Si revenind la ON topic, @bondaclir are dreptate, cu masina incarcata isi face treaba mult mai bine 1.6 GSL, cu AC-ul pornit ii scade substantial puterea, am patit-o si in serpentine ( 3 oameni in masina ), a trebuit sa opresc AC-ul de cateva ori...
Pe bune daca te inteleg. Am Pro-ul de 1 an si jumatate imediat, 23.000km, mers cu el gol, plin, 5 persoane, 1 persoana, portbagaj plin ochi, in toate felurile, nu pot zice ca nu am experienta cu motorul asta deja. Inca nu am simtit nevoia ca la motorul de 1,4 sa am nevoie sa inchid aerul conditionat ca sa urce pante. Sigur nu scrie Matiz pe cee'dul tau si te-au mintit aia de la firma?
Fara suparare, dar daca masina ta merge in parametrii normali, reviziile sunt facute la timp, iar tu esti un sofer macar mediu, pe serpentine de genul Predeal, Padurea Bogatii, Cheia, Poiana Brasov, Cheile Bicazului si alte asemenea, nu ai voie sa nu le poti urca cu un motor de 109CP si cuplu de 137Nm fara sa tai aerul conditionat. Care consuma cat? 1000W??? motorul dezvolta 80.000W. Chiar si la ralanti, unde ai numai o fractiune din aceasta putere, si tot nu creste turatia decat vreo 200rpm, cel mult. Inteleg sa ne plangem de problemele reale ale masinii, dar sa nu stii cand trebuie sa retrogradezi intr-o viteza (la orice masina, nu doar la asta) inseamna altceva, nu ca are masina vreun defect in aceasta privinta. Sau motorul.
Nu zic ca e cel mai bun motor din clasa lui (desi e

) dar nici rau nu-i. Evident ca cel de 1,6 e mai capabil decat cel de 1,4, dar asta nu-l face pe cel de 1,4 slab. Ci doar ... mai ieftin
