antigel
Re: antigel
Sal.As vrea sa schimb tot antigelul din masina si nu stiu cati litri intra?Stie careva?
Golf 7 1.5 Tsi
Re: antigel
@catalin: Vad ca ai motor 1.4 . Asta inseamna benzina. Daca citesti manualul de utilizare o sa vezi ca la capitolul 8 , paragraful 4 , scrie : pentru motoarele 1.4-1.6 benzina , 5,8-5,9 l. Aceasta inseamna 3,0 l antigel pur cu etilenglicol + 3,0 l apa distilata.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
-
- Posts: 69
- Joined: 24 Jan 2008, 23:51
- Auto: Kia Ceed III 2018 1.4 100 Best
- Location: Alexandria
- Contact:
Re: antigel
Catalin eu am schimbat personal antigelul la motor de 1.4 si nu a intrat mai mult de 4,5 litri.
Re: antigel
@albert: Inainte de a goli instalatia prin desfacerea surubului de la baza radiatorului ar fi trebuit desfacute capacele de la partea superioara a radiatorului si al vasului de expansiune .
Aceasta deoarece ramine in instalatie o cantitate de lichid de racire , mai ales in blocul motor ,( se creeaza depresiune). Eventual se sufla aer comprimat prin orificiul de golire pentru a iesi cit mai mult lichid din instalatie .
Cei 6 l sint calculati ptr. instalatia noua sau complet golita .
Eu am spart un bloc motor intr-o iarna geroasa cind am circulat citeva zile doar cu apa in radiator .
Seara goleam instalatia de apa si a doua zi o umpleam . Dupa citeva zile am observat ca pierdeam lichid printr-o fisura din blocul motor , deoarece peste noapte fusesera sub - 20 grd si inghetase apa ramasa in blocul motor ( de ciuda , ca sa ma conving. am masurat si intr-adevar ramineau cam 1.5 l in instalatie (blocul motor) - Era o Dacia Supernova , dar tot 6 l in total folosea ptr racire.
Aceasta deoarece ramine in instalatie o cantitate de lichid de racire , mai ales in blocul motor ,( se creeaza depresiune). Eventual se sufla aer comprimat prin orificiul de golire pentru a iesi cit mai mult lichid din instalatie .
Cei 6 l sint calculati ptr. instalatia noua sau complet golita .
Eu am spart un bloc motor intr-o iarna geroasa cind am circulat citeva zile doar cu apa in radiator .
Seara goleam instalatia de apa si a doua zi o umpleam . Dupa citeva zile am observat ca pierdeam lichid printr-o fisura din blocul motor , deoarece peste noapte fusesera sub - 20 grd si inghetase apa ramasa in blocul motor ( de ciuda , ca sa ma conving. am masurat si intr-adevar ramineau cam 1.5 l in instalatie (blocul motor) - Era o Dacia Supernova , dar tot 6 l in total folosea ptr racire.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
-
- Posts: 69
- Joined: 24 Jan 2008, 23:51
- Auto: Kia Ceed III 2018 1.4 100 Best
- Location: Alexandria
- Contact:
Re: antigel
@bau.Iti dau dreptate in totalitate in ceea ce spui, am efectuat toate operatiile pe care le-ai mentionat, plus ca am curatat de doua ori instalatia cu apa distilata deoarece inainte aveam antigel albastru(G11) si acum am bagat antigel mov(G12Plus).
Tin sa mentionez ca dupa toate operatiile efectuate nu a intrat mai mult de 4.5 litri.
Dupa ce am bagat apa distilata am pornit motorul pentru a ajunge la temperatura de 90 grade pentru a-mi deschide termostatul si a trage apa.
Cand am dat drumul la apa aveam toate capacele deschise si la vasul de expansiune si la radiator,am si suflat in vasul de expansiune pentru a se golirea instalatiei.
Am fost derutat de ce nu a intrat cantitatea 5.9-6 litri cat scrie in carte.
Tin sa mentionez ca dupa toate operatiile efectuate nu a intrat mai mult de 4.5 litri.
Dupa ce am bagat apa distilata am pornit motorul pentru a ajunge la temperatura de 90 grade pentru a-mi deschide termostatul si a trage apa.
Cand am dat drumul la apa aveam toate capacele deschise si la vasul de expansiune si la radiator,am si suflat in vasul de expansiune pentru a se golirea instalatiei.
Am fost derutat de ce nu a intrat cantitatea 5.9-6 litri cat scrie in carte.
Re: antigel
Nu ai spus cind ai schimbat antigelul. Pentru mine personal explicatia ar fi ca a mai ramas pe undeva lichid (nu s-a golit in totalitate ) sau este posibil sa mai fi ramas aer in instalatie, dupa umplere.
In a doua situatie trebuie urmarit vasul de expansiune si completat pe masura ce se goleste (prin eliminarea aerului) , ce poate dura citeva zile.
Daca a ramas lichid ( si am inteles ca ai spalat cu apa distilata) trebuie verificata concentratia si completat cu 0,5 l antigel pur.
Tu ce crezi ca s-a intimplat ?
In a doua situatie trebuie urmarit vasul de expansiune si completat pe masura ce se goleste (prin eliminarea aerului) , ce poate dura citeva zile.
Daca a ramas lichid ( si am inteles ca ai spalat cu apa distilata) trebuie verificata concentratia si completat cu 0,5 l antigel pur.
Tu ce crezi ca s-a intimplat ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
-
- Posts: 69
- Joined: 24 Jan 2008, 23:51
- Auto: Kia Ceed III 2018 1.4 100 Best
- Location: Alexandria
- Contact:
Re: antigel
Antigelul l-am schimbat acum 2 luni si de atunci nivelul lichidului este putin peste gradatia de MAX.
-
- Posts: 69
- Joined: 24 Jan 2008, 23:51
- Auto: Kia Ceed III 2018 1.4 100 Best
- Location: Alexandria
- Contact:
Re: antigel
Maine am sa merg sa testez antigelul pentru a vedea punctul de inghet,iar daca a mai ramas cumva prin instalatie apa distilata cu care am curatat instalatia si s-a amestecat cu antigelul pe care deja l-am diluat, am sa scot o parte din antigelul diluat din vasul de expansiune si bag antigel concentrat.
Re: antigel
Dar nu exista undeva pe bloc un buson de golire,doar cel de la radiator? Azi m-am benoclat pe la motor dar nu am vazut nimic,cred ca o sa ma duc sa o ridic, sa vad ce si cum.
Golf 7 1.5 Tsi
Re: antigel
@catalin: Blocurile motor mai vechi aveau buson de golire ,stiam de el , se desfacea cu o cheie "imbus "parca, dar era destul de incomod sa umbli la el . La masinile noi , chiar nu stiu daca exista asa ceva dar nu cred ca mai are importanta . Acum cind se foloseste antigel de calitate , fara silicati si cu aditivi organici care nu mai este necesar sa fie schimbat la doi ani ,ci poate fi folosit multi ani, nu mai este importanta golirea blocului motor.
Plus ca :Acum blocurile sint din aluminiu , care chiar daca ingheata, nu se mai sparg asa usor deoarece se dilata mai mult ca fonta si prima data incep sa nu mai etanseze pe la garnituri.
Nu stiu daca merita sa mai te bagi pe sub masina sa cauti asa ceva (buson de bloc).
Plus ca :Acum blocurile sint din aluminiu , care chiar daca ingheata, nu se mai sparg asa usor deoarece se dilata mai mult ca fonta si prima data incep sa nu mai etanseze pe la garnituri.
Nu stiu daca merita sa mai te bagi pe sub masina sa cauti asa ceva (buson de bloc).
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: antigel
Sal.Am constatat ca nu iese tot antigelul din motor,asta inseamna ca tot g11 o sa bag,nu risc sa bag alta culoare, daca se bat intre ele.
Golf 7 1.5 Tsi
Re: antigel
ca sa nu mai deschid alt topic.
mi-a scazut antigelul sub minim. stiu ca pe aici lumea recomanda aral antifreze extra da nu am gasit. (nici nu am cautat mult ce-i drept
)
am cumparat asa ceva. e bun?
am mers pe principiul sa fie albastru.
mi-a scazut antigelul sub minim. stiu ca pe aici lumea recomanda aral antifreze extra da nu am gasit. (nici nu am cautat mult ce-i drept

am cumparat asa ceva. e bun?
am mers pe principiul sa fie albastru.

-
- Posts: 77
- Joined: 25 Feb 2008, 09:40
- Auto:
- Location: Craiova , Dolj
- Contact:
Re: Intrebare antigel

Kia ceed 1,4 Best,culoarea pewter beige, ridicata pe 23.05.2008 Oz Maraton Craiova ,contact:0722876565 ,mail yahoo alex_0722876565@yahoo.com
Re: Intrebare antigel
1 : In manualul de utilizare, pag.4 cap.2 se vede amplasamentul rezervorului de antigel ( cel mic , dinspre roata, pozitia 11)
2 : Tinind cont ca masina este din 2008 , si nu a avut probleme cu racirea chiar nu are importanta ce antigel o sa pui.
Oricum cantitatea de completat este prea mica ( cca 200 ml. / 6 l tot lichidul ).
Asa ca poti completa cu 200 ml. antigel pur ( pe baza de etilenglicool - de preferat fara silicati) sau 200 ml. antigel diluat la care chiar nu mai conteaza tipul de antigel din moment ce vei avea 100 ml. antigel si 100 ml. apa distilata.
Asa ca ar trebui sa mergi in service pentru rezolvarea problemei doar daca in cei 5 ani nu ai schimbat deloc antigelul si atunci oricum il vei schimba pe tot .
2 : Tinind cont ca masina este din 2008 , si nu a avut probleme cu racirea chiar nu are importanta ce antigel o sa pui.
Oricum cantitatea de completat este prea mica ( cca 200 ml. / 6 l tot lichidul ).
Asa ca poti completa cu 200 ml. antigel pur ( pe baza de etilenglicool - de preferat fara silicati) sau 200 ml. antigel diluat la care chiar nu mai conteaza tipul de antigel din moment ce vei avea 100 ml. antigel si 100 ml. apa distilata.
Asa ca ar trebui sa mergi in service pentru rezolvarea problemei doar daca in cei 5 ani nu ai schimbat deloc antigelul si atunci oricum il vei schimba pe tot .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP