Frana motor sau masina pe liber?
Frana motor sau masina pe liber?
am inceput o discutie in Jb-ul lui @bunu si sunt curios de opiniile tuturor.....cum e mai bine sa procedam pt a cobora consumul? frana motor sau masina pe liber?...nu ma refer aici la coborarea unei pante cand stim cu toti ca e bine pt consum si pt a menaja supraincalzirea discurilor si tocirea accelerata a placutelor....ma refer la cazul in care merg pe un drum drept si vad de la distanta ca e rosu la semafor moment in care iau piciorul de pe acceleratie si odata cu reducerea vitezei retrogradez si in trepte masina la momentul oportun....eu stiu ca in frana de motor consumul este 0 si in momentul masinii pe liber consumul este de 0.8-1l ....?
si am gasit mai multe pareri....si un articol http://www.consumredus.ro/articol/Folos ... 65941.html
si am gasit mai multe pareri....si un articol http://www.consumredus.ro/articol/Folos ... 65941.html
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Frana motor sau masina pe liber?
ai dreptate. consumul il scazi cand retrogradezi
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
- iulian2007
- PFR
- Posts: 1153
- Joined: 29 Jan 2008, 23:59
- Auto:
- Location: Braila
Re: Frana motor sau masina pe liber?
frana de motor (indiferent ca rulez in oras sau cobor pante)
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila
http://polishbraila.blogspot.com/
facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila
http://polishbraila.blogspot.com/
Re: Frana motor sau masina pe liber?
frana de motor.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: Frana motor sau masina pe liber?
Frana de motor nu inseamna numai retrogradare,este adevarat ca retrogradand se sporeste efectul franei de motor. Daca esti in treapta 3 la 3000 de ture si iei piciorul de pe acceleratie tot frana de motor se manifesta, consumul fiind tot apropiat de zero. Mersul pe liber este avantajos pentru masinile fara injectie de ultima generatie, care "taie" alimentarea in frana de motor.
2008 KIA Cee'd 1.4 Best
Re: Frana motor sau masina pe liber?
Masini fara injectie de ultima generatie? Nu inteleg ce ai vrut sa spui.
In fine, consumul nu este chiar 0 la frana de motor ci tinde spre 0. Daca s-ar taia alimentarea de tot, nu ar mai exista ardere si motorul s-ar opri. Oricum este bine sa folosim frana de motor dar nu neaparat la modul de a retrograda intr-una decat daca situatia o impune ( curbe stranse, zapada, etc...) ci pur si simplu poti lasa masina in treapta in care este pana la limita subturarii. Oricum ar fi, este bine ca masina sa fie tot timpul in viteza (nu si cand stam pe loc), nu neaparat pt. a obtine un consum scazut (nu castigi mare lucru) ci pt. ca una la mana, franeaza mai prompt si in al doilea rand o poti controla mai bine in cazul in care apare ceva neprevazut.
In fine, consumul nu este chiar 0 la frana de motor ci tinde spre 0. Daca s-ar taia alimentarea de tot, nu ar mai exista ardere si motorul s-ar opri. Oricum este bine sa folosim frana de motor dar nu neaparat la modul de a retrograda intr-una decat daca situatia o impune ( curbe stranse, zapada, etc...) ci pur si simplu poti lasa masina in treapta in care este pana la limita subturarii. Oricum ar fi, este bine ca masina sa fie tot timpul in viteza (nu si cand stam pe loc), nu neaparat pt. a obtine un consum scazut (nu castigi mare lucru) ci pt. ca una la mana, franeaza mai prompt si in al doilea rand o poti controla mai bine in cazul in care apare ceva neprevazut.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Frana motor sau masina pe liber?
Ba da, consumul in frana de motor este 0. Motorul nu are cum sa se opreasca deoaerce toate angrenajele sunt cuplate la roti cand esti in viteza, si in loc sa aplice el forta catre roti, acestea aplica forta catre motor, iar el opune rezistenta. De aceea i se si spune frana de motor. ECU simte aceasta situatie si taie alimentarea catre el, deoarece motorul este actionat in acel moment de forta inertiala aplicata de la roti. In momentul in care accelerezi, pur si simplu da drumul la injectia de combustibil in motor si acesta incepe sa actioneze ca forta motrice nu ca frana, nemai fiind nevoie sa fie pornit de angrenajul electric, el fiind deja in miscare.
Cel mai simplu mod de a testa acest lucru este intr-un drum in panta destul de lung, gen Posada. Acolo dati pe consum instantaneu si veti vedea ca pe toata durata cand sunteti in frana de motor CB arata consum 0. Si sa stii ca diferenta de consum nu e notabila, dar daca aplici aceasta metoda pe tot parcursul calatoriei, cred ca scoti un 0,2 in minus pe drumurile cu urcusuri si coborasuri. Pe langa asta, iti salveaza si placutele de frana, pentru ca altfel ar insemna sa aplici frana doar din ele, ducand la uzuralor mai rapida.
In rest ai dreptate. Pe langa economia de combustibil, poti oricand sa reactionezi la cea mai mica problema si cu acceleratie, nu doar cu frana.
Cel mai simplu mod de a testa acest lucru este intr-un drum in panta destul de lung, gen Posada. Acolo dati pe consum instantaneu si veti vedea ca pe toata durata cand sunteti in frana de motor CB arata consum 0. Si sa stii ca diferenta de consum nu e notabila, dar daca aplici aceasta metoda pe tot parcursul calatoriei, cred ca scoti un 0,2 in minus pe drumurile cu urcusuri si coborasuri. Pe langa asta, iti salveaza si placutele de frana, pentru ca altfel ar insemna sa aplici frana doar din ele, ducand la uzuralor mai rapida.
In rest ai dreptate. Pe langa economia de combustibil, poti oricand sa reactionezi la cea mai mica problema si cu acceleratie, nu doar cu frana.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: Frana motor sau masina pe liber?
In mare parte este corect ce spui dar daca s-ar taia alimentarea de tot, sa nu mai scuipe injectia nici un strop, repet, nu ar mai exista explozie si s-ar opri motorul chiar daca bobina da scanteie (nu are ce sa arda). Este ca si cum ai ramane fara benzina. Este foarte adevarat ca scade consumul drastic si tinde spre 0 dar nu este chiar 0.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Frana motor sau masina pe liber?
Am vorbit cu un profesor universitar, doctor in sisteme de injectie. Va asigura ca NU este 0.0 consumul, cum indica CB, acesta facand o aproximare grosiera. Dar intradevar este FOARTE aproape de 0
2008 KIA Cee'd 1.4 Best
Re: Frana motor sau masina pe liber?
nu o scot din viteza niciodata. La semafor o franez bagata in treapta in care sunt ... niciodata nu retrogradez ...decat daca e iarna ...polei .. zapada
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
Re: Frana motor sau masina pe liber?
si daca nu o scoti din viteza, la semafor stai cu piciorul pe ambreiaj?
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Frana motor sau masina pe liber?
O scoate la semafor.....din viteza
Re: Frana motor sau masina pe liber?
Nu trebuie sa fii profesor Dr. in sisteme de injectie ca sa-ti dai seama ca nu se poate sa ai consum 0 fara ca motorul sa se opreasca la un motor cu ardere interna, indiferent ca este de generatie 1970 sau 2010. Principiul va ramane acelasi si peste 20 de ani (daca vor mai exista astfel de motoare si nu vor fi inlocuite in totalitate de cele electrice).
Este foarte bine sa folosim frana de motor din toate punctele de vedere. Franarea se face mai prompt, masina poate fi controlata mai bine daca bagata in viteza si scade si consumul o idee.
Este foarte bine sa folosim frana de motor din toate punctele de vedere. Franarea se face mai prompt, masina poate fi controlata mai bine daca bagata in viteza si scade si consumul o idee.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Frana motor sau masina pe liber?
cel mai mic consum obtinut de mine vreodata a fost (si inca il scot de fiecare data cand merg pe aici) de 6,2 si asta pe Dealu` Negru culmea viteza maxima a fost de pana in 100 de km/h datorita serpentinelor... referitor la faza cu pe liber sau in frana de motor... eu numai in frana de motor merg tot timpul .. De mentionat ca pentru o distanta de aproximatix 10-15 km eu nu am pus aproape deloc frana !! consumul instant fiind pe 0 tot timpul, acest lucru compenseaza cu urcatul de mai tarziu ... Numa` bine !