Sunt (destul de) proaspatul posesor al unui Ceed My20 1.4 T-GDI si, desi este devreme (500km parcursi), ma simt dator sa impartasesc opiniile referitoare la masina.
1. Comanda
Pe scurt, cei de la Autonet Giulesti m-au dezamagit crunt. Comanda sfarsitul lui Iunie 2019, promisiune ca masina ajunge in 3 luni, data-limita contract 30 Septembrie, masina ajunsa pe 12 Decembrie dupa multe "S-a decalat productia/A intrat Xceed Hybrid in productie si a decalat-o/Nu avem data de productie etc." In ultima zi de Rabla "s-a produs masina si avem seria de sasiu, veniti repede sa achitati masina". Dezamagire legata de comunicarea cu dealerul, preferam sa imi spuna ca dureaza jumatate de an decat 3 luni si abureala in rest. Am updatat cu ce info am avut in topicul "Info asteptare masina".
2. Masina
[vin de pe un Golf 4 1.4 aspirat condus 6 ani, va fi subiectiv]
1.4 T-GDI Best + ecran 8' si camera marsarier + scaune, volan si parbriz incalzite + climatronic
Total 16.100 euro (plus Rabla plus 300 euro discount dealer)
Plusuri:
- arata bine, design modern
- confortabila, scaunele din textil te tin bine
- motor super silentios odata incalzit
- destul de puternica (schimbat 3-3.5K rpm)
- insonorizare generala buna
- garantia de 7 ani, ramane de vazut ce va acoperi si cum vor fi baietii de la service.
Minusuri:
- consum mare momentan (urban 50%+extraurban 50%, consum mediu 10L/100km), am inteles ca se mai tempereaza dupa cateva mii km
- insonorizare proasta la nivelul carenajelor. Practic se aude fiecare pietricica pe care roata o arunca in carenaj.
- vizibilitate generala destul de proasta, atat in stalpul A, dar mai ales in spate si stalpul B al pasagerului care se continua cu tetiera pasagerului. Pratic ai mai bine de 20cm in dreapta in care nu vezi nimic.
- plansa portbagaj slab calitativa
- joja pare ca e de jucarie
- lipsa unui piston pentru tinerea capotei. Aici am eu un mare pitic, mi se pare ca toti producatorii se zgarcesc stupid. Preferam sa imi puna 100 euro in plus si sa nu stau eu sa bag batul
- portbagajul destul de greu pe care trebuie sa il ridici mult pana sa stea deschis. Fac comparatie cu Golf 4, pe care il ridicam putin si statea singur
- rezervorul de lichid de parbriz pare compartimentat si nu reusesc sa ii dau de cap cum sa il umplu complet

Urmeaza sa ii pun o camera si un modul GPS pt caz de disparitie subita. Traim in Romania si asta ne ocupa tot spirtul.
Per ansamblu ii dau nota 8.5 la banii acestia. Este un best buy in segment iar Kia s-a maturizat si a ajuns sa atace gigantii Golf, Focus etc. Inca nu e 100% acolo, dar le sufla in ceafa.
Drumuri bune si un an nou fericit si ferit de incidente!