Frana motor sau masina pe liber?

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by bubumisu »

De acord in proportie de 99% cu ce s-a declarat pana acuma, dar cu o mica subliniere, pentru cei neinitiati: tre sa stii si cum sa pui frana de motor, ca daca stai in treapta(indiferent ca esti a 2-a, a 3-a sau a 4-a) si isi ia demaraj prea mare, atunci creste iar consumu (fortezi motoru), nici nu trebuie utilizata excesiv franarea de motor, mai apesi usor din cand in cand pedala de frana, macar de control daca nu e nevoie altfel.

PS: si am o rugaminte(n-are legatura neaparat cu topicu asta), cum fac sa aplic si eu semnatura completa sub mesaj, cu date inclusiv odo, consum AVG, si altele, fara sa mai fiu nevoit sa tst de fiecare data?
Multumesc anticipat
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

aeon
Posts: 908
Joined: 06 Jul 2008, 21:52
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by aeon »

user control panel/ profile/ edit signature
Hit The Road ODO 56k+, 1.4 best Abyss Blue, 6.03.2008
Image
ImageImageImageImage

User avatar
alexandruu
Posts: 210
Joined: 18 Oct 2008, 17:34
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by alexandruu »

mie imi place sa o las pe liber, daca vad la 200 metri un semafor, e mai comod.
POZE Pro`CEED 2.0 GLS 143 HP + Dayline : http://img153.imageshack.us/gal.php?g=p1050384.jpg

User avatar
bubumisu
Posts: 1763
Joined: 16 Jun 2009, 17:55
Auto: Kia cee'd SW
Location: Vaslui

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by bubumisu »

aeon wrote:user control panel/ profile/ edit signature
merci, am reusit, numai ca tre sa ma pun si ceva poze, eventual si alte abtibilduri, dar cu alta ocazie
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget #-o )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium :wink: )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus

Ionutdodo
Posts: 29
Joined: 27 Jun 2010, 06:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Ionutdodo »

la cat de putina benzina se economisese nici n-are rost sa ma chinui sa fac chestia asta, sa fac frane de motor. se mai si uzeaza (chiar daca putin) si planetarele, rulment presiune, disc (reducand treptele) .. in plus, e mai comod sa o scoti din viteza. daca aveam hidramata ce faceam? visam la manuala :D :lol:
Cee'd, 1.4, Pewter Beige
ODO 45000 km

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by B06DAN »

La frana de motor nu se pune problema uzurilor transmisiei (planetare, cutie de viteze). Este ca si lasarea masinii in parcare intr-o treapta de viteza.
Uzurile la planetare sau la rotile dintate ale cutiei de viteze au loc la din cauza presiunilor de contact ale dintilor sau bilelor, dar in cazul franei de motor contactul are loc pe flancurile neutilizate dintilor rotilor.
Stiu ca e un pic mai complicat de imaginat, dar va rog sa ma credeti ca frana de motor este preferabila oricarei alteia (ca sa nu zic chiar benefica...) din orice punct de vedere.
Pe drum alunecos nu vreau sa-i mai fac reclama dar la drum cu aderenta normala exista o oarecare economie de carburant deoarece calculatorul opreste consumul de carburant pe cand mersul cu decuplarea cutiei de viteze tot consuma necesarul de relanti.

Ionutdodo
Posts: 29
Joined: 27 Jun 2010, 06:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Ionutdodo »

Salut!

In cazul utilizarii constante a franei de motor, facand abstractie de uzura (sa zicem nesemnificativa - dar ganditi-va de cate ori ati apasa ambreiajul in plus) a rulmentului si a soarelui placii de presiune, chiar si a discului (in cazul in care e patinat) in cazul schimbului in vitezele inferioare pentru frana de motor, sunt de acord ca, contactul are loc pe flancurile neutilizate ale planetarele si dintilor pinioanelor din cutia de viteze. De aceea la batrana dacie la care bateau planetarele le-am schimbat intre ele. Mai tarziu am planetara de pe stanga s-a rupt, facandu-ma sa insir multi sfinti. La ceed nu putem face asta pt ca difera.

Nu sunt vreun maniac, folosesc frana de motor cand este cazul (coborarea pantelor lungi de ex) si la decelerare la semafor sau cand trebuie sa reduc usor viteza, dar fara a schimba treapta in acest sens. Nu consider ca merita nici macar efortul pentru o economie nesemnificativa de combustibil. Placutele originale m-au tinut 28000 km, acceptabil zic eu.

Citez un coleg de pe un forum dedicat altei marci: "P.S. Tuturor le urez sa coboare Transfagarasanul in frina de motor cu consum 0 (zero). Eu unul nu cred ca se va intimpla asa ceva cu consumul."

Chiar ar trebui sa facem o proba, cine se risca? Bagam 100 - 200 gr de benzina si incercam sa-l coboram :shock:

Drumuri intinse!
Cee'd, 1.4, Pewter Beige
ODO 45000 km

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by sender78 »

Sunt de acord ca fiecare are dreptul la parerile lui, insa gandeste-te ca eu am facut deja 51.000 km fara sa schimb placutele originale si mai am cel putin 10.000 de mers cu ele.

Pe de alta parte, frana de motor asigura o stabilitate mai buna a masinii decat franarea normala.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by B06DAN »

Ionutdodo wrote:Salut!

In cazul utilizarii constante a franei de motor, facand abstractie de uzura (sa zicem nesemnificativa - dar ganditi-va de cate ori ati apasa ambreiajul in plus) a rulmentului si a soarelui placii de presiune, chiar si a discului (in cazul in care e patinat) in cazul schimbului in vitezele inferioare pentru frana de motor, sunt de acord ca, contactul are loc pe flancurile neutilizate ale planetarele si dintilor pinioanelor din cutia de viteze. De aceea la batrana dacie la care bateau planetarele le-am schimbat intre ele. Mai tarziu am planetara de pe stanga s-a rupt, facandu-ma sa insir multi sfinti. La ceed nu putem face asta pt ca difera.

Nu sunt vreun maniac, folosesc frana de motor cand este cazul (coborarea pantelor lungi de ex) si la decelerare la semafor sau cand trebuie sa reduc usor viteza, dar fara a schimba treapta in acest sens. Nu consider ca merita nici macar efortul pentru o economie nesemnificativa de combustibil. Placutele originale m-au tinut 28000 km, acceptabil zic eu.

Citez un coleg de pe un forum dedicat altei marci: "P.S. Tuturor le urez sa coboare Transfagarasanul in frina de motor cu consum 0 (zero). Eu unul nu cred ca se va intimpla asa ceva cu consumul."

Chiar ar trebui sa facem o proba, cine se risca? Bagam 100 - 200 gr de benzina si incercam sa-l coboram :shock:

Drumuri intinse!
Sa nu comparam batrana Dacie cu planetarele ei din plastilina cu ceedul.
Cat despre ambreiaj, uzura lui tine de stilul conducatorului si nu de cat de des folosesti frana de motor. Am observat la soferii mai fara experienta ca folosesc excesiv ambreiajul, accelereaza fara motiv ca sa franeze brusc sa vireze la dreapta (de ce ar accelera daca strada aia ramane pe loc iar el nu castiga la asta decat 2-3 sec). Aici nici nu poate fi vorba de frana de motor...
La drum intins, nici nu prea vad de ce sa atingi ambreiajul la incetinire? Prin frana de motor eu zic doar sa lasi libera pedala de acceleratie mai inainte de a apasa pedala de frana si nu, neaparat sa schimbi intr-o treapta inferioara.
Sunt de acord cu sender78, la revizia de 20 000 km, placutele mele de frana pareau neatinse (pana si santul din ferodou era peste 10 mm), asa ca sper si eu sa le schimb dupa 50 000 km

Ionutdodo
Posts: 29
Joined: 27 Jun 2010, 06:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Ionutdodo »

In concluzie, sunt de parere ca frana de motor este buna in urmatoarle conditii:

- cand cobori pante lungi
- cand reduci putin viteza sa te mai departezi de cel din fata, in unele curbe (iei piciorul de pe acceleratie si fara sa schimbi treapta)
- cand este nevoie sa opresti masina la semafor sa zicem, iei piciorul de pe acceleratie, dupa un timp pui frana (motorul ramanand cuplat) si incetinesti asa pana este nevoie sa scoti din viteza. Aici in momentul cand pui frana cu motorul cuplat nu stiu daca se mai considera frana de motor.

Placutele de frana le-am schimbat la 28000 km. M-am dus la service (nu la reprezentanta) pentru ca la primele frane dupa o stationare de cateva ore se auzea de parca franeaza trenul, un harait combinat cu un suierat de ma si speriam. Aveau 7 mm pe fata si 5 pe spate (mai aveau destul pana la senzorul ala acustic, tablita aia). Mecanicul mi-a spus sa le schimb, pentru ca se "copsese materialul" :shock: Prima data cand auzisem de asa ceva, nici nu stii daca s-o iei de buna. Pe fata erau maronii (nu stiu ce culoare au placutele originale, la ~500 lei numai pe fata am zis sa nu aflu) si putin crapate pe margini. M-am gandit ca rad aia de mine la Kia daca ma duc la garantie cu o problema ca asta, plus ca nici nu stiu daca placutele au garantie. Imi pare rau ca nu le-am luat de la service sa le fac poze sa pun aici. Poate mai mergeau. Dar am decis ca atat m-au tinut si le-am schimbat cu unele englezesti, nu mai tin minte denumirea. De atunci nu se mai aude nimic.

Da, probabil si eu as putea sa duc mult si bine placutele de frana, dar ce faci cand te mai apuca de faci slalom prin Bucuresti? Ca nu mergem mereu stramoseste. Vreau sa simt nervul! Sau cand te grabesti undeva, mai pui frana de motor cu gandul la placute? Socra-miu este taximetrist si ma tot bate la cap sa nu folosesc atat frana de serviciu, dar il cred, trage cat mai mult de piese.

Bravo voua, celor care reusiti performante din astea, de peste 50000 km! =D>
Cee'd, 1.4, Pewter Beige
ODO 45000 km

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by B06DAN »

In orice oras, dar mai ales in Bucuresti, nu rezolvi nimic conducand agresiv (adica timpul economisit este sub 5 min. la o conducere cu nerv fata de una blajina). Socrul tau stie bine sa isi optimizeze timpul si costurile.
Dar cine sunt eu sa judec pe altii, ca si eu ma enervez in trafic (ca zilnic sunt in Bucuresti) dar imi dau seama ca nu asa se rezolva treaba.
Ceea ce recomand este sa nu stai tot timpul cu piciorul pe ambreiaj, iar franele sa nu le folosesti fara sa fie nevoie (pe vremuri, asta se chema conducere preventiva)

Ionutdodo
Posts: 29
Joined: 27 Jun 2010, 06:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Ionutdodo »

Asa este, ai dreptate.

Acum intrebare intrebatoare: Frana de motor la ceed este sau nu mai eficienta decat la dacia berlina? Stiu ca nu are rost sa comparam, are alta compresie, rapoarte ale cutiei, e mai usoara, s.a.m.d. Un amic cu un ceed diesel parcheaza la tara in panta. Imi spune ca ceedul, lasata in viteza, are tendinta sa se duca la vale si chiar i s-a invartit motorul. Inainte, si el si eu am avut dacie 1310. El spune ca parca dacia veche statea parcata doar in viteza, si la ceed trebuie sa traga frana de mana, si la frana de motor berlina era ceva mai eficienta.
Dupa ce mi-a spus asta, am inceput sa fac niste probe de frana de motor si parca nu franeaza asa tare ca dacia. Dar probabil mi-a intrat in cap chestia asta vazandu-l atat de convins si mi se pare. Sa aiba vreo legatura ca dacia era pe carburatie si revenea la relanti mai repede? Dar asta nu are legatura, din moment ce la ceed taie alimentarea. E adevarat, ceed-ul e si mai greu iar ceed-ul diesel e si mai greu, teoretic se duce mai usor la vale. Nu mai am nici un pireten cu dacie berlina sa trag o tura sa-mi dau seama.
Nu am cum sa contrazic omul atata timp cat nu mai stiu comportamentul daciei berline. Imi aduc aminte directia greoaie, lipsa stabilitatii si ca nu aveam frane. Normal, masinile difera ca de la cer la pamant. Sa aiba dacia berlina un plus fata de ceed? Nu cred.
Cee'd, 1.4, Pewter Beige
ODO 45000 km

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by Ogy »

La treaba cu parcarea dacia are un + :)

AlinC.
Posts: 399
Joined: 24 Jun 2008, 02:50
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by AlinC. »

De ce nu urmaresti CB? La frana de motor iti arata 0, la relanti e pe la 1,5%.

Ca sa nu mai zic ca frana de motor iti da mai mult control asupra masinii decat mersul pe liber.
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Frana motor sau masina pe liber?

Post by B06DAN »

Ionutdodo wrote:Asa este, ai dreptate.

Acum intrebare intrebatoare: Frana de motor la ceed este sau nu mai eficienta decat la dacia berlina? Stiu ca nu are rost sa comparam, are alta compresie, rapoarte ale cutiei, e mai usoara, s.a.m.d. Un amic cu un ceed diesel parcheaza la tara in panta. Imi spune ca ceedul, lasata in viteza, are tendinta sa se duca la vale si chiar i s-a invartit motorul. Inainte, si el si eu am avut dacie 1310. El spune ca parca dacia veche statea parcata doar in viteza, si la ceed trebuie sa traga frana de mana, si la frana de motor berlina era ceva mai eficienta.
Dupa ce mi-a spus asta, am inceput sa fac niste probe de frana de motor si parca nu franeaza asa tare ca dacia. Dar probabil mi-a intrat in cap chestia asta vazandu-l atat de convins si mi se pare. Sa aiba vreo legatura ca dacia era pe carburatie si revenea la relanti mai repede? Dar asta nu are legatura, din moment ce la ceed taie alimentarea. E adevarat, ceed-ul e si mai greu iar ceed-ul diesel e si mai greu, teoretic se duce mai usor la vale. Nu mai am nici un pireten cu dacie berlina sa trag o tura sa-mi dau seama.
Nu am cum sa contrazic omul atata timp cat nu mai stiu comportamentul daciei berline. Imi aduc aminte directia greoaie, lipsa stabilitatii si ca nu aveam frane. Normal, masinile difera ca de la cer la pamant. Sa aiba dacia berlina un plus fata de ceed? Nu cred.
nu pot sa cred nici eu ca un Diesel se duce la vale mai usor decat o benzinara (uzata). Un motor pe benzina are raportul de compresie de 9-10, pe cand un diesel ajunge la 17 (poate chiar mai mult). Asta inseamna ca pentru a invarti un motor Diesel iti trebuie un cuplu aproape dublu fata de un motor pe benzina. O masina parcata lasata in viteza ca sa o ia la vale ar trebui sa-i patineze ambreiajul, ceea ce ar fi de necrezut in cazul unei masini mai noi. Ati vazut cam ce forta de impingere ii trebuie unei masini ca sa porneasca (cand te lasa bateria). Ce unghi ar trebui sa aiba panta aia astfel incat greutatea masinii inmultita cu sinusul unghiului sa rezulte o forta capabila sa invinga compresia motorului?

Post Reply

Return to “Generalităţi”