Pata apa sau ulei la motor
Pata apa sau ulei la motor
Salutare!
Zilele trecute am observat o pata langa cureaua de accesorii (nu sunt sigur daca este de ulei sau apa), poate ma ajutati voi sa imi spuneti si de la ce ar putea fi. Cee'D 1.4 / 109 CP / 49.000 km
image ru
Zilele trecute am observat o pata langa cureaua de accesorii (nu sunt sigur daca este de ulei sau apa), poate ma ajutati voi sa imi spuneti si de la ce ar putea fi. Cee'D 1.4 / 109 CP / 49.000 km
image ru
-
- Posts: 177
- Joined: 25 Nov 2008, 12:32
- Auto: Kia pro_cee'd/hyundai i40
- Location: Baia Mare/Târgu Mures
Re: Pata apa sau ulei la motor
Si eu am acea pata. Este ulei. O am aproape de cand am masina . Acum am 126000 km. Cei din service zic ca nu e nicio problema, si ca pot umbla linistit cu ea asa.
Re: Pata apa sau ulei la motor
Se pare ca ar mai fi alta "buba" al masinilor acestora in afara de rugina traverselor scaunelor sau decalarea distributiei.
La tine a aparut cam devreme la 49.000 km , eu am identificat-o mult mai tirziu .
Este pata de ulei , la imbinarea dintre blocul motor si carcasa distributiei .
Nu este ceva sa te ingrijoreze dar este bine totusi ca ai fost atent si te-ai sesizat.
Curata bine zona pina ajungi la Aluminiu curat ( cu o cirpa sau cu o pensula inmuiata in motorina sau benzina sau cu un spray de curatat grasimea - f. bun cel pentru frine).
Apoi stringe cele trei suruburi din zona cu o cheie inelara fixa ( pentru a nu fi forta prea mare si a strica filetul din blocul de aluminu).
Sunt convins ca vei observa ca le poti stringe cel putin cu o jumatate de tura.
Urmareste zona o perioada. Daca apare iar ulei ( desi este ceva infim) sau crezi ca se pierde o cantitate mai mare, atrage atentia mecanicilor la revizie pentru ca ar trebui umblat la capacul distributiei. Daca nu , se va umbla cind oricum se va repara distributia .
Dupa ce eu am strins suruburile ( cred ca am mai mers de atunci vre-o 3-4.000 km.) nu am observat sa se mai umezeasca zona , dar o mai urmaresc.
La tine a aparut cam devreme la 49.000 km , eu am identificat-o mult mai tirziu .
Este pata de ulei , la imbinarea dintre blocul motor si carcasa distributiei .
Nu este ceva sa te ingrijoreze dar este bine totusi ca ai fost atent si te-ai sesizat.
Curata bine zona pina ajungi la Aluminiu curat ( cu o cirpa sau cu o pensula inmuiata in motorina sau benzina sau cu un spray de curatat grasimea - f. bun cel pentru frine).
Apoi stringe cele trei suruburi din zona cu o cheie inelara fixa ( pentru a nu fi forta prea mare si a strica filetul din blocul de aluminu).
Sunt convins ca vei observa ca le poti stringe cel putin cu o jumatate de tura.
Urmareste zona o perioada. Daca apare iar ulei ( desi este ceva infim) sau crezi ca se pierde o cantitate mai mare, atrage atentia mecanicilor la revizie pentru ca ar trebui umblat la capacul distributiei. Daca nu , se va umbla cind oricum se va repara distributia .
Dupa ce eu am strins suruburile ( cred ca am mai mers de atunci vre-o 3-4.000 km.) nu am observat sa se mai umezeasca zona , dar o mai urmaresc.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Pata apa sau ulei la motor
"Super" ca sa zic asa...
Ma mira cata prostie la mecanicii de la reprezentanta.
Le-am atras atenti asupra petei de ulei si ei mi-au zis "probabil cand s-a schimbat uleiul o fi dat din greseala pe acolo", bineinteles ca nu i-am luat in seama de aceea am postat pe forum.
Mc mult baieti!
Ma mira cata prostie la mecanicii de la reprezentanta.
Le-am atras atenti asupra petei de ulei si ei mi-au zis "probabil cand s-a schimbat uleiul o fi dat din greseala pe acolo", bineinteles ca nu i-am luat in seama de aceea am postat pe forum.
Mc mult baieti!
Re: Pata apa sau ulei la motor
: Ca sa se murdareasca de ulei acea zona la schimbarea acestuia, ar trebui sa se verse vre-un litru de ulei pe linga zona de umplere.
Mai urmareste din cind in cind , important este sa nu fie ulei proaspat care sa se prelinga pe blocul motor. Pierderea ar fi infima dar nu este placut sa vezi un motor plin de murdarie , mai ales de ulei.
Mai urmareste din cind in cind , important este sa nu fie ulei proaspat care sa se prelinga pe blocul motor. Pierderea ar fi infima dar nu este placut sa vezi un motor plin de murdarie , mai ales de ulei.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Pata apa sau ulei la motor
Si la mine s-a manifestat,am strans suruburile de jur imprejur si nu mai prelinge.
Golf 7 1.5 Tsi
-
- Posts: 177
- Joined: 25 Nov 2008, 12:32
- Auto: Kia pro_cee'd/hyundai i40
- Location: Baia Mare/Târgu Mures
Re: Pata apa sau ulei la motor
Aveti grija cum strangeti acele suruburi deoarece ele trebuiesc strânse la un anumit cuplu cu o cheie dinamometrica.
Re: Pata apa sau ulei la motor
Teoretic ar trebui sa remedieze chestia asta pe garantie, app se poate face pe garantie?. Si acum... ori nu au fost stranse bine suruburile, ori se duce filetul in timp si de aceea se slabesc.
Re: Pata apa sau ulei la motor
Nu se slabesc suruburile , nu au cum , pur si simplu zona de etansare prin garnitura elastica este prea subtire. In timp se rigidizeaza si lasa sa supureze putin ulei.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Pata apa sau ulei la motor
Salut!
Am un cee'd 1.4 benzina de 6 ani.Cautand motivul unui miros de fum provenit de sub capota am gasit si eu aceasta pata de ulei.Stie cineva daca aceasta pata poate duce la aparitia mirosului de fum.Am inspectat cu o lanterna cablurile, nu au culoare schimbata, izolatie topita..etc.Nu imi dau seama daca acest miros de fum apare de la aceasta pata de ulei sau altul este motivul.
Am un cee'd 1.4 benzina de 6 ani.Cautand motivul unui miros de fum provenit de sub capota am gasit si eu aceasta pata de ulei.Stie cineva daca aceasta pata poate duce la aparitia mirosului de fum.Am inspectat cu o lanterna cablurile, nu au culoare schimbata, izolatie topita..etc.Nu imi dau seama daca acest miros de fum apare de la aceasta pata de ulei sau altul este motivul.
Re: Pata apa sau ulei la motor
Aceasta pata este la capacul distributiei ( de fapt exact in acea zona este faimosul intinzator hidraulic ) in partea dreapta a motorului . Nu ar avea cum sa ajunga ulei de acolo pe galeria de evacuare sau pe catalizator . Acestea sunt zonele cele mai fierbinti , aflate pe centrul motorului.
Cu motorul pornit si cu capota ridicata ar trebui sa vezi daca pica de undeva ulei sau se prelinge spre teava de evacuare, sau de unde vine mirosul. Eventual verifica si daca nu scoate fum pe la racordul flexibil de sub catalizator.
Cu motorul pornit si cu capota ridicata ar trebui sa vezi daca pica de undeva ulei sau se prelinge spre teava de evacuare, sau de unde vine mirosul. Eventual verifica si daca nu scoate fum pe la racordul flexibil de sub catalizator.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km