Cutie manuala sau cutie automata pe Cee'd
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Am condus un C2 VTR - deci cu secventiala. Mi s'a parut fun, insa cand a fost sa opresc, am tras frumusel pe dreapta si am dat sa apas ambreiajul inaitne de a frana. Insa, se pare ca la masinile cu automata, pedala de frana este mai in stanga decat la cele si cu pedala de ambreiaj, asa ca am reusit sa prind pedala de frana cu stangul ... si rezultatul a fost proiectarea spre parbriz (intrase si AFU in functiune ... deci mi'a franat pana la capat)
Sper sa apuc sa fac un drive'test cu Cee'd cu automata, sa ma pot convinge de diferente si avantajele fiecarui tip de cutie de viteze
Si eu as fi curios cum se face frana de motor cu o automata ...
Sper sa apuc sa fac un drive'test cu Cee'd cu automata, sa ma pot convinge de diferente si avantajele fiecarui tip de cutie de viteze
Si eu as fi curios cum se face frana de motor cu o automata ...
Last edited by andrei0241 on 05 Nov 2007, 17:58, edited 1 time in total.
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
...se pare ca la masinile cu automata, pedala de frana este mai in stanga decat la cele si cu pedala de ambreiaj, asa ca am reusit sa prind pedala de frana cu stangul ... si rezultatul a fost proiectarea spre parbriz (intrase si AFU in functiune ... deci mi'a franat pana la capat)
Sper sa apuc sa fac un drive'test cu Cee'd cu automata, sa ma pot convinge de diferente si avantajele fiecarui tip de cutie de viteze
Si eu as fi curios cum se face frana de motor cu o automata ...[/quote]
Nu doar ca pedala de frana e putin mai la stanga decat la manuale, dar la Cee'd e si de cel putin 3 ori mai lata!
Tare's curios si eu, Andrei, ce impresie o sa-ti faci cand vei conduce Cee'd AT, ca vei conduce, n-am nici o indoiala! Pe mine m-a cucerit, iti spun sincer si iti dai seama - am mai spus - ca nu ma bucura si nu mai intristeaza absolut deloc daca altii prefera sau nu AT. Atata doar ca mi-as dori ca nimeni care n-a pus piciorul pe AT sa nu mai spuna, fara argumente, ca nu e buna sau sa vina cu argumente subtiri ca: „imi place sa o conduc eu pe ea, nu ea pe mine”. Pai tot eu o conduc, ca nu se conduce deloc singura, iar daca nu esti atent e mai periculoasa decat manuala! Lasata in in R sau D fara sa ai piciorul pe frana pleaca singura
Daca ai vedea-o, dragutza de ea, cum schimba vitezele, cum retrogradeaza si cum te impinge in scaun cand simte ca ai nevoie de demaraj, ai iubi-o cum o iubesc si eu!
Cu frana de motor o sa iti spun si eu cum e, ca azi ii fac proba!
Sper sa apuc sa fac un drive'test cu Cee'd cu automata, sa ma pot convinge de diferente si avantajele fiecarui tip de cutie de viteze
Si eu as fi curios cum se face frana de motor cu o automata ...[/quote]
Nu doar ca pedala de frana e putin mai la stanga decat la manuale, dar la Cee'd e si de cel putin 3 ori mai lata!
Tare's curios si eu, Andrei, ce impresie o sa-ti faci cand vei conduce Cee'd AT, ca vei conduce, n-am nici o indoiala! Pe mine m-a cucerit, iti spun sincer si iti dai seama - am mai spus - ca nu ma bucura si nu mai intristeaza absolut deloc daca altii prefera sau nu AT. Atata doar ca mi-as dori ca nimeni care n-a pus piciorul pe AT sa nu mai spuna, fara argumente, ca nu e buna sau sa vina cu argumente subtiri ca: „imi place sa o conduc eu pe ea, nu ea pe mine”. Pai tot eu o conduc, ca nu se conduce deloc singura, iar daca nu esti atent e mai periculoasa decat manuala! Lasata in in R sau D fara sa ai piciorul pe frana pleaca singura

Daca ai vedea-o, dragutza de ea, cum schimba vitezele, cum retrogradeaza si cum te impinge in scaun cand simte ca ai nevoie de demaraj, ai iubi-o cum o iubesc si eu!
Cu frana de motor o sa iti spun si eu cum e, ca azi ii fac proba!
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Te astept cu scrisul, sa mi zici si mie cu me cu frana de motor sa mi zici dk am avut dreptate 

KIA CEED 2.0 GSL-143CP- ESP,Clima,Jante17'',Senzori parcare,etc
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
@vali Daca toti esti la 'fineturi' despre cutie, intreb si eu, (din multe ce am uitat sa te intreb Duminica
)
- cate turatii pierde la schimbarea superioara a vitezei?
- ai constatat o adaptare a cutiei dupa stilul de mers? Adica sa isi modifice pragul de turatii unde schimba - parca spuneai ca la 2200 face schimbarea de obicei.
- care ar fi intervalele de viteze ptr. fiecare treapta? ..sau nu se pastreaza constante aceste intervale?

- cate turatii pierde la schimbarea superioara a vitezei?
- ai constatat o adaptare a cutiei dupa stilul de mers? Adica sa isi modifice pragul de turatii unde schimba - parca spuneai ca la 2200 face schimbarea de obicei.
- care ar fi intervalele de viteze ptr. fiecare treapta? ..sau nu se pastreaza constante aceste intervale?
azi am condus Audi A6 cu cutie automata. mi-a luat 10 minute sa ma obisnuiesc perfect, am facut bucurestiul de la casin in metalurgiei si inapoi. nu conteaza ce masina este in bucuresti se merita fiecare cent in plus. pe sub pasajul unirea, pe la universitate, pe stradute prin fata pe la sala palatului, spre gara de nord, a fost extraordinar sa nu schimb vitezele!
acum imi pare rau ca nu am luat si eu diesel 2.0 cu AT
acum imi pare rau ca nu am luat si eu diesel 2.0 cu AT
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com
Eu zic ca nu numai pt aglomeratie e "perfecta"
KIA CEED 2.0 GSL-143CP- ESP,Clima,Jante17'',Senzori parcare,etc
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
Bodyaron, asta e: ai dreptate intrutotul si in privinta franei de motor. Am probat azi atat atat pozitia D2 (pentru drum cu gheata), cat si D1 (pentru remorcare), pe carosabil udat de ploaie torentiala.bodyaron wrote:Te astept cu scrisul, sa mi zici si mie cu me cu frana de motor sa mi zici dk am avut dreptate
In D2 face cea mai tare frana de motot pe care am vazut-o, mai tare decat la manuala, cand schimbi din a sasea sau a cincea direct in a treia. Oricat de mare turatie ai avea, cand slabesti acceleratia intra in frana de motor si o simti cum reduce in siguranta. Am remarcat ca, la schimbarea treptelor in sus, pe pozitia D2 schimba la turatii mai mari, de 3000 si peste (spre deosebire de D3, la care schimba la fix 2200).
In D1, pozitia de remorcare, are, domn'e o forta in viteze de nu-ti vine sa crezi. Se tureaza si mai mult, n-am vazut exact, dar cred ca shimba undeva peste 3500, poate 4000. In acest D1 pentru remorcare frana de motor e totala: ai luat de tot piciorul de pe acceleratie, viteza se reduce aproape instantaneu la sub 5-6 km/h.
Coroborate cu controlul tractiunii, inclus in ESP, acest constatari ma fac si mai fericit!



Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Luke, in D3 (pozitia normala de mers) schimba la 2.200 atat de la 1 la2, cat si 2-3 si 3-4. La fiecare schimbare pierde maxim 300-400 de rotatii, adica turometrul coboara pe la 1800 pentru o secunda, apoi urca iar la 2200. dupa ce trece intr-a IV-a, incepe sa urce si mai sus de 2.200. Eu am urcat pana la 3.400. 

Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
OK bv si ma bucur pt tine, dar vezi ca de ex(din cate stiu eu)in D3 schimba pana intr a 3a, in D2 pana intr a2 a, iar in D1 mergi numai cu 1a ceva d genu asta(sper ca nu m am exprimat aiurea si ca ai inteles c am zis) 

KIA CEED 2.0 GSL-143CP- ESP,Clima,Jante17'',Senzori parcare,etc
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Bravo, Sorinh! N-am audi automatic, am cee'd AT, dar tare-s multumit! Ma bucur ca ti-a placut!
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Nup! In fiecare dintre cele trei D (3-2-1) schimba cate PATRU trepte.bodyaron wrote:OK bv si ma bucur pt tine, dar vezi ca de ex(din cate stiu eu)in D3 schimba pana intr a 3a, in D2 pana intr a2 a, iar in D1 mergi numai cu 1a ceva d genu asta(sper ca nu m am exprimat aiurea si ca ai inteles c am zis)

Last edited by vali40 on 05 Nov 2007, 19:45, edited 1 time in total.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Nu, andrei! Am spus ca AT, cand schimba, decelereaza de la 2200 la cca. 1800 cam pentru o secunda.andrei0241 wrote:Vali, tu vrei sa zici ca accelerezi de la 1800 la 2200 rpm intr'o secunda?
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
davali40 wrote:Nup! In fiecare dintre cele trei D (3-2-1) schimba cate PATRU trepte.bodyaron wrote:OK bv si ma bucur pt tine, dar vezi ca de ex(din cate stiu eu)in D3 schimba pana intr a 3a, in D2 pana intr a2 a, iar in D1 mergi numai cu 1a ceva d genu asta(sper ca nu m am exprimat aiurea si ca ai inteles c am zis)



KIA CEED 2.0 GSL-143CP- ESP,Clima,Jante17'',Senzori parcare,etc
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk
+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU
Luke, referitor la intervalele la care schimba, nu am urmarit exact (o s-o fac!), dar iti reproduc ce am scris pe topicul meu de la jurnal de bord duminica dimineata:
Aseara am mai facut 30 de km, iar azi 100 si ceva. In total, am ajuns la 177. Va promisesem ca revin cu ce observ la drum lung, in afara orasului.
Ei bine, am remarcat ca, accelerata progresiv, AT schimba de fiecare data la 2200 rotatii. Pentru o secunda sau mai putin scade la cca 1800, dar nu prea simti acest lucru, doar vezi pe turometru. Ziceam tot aseara ca la 2200 rpm am vazut vitezometrul la 100/h. Azi l-am vazut la 90/h in timp ce avea o turatie de numai 1600 rpm (drum fara panta, in linie dreapta, tinut piciorul constant pe acceleratie).
Am facut si depasiri, cel putin 18-20. Nu e absolut nici o problema: daca n-are destula putere, cutia ''gandeste'' cam o secunda, retrogradeaza o treapta si aproape imediat, ai vrut putere si demaraj, le ai! Fac observatia ca n-am accelerat niciodata peste 2500 maxim 2600/h. Pentru cei interesati de acest lucru, ca au mai fost dispute si intrebari pe forum: retrogradarea in treapta inferioara se face automat cel putin la fel de repede ca la manuala. In plus, nu pierzi deloc sau aproape deloc din turatie, ceea ce nu se intimpla la cutia manuala, unde daca apesi ambreiajul fara sa slabesti acceleratia ajungi la rotatii de 7-8000 cat ai zice peste.
Am setat o vreme computerul pe consum instant. A avut la inceput 16 l/100, apoi a scazut pe la 12. In timp ce mergeam constant, fara accelerare, a scazut la un moment dat pana la 4,8 l. 5,2 a avut de mai multe ori si de si mai multe s-a invartit pe la 7-8.
PS: Azi am avut inca o bucurie: am vazut consum instantaneu 3,6 la 50km/ h in treapta a IV, mers constant! Consum de 4,9 si 5 si ceva mai vazusem si inainte. Am parcurs 200 km si consumul mediu afisat e de 10,1. N-am resetat inca CB.
Aseara am mai facut 30 de km, iar azi 100 si ceva. In total, am ajuns la 177. Va promisesem ca revin cu ce observ la drum lung, in afara orasului.
Ei bine, am remarcat ca, accelerata progresiv, AT schimba de fiecare data la 2200 rotatii. Pentru o secunda sau mai putin scade la cca 1800, dar nu prea simti acest lucru, doar vezi pe turometru. Ziceam tot aseara ca la 2200 rpm am vazut vitezometrul la 100/h. Azi l-am vazut la 90/h in timp ce avea o turatie de numai 1600 rpm (drum fara panta, in linie dreapta, tinut piciorul constant pe acceleratie).
Am facut si depasiri, cel putin 18-20. Nu e absolut nici o problema: daca n-are destula putere, cutia ''gandeste'' cam o secunda, retrogradeaza o treapta si aproape imediat, ai vrut putere si demaraj, le ai! Fac observatia ca n-am accelerat niciodata peste 2500 maxim 2600/h. Pentru cei interesati de acest lucru, ca au mai fost dispute si intrebari pe forum: retrogradarea in treapta inferioara se face automat cel putin la fel de repede ca la manuala. In plus, nu pierzi deloc sau aproape deloc din turatie, ceea ce nu se intimpla la cutia manuala, unde daca apesi ambreiajul fara sa slabesti acceleratia ajungi la rotatii de 7-8000 cat ai zice peste.
Am setat o vreme computerul pe consum instant. A avut la inceput 16 l/100, apoi a scazut pe la 12. In timp ce mergeam constant, fara accelerare, a scazut la un moment dat pana la 4,8 l. 5,2 a avut de mai multe ori si de si mai multe s-a invartit pe la 7-8.
PS: Azi am avut inca o bucurie: am vazut consum instantaneu 3,6 la 50km/ h in treapta a IV, mers constant! Consum de 4,9 si 5 si ceva mai vazusem si inainte. Am parcurs 200 km si consumul mediu afisat e de 10,1. N-am resetat inca CB.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .