nova79 wrote:...am observat ca in jur de 5000 rot/min alimentarea cu GPL este taiata in comparatie cu benzina unde alimentarea este taiata la 6400rot/min.
Ati observat aceeasi problema?
Din cate stiu ca la un anumit regim al motorului, in functie de cat ii ceri ar trebui sa comute singura pe benzina, repet informatia asta nu o pot confirma.
salutare
ca sa fie mai clara intrebarea...sa inteleg ca la 5000 rot/min taie alimentarea pe GPL si trece, sau nu pe benzina? din cate se intelege de la tine, se tare alimentarea pe GPL si nu trece pe benzina, tu ramanand fara pedala de acceleratie
drumuri faine
1.4 GSL City Machine Silver achizitionata in 13 aprilie 2009 din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO din 17 februarie 2011 si pe GPL ODO GPL: ~ 120K km ODO: ~ 140K km
La mine nu se taie nimic, merge ca pe benzina pana la 6500, am testat asta cu baietii care au montat instalatia atunci cand faceau reglajele la timpii de injectie tocmai ca sa nu am problema asta. Nu ar trebui sa faca asa mergi si regleaza instalatia.
costimanea wrote:La mine nu se taie nimic, merge ca pe benzina pana la 6500, am testat asta cu baietii care au montat instalatia atunci cand faceau reglajele la timpii de injectie tocmai ca sa nu am problema asta. Nu ar trebui sa faca asa mergi si regleaza instalatia.
eu cred ca nu este normal, corect ar fi ca pana la o anumita turatie sa mearga pe GPL iar dupa aceea sa treaca pe benzina pentru un surplus de putere. Normal cred ca este la mine, faptul ca la 5000rot/min imi taie alimentarea, gresit este ca nu comuta pe benzina.
Kia Ceed SW-- motor-1.4 -- echipare - best-- alb -- septembrie 2008--ODO - 115000
Puterea cand folosesti GPL este insesizabil mai mica sau egala cu cea pe care motorul o are mergand pe benzina, asta daca cei care ti-au montat instalatia sunt profesionisti si bineteles daca instalatia (softul) permite reglaje cu complexitate superioara. Faptul ca "TREBUIE" sa schimbe la 5000 RPM pe benzina este o parere personala sau este o informatie oficiala data de prodicatorul/montatorul instalatiei? Poate asa trebuie sa se intample la instalatia pe care o ai tu nu te contrazic dar la o instalatie buna montata bine eu am inteles ca nu trebuie.
Cei de la ProGaz mi-au spus clar ca daca simt pierdere de putere sa merg sa imi regleze instalatia pentru nu este normal si oamenii sunt foarte buni in ce fac (citeste despre ei). Coincidenta face ca atunci cand am montat eu sa vina la reglaj un tip cu un Audi TT 1.8 Turbo (225 HP) care patea ce spui tu, dupa 5000 RPM sarea pe benzina si asta din cauza ca montajul s-a facut iarna pe zapada si nu au avut unde sa merga tare pentru a face reglajele la turatie mare.
Nici la mine nu se taie acceleratia!Am dus-o in 6000rot/min pe GPL si nici nu trece pe BENZINA, nici nu taie acceleratia!Eu as fi vrut sa treaca pe benzina de la 4500 sau 5000rot/min.Chiar ii spusesem baiatului de acolo acest lucru,a facut el o setare, sa treaca la 4900rot/min, dar nu trece.A zis ca se mai inereseaza si la revizia de 1000km mai vedem.
Eu,personal, cred ca este bine ca la turatii inalte, instalatia sa comute pe benzina,dar nu din cauza pierderii de putere, ci datorita faptului ca temperatura de ardere a GPL-ului este mai inalta,astfel la tuatii mai inalte ,temperatura in chiulasa ar creste ceva mai mult decat este ea conceputa sa reziste in mod normal, astfel pot aparea uzuri mai mari!Loganul care vine echipat cu GPL din fabrica , are modificari la chiulasa,mai exact, aceasta este confectionata dintr-un material mai dur, la fel sunt si supapele.Se mai zice ca tot din cauza temp. de ardere mai inalta a GPL-ului se defecteaza mai repede catalizatorul.In acest caz temperatura pe GPL la 6.200rot/min ar fi mai mare decat cea pe benzina la 6.200rot/min(am dat ex. turatia de 6.200rot/min deoarece este o turatie la care se obtine puterea maxima a motorlului 1,4).Mentionez ca este o parere personala!Informatia ca GPL genereaza temperaturi mai inalte decat benzina am primit-o chiar de la cei care mi-au montat instalatia.
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal
Pentru a lamuri putin si mitul temperaturii mai ridicate la GPL, comparativ cu cea de la benzina din cate stiu eu temperatura de ardere pt benzina este de aprox 1977 grade iar GPL-ul are aprox 1990 grade celsius.
In concluzie temperatura difera cu aprox 0,65 % si nu cred ca se va strica ceva din aceasta cauza.
Eu din cate am inteles, temperatura de ardere a GPL-ului este cu 5% mai mare decat cea a benzinei(surse neverificate).Tot din surse neverificate am auzit ca temperatura de ardere a benzinei este undeva in jurul valori de 2.000°C, deci pe GPL ar fi 2.100°C...
Daca presupunem ca la 6200rot/min temperatura pe benzina atinge valoarea de 2.000°C, pe GPL la aceasi turatie avem 2.100°C(consider in acest calcul valoarea de 2.000°C ca fiind valoarea maxima la care este conceputa chiulasa sa reziste, fiind doar un calcul ipotetic),atunci normal ar fi ca pe GPL sa nu atingem turatii mai mari de aproximativ 5.900rot/min(la aceasta turatie am avea tot 2.000°C).
Repet ca acest calcul este doar ipotetic!
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal
salutare
ca inginer proiectant va pot spune ca in industrie toate instalatiile, masinile, utilajele, etc sa fac cu o toleranta superioara de aprozimativ 10% (sau in jurul acestei valori, in functie de natura utilajului, a regimului de lucru, etc), toleranta facute prin calcule. probabil ca la industria auto se foloseste acelasi pricipiu de supradimensiunare, supradimensionare care sa nu distruga dispozitivul in caz de diferite supraincarcari.
drumuri faine
1.4 GSL City Machine Silver achizitionata in 13 aprilie 2009 din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO din 17 februarie 2011 si pe GPL ODO GPL: ~ 120K km ODO: ~ 140K km
Da aceasta supradimensionare este de fapt FOS (factor of safety) care variaza in functie de destinatia piesei/ansamblului, cat despre calculele facute in industria auto, nu stiu unde lucrezi tu dar am facut vreo 3 ani proiectare in auto(din fericire nu mai activez in domeniu) si calculele sunt facute pe genunchi in mare parte, este adevarat ca nu m-am ocupat de partea de motoare, acolo s-ar putea ca oamenii sa fie mai atenti. Un argument mai bun (in favoarea instalarii unei instalatii GPL) ar fi un exemplu empiric: ca am doi vecini cu Taxi (Fiat Albea si Dacia Logan) care au mult peste 100 Km fara probleme la motor ambele echipate cu GPL aftermarket.
In cursul zilei de ieri am reusit sa fac un drum Bucuresti (de la iesirea de pe A2 cu travesarea orasului pe la Piata Victoriei)- Cluj (pana in garaj), mai precis 454 km cu un plin de GPL (36.12 l), pe traseul pitesti, valea oltului, sibiu (traversat orasul), alba, cluj. Timpul de deplasare 7 ore si 10 min in care s-au inclus si doua pauze.
Cred ca am calculat bine 7.9L /100 Km mixt dar mai mult in afara nu e tocmai bine (daca comparam cu cat consuma pe benzina), cam asa cred ca papa si a mea, nu sunt foarte incantat de consum pana acum.
Pot sa iti spun ca pe acelasi drum, in acelasi timp de deplasare, imi lua 6,7% pe benzina.
La un calcul scurt ajungem la un cost de aprox 152 ron pt benzina fata de 98 pt gaz.
Economie de aprox 54 ron, ceea ce pentru mine e bine la doar 454 km parcursi.
salutare @sender78
sper ca dupa ziua de maine, cand imi voi monta si eu, sa am aceeiasi economie la bani.
drumuri faine
1.4 GSL City Machine Silver achizitionata in 13 aprilie 2009 din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO din 17 februarie 2011 si pe GPL ODO GPL: ~ 120K km ODO: ~ 140K km
sender78 wrote:Pot sa iti spun ca pe acelasi drum, in acelasi timp de deplasare, imi lua 6,7% pe benzina.
La un calcul scurt ajungem la un cost de aprox 152 ron pt benzina fata de 98 pt gaz.
Economie de aprox 54 ron, ceea ce pentru mine e bine la doar 454 km parcursi.
Pai dca aplicam regula de 3 simpla, rezulta o economie in procente de aproximativ 36%, deci aproape de 40%, si din cate am inteles, cam cu 40% se reduce cheltuiala cu carburantul, nu?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
ma scuzati ca nu v-am raspuns mai devreme deci pe mine ma costat 70euro 1800km cand gpl-u costa 20si ceva de mii litru acum 2 ani pot sa va spun ca eu am mers cu 190km|h pe gaz cu 5 persoane in masina si nu mi se face schimbul la benzina la o anumita viteza dar masinile mai noi ca amea am inteles ca fac aceasta trecere la benzina la o anumita turatie am instalatie b.r.c. si am un consum cu cca 40% mai mic pe gpl ,este probabil ca gpl-u dauneaza motorul pt. ca ceed-urile fara gpl au o garantie de 7ani iar la cele pe gpl le-au dat 5 , eu unul simt si o scadere a puterii motorului cind e pe gaz cu 10-15% (datele pe care le-am scris nu is exacte la sutimi is calcule facute de mine asa in mare)