ESP TEST

Forum cu de toate despre Kia cee'd
calin sb
Posts: 55
Joined: 18 Aug 2007, 17:41
Auto:
Location: sibiu

Post by calin sb »

Eu am cauciucuri de iarna Sava Eskimo S3 pe toate 4 rotile.
La plecare de pe loc, daca turez mai tare si se invirt in gol ambele roti, nu se simte nici o interventie a ESP sau TC(daca o fi existind). Saptamina trecuta urcam spre Paltinis, cel din fata mea dormea la volan, cind am incercat sa fortez putin am simtit din plin interventia ESP (se aprindea si becul din bord) in sensul ca frina rotile sau taia din gaz - nu-mi dau seama exact. Cert e ca nu reuseam sa accelerez. Cind am decuplat ESP am reusit sa depasesc. E adevarat ca s-au cam invirtit rotile in gol, dar am putut accelera si depasi la deal. Cu asemenea manevre eram foarte obisnuit de la vechiul Golf 2, cu care parca ma simteam mai linistit pe drumuri cu gheata si zapada. Poate si la gindul costurilor unei reparatii!!

User avatar
apachioara
nicicum
Posts: 421
Joined: 24 May 2007, 22:11
Auto:
Location: Cluj Napoca
Contact:

Post by apachioara »

Ma gandesc ca TCS-ul intra doar cand se misca si rotile din spate.. adica masina trebuie sa fie in miscare.. ia incercati la viteza mica (abia pornind din loc) sa accelerati brusc...
cee'd 1.4gsl Ltd. Ed. Pewter Beige CJ-56-GUG
http://picasaweb.google.com/apachioara2/CeedU

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Post by Dennis »

TC (ASR) inseamna controlul tractiunii, deci e legat doar de rotile motrice, in cazul Cee'd rotile din fata.
am probat zilele trecute functia respectiva la un BMW 320d, cu care am ramas intepenit in zapada din cauza anvelopelor de vara. practic, cu acceleratia la podea, motorul avea o turatie putin peste relanti, in bord clipind mereu indicatorul ASR. la decuplarea din buton a dispozitivului am obtinut drept rezultat turatie maxima, cu rezultatul ca am infundat-o mai mult in zapada :)
cu acelasi BMW, echipat ulterior cu anvelope de iarna, am trecut fara probleme prin aceleasi zapezi, fara a se mai aprinde vreodata martorul ASR din bord.
in concluzie, electronica masinii trebuie ajutata si de anvelopele adecvate sezonului.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

Bogdan
Posts: 414
Joined: 04 May 2007, 16:56
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Bogdan »

Cel mai usor de verificat..
Treapta II , 20-30km/h, carosabil alunecos, acceleratie la podea si vedeti ce se intampla. Daca se aprinde martorul pe bord si incepe sa scada turatia atunci aveti TC, daca nu se intampla nimic decat o crestere a turatiei motorului atunci n-aveti..

PS: Insistati un pic, pt ca TC nu va intra chiar din prima, cel putin asa e la a mea..

gogu
Moderator General
Posts: 439
Joined: 02 Jun 2007, 01:47
Auto:
Location: New York

Post by gogu »

aici sunt, aici sunt :)

am cauciucuri de iarna, michelin alpin a3, 195/65/R15.
daca zapada e inghetata si stratul e destul de gros, intr-adevar, TC e insuficient fara balans, ca masina nu are suficient moment ca sa poata face carare.

un coleg de munca tocmai si-a luat un accord, si l-au livrat cu genti de 17" si cauciucuri de vara. ca sa poata parca a fost nevoie sa il impingem, ca pur si simplu nu avea destula aderenta sa se miste neajutat (desi are VSA echivalentul ESP la honda si TC). in acelasi loc, cu cee'd cu cauciucuri de iarna nu as fi avut nici o problema... am intrat si in locuri cu mult mai multa zapada.

@MihaiM - iti dau un PM cu detalii de contact, si gasim un loc pentru teste. :)

@turatii - nu stiu ce sa spun despre TCul de pe cee'd, e prima masina pe care o am cu TC. ce pot sa spun, din ce am experimentat e urmatorul lucru: la pornirea de pe loc, pe carosabil alunecos, pot sa sprintez destul de bine. accelerez, TC simte pierderea aderentei, dupa mai putin de 1sec actioneaza asupra alimentarii, si indiferent cat accelerez, nu se supratureaza. dupa ce plec de pe loc si forta de tractiune nu mai este mai mare ca forta de frecare cauciucuri-carosabil, TC se decupleaza, si accelerez normal.

TCul se mai simte si in zapada afanata/framantata, de ex in parcari insuficient curatate. la manevre la viteze mici, taie destul de mult din alimentare, se simte foarte bine cum actioneaza.

ESPul se simte si el destul de bine. Dimineata cand plec spre servici, o iau prin Sema Parc (fosta Semanatoarea), unde bineinteles ca nu e curatata corespunzator zapada, iar drumul e relativ serpuit printre vechile hale de productie, reamenajate in depozite si birouri. prefer sa fac teste pe aici, pentru ca nu e drum public si drumul e destul de lung. in momentul in care fortez anumite curbe, simt ca masina intra in derapaj, in in 1-2 secunde simt si ESPul cum actioneaza. daca opresc complet muzica si ventilatia, se aude un zumzet din spate (atunci cand actioneaza asupra rotii potrivite) si se simte si aparitia fortei laterale datorita inertiei si schimbarii directiei de mers a masinii (de la deparare libera, la o traiectorie controlata).

Fara ESP, masina are tendinte supraviratoare, iar cand actioneaza ESPul. se actioneaza frana pe una din rotile din spate, in functie de directia curbei, si de aceea poate parea ca ESPul actioneaza doar pe rotile din spate.

Mentionez din nou ca toate testele le-am facut cu cauciucuri de iarna, pe zapada, mazga sau un pic de gheata, doar eu in masina si in asa fel incat sa nu pun in pericol alti participanti la trafic. Nu stiu exact ce implicatii ar avea ca masina sa fie plina, sau cu cauciucuri de vara, extrapoland as spune ca daca masa ar fi mai mare atunci si fortele ar fi mai mari, iar tendinta supraviratoare ar fi mai pronuntata. Cand nu sunt singur in masina, conduc mult mai safe.

@turatii - nu se merita genti de aliaj iarna. zapada se strange intre bratele rotii, iar daca ingheata banuiesc ca poate avea efecte neplacute asupra franelor si a subansamblelor de la roata. (in mintea mea e similara situatia cu "a pune betze in roate"). in plus, sarea pe care o tot dau ai nostri pe carosabil se poate sa atace aliajul rotii (nu garantez asta, e din auzite)

multumesc de rabdarea de a citi tot ce am scris mai sus.
LX 1.4 GSL OilBlue/Rainbow Blue cu varii optiuni
>>Poze cu masina mea<<
Image

bodyaron
Posts: 507
Joined: 09 Aug 2007, 19:47
Auto:
Location: BUCURESTI

Post by bodyaron »

Sunt sigur ca are TC :D
KIA CEED 2.0 GSL-143CP- ESP,Clima,Jante17'',Senzori parcare,etc
http://www.youtube.com/watch?v=SlBAVJjTwVk

+++ASTRA GTC 1.6T-180CP-ROSU

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

am ESP pe masina.
intamplarea 1:
azi dimineata am plecat din intersectie dupa curba la stanga, in fata cale dreapta, cu gheata/zapada pe jos, am infipt piciorul in acceleratie, ESP a inceput sa clipoceasca, am avut super demaraj, mers drept fara probleme.
intamplarea 2 (de 2 ori)
la statuia lu' batman (aviatorilor) venind dinspre piata victoriei, am facut la stanga, si de ambele dati am simtit spatele masiniii plecand in exterior. nu mult, dar sensibil, ESP nu a clipocit.
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Mai poate exista un DAR la mine. Am avut o interventie in service la airbag - am povestit pe aici separat in alt topic - se prea poate sa imi fi facut baietii vreo surpriza cand au resetat chestiile alea pe acolo. Poate mi-au resetat definitiv si TC-ul. Weekendul asta o ard in figuri sa vad si ESP-ul si TC-ul, adica o sa ii rup fundul ca sa le simt ca lucreaza, altfel iese nasol.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

bogdan241
Posts: 702
Joined: 07 Dec 2007, 11:45
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by bogdan241 »

cand am comandat masina eram in dubiu: cu sau fara esp....ma gandeam ca n-o sa conduc f mult in afara buc... dupa filmuletele astea despre testele esp imi multumesc si imi voi da o bere pt ca am ales si ESP :)
Cee'd 1.6 GSL Black Pearl, Classic + Interior piele, Geamuri fumurii + actionare electrica fata/spate, Pachet Sport, ESP, Climatronic, Cheie pliabila, Scaune incalzite, Oglinzi electrice.

www.tuninginfo.ro - Prietenul masinii tale!

User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Post by asdfgh »

Cred ca un test concludent pt TC ar fi acela care a fost aratat si in filmuletul de la Fifth gear. Sa incerci sa urci o rampa cu gheata.(cu esp/fara esp - aceeasi masina, aceeasi rampa) Fiecare are impresii mai mult sau mai putin obiective; la un test din asta ar trebui sa fie destul de clar - stiu ca eu unul am fost destul de lamurit cand am vazut filmuletzul ala.

Poate trebuie avut in vedere ca si ESP-ul poate fi setat diferit de la o masina la alta - in ideea capoate sa intre mai devreme sau mai tarziu - nu o fi ceed-ul masina cu pretentii sportive, dar cine stie ce a fost in capul celor care au facut-o.

Eu unul stiu sigur ca masina mea nu are ESP :(
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

@asdfgh - crezi ca ala cind a facut filmuletul avea anvelope de vara?
Eu cred ca erau de iarna, cu anvelope de vara nu pe mai misca nici daca avea ESP si TC cel mai tare din parcare. :)
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

diacos
Posts: 219
Joined: 08 Sep 2007, 09:44
Auto:
Location: Piatra-Neamt

Post by diacos »

Eu am pastrat cauciucurile de vara si desi stau intr-o localitate de munte nu am avut nici o problema pana acum. Mai mult de sarbatori am mers cateva zile la Izvorul Muntelui la poalele Ceahlaului si desi am avut ceva emotii nu am intampinat probleme. Depinde si de cum abordezi portiunile cu zapada sau gheata. Bineinteles ca ideale sunt cauciucurile de iarna dar asta nu inseamna ca nu te poti descurca si cu cele de vara. Referitor la ESP mie mi-a intrat doar de 2 ori la coborarea unor pante "dezapezite" cu mila doar. Bafta.
1.4 GSL EX CLASSIC Oil Blue/Rainbow Blue+ multe altele; comanda 07/07, serie 26/09. plata 27/09, promisa 15-20/10, vazuta in 02/11, ridicata 07/11, asteptata 122 zile. punct .

Cosmo
Posts: 13
Joined: 03 Nov 2007, 13:00
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Cosmo »

Eu am avut ocazia sa profit de ESP din intamplare cand am intrat pe o ulitza proaspat dezghetata cu un strat de app 15cm de noroi + un grad de inclinare. Sincer daca nu aveam ESP si TC nu numai ca acolo as fi ramas dar f posibil m-ar fi proptit si in primul gard de pe margine.
Masina s-a comportat excelent si TC si-a dovedit nu numai existenta ci si utilitatea. Nu am derapat, nu mi-am stropit masina, am reusit sa pastrez controlul si traseul.

Din punctul meu de vedere merita investitia cu varf si indesat. Dupa ce inveti cum functioneaza sistemul si cum trebuie manevrata masina, astfel de situatii nu vor fi decat o placere in plus pt sofer :)
Kia Cee'd 1.6 DSL MT BEST, Machine Silver + Optionale.

Post Reply

Return to “Generalităţi”