@stenso, sunt de acord in totalitate cu tine . Intr-adevar, la temperaturi mari , uleiul se face "apa" si frecarea este mai mare. Folosesc 5w30 ( MOBIL ESP ) si il schimb la maxim 7000km, dar nu cred ca conteaza la cati km il schimb pentru ca la temperaturi inalte devine "apa". Am verificat uleiul cand era cald afara si nu parea deloc vascos.
@Bitza , afirmatia ta : "Cauza pentru care creste consumul odata cu cresterea temperaturilor eu cred ca ar fi de la faptul ca intra mai putine molecule de oxigen in motor" - este cat se poate de adevarata. De asemenea, sistemul de racire al motorului este mai intens folosit , deci un consum in plus de benzina.
Tatal meu, are la servici un VW Jetta 1.4 TSI 122CP benzina( cu turbina ) si mi-a spus ca lui i-a scazut consumul de cand e foarte cald afara. Se pare ca problema ar fi doar la motoarele aspirate.....
Consum marit la temperaturi peste 30 grade
Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade
@djniki4 - motoarele cu turbina de obicei sunt dotate si cu intercooler, adica aerul care intra in motor este trecut printr-un radiator si racit tocmai pentru a fi mai "dens" si de aceea nu sunt afectate asa de tare de cresterea temperaturii ambientale.
Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade
Confirm si la mine consum mare. Credeam ca a luat-o razna computerul de bord...ieri am fost din Titan pana in AFI. Imi arata AVG cu AC on 12.5 ...am inchis aerul, a scazut pana la 11 si ceva. Dupa ce am plecat din parcarea de la AFI fara AC imi arata 13.5 apoi pana in titan s-a stabilizat pe la 11.5. Era cald, vre-o 33 de grade, nu stiu ce sa sa zic...trafic aglomerat.
A mai patit careva asa consum vara?
BTW, a mea e 1.4 benzina, best, 2008.
A mai patit careva asa consum vara?
BTW, a mea e 1.4 benzina, best, 2008.
Kia Cee'd 1,4 Best, Oil Blue, B88GPK
Re: Consum marit la temperaturi peste 30 grade
Si la mine este un consum de 11.5 l/100km in oras.
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km