
Cu nițică întârziere, deschid un nou capitol: trecerea de la legume la fructe.


Mai exact: Kia XCeed, echipare Style + opționale

Detalii tehnice:
- Caroserie: crossover, 4/5 uși
- Culoare: Cuantum Yellow (metalizat)
- Gabarit: 4395 x 1826 x 1495 mm
- Jante: 18 inch, aliaj
- Anvelope: 235x45 R18
- Motor: 1.4 T-GDI, Hyundai Kappa 3
- Cutie viteze: 6MT
- Putere: 140CP (103 kW)@ 6000 rpm
- Cuplu: 242 Nm @ 1500-3200 rpm
- Viteza maximă: 200 km/h
- Masa maximă autorizată: 1840 kg
- Emisii CO2: 137-142 g/km
- Norma poluare: Euro 6d
- Capacitate rezervor: 50L
- Volum portbagaj: 426 L
- Exterior:
- Lumini LED aproape integral (DRL, fază scurtă/lungă, stopuri, semnalizări, lumină ceață spate, lumini curtoazie uși). Becuri cu halogen sunt pe proiectoare ceață față, lumină marșarier, becuri număr, și lumini interioare (portbagaj, plafoniere, torpedou)
- Acces fără cheie (keyless) cu funcție de preîntâmpinare (aprinderea luminilor de curtoazie automat la apropierea de mașină) și pornirea motorului din buton, alarmă
- Senzor de ploaie cu ștergătoare hibrid (Aero Blade)
- Duze de lichid de parbriz neîncălzite, cu perdea de apă
- Senzor lumini cu fază lungă automată
- Senzori de parcare față/spate cu parcare automată (pe care n-o voiam, dar era obligatorie pentru senzorii pe față)
- Geamuri spate și lunetă fumurii
- Geamuri electrice cu impuls față/spate cu ridicare din telecomandă
- Oglinzi electrice și încălzite cu pliere electrică și automată
- Apărători noroi (mai mult de design, voi exemplifica în viitor de ce)
- Ornamente grilă frontală și geamuri laterale cromate (care, pe culoarea asta, vin extrem de bine)
- Interior/Confort:
- Interior combinație stofă/piele, negru cu inserții/cusături galbene (Color Pack E)
- Scaune șofer și pasager reglabile pe înălțime, cu reglaj lombar electric și încălzite
- Volan încălzit
- Aer condiționat automat pe 2 zone, cu dezaburire parbriz automată (senzor interior) și funcție de dezumidificare automată, guri de ventilație în spate (la față, reglabile, și la picioare) și încălzire auxiliară electrică (PTC)
- Oglindă interioară electrocromatică
- Cotieră centrală glisantă
- Lumină ambientală la picioarele șoferului
- Pilot automat/limitator de viteză
- Ceasuri bord analogice cu Supervision Cluster 4,2"
- Podea portbagaj reglabilă pe înălțime
- 2 prize 12V pe consola centrală și o priză 12V în portbagaj
- Siguranță:
- ABS/EBD/BAS/ESC/ESS/etc
- Sistem evitare coliziuni frontale cu detectarea automobilelor, bicicliștilor și pietonilor, cu sistem de evitare automată prin frânare sau virare (cameră+radar frontal)
- Monitorizare unghi mort cu sistem de avertizare la trafic lateral la ieșirea din parcare (cross-traffic alert, cu 2 radare în spate), care detectează inclusiv pietoni
- Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație (limite de viteză, depășire interzisă, panouri auxiliare)
- Sistem de avertizare și păstrare a benzii de circulație
- Sistem detectare oboseală șofer
- Asistență la pornirea în rampă
- Frână de mână electrică cu funcție AutoHold
- Monitorizarea presiunii în pneuri TPMS HighLine, cu senzori în jante și afișarea presiunii în bord
- 6 airbaguri (frontale, laterale și cortină) și centuri de siguranță pretensionate și avertizare cu senzor de prezență pentru locurile față și lateral spate (locul central spate are centură simplă, fără senzor de prezență)
- Roată de rezervă de dimensiuni reduse (temporară)
- Multimedia/Conectivitate:
- Sistem navigație 10,25" cu DAB
- Sistem sunet premium, cu 9 difuzoare JBL și amplificator extern Harman
- Conectivitate USB și WIFI (sistem Kia Live, cu afișare date meteo, informații trafic, POI și stații combustibili dinamice)
- Compatibilitate Apple CarPlay și (Android) Google Auto (o mizerie)

Bonus: covorașe de cauciuc de la dealer (nu originale Kia, dar speciale pentru model, mari, groase, tip tăviță, marca Rigum, de care am avut și la Rio și care au o uzură minimă pentru 100k km de stat pe ele).
Preț total: puțin peste 24.000 E
Am mai comandat de la ei folii originale de protecție pentru mânerele ușilor (66272ADE00), în jur de 110 lei (mâine le ridic și voi vedea exact)
Am montat anvelope de iarnă Dunlop Winter Sport 5 98V XL, la prețul de 660 de lei pe bucată, și 150 lei montajul în reprezentanță (că era vremea proastă și mi-era teamă să plec cu cele de vară). Deocamdată n-am avut parte de zăpadă cu ele, dar pe uscat și umed mi se par foarte stabile, chiar și la temperaturi crescute (aprox. 10 grade), în ciuda clasei C la aderență. La Rio aveam Nokian WR D4, cu clasa A, și parcă nu mă impresionaseră niciodată pe uscat și umed, deși pe zăpadă erau excepționale.
Aș fi vrut să iau pentru XCeed niște Bridgestone Blizzak LM005, dar am ezitat cu comanda și s-au terminat stocurile peste tot. În lipsa altor variante mai ok, am rămas la Dunlop, dar momentan nu sunt dezamăgit.
Sper săptămâna viitoare să urmeze și o folie transparentă pe farurile față. Am avut la Rio și mi s-a părut că au făcut treabă foarte-foarte bună să le protejeze de uzură.
Și ca să fie ”botezul” complet, când abia împlinisem 1000km în bord, am și luat o pietricică în parbriz și-a apărut o mică ciobitură, exact în fața șoferului. Din fericire, fără ramificații, doar ciobitură de suprafață. Am avut pe moment un sticker de la un atelier de parbrize, l-am lipit deasupra să evit contaminarea, și am rezolvat a doua zi cu 20 de lei, la Reparis Iași (Podu de Piatră). S-a umplut ciobitura cu rășină, și se mai vede doar dacă stai s-o cauți de aproape.
Cam astea au fost costurile până acum. Voi reveni cu primele impresii.