Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Întîlnirile clubului, activităţi (mai mult sau mai puţin organizate), pe cine am mai văzut...
Post Reply

Considerati necesar un demers la importator?

da
179
96%
nu
7
4%
 
Total votes: 186

tipitip
Admin
Posts: 1463
Joined: 04 May 2007, 16:25
Auto:
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by tipitip »

Ai mailul forwardat pe mail de 44 de minute. Mail care, după cum am spus mai sus, conţine poziţia oficială a importatorului referitoare la condiţiile efectuării reviziilor periodice cu consumabile aduse de utilizatori.
Pentru orice informaţie legată de forum clubkia@clubkia.ro
Pentru oferte pentru membri click aici

tipitip
Admin
Posts: 1463
Joined: 04 May 2007, 16:25
Auto:
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Petiţie pentru acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by tipitip »

Piticu21 wrote: ... nu este afisata nicaieri lista consumabilelor autorizate kia din care iti poti alege sa zicem. ...
Asta da =D> ! O facem şi pe asta... "mulţumesc Pitic" (vorba Maşterei, aviz ascultătorilor de Itsy Bitsy!)
Pentru orice informaţie legată de forum clubkia@clubkia.ro
Pentru oferte pentru membri click aici

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 »

@tipitip crede-ma ca daca intra mail-ul cand scriam mesajul nu iti ceream acest lucru.
Ceea ce ai trimis tu a ajuns mai tarziu, dar oricum multumesc.

Nu am sa polemizez mult dar ca raspuns la cererea importatorului de a prezenta un certificat de conformitate a consumabilelor aduse de noi, voi cita doar doua paragrafe din texetele mentionate tot de ei pentru a va edifica asupra caracterului sa-i spunem ciudat al acestei cereri.

"(1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. "

" (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi
"

3) Produsele de folosinţă îndelungată trebuie să fie însoţite de certificatul de garanţie şi, dacă reglementările în vigoare prevăd, de declaraţia de conformitate, precum şi de cartea tehnică ori de instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producător. "

produs de folosinţă îndelungată - produsul relativ complex, constituit din piese şi subansambluri, proiectat şi construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare şi asurpa căruia se pot efectua reparaţii sau activităţi de întreţinere;



Acum cred ca nu trebuie sa fi jurist pentru a vedea ca cei de la Kia au aruncat in discutie un act juridic care nu raspunde sub nicio forma interdictiei de a solicita cumpararea consumabilelor din service.

Mai mult se vorbeste foarte clar in textele indicate de piese noi si nu de piese comercializate doar de producator, iar certficatul de conformitate si de garantie se cere doar pentru piesele de folosinta indelungata iar prin definitia acestor piese consumabilele nu se inscriu in aceasta categorie, cu exceptia cazului in care uleiul si filtrele sunt constituite din piese si subansambluri fiind relativ complexe. :)

Revin putin mai tarziu cu alte detalii, si inca o data tipitip, iti recomand sa fi mai impartial si sa lasi deoparte unele aspecte.

tipitip: Domnul meu, întrucât ultima ta frază este offtopic (recomandări pe topicul de demersuri [-X ) şi atac la persoana subsemnatului (acuzându-mă de părtinire ) ai cu oareşce întârziere AVERTISMENT
Spun cu întârziere întrucât ai ignorat solicitările mele şi ale Moderatorului General de a respecta Regulamentul, ai făcut în mod repetat SPAM (14 mesaje offtopic în mai multe topicuri) deşi am spus că ai suportul echipei tehnice pentru promovare Petiţiei şi ţi-am spus să eviţi acel spam, ai ignorat acest lucru. Avertismentul trebuia dat atunci, mai ales că nu a fost greşeală, a fost pur şi simplu REA VOINŢĂ!
Consideră acest AVERTISMENT primit pentru offtopic, atac la persoană, spam! Citeşte Regulamentul şi dă-mi voie să-ţi reamintesc că utilizarea acestul forum implică obligativitea respectării acestuia.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

cmihai
Posts: 1144
Joined: 06 Jul 2007, 21:20
Auto:
Location: braila
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by cmihai »

bibanul wrote:nu stiu daca vei gasi sa cumperi de undeva piese originale

piese se gasesc originale la magazinul alpadrino (daca se considera reclama sa fie sters ) din bucuresti......cel putin filtrul de aer si ulei....cel de polen are un pret exorbitant......ca si cost ar fi cam 80 de lei ambele filtre in momentul de fata cu discount de 15 % (promotie )......
zafira b 1,6 ODO: 100 000 km....BR-12-CUB
KITURI XENON...OFERTE PT MEMBRI viewtopic.php?f=139&t=9254

http://www.xenonparavanturi.ro/

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 »

Daca tot se vorbeste despre piese originale sa vedem ce inseamna acest termen:

- in concordanta cu prevederile Regulamentului (CE) Nr. 1400/2002 al Comisiei Europene din 31 iulie 2002, mai precis a definitiei mentionate la art. 1, alin. (1), lit (t), piesele de schimb originale sunt piese de schimb care sunt de aceeasi calitate ca si componentele folosite la ansamblarea autovehiculului si care sunt fabricate conform specificatiilor si standardelor de productie prevazute de catre producatorul de autovehicule.”

Cu alte cuvinte, orice consumabil sau piesa, cum vreti sa-i spuneti, care indeplineste standardele de productie si specificatiile impuse de producator este o piesa originala.

In cazul nostru, producatorul a indicat anumite specificatii pentru ulei, in concluzie orice marca care pe eticheta are trecute acele specificatii este o piesa originala, la fel pentru lichidul de frana.

In manual sau in carnetul de service nu avem nicio specificatie pentru filtrul de polen, spre exemplu, astfel incat deducem ca orice filtru ce are dimensiunile cerute de Kia, este piesa originala, la fel si pentru cel de aer.

Acum sunt curios ce vor spune sustinatorii achizitionarii acelor piese originale.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 »

Ai dreptate @tipitip a fost rea vointa din partea mea sa transmit printr-un link, initiativa legata de subiectul acestui topic.

Multa rea vointa din partea mea, foarte multa, :wink: , si sunt sigur ca au fost multe reclamatii :wink:

Ce mi-a placut cel mai mult din mesajul tau transmis prin pm, este partea cu aprecierea pe care o ai fata de subiectul de fata si mai pe scurt, folosind un citat din mesajul tau, "bălării".

Ca sa fie mai edificator pentru acest subiect, nefiind deloc off topic acum, si discutant doar despre modul tau de a vedea problemele, mesajul ce iti apartine spunea urmatoarele:

"Dacă ai ceva de împărţit cu mine, fă-o cf. Regulamentului. Nu e nimeni obligat să se roage de tine să-l respecţi şi nici să cureţe subiectele interesante de bălării.
Over and Out!"


Imi cer public scuze ca am deranjat prin balariile postate de mine, subiectele acestui forum.

Personal nu am considerat ca scriu ineptii, iar initiativa din prezentul topic o consider una care ar trebui sa intereseze pe toata lumea.

Oricum, avem deja 363 de semnaturi si in zilele ce urmeaza petitia va ajunge la importator.

tipitip: Din nou offtopic : AVERTISMENT! Din nou REA VOINŢĂ, dacă aveai ceva de spus, exista secţiune specială, dar de ce...? (ATT Regulament pct. 7 lit. c) )
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 »

Avand in vedere ca pana in acest moment s-au strans 368 de semnaturi la petitia online, consider ca a sosit momentul transmiterii acesteia catre importator, si asa cum am promis, cu scuzele de rigoare pentru marimea postului, anexez textul integral asa cum a fost acesta transmis catre Kia RomAuto, din partea caruia astept un raspuns punctual cu referire la doleantele exprimate :

Catre,
Kia Rom Auto

In atentia Domnului Director General,
Domnului Vlaicu Gabriel, Aftersales Manager

Prin prezenta cerere, va aducem la cunostinta solicitarea comunitatii proprietarilor autoturismelor Kia, de a ne comunica, in mod oficial, printr-o informare adresata in scris proprietarilor de autoturisme Kia, si afisata in mod vizibil in cadrul unitatilor apartinand retelei Kia Romania, punctul de vedere al institutiei pe care o reprezentati cu referire la respectarea drepturilor aferente acestei comunitati in calitate de consumator, mai precis, facem referire la practicile comerciale conform carora anumite unitati service din reteaua Kia Romania nu accepta folosirea in cadrul operatiunilor de revizie obligatorie a consumabilelor achizitionate din exteriorul unitatilor service in discutie, cu toate ca aceste consumabile respecta cerintele impuse de catre producator.

Dorim sa va aducem la cunostiinta ca, in temeiul prevederilor Legii nr. 296 din 28 iunie 2004, privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial nr. 224 din 24 martie 2008, coroborate cu prevederile Legii nr. 363 din 21 decembrie 2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 899 din 28 decembrie 2007, aceste practici de refuzare a solicitarii clientului de a se folosi in cadrul operatiunilor necesare reviziilor periodice, produse ce corespund specificatiilor impuse de catre producator si achizitionate din afara retelei Kia de catre proprietarul masinii, sunt interzise.

In argumentarea celor mai sus amintite, va transmitem spre informare urmatoarele dispozitii ale cadrului legislativ mai sus mentionat:

- art.10, Legea 296/2004 privind Codul Consumului, mentioneaza in mod imperativ, obligatia comerciantului de a nu conditiona prestarea unui serviciu, in cazul de fata operatiunile de revizie periodica, de cumpararea unui produs, dupa cum urmeaza: "Este interzisa conditionarea vanzarii catre consumator a unui produs, de cumpararea unei cantitati impuse sau de cumpararea concomitenta a unui alt produs sau serviciu. De asemenea, este interzisa prestarea unui serviciu catre consumator, conditionata de prestarea altui serviciu sau de cumpararea unui produs ."

In lumina acestor prevederi, precum si a celor mentionate in cadrul art. 8 al Legii 296/2004, unde se mentioneaza interdictia de a se utiliza practici comerciale abuzive, " Operatorii economici sunt obligati sa puna pe piata numai produse sau servicii sigure, care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, sa se comporte in mod corect în relatiile cu consumatorii si sa nu foloseasca practici comerciale abuzive.", va rugam sa ne comunicati, printr-un mijloc de informare cu acoperire nationala, punctul de vedere oficial al societatii pe care o reprezentati cu privire la aceste practici intalnite in cadrul retelei de service Kia.

De asemenea, in vederea clarificarii notiunii de practici comerciale abuzive, va transmitem spre informare si prevederile art. 4, Legea 363/2007, conform carora,

" O practică comercială este incorectă dacă:

a) este contrara cerintelor diligentei profesionale;

b) deformeaza sau este susceptibila sa deformeze in mod esential comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau caruia i se adreseaza ori al membrului mediu al unui grup, atunci cand o practica comerciala este adresata unui anumit grup de consumatori."

Consideram comunicarea adresata proprietarilor autoturismelor Kia, de catre reprezentatii unitatilor service Kia din Romania, a informarii prin care se induce ideea de pierdere a garantiei in cazul in care se folosesc, in cadrul reviziilor mentionate, consumabile, ce respecta specificatiile impuse de catre producator, cumparate din alte unitati comerciale decat cele apartinand retelei Kia Romania, ca fiind de natura sa deformeze comportamentul consumatorului, incadrandu-se in categoria practicilor comerciale agresive si implicit abuzive, practici interzise prin art. 15, Legea 363/2007, " Utilizarea de catre comercianti a unor practici comerciale incorecte, astfel cum au fost definite la cap. II, este interzisa"

Pentru o mai buna intelegere a practicilor comerciale agresive, amintim ca acestea se evidentiaza prin limitarea sau inducerea ideii de limitare in mod semnificativ a libertatii de alegere (cumparare a unui produs din afara retelei Kia) sau a comportamentului consumatorului mediu cu privire la un produs specific, prin constrangere (conditionarea abuziva a valabilitatii garantiei oferite de constructor), determinand sau fiind susceptibila sa determine consumatorul sa ia o decizie de tranzactionare (cumparare in cazul de fata a consumabilelor din service) pe care altfel nu ar fi luat-o.

De asemenea, ne vedem obligati sa va aducem la cunostiinta ca in concordanta cu prevederile Regulamentului (CE) Nr. 1400/2002 al Comisiei Europene din 31 iulie 2002, mai precis a definitiei mentionate la art. 1, alin. (1), lit (t), piesele de schimb originale sunt piese de schimb care sunt de aceeasi calitate ca si componentele folosite la ansamblarea autovehiculului si care sunt fabricate conform specificatiilor si standardelor de productie prevazute de catre producatorul de autovehicule.”

In acelasi timp, prin aceeasi prevedere se instituie in mod evident prezumtia conform careia „pana la proba contrarie, piesele de schimb sunt piese originale daca producatorul atesta ca acestea au aceeasi calitate ca si componentele folosite la ansamblarea autovehiculului in cauza si au fost produse conform specificatiilor si standardelor de productie ale producatorului de autovehicule”

Avand in vedere ca producatorul Kia, nu are in obiectul de activitate si fabricarea de consumabile cum ar fi placutele de frana, uleiul de motor, lichidul de frana, antigelul, filtrul de polen, precum si alte consumabile, ne aflam in situatia in care orice piese care prin specificatiile mentionate pe ambalaj corespund din punct de vedere calitativ precum si din cel al standardelor cerintelor mentionate de producator, sunt piese de schimb originale.

Dovada indeplinirii acestor standarde si specificatii cerute de producator se face prin mentiunile inscriptionate pe eticheta produselor, spre exemplu, ulei de motor, lichid de frana, antigel, filtru de ulei, etc.

In consecinta, mentiunea conform careia piesele originale sunt doar cele achizitionate din reteaua Kia Romania, intra in contradictie flagranta cu prevederile mai sus mentionate, fiind de natura sa impuna consumatorilor o obligatie interzisa fara echivoc de legislatia nationala si europeana in domeniu.

In alta ordine de idei, va informam asupra lipsei de temei legal, referitoare la obligarea clientilor de a prezenta un certificat de conformitate a consumabilelor, pieselor achizitionate de la alt comerciant.

In sustinerea acestei opinii va informam ca in conformitate cu prevederile OG 21/1992, republicata, acest certificat se poate cere doar in cazul folosirii unor produse de folosinta indelungata asa cum rezulta din art. 20 alin. (3) OG 21/1992, unde se mentioneaza ca, „Produsele de folosinţă îndelungată trebuie să fie însoţite de certificatul de garanţie şi, dacă reglementările în vigoare prevăd, de declaraţia de conformitate, precum şi de cartea tehnică ori de instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producător.”

Legat de definirea produsului de folosinta indelungata aceasta este data de dispozitiile art.2 alin. (13) OG 21/1992, unde se mentioneaza, “produs de folosinţă îndelungată - produsul relativ complex, constituit din piese şi subansambluri, proiectat şi construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare şi asurpa căruia se pot efectua reparaţii sau activităţi de întreţinere;”

Asa cum rezulta din aceste prevederi ale OG 21/1992, legiuitorul nu a dorit ca pentru produsele consumabile care nu sunt alcatuite din piese si subansambluri, spre exemplu, ulei de motor, lichid de frana, filtru de polen, antigel, sa fie obligatorie prezentarea unui certificate de garantie sau o declaratie de conformitate.

De altfel, in mod just, in manualul de utilizare a autovehiculului, producatorul a mentionat in cadrul capitolul 7, pagina 7/2, recomandarea si nu a impus obligativitatea de a efectua intretinerea si reparatia autovehiculului de catre un dealer Kia.

In cazul in care nu va exista nici un raspuns oficial la prezenta cerere, in termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la sediul KIA ROMAUTO, vom initia procedurile mentionate in cadrul art. 10 din Legea 363/2007.

Va adresam rugamintea de a ne comunica raspunsul dumneavoastra in scris si la adresa e-mail : sender78@yahoo.com.

Va multumim pentru atentia pe care o veti acorda prezentei cereri, precum si anexei ce indica lista persoanelor ce si-au exprimat sustinerea acesteia prin semnarea online.


Cu stima,
Comunitatea proprietarilor autoturismelor Kia
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

paul.cazacu
Posts: 2
Joined: 26 Oct 2009, 19:45
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by paul.cazacu »

Eu cred ca nu va canalizati energiile in sensul bun.Niciodata nu o sa renunte la adaosurile nesimtite care le pun pe consumabile si piese.Acolo este grosul.Cum sa ne lase pe noi sa venim cu piesele cand ei jumatate din castig il fac pe segmentul asta.Parerea mea este ca trebuie gasita o varianta de a sari peste dealer.Mai exact gasit distribuitorii de piese (piese pe original) si aici ai slava domnului o sumedenie de variante, dupa care identificat un service multimarca care sa aibe o manopera de bun simt.Cred ca impreuna suntem in stare sa le dam o palma acestor dealeri care isi umfla buzunarele de pe urma noastra.Eu unul asta am de gand sa fac

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 »

Sunt de acord cu tine, dar nu uita ca piesa originala este orice piesa care corespunde standardelor si specificatiilor mentionate de producator, asa cum a fost aceasta definitie data de catre Comisia Europeana.

Asta inseamna ca daca o cumperi din orice magazin si are specificatiile producatorului, este piesa originala.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by Vincze Szilard »

ar fi ochestie sa zica distribuitou ca in fiecare judet puteti merge la magazinu XYZ si de acolo puteti cumpara ca sunt originale,
exemplu: in judetu cluj se gasesc piese la magazinu XYZ la preturile de filtru intre 10si 20 roni, aia intre atat si atat, si cand cumpar piesele sa imi dea si un certificat de producator si hartie dina aia ca-i original
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by sender78 »

Nu ai nevoie de nicio hartie prin care sa se mentioneze atestarea de "original"

Acest cuvant "original" nu trebuie luat ca fiind cel utilizat in mod uzual, deoarece conform definitiei date de Comisia Europeana, vorbind concret, orice ulei care are pe eticheta specificatiile cerute de producator, este considerat ca fiind ulei original.

De asemenea, uleiul nefiind un produs alcatuit din piese si subansambluri, deci nefiind un produs de folosinta indelungata, prin lege nu esti obligat sa prezinti un certificat de conformitate, fiind prezumat pana la proba contrarie ca este original.

Proba contrarie trebuie facuta de cel care contesta acest lucru, in cazul nostru, unitatea service.

Mai multe detalii regasiti in mesajul adresat celor de la Kia
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

marius_gl
Posts: 269
Joined: 15 May 2007, 15:21
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by marius_gl »

@sender78: Ai votul si sustinerea mea! Iti admir tenacitatea si vointa de a schimba ceva din mentalitatea unora din concetatenii nostri!
Kia Rio Sedan Dynamic 1.4 GSL

xp
Posts: 881
Joined: 18 May 2008, 17:47
Auto: kia ceed 1.4 best 2008
Location: Braila

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by xp »

Indiferent de rezultat , actiunea ta este de aplaudat . =D> =D>
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km

mortymer
Posts: 477
Joined: 04 Jun 2008, 20:18
Auto: kia cee'd 2009
Location: Mainz / Bucuresti

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by mortymer »

sa ma bag si io ca musca-n lapte, in legatura cu "piesele originale"... ieri, la img, mi s-a schimbat parbrizul... pe casco... un eveniment nefericit... supriza pe el scrie doar saint-gobain... KIA nu apare nicaieri... ma gandeam sa-i sun pe cei de la asigurari, asa "la misto", sa-i intreb de ce au platit 2.700(aproximativ) lei pe un parbriz de 5-600?... deci cam asa cu piesele originale... o sa am io meci cu ei peste o luna cand ma duc la revizie...
matiz e/ac rosu super 18.12.2003 - B-03-JOF
cee'd city 1.4 gsl so red 30.12.2008 - B-05-JOF
sica: http://picasaweb.google.ro/gabi.morariu/Sica#

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Demersuri pt. acceptarea propriilor consumabile la revizii

Post by Ogy »

@sender78, dupa ce termini cu petitia asta, fa si una in legatura cu "piesele din stoc, nu asteptare (3 saptamani)".
Multumesc.

Post Reply

Return to “Întâlniri şi activităţi”