Am intrat la jumătatea lunii Mai în posesia unui Kia Stonic 1.2 gsl Smoke Blue.
S-a lăsat ceva așteptat ținând cont că am făcut comandă prin Septembrie 2019 însă am trecut cu vederea ținând cont că este fabricată în Korea și adusă pe vapor + problemele cu COVID din toate țările.
În căutarea mea pentru o mașină nouă , am avut în vedere ca viitoarea achiziție să aibă:
-garda la sol mai mare
-motor aspirat pentru o fiabilitate mai mare
-fără filtru de particule (cum se pune în ziua de azi inclusiv pe benzinare)
-benzinară
-garanție bună și fiabilitatea brandului per total
-configurabil
La suma care eram disups să o dau aveam ca opțiuni:
-Kia Stonic (configurabil , garda la sol bună , benzină aspirat, garanție 7 ani)
-Skoda Kamiq (configurabil , garda la sol foarte bună , benzină turbo , garanție 4 ani)
-Hyundai Kona (ne configurabil , garda la sol bună , benzină turbo, garanție 5 ani)
-Suzuki Vitara (ne configurabil , garda la sol foarte bună , benzină turbo, garanție 3 ani + încă 7 la mișto la motor , și înca câteva componente însă la o firmă din România care este în insolvență)
-Nissan Juke (ne configurabil , garda la sol bună , benzină turbo , garanție 3 ani)
Mașina este un Trend 1.2 de 84 cp , 4 cilindri în linie , cu o masă proprie de 1145 kg , rezervor de 45l și conține:
Alături de opțiunile ce țin de echiparea TREND:
am adăugat și opțiunile:-Radio + RDS cu display de 7.0''
-bluetooth cu recunoaștere vocală
-comenzi audio pe volan
-închidere centralizată
-aprindere automată faruri
-asistență fază lungă
-oglinzi exterioare electrice și încălzite
-grilă radiator neagră si accente cromate
-mânere exterioare uși în culoarea caroseriei
-tweetere
-aux + USB
-tpms (monitorizare presiune pneuri)
-geamuri față ci tentă
-bandouri în culoarea caroseriei și în culoarea neagră
-lampă lectură față cu suport ochelari
-lampă iluminare habitaclu și portbagaj
-ABS+ESC+HAC
-priză consolă centrală
Total:-AEB - Evitare obstacol prin frânare automată
-BSD - Sistem avertizare și detecție unghi mort
-LKAS - Sistem de menținere a benzii de rulare
-ECM - Oglindă retrovizoare electrocromatică
-cruise control
-sistem de limitare a vitezei
-supervision cluster 3.5''
-scaune față incălzite
-volan încălzit
-tapițerie scaune - piele
-volan îmbrăcat în piele
-schimbător de viteze îmbrăcat în piele
-geamuri spate fumurii + lunetă încălzită
-lumini pe timp de zi tip LED
-lămpi de poziție tip LED
-combinație lămpi spate tip LED
-faruri halogen (bi-functionale , cu lupă) , lumini suplimentare la virare
-proiectoare ceață
-senzori parcare spate
-cameră vedere spate
-oglinzi exterioare pliabile electric
-semnal schimbarea direcției de mers incorporat în oglinda laterală
-geamuri electrice față și spate cu sistem Auto Up/Down & Safety pentru șofer
-încărcător USB
-mânere interioare uși satin chrome
-fascia centrală - black high grossy
-cutie depozitare între scaunele față
-parasolar șofer și pasager iluminat
-indicator nivel scăzut lichid de parbriz
-podea portbagaj co doua poziții de reglare
-plasă portbagaj
-discuri de frână față 15''
-discuri de frână spate 14''
-roată de rezervă din oțel de dimensiuni reduse
17.183 euro
Am mai achiziționat pentru ea:
-Scut metalic pentru protecție motor , cutie de viteze , radiator si bară față
-Covor de cauciuc pentru portbagaj
-Compresor Xiaomi , cu baterie încorporată
-Produse de îngrijire (șampon , ceară , produse pentru curățare scaune piele , bord , uși , sistem ventilație , geamuri)
Rodajul l-am făcut primii ~1400 km (deși în carte scriau 1000) respectând următoarele:
-să nu se depășească 3000 rpm
-să nu se frâneze brusc pentru a nu ovaliza discurile
-să nu existe accelerări violente
-benzină premium evo 100 de la MOL
-să fie cât mai goală mașina și să nu se tragă platformă
-să nu se conducă la aceeași turație (să se conducă si la 1800 și la 2000 , 2500 , 3000) am făcut vreo 250 km prin oraș și restul în afară
-lăsat motorul la relanti 15-30 secunde la pornirea mașinii
-lăsat motorul la relanti 1-2 minute după un drum mai mare de 200 km
Până acum sunt foarte mulțumit de mașină.
RCA-ul a costat doar 560 de lei la euroins ceea ce mi se pare foarte puțin comparativ cu fosta mașină.
Am fost și la mare , și la munte , și la țară.
Cruise controlul combinat cu lane assistul sunt geniale în special pe autostradă. Mergi zeci de km fără să folosești mâinile sau picioarele. Mai ai si AEB-ul care pune frână automat când detectează un obstacol în față.
Consumul deocamdată după aproximativ 2000 km este de cam 4.8l/100km extra urban și 6.5l/100km în oraș.



Voi reveni și cu alte impresii.