Ceed pe Dyno
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Ceed pe Dyno
Salutare.
Vreau sa stiu si eu.... a avut cineva curiozitatea de a-si pune ceed-ul pe Dyno? Si aici ma refer la orice motorizare si orice tip de caroserie. Sunt tare curios daca valorile obtinute sunt egale sau apropiate de cele date de producator.
Vreau sa stiu si eu.... a avut cineva curiozitatea de a-si pune ceed-ul pe Dyno? Si aici ma refer la orice motorizare si orice tip de caroserie. Sunt tare curios daca valorile obtinute sunt egale sau apropiate de cele date de producator.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Ceed pe Dyno
haideti oameni buni, macar niste preturi si locatii pentru o asemenea operatiune....
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Ceed pe Dyno
cunosc un prieten care lucreaza la master tuner ( http://www.unichip.ro/ ) si care iti poate face un astfel de test...
dar daca nu vrei sa o tunezi, nush daca se justifica...
dar daca nu vrei sa o tunezi, nush daca se justifica...
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]
---- [LINK - jurnal de bord]
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Ceed pe Dyno
pai in primul rand astept sa vina... si as vrea sa o tunnez dar trebuie sa stiu cat are din fabrica ca sa stiu ce efect are tunningul. un fel de before and after picture. ca pot sa ma duc sa o tunnez si dupa sa ma duc s-o pun pe stand si sa vad ca are cu 2-3 cai mai mult si astia care au facut tunningul sa zica ca avea mai putin din fabrica...
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Ceed pe Dyno
am gasit aici un site cu diferite masini testate pe dyno sa se vada ce diferete sunt intre puterea reala si cea anuntata de producator.
au facut doar pe motorul de 1.6 benzina, si nu a iesit prea bine
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=737
doar 113 cai din 122 anuntati.
au facut doar pe motorul de 1.6 benzina, si nu a iesit prea bine

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=737
doar 113 cai din 122 anuntati.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Ceed pe Dyno
Producatorii specifica puterea la volanta.
Pe dyno se masoara puterea la roata (adica cea la volanta din care se scad pierderile prin transmisie).
Asadar e normal ca puterea masurata pe dyno sa fie ceva mai mica decat cea declarata la producator, pentru ca sunt 2 puteri masurate in 2 locuri diferite ale masinii.
Pe dyno se masoara puterea la roata (adica cea la volanta din care se scad pierderile prin transmisie).
Asadar e normal ca puterea masurata pe dyno sa fie ceva mai mica decat cea declarata la producator, pentru ca sunt 2 puteri masurate in 2 locuri diferite ale masinii.
Kia Cee'd 1.4 best
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Ceed pe Dyno
nu, cica sunt tot la roata.
si oricum nu la toti e la fel.
astia cu dyno sunt independenti si la undele masini (VW) valorile sunt mai mari ca cele din fabrica.
si oricum nu la toti e la fel.
astia cu dyno sunt independenti si la undele masini (VW) valorile sunt mai mari ca cele din fabrica.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Ceed pe Dyno
cand imi cautam io masina si oscilam intre mazda 3 si sid, cei de la mazda au tinut sa sublinieza ca motorul de 1.6 de la ei "are 105 cp la roata"... nu "cum da alti producatori la volanta, iar la roata dumnezeu stie cati mai ajung"...
matiz e/ac rosu super 18.12.2003 - B-03-JOF
cee'd city 1.4 gsl so red 30.12.2008 - B-05-JOF
sica: http://picasaweb.google.ro/gabi.morariu/Sica#
cee'd city 1.4 gsl so red 30.12.2008 - B-05-JOF
sica: http://picasaweb.google.ro/gabi.morariu/Sica#
Re: Ceed pe Dyno
Puterea si cuplul declarate de producator sunt cele pe care motorul le dezvolta pe bancul de probe. Ceea ce ajunge la roata sunt cu totul alte valori si sunt determinate de rapoartele de demultiplicare ale cutiei de viteze si a raportului final. Din cate stiu eu, testele dyno se fac in ultima treapta de viteza ( a V-a sau a VI-a, etc... ). Nu stiu exact cum functioneaza un tester dyno dar din cata fizica stiu eu presupun ca acel aparat are niste setari in care se introduc datele privind demultiplicarea raportului de viteza si a raportului final, a.i. sa se determine valorile puterii si a cuplului dezvoltate de motor.
Puterea la roata la X rot/min=Puterea la X rot/min x Raport demultiplicare treapta de viteza x Raport final
Cuplu la roata la rot/min= Cuplu la X rot/min x Raport demultiplicare treapta de viteza x Raport final
De exemplu, la motorul de 1.4 avem asa:
Cuplu la roata in tr. II la 5000rpm= 137 Nm x 2.053 x 4.412=1240.92 Nm
Cuplu la roata in tr. V la 5000rpm= 137 Nm x 0.837 x 4.412= 505.92 Nm
Cu puterea cred ca este la fel, dar nu sunt 100% sigur.
Din cate stiti, diferenta de cuplu ( Cuplu maxim la Xrpm ) dintre un motor pe benzina aspirat si un motor diesel cu turbina este destul de mare insa datorita diferentelor dinte cutiile de viteze diferenta dintre valorile care ajung la roata scade.
Puterea la roata la X rot/min=Puterea la X rot/min x Raport demultiplicare treapta de viteza x Raport final
Cuplu la roata la rot/min= Cuplu la X rot/min x Raport demultiplicare treapta de viteza x Raport final
De exemplu, la motorul de 1.4 avem asa:
Cuplu la roata in tr. II la 5000rpm= 137 Nm x 2.053 x 4.412=1240.92 Nm
Cuplu la roata in tr. V la 5000rpm= 137 Nm x 0.837 x 4.412= 505.92 Nm
Cu puterea cred ca este la fel, dar nu sunt 100% sigur.
Din cate stiti, diferenta de cuplu ( Cuplu maxim la Xrpm ) dintre un motor pe benzina aspirat si un motor diesel cu turbina este destul de mare insa datorita diferentelor dinte cutiile de viteze diferenta dintre valorile care ajung la roata scade.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Ceed pe Dyno
Am si eu un oarecare comentariu:
Formulele alea sunt valabile doar pentru cuplu (moment - marime vectoriala).
Am inteles ce este raportul de demultiplicare pe treapta, dar cel final, este cel dat de transmisia din diferential.
Cu ce nu sunt de acord este formula puterii care este o marime scalara (variatia energiei in unitatea de timp) si reprezinta produsul dintre cuplu si turatie alterat cu o valoare constanta (2pi/60).
Conform formulei, cuplul motorului este mai mare la iesirea din diferential cu cat treapta de viteza este mai inferioara (Cuplu maxim in treapta 1, cuplul minim in treapta 6).
Puterea, insa, se conserva la trecerea prin cutia de viteze (ma rog, e alterata doar de randamentul transmisiei) si nu depinde de rapoartele de transmisie ale treptelor cutiei sau ale diferentialului.
Deci, puterea depinde doar de turatia motorului.
Acum ar trebui sa vedem cum se masoara valorile de cuplu si putere la roti deoarece rotile nu primesc cantitati egale din aceste marimi datorita diferentialului (in viraj roata din interior se invarteste mai incet ca cea din exterior, iar cuplurile transmise se modifica corespunzator).
Sunt curios daca la testul dinamic exista senzori pe ambele roti motoare sau numai pe una si cum se face echilibrarea intre cele doua?
Formulele alea sunt valabile doar pentru cuplu (moment - marime vectoriala).
Am inteles ce este raportul de demultiplicare pe treapta, dar cel final, este cel dat de transmisia din diferential.
Cu ce nu sunt de acord este formula puterii care este o marime scalara (variatia energiei in unitatea de timp) si reprezinta produsul dintre cuplu si turatie alterat cu o valoare constanta (2pi/60).
Conform formulei, cuplul motorului este mai mare la iesirea din diferential cu cat treapta de viteza este mai inferioara (Cuplu maxim in treapta 1, cuplul minim in treapta 6).
Puterea, insa, se conserva la trecerea prin cutia de viteze (ma rog, e alterata doar de randamentul transmisiei) si nu depinde de rapoartele de transmisie ale treptelor cutiei sau ale diferentialului.
Deci, puterea depinde doar de turatia motorului.
Acum ar trebui sa vedem cum se masoara valorile de cuplu si putere la roti deoarece rotile nu primesc cantitati egale din aceste marimi datorita diferentialului (in viraj roata din interior se invarteste mai incet ca cea din exterior, iar cuplurile transmise se modifica corespunzator).
Sunt curios daca la testul dinamic exista senzori pe ambele roti motoare sau numai pe una si cum se face echilibrarea intre cele doua?
Re: Ceed pe Dyno
Kia Cee'd 1.4 GSL Abyss Blue, Best + Opt
BV 77 MKP
ODO 71.000 KM
BV 77 MKP
ODO 71.000 KM
-
- Posts: 26
- Joined: 23 Nov 2008, 21:22
- Auto:
- Location: BUCURESTI
- Contact:
Re: Ceed pe Dyno
Pentru testari dyno daca doriti ma puteti contacta sa discutam sau sa testam.
Eu folosesc dyno Mustang care este cel mai precis din lume.
Am deschis la oferte un topic despre chiptuning si testari dyno.
Eu folosesc dyno Mustang care este cel mai precis din lume.
Am deschis la oferte un topic despre chiptuning si testari dyno.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.