Cand pornesc de pe loc in treapta I-a si nu apuc sa schimb in a II-a, calculatorul imi arata (doar) 25 litri/100km.
Cred ca daca ma fortez as putea goli rezervorul in mai putin de 200 km, dar n-am rabdare
Si acum, un pic de lectii:
consumul de carburant la 100km este o valoare care depinde de multi factori. Cel mai important este consumul specific care depinde (doar) de caracteristicile motorului, ai carburantului, temperatura externa, etc. si se masoara in g/Ws (grame/Watt ori secunda). Acest consum este dependent de turatie si creste cu puterea consumata a motorului si cu timpul.
In momentul in care urcam o panta, avem vant din fata, etc. motorul consuma o putere mai mare ca sa invinga acesti factori, deci consumul creste.
De asemenea, acest consum trebuie impartit la viteza (in km/s) si la densitatea carburantului (in g/l) iar apoi inmultim cu 100 ca sa obtinem consumul instantaneu in litri/100km.
Cand este mai cald afara, carburantul are densitate mai mica deci consumul litric creste. Amintiti-va cand, in F1, se baga in rezervorul masinilor benzina refrigerata (tocmai de a intra o cantitate mai mare la aceeasi capacitate a rezervorului).
Mai putem baga si valorile de trafic si de fragmentare a mersului deoarece accelerarile inseamna KW consumati in van. Apoi mai depinde si de "maiestria" soferului de a merge cat mai lin sau cat mai sincopat.
Discutia despre consumuri mari nu mi se pare relevanta, mai ales in aceste momente in care preturile carburantilor au explodat