Pret distributie lant
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Pret distributie lant
la mine are 120 000 km si nu au fost schimbate, e drept ca fluiera sau scartaie un pic la relantiu, dar probabil si din cauza ca ar trebui poate intinsa cureaua aia....oricum am una de rezerva in porbagaj si cand pica atunci l-oi schimba.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: Pret distributie lant
Bravo Vincze , asa si trebuie .
Fluieratul poate proveni de la cureaua de accesorii care patineaza (cred ca pe rola intinzatoare)
Cureaua originala OE este din " etilen propilen diena " foarte stabila mecanic , chimic si termic (intre -40 si +150 grd) teoretic fara schimbare . De aceea este putin mai dura si dupa 100.000 km si cca 10 ani de functionare poate patina ( exteriorul ce apasa rola intinzatoare se lustruieste )
Curelele " after market " sunt de obicei din cauciuc sintetic ( armat cu fibra de sticla sau fibra sintetica ) care in timp se pot intinde putin mai mult dar asta nu inseamna ca nu sunt bune , mai ales Gates , Dayco , Contitech, dar nu am auzit de nici o curea de accesorii de acest fel rupta pana acum.
Si eu am schimbat-o la 99.000 km desi nu trebuia, cu Contitech , originala o tin de rezerva .
La rola intinzatoare dupa 100.000 km poate fluiera rulmentul dar nici aici nu are ce sa se strice . Rulmentul poate capata putin joc caz in care se poate schimba doar rulmentul cu doar 10 lei. Eu asa am facut. De asemenea nu am auzit de vre-un rulment de rola intinzatoare sa cedeze pana acum.
Fluieratul poate proveni de la cureaua de accesorii care patineaza (cred ca pe rola intinzatoare)
Cureaua originala OE este din " etilen propilen diena " foarte stabila mecanic , chimic si termic (intre -40 si +150 grd) teoretic fara schimbare . De aceea este putin mai dura si dupa 100.000 km si cca 10 ani de functionare poate patina ( exteriorul ce apasa rola intinzatoare se lustruieste )
Curelele " after market " sunt de obicei din cauciuc sintetic ( armat cu fibra de sticla sau fibra sintetica ) care in timp se pot intinde putin mai mult dar asta nu inseamna ca nu sunt bune , mai ales Gates , Dayco , Contitech, dar nu am auzit de nici o curea de accesorii de acest fel rupta pana acum.
Si eu am schimbat-o la 99.000 km desi nu trebuia, cu Contitech , originala o tin de rezerva .
La rola intinzatoare dupa 100.000 km poate fluiera rulmentul dar nici aici nu are ce sa se strice . Rulmentul poate capata putin joc caz in care se poate schimba doar rulmentul cu doar 10 lei. Eu asa am facut. De asemenea nu am auzit de vre-un rulment de rola intinzatoare sa cedeze pana acum.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Pret distributie lant
mda...si acuma ca ma gandesc cand am fost la verificarea incarcarii (pt garantia acumulatorului) la relantiu (cu faruri si ac pornit) nu scotea 13, nustiucat volti ci un pic mai mic.....poate daca era mai stransa cureaua atunci scotea mai mult, adica in parametrii, l-oi strange data viitoare cand tre sa pun apa in borcan,
oricum ms de informatie, nu stiam ca astea originale sunt din alt material.
oricum ms de informatie, nu stiam ca astea originale sunt din alt material.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: Pret distributie lant
In mod normal , tensiunea masurata pe acumulator , cu motorul pornit la ralenti , fara alti consumatori electrici ar trebui sa fie cam 14,2-14.5
Dar daca functioneaza prea multi consumatori , faruri , radio , ventilator de AC , tensiunea poate scadea mult dar in nici un caz nu ar trebui sa fie sub 13 , ideal 13,8 .
Daca este prea scazuta , trebuie verificat regulatorul alternatorului.
Nu cred ca poate patina cureaua pe fulia alternatorului ( are suprafata mare de contact pe caneluri ).
O poti intinde totusi tu dupa ce desfaci cele doua suruburi de blocare a alternatorului prin strangerea doar cu o singura rotatie completa a surubului de reglaj . Prea mult , ar duce la uzura prematura a rulmentilor de alternator sau a pompei de apa .
Dar daca functioneaza prea multi consumatori , faruri , radio , ventilator de AC , tensiunea poate scadea mult dar in nici un caz nu ar trebui sa fie sub 13 , ideal 13,8 .
Daca este prea scazuta , trebuie verificat regulatorul alternatorului.
Nu cred ca poate patina cureaua pe fulia alternatorului ( are suprafata mare de contact pe caneluri ).
O poti intinde totusi tu dupa ce desfaci cele doua suruburi de blocare a alternatorului prin strangerea doar cu o singura rotatie completa a surubului de reglaj . Prea mult , ar duce la uzura prematura a rulmentilor de alternator sau a pompei de apa .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Pret distributie lant
eu am zis ca (cu faruri si ac pornit), era 13, ceva.... (nu mai tin minte cat era) acum cevau ala poate fi 5 si 7, idea e ca daca as strange un pic cureaua sa nu mai scartaie la relantiu atunci poate nu ar mai patina cureaua si as scoate cei 13,8. fara becuri si fara ac incarca bine si la relantiu.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pret distributie lant
Aveti grija cu stransul curelei!!! Eu stiu. M-a costat reparatia 1000lei (din priceperea mecanicilor).Prea mult , ar duce la uzura prematura a rulmentilor de alternator sau a pompei de apa
Re: Pret distributie lant
@Ogy : Povesteste-ne ce te-a costat 1000 lei ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Pret distributie lant
Cu scuzele de rigoare , citisem , comentasem , dar uitasem .
" Cel mai ghinionist "
Eu inca am dubii ca datorita curelei intinse prea mult s-ar fi defectat cuplajul compresorului . Parerea " mea " este ca foarte sensibila si care ar fi trebuit sa cedeze prima ar fi fost pompa de apa apoi eventual rulmentul alternatorului .
" Cel mai ghinionist "
Eu inca am dubii ca datorita curelei intinse prea mult s-ar fi defectat cuplajul compresorului . Parerea " mea " este ca foarte sensibila si care ar fi trebuit sa cedeze prima ar fi fost pompa de apa apoi eventual rulmentul alternatorului .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pret distributie lant
Crede-ma, atunci am transmis de la fata locului. Aia s-a intamplat la peste 160km/h. Pilitura la greu in zona compresorului. In fine. Se poate verifica foarte usor dupa schimbarea curelei. Urma veche de pe surubul unde o sa stranga trebuie sa cada cam tot pe acolo...e ca un semn. Cuplezi a/c si mergi, daca ai pierderi de putere, e clar, e prea stransa.
Re: Pret distributie lant
Detin kia ceed din noiembrie 2007. Parintii mei au luat-o noua apoi mi-au lasat-o mie in 2011 cand am facut 18 ani. In prezent masina are 311.000 km fara sa se fi uitat cineva la distributie. Nu a batut niciodata, nu a scos niciodata niciun sunet. Din cate am aflat si eu tot de aici de pe forum, pe la 500.000 se schimba.
Re: Pret distributie lant
Si pana la urma a schimbat cineva distributia ?
Pe siteurile cu piese auto nu gasesti decat curele .... sau doar lantul, daca ai noroc.
Mi-e mi-a ”fost schimbat lantul” pe la 90 000 km, cand le-am reclamat ca aud zornait de lant in panta ... Probabil atunci doar l-au mai strans un pic si cineva a bagat lantul in buzunar. Dupa ceva vreme iar incepuse sa se auda. Iar acum se aude si la drum drept.
As vrea sa schimb preventiv, decat sa astept pana crapa el si sa-mi ia si supape si altele cum au patit alti colegi pe aici ....
Pe siteurile cu piese auto nu gasesti decat curele .... sau doar lantul, daca ai noroc.
Mi-e mi-a ”fost schimbat lantul” pe la 90 000 km, cand le-am reclamat ca aud zornait de lant in panta ... Probabil atunci doar l-au mai strans un pic si cineva a bagat lantul in buzunar. Dupa ceva vreme iar incepuse sa se auda. Iar acum se aude si la drum drept.
As vrea sa schimb preventiv, decat sa astept pana crapa el si sa-mi ia si supape si altele cum au patit alti colegi pe aici ....
Kia Cee'd 2008 1.4 GSL MT BEST Piston Gray
Kia Sportage 2012 1.6 GDI
Kia Sportage 2012 1.6 GDI
Re: Pret distributie lant
citeste si tu prin postul asta:
viewtopic.php?f=4&t=10410&start=840
nu mai tin minte cat am platit eu, parca vreo 1400 lei
viewtopic.php?f=4&t=10410&start=840
nu mai tin minte cat am platit eu, parca vreo 1400 lei
- mihaiolimpiu
- Posts: 205
- Joined: 12 May 2008, 12:46
- Auto: Kia Cee'd SW 1.4 2008
- Location: Suceava
- Contact:
Re: distributie sarita de la punct
79K kilometri, masina are 9 ani vechime, mers majoritar in oras, schimbata distributia...
Simptome, 800 rpm -> acceleratie brusca 2500 de ture -> mic zornait.
Intinzator intins la maxim, lant intins cu aproximativ 3 dinti (conf mecanicului).
A picat si compresorul AC acum o saptamana, alternatorul schimbat rulmentii, pompa de apa (mic zgomot), ulei, curea accesorii si ce mai trebuie pe acolo. Am schimbat tot ce zornaia.
Total distractie 3500 RON (1800+1700).
Simptome, 800 rpm -> acceleratie brusca 2500 de ture -> mic zornait.
Intinzator intins la maxim, lant intins cu aproximativ 3 dinti (conf mecanicului).
A picat si compresorul AC acum o saptamana, alternatorul schimbat rulmentii, pompa de apa (mic zgomot), ulei, curea accesorii si ce mai trebuie pe acolo. Am schimbat tot ce zornaia.
Total distractie 3500 RON (1800+1700).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: distributie sarita de la punct
Daca nici motorul asta nu e curat, inseamna ca nu exista motoare curate...Parca a mers cu miere de albine...E clar ca nu e uleiul. Asta e praf in ochi. Motivul e materialul lantului.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000