sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Buna ziua,

De ceva timp m-am hotarat sa achizitionez o Kia Ceed Sportswagon mild-hybrid. Din diverse motive, am timp sa astept pana se lanseaza RABLA 2021, cand sper sa reusesc o reducere mai buna la cumparare. Pana atunci sper sa obtin niste informatii de la voi sa ma pot hotari.

M-am tot invartit prin configuratorul Kia si in principiu o sa fie o varianta de echipare GT Line cu cateva optionale, aproape sigur varianta mild-hybrid.
Nehotararea mea consta in alegerea motorului termic. Cam la aceeasi bani (24.000 euro cu reducerea de 1500 euro) am benzina cu cutie automata sau diesel cu cutie manuala.

1) Lumea in general mi-a recomadat sa iau benzina. De anul acesta am vazut ca oferta cuprinde motorul 1,5 T-GDI (inlocuitor pt. 1.4 T GDI). Eu nu sunt foarte convins de performantele dinamice ale acestui motor (160 CP/5500rpm, cuplu 253Nm intre 1500-3500 rpm) in combinatie cu o cutie automata 7DCT. In plus ma cam inspaimanta consumul pe care l-am vazut la unii pe Hyundai I30 (7 afara cu 11-14 in oras).
2) Eu as vrea dieselul 1.6 DSL de 136 CP (136CP/4000rpm, cuplu 280Nm/1500-3000) cu cutie manuala. Am condus un Logan MCV de 7 locuri diesel de 70 cp aproape 170.000 km si am fost foarte multumit de consum (4.5 afara, 6.2-7 in oras). Un pic nemultumit de puterea masinii incarcate in depasiri, panta. Imi place mult dieselul.

Alta problema mea este legata si de legislatia viitoare. Unul dintre motivele pentru care o sa dau Loganul diesel euro 4.

In principiu vreau o masina de familie (4 persoane + bagaje), 80% drumuri in afara, fara pretentii de sportivitate, dar nici "sa ma rog de ea" in depasiri (exemplu mers pe Dealul Negru, in coloana, in spatele tirului, iar cand se fac doua benzi pe urcare, intru in depasire si iau flashuri ca nu "zvacnesc" mai tare).

Nu am fost la dealer. Nu am facut test-drive si nici mi-am propus sa fac. Marca am ales-o pt garantia full pe 7 ani, review-urilor care laudau calitatea constructiei si nu in ultimul rand a elementelor de siguranta pasiva si activa. Modelul l-am ales pt spatiul mare al portbagajului si mild-hybrid-ul pentru eventualele modificari legislative din viitorul nu foarte indepartat.

Astept de la voi sugestii, sfaturi, pareri personale.

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by Cibi »

Foarte bune puncte de vedere ai :)
Eu am motorul de 1.4 benzina cu AT si iti recomand cutia automata. In oras face toti banii iar in cei 12k km nu am ce sa-i reproșez. Afara merg pe sport iar in oras normal si am 7l cu 10l consum. Daca merg pe normal afara si legal scot sub 7. Masina are 1.4 tone si nu primesc flashuri :)
Greutatea masinii e si ea importanta la care se adauga incarcatura... Nu stiu acum daca acest mild e mai greu (acumulatori ceva extra).
Cuplul la diesel e mai mare intr-adevar (pt deal) dar e suficient si la benzina daca zici ca nu conduci sportiv.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by Nesta3 »

Mild hibrid e degeaba.
La ce vrei tu, si putere si consum, doar diesel ar intra in calcul.Daca ai asteptari de 5-6 in oras, cu 7DCT, fie ca e benzina fie ca e diesel, nu cauti unde trebuie.La benzina o sa ai un 10 in oras, la diesel, un 8-9.In extern, cu diesel cobori la un 5 sau poate si sub 5, la benzina sub 7-8 nu o sa vezi.
Iti dau un pont:
Hyundai i30 wagon, 1.5 tgdi 160cp, 7dct cu mild hibrid, echipare Highway(cea mai inalta), iese la 19600euro cu remat.Cu 5000euro mai puțin decat ceed wagon diesel 😉
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by quelloo »

80% extern si fara pretentii de sportivitate si cu ochiii pe consum = clar diesel
daca mergi super incet (100 pe autostrada) si la benzina o sa fie similar consumul
PS: pe dealul negru atata timp cat esti in depasire si nu stai pe banda 2 cu banda 1 libera nu ai de ce sa primesti flash-uri. pentru taranii de asa teapa se mentine viteza egala cu cea a masinii de pe banda 1 pana se termina sectiunea cu 2 benzi :twisted:
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

JETSKY
Posts: 97
Joined: 22 Jan 2009, 13:02
Auto:

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JETSKY »

Consumul la benzina de 11-14% in oras si circa 10% in oras pt diesel este plauzibil pentru Bucuresti, fara nicio indoiala. In afara poti obtine consumuri in functie de stilul de condus si incarcatura undeva intre 6% si 7.5% la o benzina.

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Multumesc frumos de sfaturi.

Cibi,
felicitari pt masina pe care o ai si sa o stapanesti sanatos si fara evenimente. M-am uitat si eu mult la Proceed pt ca mi-a placut forma. Nu este pe lista mea din cauza locurilor spate un pic inghesuite la cap, dar mai ales din cauza formei portbagajului ("gura de incarcare"). N-am condus niciodata masina cu cutie automata, dar mi-as dori una. Am inteles ca automata "scoate" cel mai bine performantele din motor, dar cineva pe forum zicea ca are o intarziere cand te hotarasti sa intri mai tare in depasire si recomanda utilizarea manuala in acele momente.
In ceea ce priveste consumurile medii l-ai obtinut cu masina goala (1-2 persoane) sau incarcata?

Nesta3,
m-am gandit la mild-hybrid pt ca cel putin deocamdata prin Rabla s-au dat niste bani in plus pt hybrid, noxele teoretice sunt un pic mai mici decat la aceeasi motorizare fara mild-hybrid si aici mai primesti ceva de la Rabla, ceea ce in total iese foarte ieftin fata de varianta fara.
M-am gandit mult daca sa bifez sau nu varianta asta. Stiu ca este ceva mai grea masina (vreo 40-50 kg) si nu primesc roata de rezerva ci chit de pana, si probabil in timp va necesita costuri suplimentare. Deocamdata la hibrid am vazut ca impozitul anual este de 5 lei si am parcare gratis in parcarile primariei din Bucuresti.
M-am uitat si la Hyundai i30 wagon configuratia recomadata de tine. Stiam numai de Fastback. Este interesanta, imi place ca forma si cel putin bordul electronic e peste ce ofera Kia acum. Portbagajul pare un pic mai mic. Pretul e ok cu rabla, dar si la Kia in configuratia actuala a mea anul trecut pretul era in jur 21.000, deci diferenta nu mai e asa de mare. Prefer totusi Kia datorita garantiei mai mari. Eu nu fac mai mult de 15.000 km/an si ma avantajeaza garantia la timp.


Quello,
Nu merg incet. In general merg cu viteza legala+10 km (deci autostrada 140). Mai gresesc uneori si merg si mai tare. Pin mers sportiv inteleg demaraje cu "scart" si "crosetat" prin depasiri chiar daca se merge cu vieza maxima legala.
Am dat exemplul cu Dealul Negru pt ca multi dintre noi stim ce este dificil de plecat in depasire scurta coloana de 2-3 tiruri la 50-60 la ora cu masina incarcata. Nu-mi place sa incurc masinile mai puternice care pot face depasiri scurte/rapide si de multe ori nu ma bag in depasiri daca estimez ca nu am timp. Loganul diesel de 70 de cai are limitele lui, chiar daca il duc 4000-4300 ture. Un VAG cu 1.9 TDI de 110-140 cp clar nu ma va intelege.

JETSKY
Consum de 10% la diesel si 14% la benzina in Bucuresti mi se pare si mie plauzibil, desi cred ca un 8 la diesel ar fi mai realist. Afara 6 la diesel si 7.5 la benzina, iarasi sunt niste valori corecte. Valorile stiute de mine de-a lungul timpului nu mai sunt valabile acum cand pt realizare normelor de depoluare s-au facut tot felul de restictii in functionarea motoarelor moderne (senzori, catalizatoare, filtre particule etc).
Acest lucru ma cam incurca in calcule, pt ca diferenta de consum mi se pare totusi mare si mi se pare foarte buna vorba "sa construim scump ca se exploatam ieftin".
Am un amic fost Loganist care avea o berlina cu 1.5DCI, 85 de cai consum urban Bucuresti 6.8-7.2. A mers zilnic la serviciu timp de 5-6 ani. A dat Loganul diesel si si-a luat un Golf benzina 1.4, 140CP. Dupa 2-3 luni si-a luat abonament la RATB pt ca nu scadea consumul sub 12-14. Masina a devenit masina de concediu.

Acum ma gandesc si la partea tehnica a motoarelor. Motoarele pe benzina actuale sunt susceptibile de aparitia defectelor care pe vremuri erau specifice numai dieselurilor. Au injectie multipunct, turbina, EGR si mare lor majoritate filtru de particule care se va infunda la mersul subturat in oras.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by Nesta3 »

I30wagon are 602l si ceed wagon are 512l
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Multumesc de atentionarea cu volumul portbagajului.
Mai studiez. Eu luasem in calcul volumul de portbagajului de 625 la Kia, dar e adevarat ca scade mult datorita sistemului mild-hybrid la 512 din cate am vazut acum.
La i30 nu m-am lamurit daca 602l este volumul cu mild-hybrid. Site-ul Hyundai e cam ciudat. N-am gasit configurator si nici prea multe date practice. Are mai mult o serie de prezentari de echipamente si o lista standard de preturi. Din ce am citit pe forumul lor nu toate echipamentele descrise se regasec pe variantele vandute in Romania (nici macar pe variantele de top, sau ca optiuni). Dealerii Hyundai fac parte din gama celor care au preturi mari afisate cu reduceri importante daca te duci la ei. Anul trecut a fost oferta cu livrare imediata la Tucson, motor 1.6 132CP, tractiune 4x2 echipare Style (mijlocie) la 16.000 euro cu Rabla (luat de o cunostiinta de-a mea). De la Hyundai as fi ales un I40 wagon, dar vad ca in Romania nu e la oferta (are numai o prezentare).

Alte chestii ciudate pt mine la Hyundai (pe langa cea cu reducerile mari)
- Hyundai are mai mereu masini pe stoc (diverse modele), iar Kia nu prea are masini pe stoc si astepti 4-5 luni;
- desi impart aceleasi platforme, motoare, cutii etc au dealeri diferiti si service-uri diferite. Aici castiga Hyundai

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by Nesta3 »

La Hyundai nu se configureaza nimic.Alea sunt echiparile si poti opta doar pentru vopsea ca si optional. Intr-un fel e bine, ca poti gasi sigur masina pe stock si la un pret super bun si cu dotarile pe care ti le doresti.Dar asta se aplica doar la echiparile de top.De exemplu, daca alegi o echipare entry si vrei scaune incalzite, trebuie sa optezi pentru alta echipare.Bine, depinde si de model, dar in mare cam asta e situatia.
Portbagajul e 602l indiferent ca e mild hibrid sau nu.
Deal misto e la i30 fastback NLine cu aceeași motorizare mild hibrid: 20650euro.Si ai alte materiale la interior, alte scaune, elemente N interior exterior.Dar portbagajul are 450l.
Ar fi i30wagon NLine, dar momentan nu e la noi.
Peste tot ce am expus aici, e Proceed GT.Design, materiale interior cu scaune GT, elemente exterioare si interioare GT motor 1.6 turbo 204cp, cutie 7dct etc.
Dar, cu optiuni te duci spre 30mii euro si acolo gasesti ceed wagon plugin hibrid.
Kia te cam omoara la optiuni,desi nu sunt scumpe, dar sunt foarte multe de pus.
La Hyundai ti-am explicat situatia.Zic sa mergi sa te urci in ambele, i30wagon si ceed wagon, sa le compari ca si materiale si feeling interior.La motorizari sunt identice, la pret cam tot pe acolo, iar daca hyundai e pe stock, nu ezita sa o iei.La kia, daca se fabrica, dureaza 3 luni-4luni iar daca mai intarzie si programul rabla, stai si mai mult.Bine, si la Hyundai tot dupa rabla astepti, dar macar e pe stock.
Bafta!
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JOHNNY_KIA »

KIA-CEED-MHEV-IMT-Motor.jpg
Cam asa arata mild-hybrid din cate am inteles. Deci sunt niste baterii relativ mici, ceva electronica si cam atat. La motor s-a scos demarorul si alternatorul si s-a montat un motor electric cuplat la arborele cotit al motorului printr-o curea care preia functia de demaror si de alternator incarcand bateriile auxiliare.

Acestea sunt pozele si datele pe care le stiu. Dupa cum se vede nu este un sistem foarte voluminos care sa modifice atat de mult volumul portbagajului de la 625 la 512 L(ocupa ceva mai putin decat roata de rezerva din cate vad), mai ales ca se ofera kit de pana fara roata de rezerva. Cred ca aici mai trebuie sa studiez si in realitate nu numai in poze/internet.

Plug-in Hybrid nu a fost niciodata o optiune pt mine din cauza pretului f. mare, greutatii de 2-300 kg in plus, problema incarcarii la priza dedicata si mai ales ca sistemul e eficient pe distante relativ mici cu viteze relativ mici (bun in oras cel mult).

Nesta3
Multumesc pt sfaturi si pareri. E bine ca am mai primt niste informatii noi, desi am incercat si eu sa aflu cat mai multe inainte sa postez aici. Am sa urmez sfatul de a merge totusi si la Hyundai sa ma lamuresc. Nu am stiut ca Hyundai nu te lasa sa configurezi masina. Poate de aici si volumul lor mai mare si masinile pe stoc existente.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by quelloo »

neaparat fa comparatie intre materialele interioare. Personal nu prea mi-au placut niciodata la I30 nici in variantele superioare de echipare.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

dansora
Posts: 18
Joined: 02 Nov 2010, 00:20
Auto: Kia Proceed GT
Location: București

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by dansora »

Atenție la Hyundai!
Site-ul lor mai mult te încurcă decât te ajuta, in sensul că pozele de prezentare sunt de multe ori ale unor versiuni care nici macar nu se vand la noi. De asemenea, listele de preturi și variantele de echipare sunt prezentate haotic și trebuie să insiști că sa găsești informațiile dorite.
S-a vorbit anterior de i30 wagon full 1.5 t-gdi mhev la 19000+ euro. Atenție că pe wagon versiunea maxima de echipare este highway care este mult inferioară versiunii maxime de echipare pe hatchback (versiunea exclusive). Deși pare că le ai pe toate, versiunii Highway ii lipsesc de fapt multe feature-uri cu care ei se lauda (de ex: faruri led, ceasurile digitale, infotainmentul de 10.25 și multe altele).
Ca design, personal, prefer i30 wagon dar ii lipsesc multe dotări de bun simț in 2021.

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Stimati domni multumesc inca o data pentru sfaturi si sugestii. Studiez in continuare pana ce ma hotarasc ce vreau.
M-am uitat si la altii (Hyundai i30, Toyota Corolla Hybrid, Megane Estate), dar mi-am propus un buget de 20.000 + - cu rabla si cu toate acele reduceri.
Sigur ca daca obtin o marca mai ieftina cu 5.000 de euro cam la aceleasi dotari am sa aleg acea marca.
Kia mi-a placut mult ca design si mai ales ca dotari, dar am inteles ca dealerii nu prea fac reduceri

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Din diverse motive am fost nevoit sa ma grabesc cu cumpararea unei masini noi.
Am fost pe la cativa dealeri de diverse marci, dar intr-un final am ramas la KIA.
Pt cei care nu au fost in ultimele zile in showroom-uri va spun ca pt mine a fost socant. Sunt foarte multi doritori (posibili clienti) din cauza programului rabla. Se astepta efectiv la coada sa poti primi ceva informatii de la un reprezentant al firmei. Sigur te poti plimba printra masini, poti vedea live interior, exterior, motor dar de vorbit trebuie sa astepti.

Am fost la AutoNet pe Calea Giulesti pt ca sunt mai multe marci in aceeasi cladire. La Kia, vineri erau 7-8 persoane care asteptau sa se elibereze unul din cele 3 birouri. Am plecat. Am revenit sambata dimineata undeva in jur de 10. Erau birourile cu clienti. Am asteptat 15-20 minute si mi-a venit randul.

Mi-am exprimat dorinta sa aflu date despre Kia Ceed SW. Discutia s-a incheiat rapid. Nu se mai fac comenzi pt Ceed SW si nici nu sunt pe stoc. Cum imi trebuie masina m-am indreptat catre Sportage. I-am zis ca vreau diesel mild hybrid.

Aici incepe "distractia". Diesel mild hibrid pe stoc nu au. Pot comanda eu ceva dintr-o lista a lor scurta, foarte scurta, cu masini precomandate cu livrare in luna iulie. Daca nu-mi convine trebuie sa astept luna august cand se vor face comenzi pt noul KIA cu livrare in octombrie-noiembrie.

Cer sa vad lista care se inscrie in bugetul meu de 20.000 euro +/- cu toate reducerile incluse Sunt DOUA bucati Kia Sportage varianta Classic cu optionale, culoare gri inchis livrare in iulie. Practic sunt varianta Style fara optiunile de securitate (adica fara LKA, schimbare faza lunga-scurta, smart cruise control).

Stau si ma gandesc daca merita sa renunt la aceste dotari ca sa am masina mai repede sau sa mai astep. Reducerea totala oficiala (pe site) la KIA Sportage in acest moment este de 5100 euro suma deloc de neglijat zic eu

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 999
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: sfat achizitie Sportswagon mild-Hybrid benzina sau Diesel

Post by ionutp »

Da, e o perioada cu reduceri frumoase la Kia, pana la sfarsitul lunii daca nu ma insel. Eu am fost vineri la MIT Motors si tot asa, era plin de clienti.
De tine depinde daca merita sau nu acele optiuni:
1. LKA - Unii colegi de forum nu sunt incantati si dezactiveaza aceasta optiune
2. Schimbare faza-lunga-scurta - sincer, mi se pare enervant cand ma intalnesc cu o astfel de masina. Da, e acelasi lucru ca atunci cand mergi cu faza lunga si schimbi pe faza scurta cand vezi o alta masina, doar ca se face automat. Dar la aceste sisteme automate (nu ma refer la Kia, ci la toti producatorii) dureaza putin pana realizeaza sistemul ca vine masina ca sa schimbe si bate putin la ochi. Eu recomand faruri LED pe faza scurta si folosire limitata a fazei lungi (e.g. noaptea prin padure cu foarte putin trafic e ok)
3. Smart Cruise Control e mai destept decat clasicul Cruise Control si am vazut pe forum ca e folosita aceasta functionalitate. Personal, nu pot face asta, daca nu am piciorul deasupra unei pedale ma simt ciudat si fara control, dar aici depinde de fiecare

Ce mi se pare mai important din punctul de vedere al sigurntei:
- FCA - Franarea de urgenta, consider ca orice masina trebuie sa o aiba
- BSD - Avertizor de unghi mort, se poate si fara, dar poate scapa de niste probleme urate

In general imi plac masinile cu optiuni. Cele necesare, nu toate porcariile inutile. De aceea eu consider ca la un buget de 20.000 se mai pot gasi poate 2000 (maxim) pentru a acoperi necesitatile. Pana la urma e o investitie pe termen lung.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post Reply

Return to “Generalităţi”