Păi nu prea spune nimic de Cee'd, nici în România, nici în lume. OK, la nivel global au crescut vânzările cu 20%, dar altele sunt modelele de succes care au adus rezultatele bune.
Şi eu consider FL un eşec de design comparativ cu prima versiune, iar scăderea puterii motorului e ciudată atâta timp cât Hyundai merge în continuare pe 109 CP. Dacă ar fi existat probleme de fiabilitate, mai logic ar fi fost să apară şi la Hyundai după FL tot cu 90. Eu zic, ca cineva mai sus, că e o decizie de marketing în vederea susţinerii vânzărilor variantelor superioare. 1,4/109CP varianta Best este un Best Buy în categoria ei. Acum nu mai e chiar aşa.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Nu stiu cum se comporta dinamic un motor de 90 de cai la ceed,insa am condus kalos de 90 de cai si in mediu urban nu se constata aproape nici o diferenta ,in conditiile unui mers normal,pana in 4000 rot.Afara insa ,se cunoaste in mod evident in depasiri lipsa celor 19 cai.
Personal insa,strict din experienta mea de utilizator,consider motorul de 109 cai drept unul extrem de elastic,fidel,care nu a dat in nas niciodata,indiferent de conditiile de exploatare,pe placul mai multor gusturi din familia mea (eu-sportiv,sotia-temator,ca de incepator,cumnatul-subturat,socrul-echilibrat).
Cu toate acestea,ceea ce ma nemultumeste la acest motor,dincolo de aspectul dinamic pe care ,repet il apreciez la intreaga sa valoare,este latura legata de zgomotele produse de acest motor.Este vorba de zgomote de relanti,la porniri,precum si zgomote peste o anumita turatie,in mers.
Trebuie sa recunosc faptul ca de multe ori m-am uitat cu un oarecare gust amar la Kalosul cumnatului meu din 2005 cu motor 1,4 de 90 de cai ,care se aude la pornirea la rece cum se aude al meu cand e fierbinte.Nu mai vorbesc de exemple de masini germane care torc la peste 100000 de km.Sunt un pasionat de masini in general,incerc sa fiu obiectiv,frecventez foarte des targul de masini din orasul meu,si cand vad cum zumzaie cate o Bora din 2000si ceva cu jde-mii de km la bord,ma gandesc cam cu groaza la cati bani voi pierde prin revanzare cu a mea,in conditiile in care zgomotele acestui motor cresc aritmetic de la an la an.
Si asta in conditiile in care amicii si miticii din serviceuri nu stiu nici ce contine motorul,d-apoi sa schimbe cate ceva pe la el!
Asta e,poate acest 90 de cai de pe fl este mai echilibrat.Poate asta s-a dorit.Mergand pe firul motivatiei coreenilor cand au redus puterea diselurilor pentru a proteja turbina,nu ma mira sa fi micsorat puterea benzinarei de 1.4 pentru a reduce
cine stie ce frecari,forte,etc.Zic si eu ...Poate gresesc,dar la astia nu ma mai mira nimic...
Eu zic ca este strict politica de marketing. Daca bine tin eu minte primele modele de cee'd 1.4 erau cu motor de 90CP. Dupa aceea a aparut varianta de 109CP, daca nu ma insel dupa lansarea pro_cee'd-ului, moment in care aceasta schimbare a puterii motorului a muscat din vanzarea celui de 1.6. Daca vom face un sondaj majoritatea poseda cee'd 1.4 varianta Best 109CP, pentru ce a fost accesibila la pret si diferenta de cai putere era destul de mica fata de 1.6 care mai avea si ceva dotari in plus fata de best dar nu de care sa nu te poti lipsi. Cel putin eu cam asa am rationat cand am achizitionat-o pe a mea.
Pana n-o sa ma dau cu un 1,6 GSL ma abtin la comentarii.
Si totusi, nu e o diferenta intre un motor de 1,4 si unul de 1,6? (facand abstractie de caii putere?)
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
@Radoo, pana in fl, tu vorbesti de DSL, unde a aparut prima data varianta de 90 cp si dupa cea de 115cp.. pe 1.6 dsl.
Este o diferenta bubumisu intre cele 2, dar nu una fara de care, sa nu poti trai
Dacă te gândeşti că diferenţa între 1,4 GSL Best şi 1,6 GSL Best este de doar 700 de euro (faţă de 1500 în 2008) e clar că se doreşte impulsionarea vânzărilor pentru 1,6. Plus că grupul produce în continuare motorul 1,4/109 CP pentru I30 care în momentul de faţă e best buy pe această categorie de preţ (10-12.000). Unde vrea să se poziţioneze Kia (12.000-14.000), deja sunt variante convenabile de la Ford sau Skoda, maşini percepute ca fiind superioare. La 13300 pentru un 1,6 GSL Best ai cam 1000 de euro sub un Ford sau Skoda cu dotări similare. Semnificativ, dar nu decisiv în cazul unui credit.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Am mers si cu 1.4 109 cai si cu 1.6 126 cai (a mea). Credeti-ma- la 3 persoane in masina si clima pornita se cunoaste...bine de tot!!! E si diferenta de cuplu.
Asta vroiam sa aud, multumesc de precizare.
Eu as vrea sa "burdusesc" (cum am facut cu a mea) 4 pasageri si bagaje intr-un 1,6 GSl, si atunci sa vad diferenta (hai si cu AC pornit) fata de 1,4 GSL
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Facem ce facem si o dam in off topic. Din cate stiu eu, parca era un topic special "Kia Ceed 1.4 vs Kia Cee'd 1.6". Daca ar fi asa cum spuneti voi (referitor la consum) nu mai vad rostul existentei motorului de 1.4 ( care ca si structura este identic cu cel de 1.6; daca le vezi unul langa celalalt nu faci diferenta). Cine si-ar mai lua o motorizare care are mai putini cai si consuma si mai mult?
Dar sa revenim la topic, cei 19 Cp ai variantei originale de 1.4 sunt acolo daca ii cauti cu pedala de acceleratie.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame