Discuri si placute frana
Re: Discuri si placute frana
Indiferent de tara ,sunt făcute de strunguri robotizate nu de Gigel sculeru,poate doar lotul de material diferă.
Re: Discuri si placute frana
Ai dreptate , din acest motiv si preturile anumitor piese sunt asa de ieftine fata de complexitatea lor , pentru ca sunt prelucrate pe masini automate .
Dar si materialele nu intra la prelucrat pana nu li se face un control de calitate sau nu sunt certificate calitativ , cu documente .
O firma care se respecta cum este Textar , chiar daca foloseste mana de lucru ieftina in Romania nu cred isi permite sa faca rabat la calitate .
Dar si materialele nu intra la prelucrat pana nu li se face un control de calitate sau nu sunt certificate calitativ , cu documente .
O firma care se respecta cum este Textar , chiar daca foloseste mana de lucru ieftina in Romania nu cred isi permite sa faca rabat la calitate .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Discuri si placute frana
Am fost la service ,am făcut un test frana la discul stânga nerotunjime 23%la cel din dreapta 8%.Cu toate astea aparatul a dat verdict ok ,ar fi fost peste 25%ar fi fost de schimbat.Curios este că și cele de pe spate originale la 128 de mii au ,, nerotunjime tot 23.
Re: Discuri si placute frana
De la 8% la 24% rezulta o "descentrare" de vre-o trei ori mai mare . Destul de mult , de aici rezulta franarea sacadata .
De la 23% la 25% este o diferenta infima asa ca ar trebui schimbate totusi pentru a scapa si de scartait si de trepidatie .
De ce s-a ajuns la asa mare procent de ovalizare nu cred ca stie nimeni . Poate chiar un defect de fabricatie , poate un montaj incorect .
Faptul ca ai asa de putini km cu ele ar merita sa faci un experiment inainte de a cheltui alti bani .
Incearca schimbarea discurilor de pe fata intre ele ( este foarte usor ), cu atentie la pozitionarea lor pe butuc . Trebuiesc bine curatate suprafetele de asezare de mizerie si rugina inainte de montare .
Daca dispar problemele , ai scapat usor. Daca scartaitul ( si vibratia ) trec pe roata cealalta , nu prea ai ce face trebuiesc altele noi . Daca scartaitul ramane tot pe stanga trebuie verificate si pistonul si etrierul de pe partea aceea .
De la 23% la 25% este o diferenta infima asa ca ar trebui schimbate totusi pentru a scapa si de scartait si de trepidatie .
De ce s-a ajuns la asa mare procent de ovalizare nu cred ca stie nimeni . Poate chiar un defect de fabricatie , poate un montaj incorect .
Faptul ca ai asa de putini km cu ele ar merita sa faci un experiment inainte de a cheltui alti bani .
Incearca schimbarea discurilor de pe fata intre ele ( este foarte usor ), cu atentie la pozitionarea lor pe butuc . Trebuiesc bine curatate suprafetele de asezare de mizerie si rugina inainte de montare .
Daca dispar problemele , ai scapat usor. Daca scartaitul ( si vibratia ) trec pe roata cealalta , nu prea ai ce face trebuiesc altele noi . Daca scartaitul ramane tot pe stanga trebuie verificate si pistonul si etrierul de pe partea aceea .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Discuri si placute frana
Mersi pt sfaturi,cred că așa a fost de la inceput ,eu am fost de doua ori atunci și au desfăcut ,verificat și spus că totul pare ok,că plăcuțele noi mai fac așa.Acum au spus să aștept să ajungă la 25 % și așa îl pot schimba.Nu au avut nicio explicație,pt că discul și plăcuțele sunt curate și uzate uniform,nu scârțâie la învârtire ,doar când ating pedala ușor ,daca insist dispare.Din păcate la testul inițial nu apare ,, nerotunjimea,, pe fiecare roata in parte ci doar N 3200 stânga cu 2600 dreapta ,as fi pus foto dar nu mi incarca telefonul.
Re: Discuri si placute frana
Atunci ori este ghinion ori este defect de fabricatie .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Discuri si placute frana
Am 120.000km cu discurile originale. Nu trepideaza, scartaie sau altceva. Cum le masor sa vad daca mai merg? Ma uitam si la ce pot sa pun in loc. Cei mai multi ati pus Textar. Am cautat pe autoeco si m-a frapat un lucru. Desi au aceleasi dimensiuni, discurile Ferodo sunt de 2 ori mai grele. Materialul sa fie motivul?
Re: Discuri si placute frana
Nu materialul este motivul . Densitatea materialului , fonta, este putin peste 7 ( 7,2-7,3) g/cmc . Daca piesele au aceeasi dimensiune geometrica ( sau aproape aceeasi dimensiune ) nu ar trebui sa fie decat o diferenta de cateva sute de grame .
Daca cumva nu au aceeasi constructie ( poate gaurile de aerisire sunt mai putine ) este posibil sa fie o diferenta mai mare de greutate . Dar chiar de dublu nu prea cred , undeva este o greseala . Sa nu fi confundat discurile , fata , spate .
Daca totusi discurile ar fi facute din alt material ,poate otel, cu densitatea peste 8 g/cmc ar fi o diferenta mai mare de greutate . Dar mi se pare imposibil pentru ca discurile de frana se fac din fonta .
Daca cumva nu au aceeasi constructie ( poate gaurile de aerisire sunt mai putine ) este posibil sa fie o diferenta mai mare de greutate . Dar chiar de dublu nu prea cred , undeva este o greseala . Sa nu fi confundat discurile , fata , spate .
Daca totusi discurile ar fi facute din alt material ,poate otel, cu densitatea peste 8 g/cmc ar fi o diferenta mai mare de greutate . Dar mi se pare imposibil pentru ca discurile de frana se fac din fonta .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
-
- Posts: 53
- Joined: 03 Dec 2017, 22:12
- Auto: Kia Pro Cee'd
- Location: Bucharest
Re: Discuri si placute frana
Salutare,
Pentru cei care au pus și discuri și plăcuțe ATE, care este ritmul de uzură al discurilor (în special pe față)? Ideea e că aș vrea să merg tot cu plăcuțe ATE chiar dacă fac mizerie mai multă (nu mă deranjează).
P.S. Când am luat mașina, acum aproape doi ani, a venit cu plăcuțe ATE pe față (pe spate nu îmi dau seama ce sunt). La revizia de anul trecut (mai 2018) mi s-a recomandat să schimb plăcuțele și discurile. La plăcuțe mai aveam 5mm pe față și 4mm pe spate, dar acum, după mai bine de 3000 de km, cea din dreapta față a ajuns la nivelul de uzură - sub 2mm. În plus cred că am și o problemă cu etrierul (tot dreapta față) că rămâne cuplat după ce iau piciorul pe frână pentru încă câteva secunde, iar treaba asta am observat-o prima dată la frânare bruscă la viteze foarte mari 120-140 km/h (mașina trage stânga și intră ESP-ul + temperatură mult mai mare a discului din dreapta față de cel din stânga).
Cristian,
Pentru cei care au pus și discuri și plăcuțe ATE, care este ritmul de uzură al discurilor (în special pe față)? Ideea e că aș vrea să merg tot cu plăcuțe ATE chiar dacă fac mizerie mai multă (nu mă deranjează).
P.S. Când am luat mașina, acum aproape doi ani, a venit cu plăcuțe ATE pe față (pe spate nu îmi dau seama ce sunt). La revizia de anul trecut (mai 2018) mi s-a recomandat să schimb plăcuțele și discurile. La plăcuțe mai aveam 5mm pe față și 4mm pe spate, dar acum, după mai bine de 3000 de km, cea din dreapta față a ajuns la nivelul de uzură - sub 2mm. În plus cred că am și o problemă cu etrierul (tot dreapta față) că rămâne cuplat după ce iau piciorul pe frână pentru încă câteva secunde, iar treaba asta am observat-o prima dată la frânare bruscă la viteze foarte mari 120-140 km/h (mașina trage stânga și intră ESP-ul + temperatură mult mai mare a discului din dreapta față de cel din stânga).
Cristian,
Kia Pro Cee'd 1.6 GSL 93kW 126cp (2009) Black Pearl
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: Discuri si placute frana
Cristian,
1. Verifica etrier cu etrier si schimba kiturile de etrier ( piston,garnitura,burduf) acolo unde vezi un minim de rugina. Lucreaza numai cu vaselina siliconica. Orice alta vaselina omoara elementele de cauciuc.
2. Inlocuieste rapid lichidul de frana si repeta asta odata la 2 ani.DOT 4 , un brand cunoscut.
3.Foloseste ATE pentru discuri cu cea mai mare incredere.Am pe ambele masini 8 discuri ATE , ultimele 4 schimbate la Sportage luna trecuta. ZERO probleme. Cu placutele inca mai arunc ochii pe al alte branduri ,ca ma oftica scartaitul, desi au fost montate cu cele 3 tipuri de vaselina specifice unui schimb de placute facut ca la carte: siliconica,cuprica si de fixare tablite antiscartait. Fiecare cu treaba ei.
4. Nu te juca cu frana.
1. Verifica etrier cu etrier si schimba kiturile de etrier ( piston,garnitura,burduf) acolo unde vezi un minim de rugina. Lucreaza numai cu vaselina siliconica. Orice alta vaselina omoara elementele de cauciuc.
2. Inlocuieste rapid lichidul de frana si repeta asta odata la 2 ani.DOT 4 , un brand cunoscut.
3.Foloseste ATE pentru discuri cu cea mai mare incredere.Am pe ambele masini 8 discuri ATE , ultimele 4 schimbate la Sportage luna trecuta. ZERO probleme. Cu placutele inca mai arunc ochii pe al alte branduri ,ca ma oftica scartaitul, desi au fost montate cu cele 3 tipuri de vaselina specifice unui schimb de placute facut ca la carte: siliconica,cuprica si de fixare tablite antiscartait. Fiecare cu treaba ei.
4. Nu te juca cu frana.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: Discuri si placute frana
Ca tot discutam de placute . Am trecut la al treilea rand de placute . Pe fata aproape ajunsesera la senzorul de uzura , pe spate erau la jumatate. Am gasit la un pret foarte bun la Autokarma placute Bosch . Pe cutie scrie ca sunt fabricate in China . Sunt cam negre si par cam moi , cred ca contin destul de mult grafit . Insa dupa cca 100 km in oras si dupa cateva franari se comporta excelent , franeaza foarte bine , nu se aude nici un zgomot , nici un scartait . Cu ocazia aceasta am schimbat si discurile pe spate , am pus Textar .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
-
- Posts: 53
- Joined: 03 Dec 2017, 22:12
- Auto: Kia Pro Cee'd
- Location: Bucharest
Re: Discuri si placute frana
@alimos, merci tare fain pentru feedback!
Ca o rectificare la ce am scris mai sus, am făcut peste 7000 de km de la ultima revizie cu plăcuțele cu care a venit mașina, dar ele sigur au mai mult (peste 10K). Cred că ar fi o treabă bună să schimb și lichidul de frână pentru că nu îmi aduc aminte să fi văzut prin fișele de service că s-a schimbat. Apropos, știe cineva ce culoare are lichidul de frână DOT 4? Înțeleg că ar trebui să-și schimbe culoarea dacă este contaminant/uzat.
P.S. Mâine merg să pun anvelopele de vară și o să încerc să măsor și grosimea discurilor de frână.
Cristian,
Ca o rectificare la ce am scris mai sus, am făcut peste 7000 de km de la ultima revizie cu plăcuțele cu care a venit mașina, dar ele sigur au mai mult (peste 10K). Cred că ar fi o treabă bună să schimb și lichidul de frână pentru că nu îmi aduc aminte să fi văzut prin fișele de service că s-a schimbat. Apropos, știe cineva ce culoare are lichidul de frână DOT 4? Înțeleg că ar trebui să-și schimbe culoarea dacă este contaminant/uzat.
P.S. Mâine merg să pun anvelopele de vară și o să încerc să măsor și grosimea discurilor de frână.
Cristian,
Kia Pro Cee'd 1.6 GSL 93kW 126cp (2009) Black Pearl
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL
Anvelope de vară: Michelin Pilot Sport 4 215/40 ZR17 (87Y) XL
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: Discuri si placute frana
Nu ai pentru ce.
Lichidul de frana este principala cauza pentru aparitia ruginii pe pistonas si blocarea acestuia,alaturi evident de burduful de protectie spart sau deformat. Asta evident daca este vechi,pentru ca se contamineaza cu apa. Exista testere pentru asta,dar o schimbare la 2 ani te scuteste de testat si iti asigura o frana eficienta si bani in buzunar. 100 de lei pentru un schimb de lichid sunt mult mai putin decat ai sa dai tu acum pe o revizie la etrieri.
Referitor la Dot 4, personal nu cunosc un lichid colorat sau tehnologii de schimbare a culorii in functie de incarcarea cu apa.
Ce pot insa sa iti spun dupa ani de experienta este ca lichidul uzat,vechi se deosebeste prin culoare de cel nou in alt mod. Cel nou este transparent,limpede, alb galbui,pe cand cel contaminat capata o culoare gri cenusie,cu o turbiditate mediu-accentuata,in functie de cat de vechi este.
Cert este ca la recuperarea lui de pe aerisitorul etrierului se foloseste in 99% din cazuri un furtunas transparent care permite vizionarea lichidului care iese. Si pot sa iti confirm ca se vede clar de tot diferenta,nu ai nevoie de alt element ajutator. Culoarea iti va spune sigur cand sa te opresti.
Ce te sfatuiesc insa: daca ai ajuns in stadiul in care ti s-a blocat vreun pistonas, nu te apuca in regie proprie de aceasta revizie. E clar ca lichidul e contaminat nefiind schimbat poate niciodata,si asta duce la mai multe concluzii. Una ca sigur ai de schimbat kituri de etrieri,ceea ce nu e la indemana oricui,si alta ca sigur si aerisitoarele sunt foarte ruginite si risti sa le rotunjesti,sau si mai rau, sa le rupi. Eu as cumpara inca de la inceput 4 aerisitoare noi. La mine la ceed am rotunjit unul de berbec,ca nu am fost in stare sa il ung cu o vaselina siliconica sub capacul acela de cauciuc,ca sa am pe ce sa pun cheia cand am nevoie...La sportage m-am invatat minte. Am trantit sub capacelul ala cate un bob de mazare de siliconica, stau linistit. Mecanicul o sa ma pupe la revizii...
Deci,una peste alta,o revizie atat de adanca la frane,dupa ani buni de absenta a intretinerii,eu as face-o in service clar. Nici nu m-as gandi sa ma apuc de ea in curte sau in fata blocului. Orice service cu autorizatie pe perete.
Lichidul de frana este principala cauza pentru aparitia ruginii pe pistonas si blocarea acestuia,alaturi evident de burduful de protectie spart sau deformat. Asta evident daca este vechi,pentru ca se contamineaza cu apa. Exista testere pentru asta,dar o schimbare la 2 ani te scuteste de testat si iti asigura o frana eficienta si bani in buzunar. 100 de lei pentru un schimb de lichid sunt mult mai putin decat ai sa dai tu acum pe o revizie la etrieri.
Referitor la Dot 4, personal nu cunosc un lichid colorat sau tehnologii de schimbare a culorii in functie de incarcarea cu apa.
Ce pot insa sa iti spun dupa ani de experienta este ca lichidul uzat,vechi se deosebeste prin culoare de cel nou in alt mod. Cel nou este transparent,limpede, alb galbui,pe cand cel contaminat capata o culoare gri cenusie,cu o turbiditate mediu-accentuata,in functie de cat de vechi este.
Cert este ca la recuperarea lui de pe aerisitorul etrierului se foloseste in 99% din cazuri un furtunas transparent care permite vizionarea lichidului care iese. Si pot sa iti confirm ca se vede clar de tot diferenta,nu ai nevoie de alt element ajutator. Culoarea iti va spune sigur cand sa te opresti.
Ce te sfatuiesc insa: daca ai ajuns in stadiul in care ti s-a blocat vreun pistonas, nu te apuca in regie proprie de aceasta revizie. E clar ca lichidul e contaminat nefiind schimbat poate niciodata,si asta duce la mai multe concluzii. Una ca sigur ai de schimbat kituri de etrieri,ceea ce nu e la indemana oricui,si alta ca sigur si aerisitoarele sunt foarte ruginite si risti sa le rotunjesti,sau si mai rau, sa le rupi. Eu as cumpara inca de la inceput 4 aerisitoare noi. La mine la ceed am rotunjit unul de berbec,ca nu am fost in stare sa il ung cu o vaselina siliconica sub capacul acela de cauciuc,ca sa am pe ce sa pun cheia cand am nevoie...La sportage m-am invatat minte. Am trantit sub capacelul ala cate un bob de mazare de siliconica, stau linistit. Mecanicul o sa ma pupe la revizii...
Deci,una peste alta,o revizie atat de adanca la frane,dupa ani buni de absenta a intretinerii,eu as face-o in service clar. Nici nu m-as gandi sa ma apuc de ea in curte sau in fata blocului. Orice service cu autorizatie pe perete.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Discuri si placute frana
si eu la ceed mi sa blocat frana pe spate dreapta, si asta am observat cand am schimbat cauciucurile si discu de frana era ruginit.... culmea e ca era ruginit doar pe exterior nu si pe interior, deci pe jumate mergea frana..... am desfacut roata si etrierii in curtea casei, am constatat ca placutele de frana erau duse si ruginite si cel pe partea exterioara era blocat si sudat in etrier,.... i-am schimbat, am uns cu motorina, wd40....cu detoate..... si pe urma si-a revenit.... si acum dupa 1 an tot asa e, merge bine....a trecut si itp-ul....si cu un drum am invatat cum e cu franele...data viitoare imi schimb eu discurile si placutele de frana....
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: Discuri si placute frana
Discul era ruginit pe exterior din cauza culisantelor blocate. Asta este comportamentul cand nu sunt gresate. Pistonul impinge doar in placuta de interior, dar nu reuseste sa traga si etrierul spre mijlocul longitudinal al masinii. Si atunci frana capata ineficienta, uzura prematura si inegala, si in cele din urma blocare. wd40 nu stiu sigur, dar vezi ca motorina sigur ataca cauciucul. Si ai cauciuc in doua puncte cheie pentru functionarea franei:la pistonul central si cei doi culisanti. Deteriorarea burdufului= praf si umezeala= love
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000