Piulite ptr jante de tabla

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Piulite ptr jante de tabla

Post by BAU »

Image

Uploaded with ImageShack.us

Pentru ca nu am gasit pina acum sa cumpar de pe forum piulite ptr jante de tabla ,pentru ca vreau sa folosesc si capacele de plastic ,iar cu piulitele ptr jante de aluminu nu vreau sa le montez, m-am gindit sa le fac singur.
Ptr ca in momentul cind am masurat o piulita originala era prea frig si imi inghetase mina pe subler , daca cineva crede ca este ceva gresit dimensional este rugat sa corecteze .
Dupa cum am masurat eu , coniciatea ar trebui sa fie in jur de 60 grd.
Desenul mai are mici erori tehnice dar un frezor (sau un strungar bun) vor sti sa se descurce .
Ideea este ca se pot executa dintr-o bara de inox si este ok sau dintr-un OLC45 sau OLC60 ,se vor vopsi cu vopsea argintie ptr jante dupa care se vor lacui.
Hexagonul este de 21 (asa este si cheia de roti) si nu de 22 cum este dimensiunea standard.
Exista o varianta de executie mai simpla : Se foloseste un hexagon standardizat de 22, se fileteaza si se strunjeste (in zona conica) la fi 22 , apoi se executa 20 saibe fi 28xfi22x2,5 care se vor introduce (fortat,sau se vor lipi cu rasina ) in zona de stringere a capacului de plastic .
Este o idee a mea , dar cred ca va putea fi de folos si altora ce vor avea curaj.
Sper sa fie de folos !
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

alexandru_dima82
Posts: 50
Joined: 07 Feb 2011, 13:16
Auto:

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by alexandru_dima82 »

Salutare! Cam asa arata piulita, dar nu cred ca vei gasi un strungar + frezor asa bun. Inoxul ar fi excelent pt ca nu mai are nevoie de infrumusetari ulterioare.
Dar de ce sa te chinui atata, poti da o piulita jos si mergi cu ea (eventual un surub pentru control) la cateva magazine de piese auto, poate ai noroc. Sau incerca pe ejante, poate ai noroc acolo de prezoane . Succes.

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by Dannyboy »

Unghiul e de aproximativ 40 de grade. N-as recomanda inoxul pentru piulite. O astfel de piulita se executa dintr-un OLC deoarece e nevoie de un tratament termic in saruri topite. Tratamentul asta imbunatateste materialul pe o adancime mica, suficienta pentru a preveni si „intinderea” filetului in momentul strangerii, si ruperea acestuia la socuri. Cat priveste executia, nu e complicat deloc. Din pacate eu nu mai lucrez, le-as fi facut eu. Solutia e totusi achizitionarea.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by BAU »

Va dati seama ca am incercat mai multe variante:
Pina acum nu am vrut sa caut la magazine ptr ca am un fix : nu vreau sa dau mai mult de 100,00 lei /set . Nu este vorba de bani ci doar atit , nu vreau sa dau mai mult chiar daca stiu ca in magazine costa dublu. Si jantele costa in magazine dublu decit se pot gasi la mina a doua. Pe forum vad ca nimeni nu le vinde asa ca m-am hotarit sa le fac . Ar fi fost bine daca faceam rost de una ca model dar pina acum nu am facut, dar nici nu m-am agitat deoarece a venit primavara (este posibil sa ajung in service si poate cumpar doar una ).
Intr-adevar este bine sa fie din OLC dar s-ar complica lucrurile si nu as vrea sa mai merg la tratamente ulterioare.
Asa ca am ramas la un inox mai simplu pe care-l am, (un C130 care este putin mai dur )si cred ca nu ar fi problema la rezistenta filetului . Oricum din principiul imbinarilor , este mai bine ca piulita sa fie mai slaba decit prezonul. Si tinind cont ca nu umbli din luna in luna la roti iar janta este in cinci prezoane nici nu trebuiesc strinse pina la rupere. In privinta unui strungar bun ,nu se pune problema am asa ceva si nu m-ar costa nimic.
Tin sa mentionez ca se pot folosi piulitele de la jantele de aluminiu dar de preferat fara capace.
@Danyboy: Cred ca unghiul de asezare ar fi cam de 45 grd (+ ,- 5,0), mi-a fost dificil sa-l masor direct dar nu cred ca este prea importanta o abatere de 5 grd deoarece prin stringere ,s-ar aseza pe pozitie .

Eu ramin in continuare deschis la a cumpara de pe forum dar nu exclud nici celelalte variante .
Pina la iarna viitoare daca nu gasesc in alta parte sigur le voi confectiona artizanal ,sa fie placerea mai mare.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

J0hn D0e
Posts: 108
Joined: 16 Oct 2007, 20:07
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by J0hn D0e »

te complici inutil. la mine e a 2-a iarna in care folosesc piulitele de la jantele de aliaj la rotile de iarna (jante de tabla plus capacele originale) si capacele n-au nici o problema (nu s-au zgariat/crapat la gaurile de prindere).
Kia Cee'd 5 usi 1.6 GSL, Classic, Oil Blue.

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by BAU »

@J0hn D0e : Multumesc de sfat. Este posibil sa merg si pe varianta ta., daca pina la urma imi voi da seama ca nu merita sa ma complic prea mult .Am luat si in calcul ca daca vor fi probleme , nu o sa fie o mare nenorocire daca iarna voi merge fara capace (Am vazut in oras ca se poarta iarna jante fara capace)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

J0hn D0e
Posts: 108
Joined: 16 Oct 2007, 20:07
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by J0hn D0e »

am uitat sa-ti zic ... daca mergi pe varianta mea, sa-i zici baiatului de la service, sa-ti stranga piulitele cu cheia si nu cu pistolul ala.
Kia Cee'd 5 usi 1.6 GSL, Classic, Oil Blue.

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Piulite ptr jante de tabla

Post by BAU »

Am inteles . Bineinteles ca voi lua masuri de siguranta.
Le voi schimba singur si le voi stringe cu cheia din dotarea masinii. Am avut o pana si in vulcanizare mi-a strins piulitele cu cheia universala in cruce . Ulterior am desfacut o piulita si mai ca era sa rup cheia .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

Post Reply

Return to “Generalităţi”