Performante motor 1.4

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

Eu ma intreb daca aceasta formula da puterea maxima a motorului sau da puterea la turatia respectiva!
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

mihai8715
Posts: 3
Joined: 16 Oct 2009, 19:29
Auto:

Re: Performante motor 1.4

Post by mihai8715 »

Da puterea la turatia "X" in functie de cuplul la turatia "X" :)

Ca sa te lamuresti gandeste'te ca daca ar da puterea maxima aceasta ar fi de 95 de cai la motorul de 109 cai . sper ca m'ai inteles :P

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

Pt. ca daca aplicam formula pentru varianta de 109Cp avem:

HP=137,3Nm*5000rpm/7126.34=96,33Cp

Si daca va uitati pe graficul de putere/cuplu de pe kia.com la 5000rpm cam asta este puterea dezvoltata.

Am incercat sa aproximez dupa acel grafic ce cuplu are la 6000rpm si mi-a dat in jur de 130Nm aproximativ.Si acum sa calculam din nou:

HP=130Nm*6000rpm/7126.34=109,45Cp
Avand in vedere ca nu am putut printa acel garafic pt. a putea calcula exact valoarea cuplului( prin translatia/translatarea unei rigle) la 6200rpm( unde se obtin cei 109Cp dati de constructor) cred ca aceasta formula este corecta si da ca rezultat in functie de cuplul motor puterea obtinuta la o anumita turatie.

Totusi ramane o enigma acest motor de 1.4 in varianta de 90Cp.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

E bine ca suntem de acord.
Eram bagat in calcule si nu am vazut post-ul tau
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

Am verificat si pe graficul de putere/cuplu de la opel astra G 1.4 90Cp si in urma calculelor am ajuns la valorile din grafic.Deci formula este BETON, numai ca la motorul de 1.4 in varianta de 90Cp de pe Kia Cee'd FL nu prea ies calculele.Una din valorile cuplului sau puterii este gresita pt.ca la cel de 109Cp formula este perfect valabila.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by rayman »

Formula e valabila pentru toate motoarele... problema e ca circula date eronate pe net, si nici dealerii nu sunt bine informati.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

Hai sa dezgropam acest topic.Mie mi se pare ca masina merge din ce in ce mai bine si cred ca asa si este.Am fost duminica la predeal pe gerul ala si desi eram 4 persoane in masina nu mi-a dat senzatia ca nu poate la urcare catre Sinaia si nu a fost nevoie sa depasesc 4000rpm.Cred ca dupa 20000km parcursi (acum am 23000) s-au mai dezmortit cativa caluti.La intoarcere chiar m-am tinut dupa un BMW seria 5 (nu si-a pus mintea cu mine).
Azi am fost pana la Giurgiu cu niste treaba si la dus am mers in tandem cu un BMW 118d (conducea o gacica) care o cam frigea in localitati 110-120km/h si in afara 160-180Km/h.m-am tinut dupa gagica fara sa fortez foarte tare si am avut senzatia ca ajunge destul de repede la 180Km/h. Spun ca nu am fortat foarte tare pt. ca as fi putut sa o depasesc aproape in orice miment dar nu am vrut (sunt constient ca daca ar fi avut talpa mai grea m-ar fi lasat in urma la reprize).Chiar mi-a placut sa ma tin dupa ea si m-am simtit tot timpul in siguranta (rezerva de putere, timp suficient pt.franare). Oricum se comporta diferit cand esti singur in masina fata de cand sunt 4 persoane.
La intoarcere am mers incet dar am cronometrat cateva reprize in diferite trepte de viteza si am obtinut timpi mai buni decat alta data:
60-100km/h in tr.IV 9.58
60-100km/h in tr.III 6.50
60-100km/h in tr.II/III 5.78
80-120km/h in tr.V 16.50
80-120km/h in tr.IV 11.11
80-120km/h in tr.III 7.38
Drumul era liber si am reusit sa le fac fara probleme de mai ulte ori.Timpii i-am trecut cu aproximartie pt. ca nu am stat sa notez pe ceva si nici nu am filmat pt. ca telefonul din dotare este cam praf.
Asa ca daca vreti sa faceti depasiri in forta si aveti intre 80 si 100km/h intrati in depasire cu a III-a.Daca cei care vin pe contrasens sunt departe merge si cu a IV-a destul de bine.Cu a V-a nu va recomand sa intrati in depasire decat daca din fata nu se vede nimic (cat vezi cu ochii) si din spate nu va preseaza nimeni sa depasiti sau daca aveti peste 120Km/h, desi ca sa pleci tare de la 120km/h a IV-a este mult mai rapida.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

Kornel
Posts: 24
Joined: 04 Apr 2008, 14:14
Auto:
Location: Botosani

Re: Performante motor 1.4

Post by Kornel »

Foarte interesante calcule si bune de tinut minte.
Kia Cee'd 1,4 SW Machine Silver

User avatar
virusvex
Posts: 627
Joined: 29 Jul 2008, 02:03
Auto:
Location: Galati
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by virusvex »

are dreptate flopy .
cand aveam si eu printre primii kilometrii condusi la un drum lung cu masina cat de cat grea 4 persoane ( pro ceed) , am intrat intr-o depasire la aprox 55 ( 60 km/h cu a 4-a) la un matiz. ei cand sa ii dau parq murea frate si trageam de tanc, plus ca ala cu matizu s-a trezit a accelera si fara sa se uite in stanga lui ca-l depaseste cnva accelera:))) si am cam facut pe mine ca masina nu tragea si ala accelera si mai urma si o foarte mica panta de unde se apropia cu repeziciune alta masina. Am actionat claxonul din dotare la idiotu cu matizu sa ma bag si eu ca nu ma lasa . Dupa ce am trecut de faza asta transpirand de emotie m-am linistit si am zis , clar nu merge si are ceva masina. Apoi am pus mana pe tel si mi-am comandat un filtru k&n si stii ce fel se infinge acu :X slava domnului ca nu mai trebuie sa bag a 3-a sa depasesc decat cand am masina FULL ( aka 5 persoane ), in rest merge cu a 4-a de n-are nici o treaba si uneori i-o dau si cu a 5-a pe la 90 de nu ma incurc :D
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP :)) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by Dennis »

@flopy,sunt total de acord cu calculele si observatiile tale.
@virusvex, ce putere crezi ca ai putea avea in treapta a-IV-a la 55-60 km/h? Nu ai nici macar 2000 rot/min!!! Da-mi voie sa-ti spun ca din cauza unora care procedeaza ca tine se intampla o gramada de accidente! Presupun ca, vazand ca urmeaza o mica panta si se mai si apropie o masina pe contrasens, nici nu ti-a trecut prin cap sa schimbi intr-o treapta inferioara, nu-i asa? Ai zis tu ca daca o calci pana la podea va zbura ca un bolid de curse....Si acum daca ai filtru sport (care iti da un urias plus de putere de 1 cp) vei face minuni pe sosea depasind tot in stilul asta,nu?!
Am un sfat pentru toti cei care se cred soferi (tip virusvex): nu va mai jucati cu vietile voastre si ale altora!Nu intrati in depasiri cu motorul subturat,mai ales daca exista pericolul sa va treziti ca poate apare oricand o alta masina din sens opus.Mai bine stati la locul vostru si faceti depasirea "batraneste" cand aveti drum drept si liber pe contrasens suficient cat sa va desfasurati talentele.
Motorul de 1.4 trage bine la turatii mari, nu trebuie sa aveti retineri ca-i sar pistoanele daca veti calca acceleratia pana aproape de zona rosie a turometrului!

PS: @virusvex, no offence - nu te cunosc si n-am nimic de impartit cu tine, dar eu fac zilnic 150 km cu masina si am vazut destule accidente provocate de depasiri facute fara cap...
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Performante motor 1.4

Post by sender78 »

@virusvex

te rog sa nu depasesti cu a 4-a la 55km/h, fiindca fara suparare, e nebunie curata atunci cand vezi ca vine ceva din contrasens.
schimba a 3-a, inainte de a incepe depasirea cu 2 sec si apoi da-i talpa, s-o vezi cum pleaca.

daca vezi ca nu vine nimeni din contrasens pe o distanta de 1 km mai merge, dar poate iti mai face figura un matiz

filtrul sport nu te va ajuta mult, cum spunea @Dennis, max 2 CP care nu te vor ajuta deloc la turatii mici, avand in vedere ca maximul de cai ii avem la peste 5500 rot/min, iar in viteza a 4-a la 55 numai 5500 nu ai.

masina asta trebuie turata, sa se auda cum "urla", ca sa ai siguranta unei depasiri mai din scurt, adica sa nu o lasi sub 4000 rot/min

daca am in fata un camion cu 35-40 km/h, in urcare, schimb a doua sa aiba forta, si apoi a treia cand ajunge la peste 5500.
macar asa sunt sigur ca a dat tot ce a putut.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Performante motor 1.4

Post by Nesta3 »

mda..e puturoasa in a patra la 50-55 km/h in depasire...eu ii dau direct a 2-a :D :P
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

La 55-60Km/h de bagi cu a II-a daca esti presat de masinile care vin din fata si vrei sa o faci foarte in scurt.Altfel mereg foarte bine si cu a III-a.
Filtrul sport iti da putin mai mult aer cat sa traga putin mai bine in aceeasi treapta, dar nici de cum sa zici ca merge cu a IV-a la fel de bine ca si cu a III-a cu filtru stock.Si degeaba ai filtru sport daca softul ECU este acelasi, nu-ti va permite sa obtii un amestec aer/benzina mai bun.Filtrul K&N ar fi mult mai eficient daca s-ar modifica softul ECU.O buna perioada de timp m-am tot strofocat cum sa-i cresc performantele (filtru sport, evacuare schimbata, chiptuning) dar am ajuns la concluzia ca nu suntem noi mai destepti decat inginerii de la kia care au facut milioane de teste.Si oricum acest motor (1.4) este destul de "chipuit" din fabrica, lucru care este confirmat si de faptul ca FL-ul a venit cu 90CP in aceasta varianta de motorizare, pierzand putin la dinamica si castigand la consum (cel putin teoretic).Asa ca daca stim foarte bine cum si cand lucreaza (la ce turatii, la ce viteza intr-o anumita treapta) trebuie sa-l strunim ca atare in functie de necesitatile noastre si sa-i cunoastem limitele ( care nu sunt atinse chiar repede).
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Performante motor 1.4

Post by Ogy »

este destul de "chipuit" din fabrica, lucru care este confirmat si de faptul ca FL-ul a venit cu 90CP
Euro 4 vs Euro 5?

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Performante motor 1.4

Post by FLOPY »

Inteleg ideea dar nu cred ca asta este motivul.La aparitia lui Kia Cee'd s-a venit cu 109 Cp pe un motor de 1.4 pentru ca alaturi de dotarile bogate si garantia oferita masina sa poata penetra usor piata europeana in segmentul compact.Kia nu avea o imagine buna si avea nevoie de toate atuurile.Acum masina este arhicunoscuta si foarte apreciata si clientii sunt dispusi acum sa plateasca mai multi bani pt. o motorize mai mare.Plus de asta Kia Cee'd 1.4 Best este entry level si se merge pe ideea ca se adreseaza celor care cauta o masina de calitate la un pret competitiv cu o siguranta sporita, dotari suficiente si un consum decent, putera fiind suficienta pt. o deplasare linistita din pct.A in pct.B.Cei care vor ceva Cp in plus pot opta pt. motorizarea de 1.6 (32Cp in plus) cu o diferenta de pret de circa 700-800Euro.
Si din cate am inteles in oras aproape ca nu se simte diferenta (la turatii uzuale intre 2000 si 3000rpm) intre varianta de 90Cp si cea de 109 Cp pt au cam acelasi cuplu motor.Diferenta s-ar simti extraurban cand trebuie sa o forjezi la cate o depasire, cei 19Cp in plus simtindu-se la turatii mai ridicate( 4000rpm-6000rpm).
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

Post Reply

Return to “Generalităţi”