrice fata
Alte considerente:
1. deocamdata fac ~15.000 / an (si am masina benefit de la servici) dar e posibil sa ma mut in suburbii in curand. Deci ma pregatesc pentru mai multi KM. Cum in primii 60.000 km cam nici un motor nu isi arata problemele rezulta ca va fi DIESEL considernad si valoarea de revanzare.
2. Motorul sa fie suficient de puternic sa ma scoata din balamucurile de pe sosea. Cam pe la 115 cp neaparat deci.
3. Pt partea de FUN, ar fi frumos sa ajunga la 100km in mai putin de 11 secunde. Masina sa stea bine pe sosea.
4. calitatea dealer-ului / calitatea service-urilor / disponibilitatea pieselor. Adica: nu vreau sa stau 3 luni pana vine un chip din japonia si nici sa mi se dea dauna totala la orice accident in al 4-lea an de asigurare. (cei cu Toyota stiu ce vreau sa spun).
Cam oricum as da-o tot Focus iese, mai ales la FUN to DRIVE!
PS: fara proiectoare. am platit vreo 4 la Megane pana acum (si este 250 ron bucata!!!)
Cred ca in curand o sa fiu in situatia de a alege, doar ca 15k nu e batut in cuie. In principiu va fi din clasa C.
Dotari minime:
- AC
- SERVO (frana, directie variabila)
- ABS (de EBD nu sunt sigur)
- Scaun sofer reglabil + cotiera sofer
- mp3 + (6, 8 boxe)
- Airbag-uri (de cele perdea nu sunt sigur)
- Oglinzi electrice si incalzite
- Inchidere Centralizata + Geamuri electrice fata
Alte considerente:
1. deocamdata fac ~15.000 / an (si am masina benefit de la servici) dar e posibil sa ma mut in suburbii in curand. Deci ma pregatesc pentru mai multi KM. Cum in primii 60.000 km cam nici un motor nu isi arata problemele rezulta ca va fi DIESEL considernad si valoarea de revanzare.
2. Motorul sa fie suficient de puternic sa ma scoata din balamucurile de pe sosea. Cam pe la 115 cp neaparat deci.
3. Pt partea de FUN, ar fi frumos sa ajunga la 100km in mai putin de 11 secunde. Masina sa stea bine pe sosea.
4. calitatea dealer-ului / calitatea service-urilor / disponibilitatea pieselor. Adica: nu vreau sa stau 3 luni pana vine un chip din japonia si nici sa mi se dea dauna totala la orice accident in al 4-lea an de asigurare. (cei cu Toyota stiu ce vreau sa spun).
Cam oricum as da-o tot Focus iese, mai ales la FUN to DRIVE!
PS: fara proiectoare. am platit vreo 4 la Megane pana acum (si este 250 ron bucata!!!)