Kia EV6
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Kia EV6
Se pare ca a ajuns la MIT Motors Baneasa: https://www.facebook.com/kiamotorsroman ... 1399130188
Cred ca in curand o sa fac si eu o vizita acolo sa o vad
Cred ca in curand o sa fac si eu o vizita acolo sa o vad
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Kia EV6
Pentru cei care aveti drum prin Afi Cotroceni, aveti ocazia sa vedeti un EV6 adus de Autonet.
E superba din orice unghi!
E superba din orice unghi!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Kia EV6
Salutare!
Intrucat ma bate gandul achizitionarii unei noi masini, am fost sambata in Jilava sa vad atat Sportage-ul cat si EV6.
In urma inspectiei celor doua (judecand strict dupa examinarea statica, sa zic asa, a modelelor), as putea spune ca Sportage mi s-a parut o masina misto, dar nu mai mult, pe alocuri astepandu-ma parca sa ma dea mai mult pe spate, in timp ce EV6 s-a ridicat in totalitate la nivelul asteptarilor, astfel ca balanta inclina clar in favoarea electricei.
Singurele doua contraargumente, de care inca nu sunt hotarat in ce masura ar trebui (sau nu) sa tin cont (si aici as spera la putin ajutor sau ceva sfaturi de la voi, la punctul 2 cel putin):
1. Pretul considerabil mai mare
2. Prezenta infrastructurii de incarcare a electricelor in Romania in general, in Bucuresti in particular. Mai exact, ma aflu in situatia in care as depinde exclusiv de incarcarea la statii publice, iar asta pentru mine inseamna doar timp (nu am pretentii gen incarcare gratuita, naiba, dai 55k pe o masina si apoi vrei “combustibil” moca )
De asemenea, nu stiu in ce masura ar conta diferenta AWD vs RWD, am citit pareri impartite, ba ca s-ar simti, ba ca pe de alta parte softul ar diminua aceste neajunsuri.
Asadar, pareri? Stiu ca posesori nu sunt, dar poate cineva e mai informat decat mine, sau poate a facut si vreun test drive.
Va salut!
Intrucat ma bate gandul achizitionarii unei noi masini, am fost sambata in Jilava sa vad atat Sportage-ul cat si EV6.
In urma inspectiei celor doua (judecand strict dupa examinarea statica, sa zic asa, a modelelor), as putea spune ca Sportage mi s-a parut o masina misto, dar nu mai mult, pe alocuri astepandu-ma parca sa ma dea mai mult pe spate, in timp ce EV6 s-a ridicat in totalitate la nivelul asteptarilor, astfel ca balanta inclina clar in favoarea electricei.
Singurele doua contraargumente, de care inca nu sunt hotarat in ce masura ar trebui (sau nu) sa tin cont (si aici as spera la putin ajutor sau ceva sfaturi de la voi, la punctul 2 cel putin):
1. Pretul considerabil mai mare
2. Prezenta infrastructurii de incarcare a electricelor in Romania in general, in Bucuresti in particular. Mai exact, ma aflu in situatia in care as depinde exclusiv de incarcarea la statii publice, iar asta pentru mine inseamna doar timp (nu am pretentii gen incarcare gratuita, naiba, dai 55k pe o masina si apoi vrei “combustibil” moca )
De asemenea, nu stiu in ce masura ar conta diferenta AWD vs RWD, am citit pareri impartite, ba ca s-ar simti, ba ca pe de alta parte softul ar diminua aceste neajunsuri.
Asadar, pareri? Stiu ca posesori nu sunt, dar poate cineva e mai informat decat mine, sau poate a facut si vreun test drive.
Va salut!
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia EV6
In privința RWD vs AWD am spus și in topicul meu.
La 136cp și 260cuplu,(cum am eu)puterea pusă la roata, tracțiune fata, depășește capacitatea anvelopelor in ceea ce privește aderenta.La un ev6 de peste 200cp și 350cuplu, e și mai nasol.Pe drum umed sau acoperit cu zapada, vei derapa destul de tare la plecările rapide de pe loc.E ca și cum ai accelera brusc in treapta 1 la orice masina cu motor termic.Chestia asta nu e deranjanta iar fata de o masina cu motor termic și cutie de viteze, vei recupera foarte repede startul ratat.Dacă as cumpara alta electrica, as pune totuși AWD dar raportat strict la situațiile in care ai multă zapada și nu vrei “senzații” de tracțiune spate.Înainte sa ajungă masina, am condus împrumut un bmw seria 3 cu tracțiune spate.Cauciucuri bune, dar foarte nașpa senzația pe zapada.La un mers in coloana de 40-50km/h, nu aveam curajul sa apăs pedala ca sa depășesc.De fapt, am făcut-o, dar m-am liniștit repede.
Am tot întrebat și eu și cică la EV sta altfel treaba cu distribuirea puterii in condiții nasoale și sistemele de tracțiune și control funcționează diferit fata de o termică.
Nu as pune primordială varianta AWD.Consuma mai mult și la fel ca in cazul unei termice, majoritatea timpului nu te folosești de sistemul asta.E bine sa îl ai, dar nu as da banii pe el decât dacă stiu ca ma aventurez cu un SUV pe drumuri forestiere sau stau la țara și trebuie sa ies din curte.
Pe ce as da banii,in special la EV6, e pompa de caldura.Pe nicio echipare nu vine standard ceea ce e foarte rușinos.
Pompa de caldura ajuta foarte mult la confortul interior, atat iarna cât și vara ,dar iarna are un impact masiv pozitiv in privința autonomiei.Masina are o rezistența electrica de 5kw+ pompa de caldura de 1kw.Fără pompa, fie vara fie iarna, îți va trage 5kw din bateria de tracțiune pentru a raci/încălzi habitaclul.In condițiile in care iarna dacă oprește masina și o pornești din nou și rezistența își reia ciclul, autonomia o sa sufere foarte mult.
Una e sa folosești 1 kw pentru a aduce temperatura la 21 grade și 0,5kw ca sa o menții și alta e sa folosești 5kw in continuu.
Dacă bugetul permite, AWD+pompa de caldura OBLIGATORIU+ alte optionale, ori dacă nu permite, RWD+pompa de caldura+ alte optionale.
Sau, te orientezi spre Ioniq 5 AWD Luxury, care e full:pompa de caldura, geamuri duble, panou solar(sper sa fie valabil și pentru Ro), scaune tip fotoliu și bancheta spate reglabilă electric, adaptor V2L(cu care poți încarca alte mașini electrice sau poți conecta un fierbător) plus alte chestii misto.Și iese mai ieftin decât varianta standard fără opțiuni de la EV6.
Partea cu infrastructura o sa se mai regleze și sper ca toate sa devină cu plata, dar momentan s-a aglomerat treaba.De ce?Pentru ca in 2021 s-au înmatriculat mai multe EV decât in toti anii precedenți.
Chiar și așa, sunt multe stații cu plata unde nu calcă foarte mulți și faci treaba cu ele.
Problema cea mai mare o reprezintă termenele de livrare.
La 136cp și 260cuplu,(cum am eu)puterea pusă la roata, tracțiune fata, depășește capacitatea anvelopelor in ceea ce privește aderenta.La un ev6 de peste 200cp și 350cuplu, e și mai nasol.Pe drum umed sau acoperit cu zapada, vei derapa destul de tare la plecările rapide de pe loc.E ca și cum ai accelera brusc in treapta 1 la orice masina cu motor termic.Chestia asta nu e deranjanta iar fata de o masina cu motor termic și cutie de viteze, vei recupera foarte repede startul ratat.Dacă as cumpara alta electrica, as pune totuși AWD dar raportat strict la situațiile in care ai multă zapada și nu vrei “senzații” de tracțiune spate.Înainte sa ajungă masina, am condus împrumut un bmw seria 3 cu tracțiune spate.Cauciucuri bune, dar foarte nașpa senzația pe zapada.La un mers in coloana de 40-50km/h, nu aveam curajul sa apăs pedala ca sa depășesc.De fapt, am făcut-o, dar m-am liniștit repede.
Am tot întrebat și eu și cică la EV sta altfel treaba cu distribuirea puterii in condiții nasoale și sistemele de tracțiune și control funcționează diferit fata de o termică.
Nu as pune primordială varianta AWD.Consuma mai mult și la fel ca in cazul unei termice, majoritatea timpului nu te folosești de sistemul asta.E bine sa îl ai, dar nu as da banii pe el decât dacă stiu ca ma aventurez cu un SUV pe drumuri forestiere sau stau la țara și trebuie sa ies din curte.
Pe ce as da banii,in special la EV6, e pompa de caldura.Pe nicio echipare nu vine standard ceea ce e foarte rușinos.
Pompa de caldura ajuta foarte mult la confortul interior, atat iarna cât și vara ,dar iarna are un impact masiv pozitiv in privința autonomiei.Masina are o rezistența electrica de 5kw+ pompa de caldura de 1kw.Fără pompa, fie vara fie iarna, îți va trage 5kw din bateria de tracțiune pentru a raci/încălzi habitaclul.In condițiile in care iarna dacă oprește masina și o pornești din nou și rezistența își reia ciclul, autonomia o sa sufere foarte mult.
Una e sa folosești 1 kw pentru a aduce temperatura la 21 grade și 0,5kw ca sa o menții și alta e sa folosești 5kw in continuu.
Dacă bugetul permite, AWD+pompa de caldura OBLIGATORIU+ alte optionale, ori dacă nu permite, RWD+pompa de caldura+ alte optionale.
Sau, te orientezi spre Ioniq 5 AWD Luxury, care e full:pompa de caldura, geamuri duble, panou solar(sper sa fie valabil și pentru Ro), scaune tip fotoliu și bancheta spate reglabilă electric, adaptor V2L(cu care poți încarca alte mașini electrice sau poți conecta un fierbător) plus alte chestii misto.Și iese mai ieftin decât varianta standard fără opțiuni de la EV6.
Partea cu infrastructura o sa se mai regleze și sper ca toate sa devină cu plata, dar momentan s-a aglomerat treaba.De ce?Pentru ca in 2021 s-au înmatriculat mai multe EV decât in toti anii precedenți.
Chiar și așa, sunt multe stații cu plata unde nu calcă foarte mulți și faci treaba cu ele.
Problema cea mai mare o reprezintă termenele de livrare.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Kia EV6
Sa zicem ca nu m-ar afecta atat de mult lipsa aderentei pe zapada, nici cu Octavia actuala, cu tractiune fata, nu simt nevoia sa fac vitejii pe zapada. Mai mult ma gandesc la situatiile de accelerare in curba, sa nu vrea fundul sa-mi depaseasca botul. La asta ma refeream cand am pomenit de controlul tractiunii, care poate ajusteaza cumva acest neajuns. N-as compara-o cu BMW sau cu Mercedes, unde tractiunea e pe spate insa in acea zona sunt goale, spre deosebire de Kia unde exista motor, baterie asezate astfel incat, cred, modifica centrul de greutate si pun alta presiune pe rotile spare, tractoare.
Ioniq nu ma tenteaza, il vad inferior lui EV6 din mai multe puncte de vedere, singura chestie misto pe care o apreciez fata de Kia e lipsa completa a consolei centrale sub bord, ceea ce face un fel de open space pentru spatiul la picioare, la sofer+pasager. Si la EV6 e ceva similar, dar la o scala mai mica. V2L are si EV6.
Iar pompa de incalzire am pus-o din start, in configurator.
Stiu ca timpul de livrare e de vreun an la Kia, presupun ca si la Hyundai cam la fel. N-am o problema cu asta.
Ioniq nu ma tenteaza, il vad inferior lui EV6 din mai multe puncte de vedere, singura chestie misto pe care o apreciez fata de Kia e lipsa completa a consolei centrale sub bord, ceea ce face un fel de open space pentru spatiul la picioare, la sofer+pasager. Si la EV6 e ceva similar, dar la o scala mai mica. V2L are si EV6.
Iar pompa de incalzire am pus-o din start, in configurator.
Stiu ca timpul de livrare e de vreun an la Kia, presupun ca si la Hyundai cam la fel. N-am o problema cu asta.
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Re: Kia EV6
Foarte bine spus Nesta3.
De retinut pentru toata lumea: pompa de caldura.
La electrice nu se aplica regula: "nu cumpara o masina din primul batch?" N-ar fi mai bine sa le lasati macar 6 luni sa se coaca? Mai ales ca sunt super pline de soft.
Am vazut si eu EV6 rosu de la MIT. Mare foc.
De retinut pentru toata lumea: pompa de caldura.
La electrice nu se aplica regula: "nu cumpara o masina din primul batch?" N-ar fi mai bine sa le lasati macar 6 luni sa se coaca? Mai ales ca sunt super pline de soft.
Am vazut si eu EV6 rosu de la MIT. Mare foc.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia EV6
Am tot urmărit diverse review-uri de pe la noi.
Masina e cam senzație din toate punctele de vedere.
Dacă vrea cineva o masina electrica pe care se poate baza, atat ca performante, autonomie, dotări, calitate, etc, eu cred ca asta e cam locul 1 ca alegere.O bate Tesla la rețeaua de încărcare,dar și astea s-au aglomerat.
Masina e cam senzație din toate punctele de vedere.
Dacă vrea cineva o masina electrica pe care se poate baza, atat ca performante, autonomie, dotări, calitate, etc, eu cred ca asta e cam locul 1 ca alegere.O bate Tesla la rețeaua de încărcare,dar și astea s-au aglomerat.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Kia EV6
Am fost si am facut test drive cu EV6, apoi cu Sportage HEV, ambele in echipare GT.
Ce pot spune e ca dupa ce am condus EV6, sa merg cu Sportage mi s a parut ca atunci cand treci de pe cutie manuala pe automata.
Pacat de scaunele de la EV6 care mie, pe GT, mi se par urate.
Oricum ar fi, o voi conanda.
Ce pot spune e ca dupa ce am condus EV6, sa merg cu Sportage mi s a parut ca atunci cand treci de pe cutie manuala pe automata.
Pacat de scaunele de la EV6 care mie, pe GT, mi se par urate.
Oricum ar fi, o voi conanda.
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia EV6
Adică e mai buna Sportage?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Kia EV6
Niciodata.
Am vazut ca am scris gresit, desigur sensul trebuia sa fie invers, de pe automata pe manuala.
Edited quote:
“
Ce pot spune e ca dupa ce am condus EV6, sa merg cu Sportage mi s a parut ca atunci cand treci de pe cutie automata pe manuala.
“
Am vazut ca am scris gresit, desigur sensul trebuia sa fie invers, de pe automata pe manuala.
Edited quote:
“
Ce pot spune e ca dupa ce am condus EV6, sa merg cu Sportage mi s a parut ca atunci cand treci de pe cutie automata pe manuala.
“
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Kia EV6
sa vezi cum e sa treci pe logan zici ca treci pe tractor:))))
Dar tot masina e , te duce din punctul A in punctul B.
Sanatosi sa fim !
Dar tot masina e , te duce din punctul A in punctul B.
Sanatosi sa fim !
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Kia EV6
andrei12784
Asa este, nu am zis o din snobism, altfel poate m as fi dus spre BMW i4, in buget asemanator. Am un job destul de solicitant, multe ore pe zi, iar 2.5 ore le petrec zilnic in masina, asa ca pentru mine (ca si poate pentru multi altfel), in masina sunt momentele de “liniste” din zi, de relaxare (chiar daca e greu sa spui asta prin traficul din Bucuresti), deci simt ca vreau sa make the most of it
Drumuri bune!
Asa este, nu am zis o din snobism, altfel poate m as fi dus spre BMW i4, in buget asemanator. Am un job destul de solicitant, multe ore pe zi, iar 2.5 ore le petrec zilnic in masina, asa ca pentru mine (ca si poate pentru multi altfel), in masina sunt momentele de “liniste” din zi, de relaxare (chiar daca e greu sa spui asta prin traficul din Bucuresti), deci simt ca vreau sa make the most of it
Drumuri bune!
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Re: Kia EV6
Am gasit asta pe net:
“
Breaking news: KIA has stopped production of the EV6 because of shortages and issues. A facelift model will be announced soon.
It will have a 100 kWh solid state battery and an estimated range of 500 miles. It will be called the EV6.1 and will also come in a new color "Fools Gold".
It will be available exactly a year from now, on April 1, 2023.
Source: https://bit.ly/3qUhG3g
“
“
Breaking news: KIA has stopped production of the EV6 because of shortages and issues. A facelift model will be announced soon.
It will have a 100 kWh solid state battery and an estimated range of 500 miles. It will be called the EV6.1 and will also come in a new color "Fools Gold".
It will be available exactly a year from now, on April 1, 2023.
Source: https://bit.ly/3qUhG3g
“
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line