Incalzire motor pe timp de iarna
Incalzire motor pe timp de iarna
Va salut,
La un 1.4 MPI, am observat ca la temperaturi mai joase de -5 grd ... -10grd ... cand pornesc masina pt deszapezire / curatare ... temperatura setata pe maxim, ventilatorul pe treapta 2, directionare aer doar spre parbriz (am incercat in mai multe pozitii dar la fel) ... observ ca SI dupa 20 minute apa ABIA daca ajunge pe la 25 - 30 grd... adica DOAR o treime din distanta pana la temperatura normala de aprox 90 grd ...
Parca la Ceed ul vechi reusea sa se incalzeasca mai usor.
Daca plec cu ea, dupa vreo 5 km ajunge la 90grd ... dar daca sta pe loc la relanti, imbatranesti langa ea ....
La voi cum este?
La un 1.4 MPI, am observat ca la temperaturi mai joase de -5 grd ... -10grd ... cand pornesc masina pt deszapezire / curatare ... temperatura setata pe maxim, ventilatorul pe treapta 2, directionare aer doar spre parbriz (am incercat in mai multe pozitii dar la fel) ... observ ca SI dupa 20 minute apa ABIA daca ajunge pe la 25 - 30 grd... adica DOAR o treime din distanta pana la temperatura normala de aprox 90 grd ...
Parca la Ceed ul vechi reusea sa se incalzeasca mai usor.
Daca plec cu ea, dupa vreo 5 km ajunge la 90grd ... dar daca sta pe loc la relanti, imbatranesti langa ea ....
La voi cum este?
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Din punct de vedere tehnic, un motor termic (orice motor, la orice mașină, la orice marcă) se încălzește mai eficient în mers, nu pe loc. Stând pe loc cu motorul rece nu faci decât să-l chinui și să-l afectezi pe termen lung, pentru că îi crești semnificativ durata de timp în care funcționează la temperaturi sub-optime.
Consultă manualul de utilizare. E foarte bine explicat acolo.
Geamurile se dezgheață mult mai ușor cu spray dejivrant sau, dacă preferi, cu parbriz încălzit electric. Confortul interior se ajustează cu scaune față/spate încălzite, volan încălzit, încălzire auxiliară (electrică). Fix de-aia au apărut toate aceste tehnologii, pentru a crește confortul pasagerilor până se încălzește motorul, eliminând nevoia lor de a sta 20-30-40 de minute arzând gazul inutil în parcare și poluând aerul pe care îl respirăm toți, doar ca să crească cu 2 grade temperatura în mașină. 
P.S.: Nu știu cum reușești să estimezi acele 25-30 de grade. Prima liniuță pe ”ceasul” temperaturii motorului e 50, apoi 70, apoi 90. Sub 50 de grade acul nici nu se mișcă. Măsori altfel temperatura motorului?
Consultă manualul de utilizare. E foarte bine explicat acolo.


P.S.: Nu știu cum reușești să estimezi acele 25-30 de grade. Prima liniuță pe ”ceasul” temperaturii motorului e 50, apoi 70, apoi 90. Sub 50 de grade acul nici nu se mișcă. Măsori altfel temperatura motorului?
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Temperatura o masor cu vf limbii... Nu știam de 50 gr... In fine, ideea e că fata de VECHEA mașina mi se pare că asta se încălzește MULT mai greu dc tii aeroterma la jumătate.
Referitor la toate briz briz urile apărute azi pt comfort care sa te ardă atât la achiziție cât și la costurile de întreținere în timp, degeaba există (parbriz, volan, colac WC încălzit) daca toata caroseria, chederele , displayurile, mecanismele și restul geamurilor sunt înghețate.
De acord că de câțiva ani iernile au dispărut sau s au transformat în primăveri dar în regiuni de munte sau depresiuni încă mai există perioade constante de -5 -10 grade (săptămânal cate un -15 -17 grd) unde mașina în mediu urban după 5 km, are caroseria tot înghețată.
Că sa nu mai lungim discuția inutil, mi se pare mie că asta noua se încălzește mai greu , ori e vreo un defect sau mi s a urcat mie comfortul la cap?
Va salut.
Referitor la toate briz briz urile apărute azi pt comfort care sa te ardă atât la achiziție cât și la costurile de întreținere în timp, degeaba există (parbriz, volan, colac WC încălzit) daca toata caroseria, chederele , displayurile, mecanismele și restul geamurilor sunt înghețate.
De acord că de câțiva ani iernile au dispărut sau s au transformat în primăveri dar în regiuni de munte sau depresiuni încă mai există perioade constante de -5 -10 grade (săptămânal cate un -15 -17 grd) unde mașina în mediu urban după 5 km, are caroseria tot înghețată.
Că sa nu mai lungim discuția inutil, mi se pare mie că asta noua se încălzește mai greu , ori e vreo un defect sau mi s a urcat mie comfortul la cap?
Va salut.
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Cu ventilatia pornita se incalzeste mult mai greu motorul.
La 1.4 tgdi se incalzeste in max. 10 min cand sunt -2 -3 grade afara. In mers, cam dupa 1 km. La 1.4 mpi nu stiu cum e.
Eu pornesc ventilatia doar cand ajunge pe la 70 de grade.
La 1.4 tgdi se incalzeste in max. 10 min cand sunt -2 -3 grade afara. In mers, cam dupa 1 km. La 1.4 mpi nu stiu cum e.
Eu pornesc ventilatia doar cand ajunge pe la 70 de grade.
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Rare sunt momentele când o las la o curte undeva peste 10 -20 min... cu ventilația pornită pt ca plec de lângă ea.
Dar o sa incerc într-adevăr și la -10 grd și cu ventilația oprită sa vad la relanti ce zice...
Dar o sa incerc într-adevăr și la -10 grd și cu ventilația oprită sa vad la relanti ce zice...
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Eu te-am întrebat la modul serios cum măsori temperatura, nu e nevoie să fii ironic. ”50” scrie chiar pe cadran:

Și la fel de serios ți-am scris și restul lucrurilor. Dacă consideri mofturi dotările moderne, atunci rămâi la sprayul dejivrant.
Comparat cu vechiul Ceed, nu te pot ajuta. Eu am un Rio din 2015, și la fel se încălzește greu spre deloc pe loc. Ba chiar, dacă s-a încălzit puțin în mers (spre 70 de grade), la primul semafor motorul se răcește dacă ventilația e prea tare. Și e normal: căldura motorului se pierde în habitaclu. Odată ce ai răcit lichidul de răcire în radiatorul din ventilație, evident că temperatura motorului nu are cum să crească.
În altă ordine de idei, 20 de minute în parcare am stat doar când aveam de dat la lopata. În rest, oricât de înghețată ar fi mașina, în maxim-maxim 10 minute am geamurile curate, mă sui în mașină, pun contactul și plec. Și nu, nu-s genul care îmi curăț o gaură mică doar în dreptul șoferului, ci am cel puțin parbrizul și geamurile față curățate integral. Luneta se dezgheață electric. Totul cu spray dejivrant și, dacă chiar e gheață multă, eventual racletă, dar la aia n-am mai apelat de ceva timp. Și asta fără nicio tehnologie modernă de care pomeneam în mesajul precedent, în afară de scaune încălzite, dar alea nu ajută la geamuri. Azi dimineață, pe chiciură și strat uniform pe toată mașina, mi-a luat 1 minut să am parbrizul curat complet, de când am pus mâna pe cheie să descui. În 20 de minute eram deja la muncă, când alții în aceeași parcare încă stăteau și afumau zona.
Na, fiecare cum crede. Eu prefer să fiu mai ecologic și să economisesc și timp și bani (de benzină arsă inutil).
Spor!

Și la fel de serios ți-am scris și restul lucrurilor. Dacă consideri mofturi dotările moderne, atunci rămâi la sprayul dejivrant.
Comparat cu vechiul Ceed, nu te pot ajuta. Eu am un Rio din 2015, și la fel se încălzește greu spre deloc pe loc. Ba chiar, dacă s-a încălzit puțin în mers (spre 70 de grade), la primul semafor motorul se răcește dacă ventilația e prea tare. Și e normal: căldura motorului se pierde în habitaclu. Odată ce ai răcit lichidul de răcire în radiatorul din ventilație, evident că temperatura motorului nu are cum să crească.
În altă ordine de idei, 20 de minute în parcare am stat doar când aveam de dat la lopata. În rest, oricât de înghețată ar fi mașina, în maxim-maxim 10 minute am geamurile curate, mă sui în mașină, pun contactul și plec. Și nu, nu-s genul care îmi curăț o gaură mică doar în dreptul șoferului, ci am cel puțin parbrizul și geamurile față curățate integral. Luneta se dezgheață electric. Totul cu spray dejivrant și, dacă chiar e gheață multă, eventual racletă, dar la aia n-am mai apelat de ceva timp. Și asta fără nicio tehnologie modernă de care pomeneam în mesajul precedent, în afară de scaune încălzite, dar alea nu ajută la geamuri. Azi dimineață, pe chiciură și strat uniform pe toată mașina, mi-a luat 1 minut să am parbrizul curat complet, de când am pus mâna pe cheie să descui. În 20 de minute eram deja la muncă, când alții în aceeași parcare încă stăteau și afumau zona.
Na, fiecare cum crede. Eu prefer să fiu mai ecologic și să economisesc și timp și bani (de benzină arsă inutil).

Spor!
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Inca raman la parerea ca vechiul Ceed se incalzea (temperatura motor) mult mai repede in stationare ... asta doar dc nu e ceva bai pe la mine ...
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Nu e niciun bai la tine. Sunt alte motoare, alte tehnologii fata de vechile masini. Motoarele dezvolta mai multa putere, deci si caldura si se racesc altfel. Motorul trebuie sa se raceasca si vara si probabil termostatul deschide altfel, mai repede. Si mie mi se pare ca sta cam mult timp motorul turat dimineata daca stau pe loc dar in momentul in care plec de pe loc turatia ramane la 900 rpm apoi se incalzeste in mers ... acuma n-am stat sa cronometrez in cat timp. Sustin ce scrie Alexcrist. E suficient sa stai 3-5 minute pe loc sa aiba timp uleiul sa se dezmorteasca un pic si sa ajunga prin toate "colturile" motorului
timp in care rezolvi geamurile, apoi sa mergi normal (fara 5-6000 turatii) pana intra in regim normal de functionare motorul la 90 grade ... cred ca scrie chiar si prin manual chestia asta.
Daca ai AC pornit se incalzeste si mai greu pe loc pt. ca la unele dotari intra automat sa faca si dezaburirea. Eu pornesc manual AC-ul doar dupa ce am plecat de pe loc.
Nu-ti fa probleme, masina nu are nimic, bucura-te de ea ... sa nu creasca temperatura peste 90 ca atunci e o problema

Daca ai AC pornit se incalzeste si mai greu pe loc pt. ca la unele dotari intra automat sa faca si dezaburirea. Eu pornesc manual AC-ul doar dupa ce am plecat de pe loc.
Nu-ti fa probleme, masina nu are nimic, bucura-te de ea ... sa nu creasca temperatura peste 90 ca atunci e o problema

- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Directionare aer catre parbriz, parasolarele coborate, a/c pornit, incalzire pornita, ventilatie pornita maxim. Dupa cateva secunde de la pornire ridic turatia la 2000-3000 turatii in functie de masina. Dupa 3 minute se vad primele semne in bine. Daca ninge, o pornesc si dau zapada in timp ce ea se incalzeste singura. Daca ma grabesc, bag pulverizatorul de la dr.marcus si am plecat. Testat la motoare pe benzina.
- Boogie Man
- Posts: 150
- Joined: 24 Jul 2015, 13:16
- Auto: Kia Ceed 1.4 Business Edition
- Location: Bucuresti
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Am eu 1.4 MPI.
Dupa ce pornesc masina ma dau jos sa iau de pe parbriz frunze, bete sau alte lucruri ce ar duce la zgarierea geamului sau deteriorarea stergatoarelor, ma urc iar in masina, ma aranjez si deja au trecut cam 2 min, plec cu masina iar dupa aproximativ 0.8-1 km incepe si face cald. Eu consider ca nu dureaza mult. Asta se intampla cu plecare de la o tempertatura de 0 grade, acum de la -5, -10 posibil sa dureze mai mult.
PS: Nu-ti recomand sa stai cu masina pe loc s-o incalzesti mai mult de 5 min decat daca trebuie sa dai la zapada.
Dupa ce pornesc masina ma dau jos sa iau de pe parbriz frunze, bete sau alte lucruri ce ar duce la zgarierea geamului sau deteriorarea stergatoarelor, ma urc iar in masina, ma aranjez si deja au trecut cam 2 min, plec cu masina iar dupa aproximativ 0.8-1 km incepe si face cald. Eu consider ca nu dureaza mult. Asta se intampla cu plecare de la o tempertatura de 0 grade, acum de la -5, -10 posibil sa dureze mai mult.
PS: Nu-ti recomand sa stai cu masina pe loc s-o incalzesti mai mult de 5 min decat daca trebuie sa dai la zapada.
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Crezi tu ca sunt mofturi scaunele, volanul si parbrizul incalzite, dar sunt dumneziesti sub 0 grade. Se incalzeste parbrizul in 1-2 minute si aluneca gheata singura 
Lasa ventilatia oprita pana ajunge la 70, altfel o sa astepti mult si bine sa se incalzeasca motorul.

Lasa ventilatia oprita pana ajunge la 70, altfel o sa astepti mult si bine sa se incalzeasca motorul.
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Subscriu. Scaunele, volanul si parbrizul incalzite eu le utilizez des si apreciez ca si au meritat pe deplin banii pentru că rolul lor e sa incalzeasca pasagerii nu chederele. Motoarele moderne pentru a creste eficienta au pierderi si degajare mici de căldură, la orice marcă nu doar la Kia si nu doar la 1.4 mpi, de altfel un motor de conceptie mai veche. Pe masura ce se trece la motoare hibride cu încărcare la priza sau electrice, pentru a mari eficiența climatizarii si sistemului de populsia, sistemul de climatizare in scaune (răcire si incalzire) va deveni tot mai sofisticat urmând a inlocui clasică "clima" cu ventilator si termostat.Între timp eu am observat ca atat Ceed ul cât si Xceed ul au o dezaburire foarte eficienta in comparatie cu marci mai scumpe. La încălzire nu am urmarit cât de repede acționează însă cu scaune si volan încălzite nici nu m a prea interesat. Însă estimez cam 10 minute pentru atingerea temperaturii setate la bord dupa pornire. Nu stiu daca acel PTC accelerează un pic procesul. Inteleg ca da.
Motorul se încălzește mai rapid in mers nu staționar, principiu de baza.
Motorul se încălzește mai rapid in mers nu staționar, principiu de baza.
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
30s sunt suficiente pentru ca uleiul sa ajunga in tot motorul. Nu recomanda niciun peosucator sa tii masina pe loc 5 min inainte sa pleci. Oricum daca locuiesti intr-un oras aglometat in 200 m ajungi la semafor sau intr-o coada de masini unde stationezi.Cibi wrote:Nu e niciun bai la tine. Sunt alte motoare, alte tehnologii fata de vechile masini. Motoarele dezvolta mai multa putere, deci si caldura si se racesc altfel. Motorul trebuie sa se raceasca si vara si probabil termostatul deschide altfel, mai repede. Si mie mi se pare ca sta cam mult timp motorul turat dimineata daca stau pe loc dar in momentul in care plec de pe loc turatia ramane la 900 rpm apoi se incalzeste in mers ... acuma n-am stat sa cronometrez in cat timp. Sustin ce scrie Alexcrist. E suficient sa stai 3-5 minute pe loc sa aiba timp uleiul sa se dezmorteasca un pic si sa ajunga prin toate "colturile" motoruluitimp in care rezolvi geamurile, apoi sa mergi normal (fara 5-6000 turatii) pana intra in regim normal de functionare motorul la 90 grade ... cred ca scrie chiar si prin manual chestia asta.
Daca ai AC pornit se incalzeste si mai greu pe loc pt. ca la unele dotari intra automat sa faca si dezaburirea. Eu pornesc manual AC-ul doar dupa ce am plecat de pe loc.
Nu-ti fa probleme, masina nu are nimic, bucura-te de ea ... sa nu creasca temperatura peste 90 ca atunci e o problema
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Absolut corect


Re: Incalzire motor pe timp de iarna
Salutare.
Gent's o scurta descriere a ceea ce am patit astazi si nu stiu daca este ceva normal la motorul 1.4 T-GDI.
Am fost la Ranca ( erau -4 grade si ningea abundent). Inainte de placare am pornit masina cat timp am inlaturat din zapada si temperatura urcase undeva la 70 grade (ochiometric pe ceas). M-am pus in miscare si a urcat intre timp la temperatura normala de functionare a motorului.
Cand am inceput sa cobor mai "abrupt" automat nu prea am mai turat motorul si am stat numai in treptele 2 si respectiv 3. Iar temperatura apei ( antigelului ) a inceput sa scada. Ajunsese iar la 70 grade ( repet ochiometric ) iar cand deja am coborat aproape complet de la Ranca si am ajuns la temperatura de +1 grad apa era deja la 60 aproape 50 de grade si abea apoi a inceput iar sa urce spre si inclusiv normal.
Ma speriat putin si nu inteleg daca este o problema sau acest motor chiar scapa atat de repede de caldura. Tin sa mentionez ca antigelul este la fel ca atunci cand am ridicat masina ( la maxim ) si am deja 1000 de km.
Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
Gent's o scurta descriere a ceea ce am patit astazi si nu stiu daca este ceva normal la motorul 1.4 T-GDI.
Am fost la Ranca ( erau -4 grade si ningea abundent). Inainte de placare am pornit masina cat timp am inlaturat din zapada si temperatura urcase undeva la 70 grade (ochiometric pe ceas). M-am pus in miscare si a urcat intre timp la temperatura normala de functionare a motorului.
Cand am inceput sa cobor mai "abrupt" automat nu prea am mai turat motorul si am stat numai in treptele 2 si respectiv 3. Iar temperatura apei ( antigelului ) a inceput sa scada. Ajunsese iar la 70 grade ( repet ochiometric ) iar cand deja am coborat aproape complet de la Ranca si am ajuns la temperatura de +1 grad apa era deja la 60 aproape 50 de grade si abea apoi a inceput iar sa urce spre si inclusiv normal.
Ma speriat putin si nu inteleg daca este o problema sau acest motor chiar scapa atat de repede de caldura. Tin sa mentionez ca antigelul este la fel ca atunci cand am ridicat masina ( la maxim ) si am deja 1000 de km.
Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk