Mașini plug-in hibrid
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Mașini plug-in hibrid
Despre mașini plug-in hibrid
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Mașini plug-in hibrid
Are cineva PHEV? Ma intereseza practicalitatea pentru cei care nu o pot incarca acasa.
Cam cat de des ar trebui incarcata? Cred ca multe PHEV-uri au un timp de incarcare foarte mare - multe ore (e.g. Sorento) si nu imi dau seama cat de practica ar fi o astfel de masina daca nu o poti incarca acasa.
Cam cat de des ar trebui incarcata? Cred ca multe PHEV-uri au un timp de incarcare foarte mare - multe ore (e.g. Sorento) si nu imi dau seama cat de practica ar fi o astfel de masina daca nu o poti incarca acasa.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Mașini plug-in hibrid
Eu am și la întreprindere stație. Momentan nu cred că îmi pun și acasă, am parcare subterană și sunt cam la 30 de metri de tabloul de scară, deci nu ar fi complicat să-mi fac priză, că nu merită stație. Să văd ce costuri primesc. Deocamdată cred că mai durează o lună până aduc domnișoara acasă și o să pot da alte detalii. Ideea este că bateria la un PHEV se poate încărca, cu ceva efort și consum suplimentar, la un drum mai lung.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Mașini plug-in hibrid
"Ideea este că bateria la un PHEV se poate încărca, cu ceva efort și consum suplimentar, la un drum mai lung."
Sunt interesat de acest aspect, nu prea stiu exact cat si cand se incarca. Daca as avea un drum Bucuresti - Rm. Valcea de exemplu, s-ar incarca pe A1? Se opreste la un anumit punct? Mi-ar placea sa stiu algoritmul sau sa se poata configura (desi nu cred ca se poate).
Imi place plusul de putere care vine de la electric. Inteleg ca un plugin fara sa fie incarcat e aproximativ ca o hibrida non-plugin. Tot ar trebui sa fie de ajuns.
Sunt interesat de acest aspect, nu prea stiu exact cat si cand se incarca. Daca as avea un drum Bucuresti - Rm. Valcea de exemplu, s-ar incarca pe A1? Se opreste la un anumit punct? Mi-ar placea sa stiu algoritmul sau sa se poata configura (desi nu cred ca se poate).
Imi place plusul de putere care vine de la electric. Inteleg ca un plugin fara sa fie incarcat e aproximativ ca o hibrida non-plugin. Tot ar trebui sa fie de ajuns.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Mașini plug-in hibrid
Uite un filmuleț, dar găsești și altele:
https://youtu.be/TgIlGGD79xU
Din ce spuneau unii în jurnale, se poate încărca integral pe autostradă (mă rog, la orice drum mai lung) dar asta ia din puterea motorului pe benzină. Bănuiesc că algoritmul ține cont și de condițiile de trafic, cum accelerezi, frânezi. Cred că parțial e sistemul de la Honda și Nissan, unde motorul pe benzină funcționează doar ca generator pentru motorul electric. Decât că la PHEV motorul pe benzină are și funcție de propulsie.
Hibridele simple au doar un sistem start&stop mai performant având o baterie dedicată.
Din punct de vedere financiar, PHEV este tot cam cât o electrică, dar scapi de grija autonomiei și ai „best of the both worlds”. VAG folosește sistemul pentru noul Tiguan, Passat, Golf, Octavia, Superb, Leon, Tarracco, Cupra Formentor. La Audi e același sistem pe A3, dar ceva mai performant pe modelele superioare (unde ajunge și la peste 300 CP, nu doar 204 ca modelele de mai sus). PHEV cred că vine și pe Ceed, la Renault pe Captur, Ford avea pe Kuga (pe care era cât pe-aci să-l cumpăr înainte de Kodiaq).
https://youtu.be/TgIlGGD79xU
Din ce spuneau unii în jurnale, se poate încărca integral pe autostradă (mă rog, la orice drum mai lung) dar asta ia din puterea motorului pe benzină. Bănuiesc că algoritmul ține cont și de condițiile de trafic, cum accelerezi, frânezi. Cred că parțial e sistemul de la Honda și Nissan, unde motorul pe benzină funcționează doar ca generator pentru motorul electric. Decât că la PHEV motorul pe benzină are și funcție de propulsie.
Hibridele simple au doar un sistem start&stop mai performant având o baterie dedicată.
Din punct de vedere financiar, PHEV este tot cam cât o electrică, dar scapi de grija autonomiei și ai „best of the both worlds”. VAG folosește sistemul pentru noul Tiguan, Passat, Golf, Octavia, Superb, Leon, Tarracco, Cupra Formentor. La Audi e același sistem pe A3, dar ceva mai performant pe modelele superioare (unde ajunge și la peste 300 CP, nu doar 204 ca modelele de mai sus). PHEV cred că vine și pe Ceed, la Renault pe Captur, Ford avea pe Kuga (pe care era cât pe-aci să-l cumpăr înainte de Kodiaq).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Mașini plug-in hibrid
Exista , il am eu
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Mașini plug-in hibrid
Cum e cu PHEV? Ai posibilitatea de a o incarca acasa? Prin oras ai incercat sa o incarci? Poti sa ne dai cateva detalii despre experienta cu ea?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Mașini plug-in hibrid
Care este totusi eficienta unui PHEV vs ICE, ma gandesc ca usor, usor, ar trebui sa avem date cat mai apropiate de realitatea de zi cu zi, de la colegii cu PHEV-uri.
Din ce inteleg eu din poza asta, despre UK, daca nu o folosesti in EV mode minim 50% din timp nu prea da cu plus vs ICE normal, chiar invers.
Nu prea inteleg rostul unui PHEV in EV mode 100%, asta trebuie comparat cu un EV standard sa vedem eficianta nu?
Din ce inteleg eu din poza asta, despre UK, daca nu o folosesti in EV mode minim 50% din timp nu prea da cu plus vs ICE normal, chiar invers.
Nu prea inteleg rostul unui PHEV in EV mode 100%, asta trebuie comparat cu un EV standard sa vedem eficianta nu?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Mașini plug-in hibrid
Pai comparând clasele, un xceed benzina de 140cp și un Niro hibrid tot de 140cp, xceed consuma 10 in oraș, Nito consuma maxim 5.
Un Niro PHEV consuma un maxim 2 dacă e folosit cum trebuie sa fie folosit.Încărcat acasă, cu 1 leu/kwh înseamnă 12 lei, iar in ăștia 12 lei teoretic faci 50km strict pe electric.Cu o benzinara, la prețul de 7 lei per litru și un consum de 10, te costa 35 lei.Pentru unii nu pare o diferența enorma, dar la 20mii km pe an, se cam simte diferența.Dar având in vedere costul întreținerii ambelor variante, cu un phev ce iei pe mere dai pe pere, ca tot pe acolo sunt.
Cu electrica faci cam 100 km cu aceeași capacitate dw baterie pe care un phev o are, dacă te încadrezi la un consum de maxim 15kwh/100km.
Un Niro PHEV consuma un maxim 2 dacă e folosit cum trebuie sa fie folosit.Încărcat acasă, cu 1 leu/kwh înseamnă 12 lei, iar in ăștia 12 lei teoretic faci 50km strict pe electric.Cu o benzinara, la prețul de 7 lei per litru și un consum de 10, te costa 35 lei.Pentru unii nu pare o diferența enorma, dar la 20mii km pe an, se cam simte diferența.Dar având in vedere costul întreținerii ambelor variante, cu un phev ce iei pe mere dai pe pere, ca tot pe acolo sunt.
Cu electrica faci cam 100 km cu aceeași capacitate dw baterie pe care un phev o are, dacă te încadrezi la un consum de maxim 15kwh/100km.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Mașini plug-in hibrid
Noi folosim Octavia 90% electric, practic merge pe benzină doar când s-a descărcat bateria. Pe ultimii 5000 km, de când s-a resetat (la Skoda nu se resetează la km, ci la ore de funcționare), am 3,46% media consumului, asta că am avut la un moment dat un drum mai lung unde s-a mers pe benzină. Între ultimele 2 alimentări, iese un consum de benzină de de 1,83%, 1900 km.
Doar că acasă pun cu 1,2 lei, la birou cu 1,8 lei/kw, un „plin” mă costă la birou cam 20 de lei și merg cam 40 km.
Doar că acasă pun cu 1,2 lei, la birou cu 1,8 lei/kw, un „plin” mă costă la birou cam 20 de lei și merg cam 40 km.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Mașini plug-in hibrid
Poate gresesc eu, dar PHEV - 20 lei => 40km, la o benzinara ai nevoie de 4 litri sa mergi 40km, la un consum de 10l (am pus oras), deci 28 lei = > 40 km.
Deci un 40% mai mult platesti la benzina, asta in oras, dar cred ca pierzi avantajul cand iesi pe autostrada sau drumuri externe.
Acel tabel spune cat la % din timp trebuie sa mergi in EV mode, indiferent de situatii, sa fie mai convenabil, si eram curios daca au dreptate, si cam au.
Deci trebuie sa mergi in EV mode peste 75% din total.
Daca in cazul tau zaboss, ai scade EV mode la un 50-75%, fata de 90%, cred ca acel 3.46% ar creste la un 5, fata de un ICE standard nu ar fi foarte departe. Depinde clar proportia de oras vs extern.
Deci un 40% mai mult platesti la benzina, asta in oras, dar cred ca pierzi avantajul cand iesi pe autostrada sau drumuri externe.
Acel tabel spune cat la % din timp trebuie sa mergi in EV mode, indiferent de situatii, sa fie mai convenabil, si eram curios daca au dreptate, si cam au.
Deci trebuie sa mergi in EV mode peste 75% din total.
Daca in cazul tau zaboss, ai scade EV mode la un 50-75%, fata de 90%, cred ca acel 3.46% ar creste la un 5, fata de un ICE standard nu ar fi foarte departe. Depinde clar proportia de oras vs extern.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Mașini plug-in hibrid
Îți dai seama că orice calcule financiare și-ar fi făcut cineva acum 1-2 ani sunt complet date peste cap.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.