P = F*v
F = a*v^2 + b*v + c
coeficientii 'b' si 'c' reprezinta respectiv coeficientii la frecare liniara (fara turbulente si viteze mici) si frecarea cu solul. acestia de obicei se cam ignora fiindca dau contributii mult mai mici decat termenul patratic. avem asadar:
P = a*v^3 sau v = (P/a)^(1/3)
acel 'a' depinde de asa zisul coeficient de drag. unitatile ar trebui sa fie Ns^2/m^2. mai conteaza si densitatea aerului, deci si temperatura exterioara. oficial coeficientul de drag pentru ceed e 0.33, iar ce cuprinde el habar n-am.
intai si-ntai trebe mentionat ca lucram in sistem international asa ca puterea din cai putere trebuie in watti:
109hp = 81281.29 W
pentru a = 0.33 gasim v = 62.68 m/s = 225.66km/h
pentru v = 187 km/h gasim a = 0.58, ceea ce inseamna ca acel coeficient de drag se refera fix la ce zice pe link-ul urmator:
http://www.windpower.org/en/tour/wtrb/dragrace.htm
folosind formula:
a = 0.33 * 0.5* 1.225* A = 0.58, gasim A = 2.87 m^2.
pare rezonabil?
deci fizic e imposibil sa depasesti viteza maxima constructiva in conditiile in care aceasta e calculata
