Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Forum cu de toate despre Kia cee'd
djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by djniki4 »

Salutare!


Pe langa faptul ca masina trage mai greu, A luat-o razna si consumul de cand temperatura a trecut de 28-30 de grade.Cele mai bune consumuri le-am obtinut la temperaturi cuprinse intre 15-20 grade ( chiar si consum de 6-8 cand e trafic ok sau seara ) , iar acum de cand cu caldura nu reusesc sa scad sub 8.5- 9. Nu e primul an cand observ acest lucru dar am zis sa cer si parerea altora.

Masina are motorul de 1.4 si "testul" este facut fara AC.

Voi ce parere aveti? A-ti intampinat aceeasi problema?

Bafta !

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by alex79 »

Nu este o problema. Are legatura cu cantitatea de oxigen din atmosfera. Posibil ca si sonda lambda sa depisteze valori eronate.
Probabil cantitatea de oxigen scade la temperaturi ridicate.
Si eu am remarcat o modificare usoara.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by BAU »

:@djniki4: Este ceva de neinteles aici , chiar contradictoriu. Un motor termic functioneaza mai bine cu cit diferenta dintre temperatura amestecului aspirat si a gazelor arse este mai mare. Aici ar fi logic ceea ce spui tu.
Dar in acelasi timp functioneaza mai bine cind ajunge mai repede la temperatura de regim , cam 85- 90 grd. (ajunge mai repede la 85 grd. de la 30 grd. decit de la 15. grd). Insa aceasta diferenta dintre 15 la 30 grd. este nesemnificativa pentru un motor auto. Doar daca este termostatul defect s-ar putea sa influenteze mult consumul.
Sonda lambda detecteaza cantitatea de oxigen din gazele evacuate , corelata si cu temperatura lor.
Nu cred ca poate avea influenta cantitatea de oxigen corelata cu temperatura cind presiunea este constanta ( insemnind ca exploatarea masinii se face la aceeasi altitudine) .
Scaderea cantitatii de oxigen din aer este dramatica cu cresterea altitudinii. Daca ai exploata masina la peste 2000 m altitudine atunci intr-adevar motorul ar trebui sa sufere si sa creasca destul de mult consumul. Dar vad ca esti din Bucuresti.
Dupa cum arati tu , este o diferenta mare de consum.
Nu cumva la tine este o autosugestie ?
Chiar si cu AC-ul pornit nu ar trebui sa creasca consumul decit cu max.0,5 %.
Cred ca ar trebui o verificare mai amanuntita.
Poate o testare electronica si poate o verificare a senzorilor de temperatura (de aer admis , de evacuare, termostat , si poate si sondele lambda).
La mine din contra , scade consumul la temperaturi atmosferice in jur de 25 - 30 grd.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by djniki4 »

@Bau , nu e autosugestie . La revizie cand am fost de curand nu a iesit nimic pe tester. Nu consider neaparat ca masina ar avea o problema dar situatia mi se pare ciudata. O sa ma exploatez problema mai in amanunt. Multumesc pentru informatii.

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by BAU »

Cind am spus ca ar fi o autosugestie nu am vrut sa fiu ironic. Dar eu , fiind de formatie tehnica imi pun intrebari atunci cind anumite situatii apar ca , inexplicabile. Nu stiu daca ai AC automat. Ar fi posibil ca el sa cupleze in timpul mersului si sa nu-ti dai seama ?
Mai imi pun o intrebare. Acest consum l-ai verificat pe distante scurte , dupa resetarea CB ? Doar in asemenea cazuri poate aparea o variatie mare de consum . Eu de 20.000 km nu am mai resetat CB si imi arata un consum mediu de 10. Poate parea enorm dar in cei 20.000 km cred ca doar vre-o 2000 i-am facut in afara ( si atunci cam cu o medie de 140 km/h)
In aceasta situatie consumul mi se pare acceptabil , si iti dai seama cam cit consuma in oras ?
De aceea ma gindesc sa nu fie o eroare de interpretare , de verificare, apoi ma gindesc la ceva tehnic.
Acesta este motivul pentru care am spus ca ar trebui o verificare intii electronica apoi verificarea anumitori senzori .
In ziua de astazi cind motoarele sint gestionate de calculatore , pentru obtinerea celor mai buni parametri ( consumul fiind unul foarte important) iti dai seama ca o variatie de consum in situatia sugerata este de neinchipuit.
De aceea eu sint curios daca totusi poti identifica ceva. Pentru mine cel putin este ilogic.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by djniki4 »

Masina este dotata cu AC manual. In general parcurg cam aceleasi trasee in fiecare zi si pe distante similare. SPre exemplu : am resetat astazi consumul dupa ce motorul a ajuns la 90 de grade si mi-a consumat in jur de 9.0 , iar la temperaturi mai scazute( gen 15-20 grade )pe acelasi traseu pe care l-am parcurs astazi, scoteam lejer un 7.5-8.0.
Daca tu nu ai resetat consumul de atat de mult timp este posibil sa nu fi observat variatia de consum care ar putea aparea. Eu resetez consumul dupa fiecare alimentare si cunosc masina foarte bine. In general conduc linistit schimb intre 2500-4000 in oras.
Din cate am vazut si aici pe forum, diferenta de consum intre motorul de 1.4 si cel de 1.6, ar fi in jur de 1 litru in plus pentru cel de 1.6 in oras, deci consumul tau mediu este ok din punctul meu de vedere. Care e cel mai mic consum care ai putut sa-l scoti in Bucuresti ( ziua ) ?

Nu cred ca poti sa negi faptul ca atunci cand e cald afara masina trage mai greu decat atunci cand e rece....

BAU
Moderator General
Posts: 3293
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by BAU »

Ba neg ! Sau ca sa-ti dau satisfactie nu cred ca am sesizat.
Cel mai putin in oras a fost cam 9,5 cu mers foarte linistit ,ulterior vazind ca sint foarte mari variatii nu mi-am mai batut capul dar pot sa merg pe o medie de 10.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by Vincze Szilard »

asa cum a zis si BAU motorul functioneaza cel mai bine cand diferenta de temperatura este cat mai mare, si eu am observat ca motoru trage cel mai bine iarna cand afara sunt temperaturi cu - grade, e drept ca doar dupa ce motoru s-a incalzit si a ajuns in parametrii normali, dar aerul care intra in motor sa fie cat mai rece.
si acum sa inervez pe cei carora nu le place "wikilici" dau un link:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ciclul_Carnot
bine-inteles ca acest randament este unul ideal dar principiul se aplica si la noi la motoarele noastre.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by alex79 »

La mine diferenta nu este asa de mare. Oricum cand afara e foarte cald merg cu AC, deci un consum crescut.
Din experienta imi place cel mai mult cum se misca masina la perioada de primavara si cea de toamna cand nu este nici foarte cald dar nici foarte rece.
De amorul artei o sa fac niste teste dar arata prea frumos consumul mediu ca sa il resetez: 6,3l/100 :) .
Consumul pe ultimii 500km probabil din care 300 facuti inafara cu un consum mediu afisat de 5,7l/100.
Probabil ca sunt multi factori care duc la modificari de consum: dilatari, consistenta cauciuc, etc.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by stenso »

La 21 grade C functioneaza optim motorul, desi in teorie se spune ca trage mai bine si consuma mai putin cand aerul de afara este cat mai rece (dar aici apar alte inconveniente se incalzeste mai greu, se raceste mai uosr) deci in practica cele 21 de grade rama sfinte.

Si nu are de ce sa i se para colegului ca ii consuma mai mult caci chiar asa este. Mai ales la cele cu ulei de slaba calitate, neschimbat de mult sau tipul standard 5w30. Daca afara (la umbra) sunt 30 de grade la nivelul asfaltului sunt 50-60 de grade iar in motor sunt...multe multe zeci. Explicatia e simpla uleiul se face apa iar frecarea este mult mai mare. Solutia? Un ulei mai gros de genul 5w40 sau chiar peste. Mai ales cand se merge mult in oras.

P.s motorul nu este racit numai de apa ci si de ulei, ulei care isi face racirea singur in baia de ulei in contact cu aerul...

colin
Posts: 321
Joined: 24 Jan 2013, 15:26
Auto: Ceed

Post by colin »

Susti si eu ce spun stenso. Rog cititi wikipedia

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by quelloo »

asa e in teorie, dar si cand scade sub 30 grade cati isi permit sa mai schimbe uleiul inapoi la 5w30 cum trebuie (nu mai zic de iarna). Nu de alta, dar mai pica o distributie ceva si nu i se da de cap...
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Bitza
Posts: 73
Joined: 13 May 2009, 10:29
Auto:
Location: Valcea

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by Bitza »

Cauza pentru care creste consumul odata cu cresterea temperaturilor eu cred ca ar fi de la faptul ca intra mai putine molecule de oxigen in motor. Din cate imi amintesc de la fizica din liceu este o corelatie intre temperatura, presiune si volum. Daca am aceeasi presiune (care variaza foarte putin comparativ cu temperatura), dar temperatura este mai mare inseamna ca am un volum mai mic de aer, deci mai putin oxigen ca in zilele mai racoroase.
Plus ca desi motorul merge optim la 90 grade, pentru a-l mentine la temperatura asta va circula mai multa apa prin circuit, termostatul se va deschide mai mult si pompa de apa va "manca" mai mult din puterea motorului.... zic si eu ... :)
1.6 DSL HP City, Machine Silver
Image

crinamatei
Posts: 186
Joined: 06 Feb 2014, 14:59
Auto: kia ceed
Location: Constanta

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by crinamatei »

Discutia cu consumul in oras e atat de relativa, incat nici nu are rost sa mai specifici consumul.
Iar la 28-30 de grade nu cred ca merge nimeni cu AC oprit.

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade

Post by Vincze Szilard »

nu aia conteaza ca 28-30 de grade sa mergi cu ac, ci daca bate sau nu soarele.
chiar si zilele astea cand afara nu era mai mult de 24-26 de grade trebuia sa ma duc cu AC daca masina era pe soare sau circulai pe soare, si daca nu porneam ac-ul eram ca intr-un cuptor cu microunde.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

Post Reply

Return to “Generalităţi”