Page 1 of 4

STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 01:19
by phidias
Salut, am testat si eu un Stonic 1.4 gsl. Masinuta mi se pare ok si as vrea s-o cumpar, insa nu pricep o chestie. Masina de test a fost adusa ieri. Cand accelerez se duce pedala in podea si nu se intampla nimic. Trebuie sa intru intr-o treapta inferioara ca sa simt ceva zvac. Conduc de 20 de ani. In general stiu sa apreciez treptele de viteza. Gresesc eu ? A mai patit-o cineva ? O fi motorul nou ... Voi ce parere aveti ? Merita ? Multzam fain!

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 07:02
by bogladen
E 1.4 aspirat. Ce ai vrea sa se intample? E un motor entry care sa te duca din punctul A in B.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 09:03
by phidias
in termeni auto imi cere un downshifting.
la 40/h am schimbat in 3 si nimic. trebuie sa duc treapta 2 la 50/h. la fel si la 3,4,5. practic imi cere cu 10 km/h mai mult. e posibil sa fie un motor care cere o turatie mai mare - am vazut ca se simte superb la 4000 ture la accelerare. vin de pe unul mai mic - 2500 - 3000 ture.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 11:11
by Vasil3
Motorul 1.4 este aspirat natural si este destul de slab. Cel de 1.2 nu mai zic... nu ai nici o sansa sa urci pe la predeal cu ele cu 5 oameni in masina + bagaje.
Atat 1.2 cat si 1.4 sunt motoare pentru oras pentru mers in linie dreapta si care prind zvac de pe la 3500-4000 rpm insa si atunci fara exces de vlaga.
Probabil te-ai uitat la cel de 1.4 pentru ca numai asa ceva au pe stoc ca cel de 1l la comanda il aduc peste cam 8-9 luni dupa ce dai comanda deci nu te prinde anul cu masina.

Intrebarea mea este insa alta:
De ce vrei sa cumperi Stonic?

Este practic un hatchback la dimensiuni , insa la pret de crossover si cu un interior slab calitativ (chiar daca pui piele si ce mai poti pune pe ea - piele care apropo e de cea mai proasta calitate dar la 200$ sau cat costa optiunea la configurator ce sa ceri...pana si dacia te taxeaza 500$ pentru piele. Adica sa fim seriosi costa 300 ron huse normale scaune in cora iar ei cer 200$ pe cea de piele...)

Masina avand dimensiuni de hatch stai si te simti chiar ca intr-un hatch. Nu ai vizibilitate mai buna , nu e nimic in plus decat poate garda la sol insa nici aia nu e cine stie ce.Cu siguranta nu pot sta 3 oameni in spate pe distante mai lungi iar daca e si vreunul mai inalt gen 1.80 nu va putea sa stea decat daca dai scaunul mai in fata.
De portbagaj nu mai zic nimic.

Asteapta ca apare anul asta pe la final XCeed care va arata si mai bine si va fi si mai incapatoare si cam pe la acelasi pret.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 11:25
by phidias
voiam o masinuta pt oras si concedii pe la tara. marimea nu ma deranjeaza. e ok pt ce vreau. si nu plec cu mama soacra in concediu :) la 13.000 nu am gasit altceva mai bun. ma refer la un crossover. in gama lui e Arona, Captur si Aircross. unul e prea scump, ultimul prea mare. dacia nu! am si o rabla de care vreau sa scap anul asta. mai am o bicicleta, dar e pt primabri in parc. ce sa zic, tre sa ma hotarasc repede. :) Multzam

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 11:25
by Nesta3
Ati condus 1.4 aspirat de pe ceed/stonic sau ati condus vreodata un aspirat?
Afirmatiile cu "nu urci la Predeal" sunt cel putin deplasate si va rog sa nu mai induceti oamenii in eroare

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 11:58
by Vasil3
Din 2003 de cand am avut prima masina si pana acum am condus/detinut 1 aspirat si 2 supra alimentate.
De asemenea cand apare o masina , nu conteaza la ce brand ma duc sa fac un test drive deoarece imi place sa conduc masini. Este pasiunea mea inca de cand eram mic si nu te costa nimic. Asa vezi si ce a mai aparut , cum se simte...

Nu exista termen de comparatie.
Cand intra turbina te baga in scaun daca ai pedala la podea in timp ce la aspirat se tarsaie (sau cel putin asa iti da impresia datorita faptului ca el creste foarte incet insa treptat).Bine nu se compara ca ceva de la skoda sau alte marci cu bi-turbo dar daca e sa compari turbo vs aspirat nu are rost sa vorbim.

Am mers la predeal cu 5 oameni (medie de 90kg/pers) + ~100kg gratar/bagajele etc - deci cam un total de 550kg. Aceasta suma nu mi se pare ceva extrem ba chiar normal insa nu are rost sa vorbim despre cat inseamna 550kg pentru un Stonic.

Eu nu inteleg cum puteti spune dumneavoastra ca induc oamenii in eroare.
La predeal sunt zone cu peste 30% inclinatie pe distante de peste 300 de metri.
As vrea sa va filmati dv. cu 5 oameni + greutate cum opriti in mijlocul pantei (ca mai trec si turisti pe sosea) iar apoi sa reporniti cu cel de 1.4 aspirat.

Eu chiar rog oamenii sa faca test drive nu doar in oras cu masinile ca atunci nu prea isi are rostul (si aici ma refer la orice masina chiar daca si-o permite sau nu) pentru a vedea diferentele si pentru a isi forma o parere. Insa nu prea inteleg de ce nu o fac sau le e frica sa negocieze preturile masinilor.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 12:42
by Nesta3
Am.detinut acest motor(1.4 109cp)pe ceed si acum am 1.6 aspirat pe Sportage.Nu exista ce spuneti dvs.
Clar, pentru drumuri dese pe serpentine, un turbo e mai indicat.In rest, 1.4 pe.Stonic, e arhisuficient in oras si suficient la iesiri ocazionale in zonele descrise.
Loganul de 1.4 ar trebui sa circule doar in oras in cazul asta.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 13:40
by Ogy
@Vasil3, stilul de condus si obisnuinta fac diferenta. Am mers si cu 5 persoane (adulte) +bagaje si pe serpentine si in rampa si pe autostrada. Singura problema la aceste motoare mici este ca nu prea simti frana de motor asta am sesizat eu in 11 ani. In rest uita-te la kilometraj la ambele si lasa impinsul in scaun. Motoarele de aspiratie se conduc de la 3500rpm in sus.
in termeni auto imi cere un downshifting.
la 40/h am schimbat in 3 si nimic.

In a 2 a se schimba la aspirate daca vrei sa simti ceva cu ochiul pe kilometraj. A 3 a e treapta de croaziera pentru oras si folosita pentru depasiri de la 90-100km/h in sus.
Sunt sigur ca multi va reprofilati pe benzinare in aceste zile si nu stiti cu ce sa faceti comparatie. Benzina turbo cu motorina turbo.
Daca nu sunt bani de benzina turbo, amintiti-va cum se conduce un aspirat.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 13:58
by bogladen
Si mie mi se pare exagerata putin treaba cu urcatul. Am avut 7 ani Ford Focus 1.4 cu 80 de martoage si am mers in toate conditiile. Singura data cand m-am amuzat a fost cand pe A2 pe tronsonul nou spre statiuni unde sunt urcari si coborari, la urcare scadea viteza :))

Treaba e ca acum motoarele aspirate sunt cam depasite moral si le vad mult mai utile la mers in oras.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 14:39
by phidias
Sa nu zambiti, va rog :) Am avut un Matiz 0.8 in 3 cilindri, aspirat. Am urcat Piatra Arsa si toate serpentinele - Cheia DN1A si multe altele, fara nicio problema, cu treapta 3. Si am avut nu 5, ci 4 persoane. Turometru nu are, dar cred ca a fost undeva pe la 3000 ture.
Singurul drum unde s-a oprit a fost Transalpina. Dar din cauza ambreajului.
Asa ca, banuiesc, un STONIC 1.4, aproape la aceeasi greutate cu Matizul, nu cred ca ar avea probleme.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 14:42
by phidias

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 14:44
by phidias
Din cate stiu, motorul 1.4 aspirat e de aproape 15 ani pe Kia si Hyundai. De asta am intrebat - ati avut probleme ?

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 15:25
by Dennis
Motorul de 1.4 aspirat de pe Cee'd nu are nici o problema. Am avut Cee'd cu 1.4 din 2007 pana in noiembrie 2018, cu care am facut 187.000km, pe toate drumurile posibile. Trebuie doar sa stii sa-l folosesti in fiecare imprejurare. Nu l-am condus niciodata subturat, ba chiar din contra. Motorul aspirat este prin definitie un motor de turatie - incepe sa prinda viata dupa ce treci de 3500 rpm.
Pantele pronuntate se urca fara efort in treapta a-II-a.
Dupa ce am vandut Cee'd-ul am luat un Hyundai Elandra 1.6 aspirat. Comparativ, Elantra are reprizele mai scurte - dar asta si din cauza cutiei cu 6 trepte (Cee'd-ul avea 5 trepte).
Din punct de vedere al fiabilitatii motorul aspirat este peste cel turbo, mai ales daca vorbim de motoare turbo de mic litraj (0,9; 1 sa 1,2).
Ca si demaraj, e adevarat ca cel turbo iti ofera alta senzatie.

Re: STONIC TEST DRIVE

Posted: 18 Apr 2019, 15:32
by bogladen
Ca si fiabilitate, clar nu sunt comparabile. Un motor aspirat este mult mai putin pretentios. Plus ca 1.4 de pe Kia mi se pare cel mai reusit motor de aceasta cilindree. Tin minte ca tanjeam dupa acesta cand aveam Focusul 1.4 :))