CB - distanta pana la golire
CB - distanta pana la golire
Salut din nou tuturor utilizatorilor acestui forum !
Nu am mai postat de mult un topic si nici nu prea dau dovada de prea multa activitate pe acest forum insa urmaresc cu atentie marea majoritate a topicurilor care sunt postate.
Am deja 1907 KM cu pro_ceed`ul meu si iata ca a venit vremea sa am si eu o mica problemuta;
Aseara am facut un full de la OMV Carrera 95 si m-am hotarat sa trec peste 4000 de rotatii cand schimb....imi placea rau de tot senzatia cand te baga in scaun, a fost pentru prima data cand "am fortat-o putin".
Dar de aseara CB indica distanta de golire a rezervorului din ce in ce mai scazut-o, adica scade f repede, merg 100 de metri si scade cu un numar....cand am alimentat CB indica ca pot parcurge cu ce am in rezervor 654 KM.
Nici 20 de Km nu am facut prin Bucuresti ca acum imi apare benzina pentru 560 KM. Mentionez faptul ca am schimbat la 4000 de ture doar intr-o scurta perioada, maxim 2 Km am condus mai "sportiv" daca pot spune.
Concluzia este ca scade destul de repede carburantul din rezervor sau poate fi o eroare a CB, pana acum nu am mai patit....de resetat nu am idee cum se reseteaza aceasta functie, am apasat pe reset cateva secunde atat cand stateam pe loc cat si in timpul ce ma deplasam dar nu are nici un efect.
Consumul instant de benzina este Ok, iar consumul mediu indica 8%. Deci sunt in regula, iar ceasul de la bord arata si el Ok, liniuta a ramas tot pe acolo, a scazut foarte putin.
L-am sunat pe dealer si zice ca nu stie de la ce poate fi, am consultat manualul si nu gasesc rezolvarea situatiei.
In acest caz apelez la ajutorul vostru.
Astept idei pentru rezolvarea problemei.
Nu am mai postat de mult un topic si nici nu prea dau dovada de prea multa activitate pe acest forum insa urmaresc cu atentie marea majoritate a topicurilor care sunt postate.
Am deja 1907 KM cu pro_ceed`ul meu si iata ca a venit vremea sa am si eu o mica problemuta;
Aseara am facut un full de la OMV Carrera 95 si m-am hotarat sa trec peste 4000 de rotatii cand schimb....imi placea rau de tot senzatia cand te baga in scaun, a fost pentru prima data cand "am fortat-o putin".
Dar de aseara CB indica distanta de golire a rezervorului din ce in ce mai scazut-o, adica scade f repede, merg 100 de metri si scade cu un numar....cand am alimentat CB indica ca pot parcurge cu ce am in rezervor 654 KM.
Nici 20 de Km nu am facut prin Bucuresti ca acum imi apare benzina pentru 560 KM. Mentionez faptul ca am schimbat la 4000 de ture doar intr-o scurta perioada, maxim 2 Km am condus mai "sportiv" daca pot spune.
Concluzia este ca scade destul de repede carburantul din rezervor sau poate fi o eroare a CB, pana acum nu am mai patit....de resetat nu am idee cum se reseteaza aceasta functie, am apasat pe reset cateva secunde atat cand stateam pe loc cat si in timpul ce ma deplasam dar nu are nici un efect.
Consumul instant de benzina este Ok, iar consumul mediu indica 8%. Deci sunt in regula, iar ceasul de la bord arata si el Ok, liniuta a ramas tot pe acolo, a scazut foarte putin.
L-am sunat pe dealer si zice ca nu stie de la ce poate fi, am consultat manualul si nu gasesc rezolvarea situatiei.
In acest caz apelez la ajutorul vostru.
Astept idei pentru rezolvarea problemei.
Kia pro_cee'd 1.4 16 V , 109 CP, Best, Pewter Beige
consum
Nu cred ca este nici o eroare .Ar putea fi din resetarea calculatorului .Ori nu a fost resetat si inainte de alimentare avea un consum pe km /mic (daca cu rezervorul trecut ai mers mult in afara ).,in acest caz calculul s-a facut cu rezervorul plin ,la un consum mic iti arata ca vei merge multi km, apoi la consumul ridicat de oras ulterior CB recalculeaza distanta si normal ca scade rapid nr de Km dupa care incepe sa se stabilizeze .Ori a fost resetat tot CB la zero , in acest caz calculul de integrare se face perioade scurte de timp .(Un cosum mare in oras initial va scadea rapid nr de km ce pot fi parcursi .) Vezi ca dupa ce ajungi cu rezervorul la jumatate se va stabiliza .Verificarea dupa 20 km in oras este neconcludenta si nu are nici o legatura ca ai mers putin cu 4000 ture/min.
Dupa doua trei plinuri ar trebui sa-ti faci ginduri ,daca consumul in oras (aglomerat) este constant peste 12l/100.
Dupa doua trei plinuri ar trebui sa-ti faci ginduri ,daca consumul in oras (aglomerat) este constant peste 12l/100.
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Pai e si normal sa'ti indice din ce in ce mai putin. Explicatiile lui BAU sunt logice, insa evident ca are legatura cu faptul ca ai mers mai turat ... ca de acolo a rezultat un consum mai mare, consum pe care computerul de bord il foloseste pentru a calcula distanta care ar putea fi parcursa in continuare in acelas ritm. O sa vezi ca daca de'acum vei merge mai linistit, acea distanta se va mari ...
Chiar nu e nici o problema ... fct normal acel indicator
Chiar nu e nici o problema ... fct normal acel indicator
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
pei asta e greseala! cand iesi din oras consuma altceva si dupa revii cu aceiasi problema care nu e o problema....toate masinile consuma ceva ...asta consuma benzina sau motorina dupa caz ...asta e defectul cel mai mare al masinilor.
Presupun ca in acesti 1900km doar ai admirat interiorul masinii si peisajele din exterior...acum vrei sa le vezi putin mai rapid (aceste peisaje)
-cu cat bagi piciorul mai mult cu atat bagi mai adanc mana in buzunar ...linisteste-te eu schimb de obicei in minim 5500 si am un consum in Bucuresti de 9.4-9.6 l/100km la 1000km numai Bucuresti. si inca 300 facuti in afara.(unde m-am speriat cat a scazut consumul).
Presupun ca in acesti 1900km doar ai admirat interiorul masinii si peisajele din exterior...acum vrei sa le vezi putin mai rapid (aceste peisaje)
-cu cat bagi piciorul mai mult cu atat bagi mai adanc mana in buzunar ...linisteste-te eu schimb de obicei in minim 5500 si am un consum in Bucuresti de 9.4-9.6 l/100km la 1000km numai Bucuresti. si inca 300 facuti in afara.(unde m-am speriat cat a scazut consumul).
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
consum
@ogy
Mai mult ca sigur ca ai diesel la consum de 9 in oras. (sau nu este obtinut in Bucuresti )
De fapt cred ca este benzina ca un diesel nu duce prea mult la 5500 rot.
Cum am mai scris si eu de mai multe ori pe forum ,la 1,6 122 cp nu mi-a sazut niciodata in Bucuresti sub 11,5 (am 5500 km ) desi nu o menajez ,nu am ajuns decit rareori la 5000 ture si asta in citeva depasiri mai rapide
Mai mult ca sigur ca ai diesel la consum de 9 in oras. (sau nu este obtinut in Bucuresti )
De fapt cred ca este benzina ca un diesel nu duce prea mult la 5500 rot.
Cum am mai scris si eu de mai multe ori pe forum ,la 1,6 122 cp nu mi-a sazut niciodata in Bucuresti sub 11,5 (am 5500 km ) desi nu o menajez ,nu am ajuns decit rareori la 5000 ture si asta in citeva depasiri mai rapide
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
un om disponibil pentru maine poimaine care il considerati de incredere....si in plus ce rost ar avea sa va mint?
in afara de ce am bagat ieri (ca si combustibil) am folosit pana acum aproximativ 112 l benzina la 1100 de km ...impartiti si o sa va dea un 9.8 dar mai puneti si faza ca mai aveam 5-8 l in rezervor la acest calcul ca nu o impingeam pana la benzinarie.
si facem un calul :
plecare de la semafor ...in functie de ce masini avem pe langa 5000-6500 ...schimbam treapta avem 4000-4000 si ceva o ducem iar in 5000-6000 in functie de cati mai raman in oglinzi dupa care schimbam treapta 4 si lasam asa pana revine la o viteza aproape de legal.
daca este aglomerat o tinem in 3000-3500 ture sa putem zbughi pe unde se face culoar....
in afara de ce am bagat ieri (ca si combustibil) am folosit pana acum aproximativ 112 l benzina la 1100 de km ...impartiti si o sa va dea un 9.8 dar mai puneti si faza ca mai aveam 5-8 l in rezervor la acest calcul ca nu o impingeam pana la benzinarie.
si facem un calul :
plecare de la semafor ...in functie de ce masini avem pe langa 5000-6500 ...schimbam treapta avem 4000-4000 si ceva o ducem iar in 5000-6000 in functie de cati mai raman in oglinzi dupa care schimbam treapta 4 si lasam asa pana revine la o viteza aproape de legal.
daca este aglomerat o tinem in 3000-3500 ture sa putem zbughi pe unde se face culoar....
S-a rezolvat, am facut in jur de 100 Km astazi cu ea in afara Bucurestiului, acum indica corect.
Ogy, am un prieten care schimba la fel ca tine, 5500-6000 rot....eu dupa el m-am luat cand am inceput sa schimb mai sportiv asa, senzatia e super dar ai dreptate ca trebuie sa bagi adanc mana in buzunar.
Prefer sa merg mai linistit cu ea si cand dispun de bani mai multi ii dau din nou blana
Ogy, am un prieten care schimba la fel ca tine, 5500-6000 rot....eu dupa el m-am luat cand am inceput sa schimb mai sportiv asa, senzatia e super dar ai dreptate ca trebuie sa bagi adanc mana in buzunar.
Prefer sa merg mai linistit cu ea si cand dispun de bani mai multi ii dau din nou blana

Kia pro_cee'd 1.4 16 V , 109 CP, Best, Pewter Beige
(putin cam off-topic) avand in vedere ca datele tehnice arata curba de cuplu pentru motorul de 1,4 ca avand un maxim la 5000 ture, valoare de cuplu mentinuta aproape de maxim pe o plaja intre aproximativ 4500 si 5500 ture, iar puterea maxima se obtine la 6200rpm, la 5500 ture cred ca este momentul in care se face o concesie intre cuplu si putere 
Cu toate astea, parca nu prea-ti vine sa astepti sa schimbi abia la turatiile astea. Nu mai zic daca te mai uiti si la consumul instant afisat de CB in acele momente ...
Oricum, promit ca am sa incerc senzatiile pe care le simte Ogy

Cu toate astea, parca nu prea-ti vine sa astepti sa schimbi abia la turatiile astea. Nu mai zic daca te mai uiti si la consumul instant afisat de CB in acele momente ...
Oricum, promit ca am sa incerc senzatiile pe care le simte Ogy

-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Ogy, tu vrei sa zici ca mergi in treapta a III'a pana la 5000rpm, si asta in oras? La ce ore circuli tu de ai unde sa faci asa ceva in Bucuresti?
Nu zic ca nu mergi asa ... nu e nimic imposibil, dar e prea putin probabil. Insa daca intr'adevar faci asa, tare as vrea sa fac eu consumul pe care'l zici tu. Accelerarea o faci brusc sau mai lin?
Ce viteza medie de deplasare ai?
Nu zic ca nu mergi asa ... nu e nimic imposibil, dar e prea putin probabil. Insa daca intr'adevar faci asa, tare as vrea sa fac eu consumul pe care'l zici tu. Accelerarea o faci brusc sau mai lin?
Ce viteza medie de deplasare ai?
Ford - Fiesta - 1.4 tdci